Mode & Beauty alle pijlers

De perfecte foundation

22-10-2020 12:49 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een mooie, niet compleet dekkende foundation. Ik dacht altijd dat de kleur afhangt van de kleur in je hals, maar... In het najaar is mijn nek echt heel erg bleek. Ik wil niet dat mijn gezicht t.o.v. mijn nek heel anders kleurt, maar als ik dus een hele lichte foundation neem, dan vind ik mezelf net een mummie. Mijn gezicht is een teint donkerder en daarbij heb ik rosacea op beide kaaklijnen. Ik wil het liefst geen foundation waarbij ik nog verschillende lagen aan moet brengen om alles egaal te maken, want dan voelt dat niet als mij en voel ik mij vies (don't ask why). Mijn huid is in de winter behoorlijk droog, alleen mijn neus is vettig. Hebben jullie nog tips?

En welke foundation gebruiken jullie?
schatkaart wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:14
3.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je zou de kleur kunnen matchen met je gezicht en dan een heel subtiele bronzer onder je kaaklijn en aan de zijkanten van je hals aan kunnen brengen.
Ik heb zelf sowieso een bleke huid. Als ik precies match, ben ik ontzettend bleek. Dus ik doe het zelf ook zo. Natuurlijk moet je erg voorzichtig zijn dat je het verschil niet te groot maakt. Mijn foundation is hooguit een half tintje donkerder dan mijn eigen huidskleur.
Alle reacties Link kopieren
Urban Decay heeft geweldige foundation die heel natuurlijk oogt en je rosacea niet gaat verergeren.
Alle reacties Link kopieren
Double wear vind ik de fijnste. Ik heb een hele witte nek en een bruin gezicht dus ik poeder de nek met bronzer. Ik match niet mijn foundation aan mijn nek.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
22-10-2020 13:01
Double wear vind ik de fijnste. Ik heb een hele witte nek en een bruin gezicht dus ik poeder de nek met bronzer. Ik match niet mijn foundation aan mijn nek.
Double wear vind ik zelf wel heel dekkend hoor. Althans bij mij is het aardig plamuur.

Ik zou zelf gaan voor een mineral foundation. Van bareMinerals of Mintenz.
Alle reacties Link kopieren
Jullie bedoelen toch de hals neem ik aan?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Ik begrijp niet helemaal of je nu wel of niet dekkend wil ivm met de opmerking over je kaaklijn waