WAP; het nieuwe feminisme?

22-10-2020 12:21 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het liedje is inmiddels niet meer heel nieuw, maar deze zomerhit van vrouwelijke rappers Cardi B en Meghan Thee Stallion heeft heel wat stof doen opwaaien. Wat mij het meeste opvalt aan de commentaren is dat het liedje en bijbehorende clip opgehemeld worden als een ode aan feminisme en bevrijding van vrouwelijke seksualiteit. Ik ben even in de war over wat feminisme nu inhoudt. Voor wie het liedje niet kent: WAP staat voor wet a** p*ss* en de videoclip staat bol van schaarsgeklede twerkende vrouwen.
Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik word hier te oud voor. Wat kun je nou halen uit een titel met alleen maar sterretjes. Wie drinkt er nou thee met een hengst....probeer het eens bij Fok of de Tina. Het is vooral slechte muziek.
viva-amber wijzigde dit bericht op 22-10-2020 12:28
8.29% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Feminisme staat voor mij ook voor keuzevrijheid. Als jij jezelf seksueel wil presenteren mag dat. Wil je dat niet, ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Feminisme heeft verschillende vormen dus 'het feminisme' bestaat niet.

Je kan zeggen: deze vrouwen zijn de baas over zichzelf en vieren hun eigen lichaam en seksualiteit en strijden tegen slut-shaming.
Je kan ook zeggen: ze conformeren zich naar de seksistische en objectiverende standaarden die vrouwen juist onderdrukken.

Het is niet mijn smaak feminisme, maar dat betekent niet dat het niet feministisch is.
What a nuanced anxiety
Ik lees niets geks. Klinkt als elke andere rapvideo.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
22-10-2020 12:27
Ik word hier te oud voor. Wat kun je nou halen uit een titel met alleen maar sterretjes. Wie drinkt er nou thee met een hengst....probeer het eens bij Fok of de Tina. Het is vooral slechte muziek.
Nah, Fok! hoeft deze ook niet.
Waarom die debiele sterretjes, is het een rebus?
Ik doe een gok:
Wet ass pussy?

Wat GreenLadyFern zegt, feminisme staat voor keuzevrijheid, al vind ik dat zwaaien met je geslachtsorganen tevens een goedkope manier van artistieke vrijheid.
anoniem_210941 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 12:44
4.38% gewijzigd
Ik heb de tekst eens bekeken maar zie er weinig feministisch aan.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
22-10-2020 12:44
Waarom die debiele sterretjes, is het een rebus?
Ik doe een gok:
Wet ass pussy?

Wat GreenLadyFern zegt, feminisme staat voor keuzevrijheid, al vind ik dat zwaaien met je geslachtsorganen tevens een goedkope manier van artistieke vrijheid.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
22-10-2020 12:30
Feminisme heeft verschillende vormen dus 'het feminisme' bestaat niet.

Je kan zeggen: deze vrouwen zijn de baas over zichzelf en vieren hun eigen lichaam en seksualiteit en strijden tegen slut-shaming.
Je kan ook zeggen: ze conformeren zich naar de seksistische en objectiverende standaarden die vrouwen juist onderdrukken.

Het is niet mijn smaak feminisme, maar dat betekent niet dat het niet feministisch is.
Het is altijd goed als vrouwen de baas over zichzelf zijn en hun lichaam vieren. Maar doe je dat door jezelf en andere vrouwen zo neer te zetten en door “ there’s some whores in this house” te roepen? Wat is daar precies feministisch aan?
Ik vind het jammer als mannelijke rappers vrouwen als seksobjecten neerzetten in clips én ik vind het net zo jammer als vrouwen zichzelf zo neerzetten. Dat het vrouwen zijn die dit liedje zingen, maakt het voor mij niet iets om nu wel te bejubelen.
Alle reacties Link kopieren
Heb het liedje niet gezien maar indien feministisch ga ik ervan uit de de mannen ook weinig om het lijf hebben
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
22-10-2020 12:28
Feminisme staat voor mij ook voor keuzevrijheid. Als jij jezelf seksueel wil presenteren mag dat. Wil je dat niet, ook prima.
Daar ben ik het helemaal mee eens hoor, dat je jezelf mag presenteren zoals je zelf wil. Ik vind het alleen raar om deze manier van presenteren te verkopen als vernieuwend, feministisch, viering van jezelf en het summum van empowerment. Zeg dan gewoon dat je snel wil cashen, want sex sells. Same old.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
22-10-2020 13:07
Heb het liedje niet gezien maar indien feministisch ga ik ervan uit de de mannen ook weinig om het lijf hebben
Nou, dat is het leuke, geen een man te bekennen in de hele clip. Hadden ze nou wat schaarsgeklede mannen laten opdraven, dan had ik het misschien wel vernieuwend gevonden.
Ik heb even naar dat wanstaltige nummer geluisterd en gekeken maar dat heeft toch helemaal niets met feminisme te maken joh. Ze doen het alleen om interessant te doen en om geld te verdienen. Als je echt talent hebt dan hoef je niet zo in je halfblote kont in een videoclip.

Ze zijn bovendien dertig jaar te laat want Salt-n-Pepa deden dit in de jaren '80 al met 'Push It'.
GreenLadyFern schreef:
22-10-2020 12:28
Feminisme staat voor mij ook voor keuzevrijheid. Als jij jezelf seksueel wil presenteren mag dat. Wil je dat niet, ook prima.

Daar staat feminisme niet voor. Feminisme gaat veel verder dan dat. Waarom maak je die keuze? Is het wel een keuze? Wat is de invloed van je omgeving en opvoeding op die keuze?

En zo denk ik ook over deze video. Ze presenteren zichzelf op een bepaalde manier. Waarom op deze manier? Doen ze dat naar het voorbeeld van video's van mannelijke rappers? Hoe feministisch is dat?
Alle reacties Link kopieren
En met het gevaar om preuts te klinken, maar soit: is dit wat we onze tienerdochters willen voorschotelen, dat je empowered bent als je jezelf whore laat noemen en met je kont staat te schudden?
RikM schreef:
22-10-2020 13:15
Ik heb even naar dat wanstaltige nummer geluisterd en gekeken maar dat heeft toch helemaal niets met feminisme te maken joh. Ze doen het alleen om interessant te doen en om geld te verdienen. Als je echt talent hebt dan hoef je niet zo in je halfblote kont in een videoclip.

Ze zijn bovendien dertig jaar te laat want Salt-n-Pepa deden dit in de jaren '80 al met 'Push It'.
En nog een stuk beter ook.
Alle reacties Link kopieren
Chamonix schreef:
22-10-2020 13:05
Het is altijd goed als vrouwen de baas over zichzelf zijn en hun lichaam vieren. Maar doe je dat door jezelf en andere vrouwen zo neer te zetten en door “ there’s some whores in this house” te roepen? Wat is daar precies feministisch aan?
Ik vind het jammer als mannelijke rappers vrouwen als seksobjecten neerzetten in clips én ik vind het net zo jammer als vrouwen zichzelf zo neerzetten. Dat het vrouwen zijn die dit liedje zingen, maakt het voor mij niet iets om nu wel te bejubelen.
Het zou ook ironisch of empowerend bedoeld kunnen zijn. Ik ken de clip niet, maar het klinkt als een dikke middelvinger naar alle mannelijke rapper-clips die vrouwen als bitches wegzetten en nu zij het zelf doen is het de boodschap "check deze bitches eens tekeer gaan, we gaan lekker onze gang", en dan JUIST zonder blote kerels in de clip, want dat is te makkelijk. Dat er geen een vent in de clip te zien is, is een gebaar an sich. Denk ik.
Ik moel me niet empowered als ik het clipje zie. Ik denk eigenlijk vooral dat mevrouw B. een logopedist nodig heeft.

Deze video vond ik dan wel heel grappig:
Wie zegt dat Google Translate bij Cardi B een slecht idee is? #bestezangers

https://twitter.com/i/status/1314868522183319556. :mrgreen:
Hetvrijewoord schreef:
22-10-2020 13:26
Deze video vond ik dan wel heel grappig:
Wie zegt dat Google Translate bij Cardi B een slecht idee is? #bestezangers

https://twitter.com/i/status/1314868522183319556. :mrgreen:


:rofl:

Fantastisch. In drie zinnen dat hele nummer onderuit.
RikM schreef:
22-10-2020 13:35
:rofl:

Fantastisch. In drie zinnen dat hele nummer onderuit.

Yup. 8-)
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-10-2020 13:35
:rofl:

Fantastisch. In drie zinnen dat hele nummer onderuit.
Geweldig idd :lol:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hetvrijewoord schreef:
22-10-2020 13:26
Ik moel me niet empowered als ik het clipje zie. Ik denk eigenlijk vooral dat mevrouw B. een logopedist nodig heeft.

Deze video vond ik dan wel heel grappig:
Wie zegt dat Google Translate bij Cardi B een slecht idee is? #bestezangers

https://twitter.com/i/status/1314868522183319556. :mrgreen:
:$

Een waarschuwing was wel op zijn plaats geweest, de mensen om me heen kijken me nu heel raar aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit een kutnummer, no pun intended.

Het is wel van de zotte dat er zoveel ophef over dit nummer en de clip is. Mannen maken al jaren en jaren dit soort nummers. Maakt een een vrouw een soortgelijk nummer dan is er ophef over. En niet even, nee weken. Dit zegt mij dat er nog heel wat te winnen is qua gelijkheid tussen mannen en vrouwen.

Geen idee waarom Cardi B dit nummer heeft gemaakt, maar terugkomend op je OP heeft het feminisme nog wel stappen te maken als we mannen en vrouwen nog steeds niet gelijk beoordelen op het uiten van seksuele uitingen.
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
22-10-2020 13:59
Ik vind dit een kutnummer, no pun intended.

Het is wel van de zotte dat er zoveel ophef over dit nummer en de clip is. Mannen maken al jaren en jaren dit soort nummers. Maakt een een vrouw een soortgelijk nummer dan is er ophef over. En niet even, nee weken. Dit zegt mij dat er nog heel wat te winnen is qua gelijkheid tussen mannen en vrouwen.

Geen idee waarom Cardi B dit nummer heeft gemaakt, maar terugkomend op je OP heeft het feminisme nog wel stappen te maken als we mannen en vrouwen nog steeds niet gelijk beoordelen op het uiten van seksuele uitingen.
Daarom heeft ze het volgens mij gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven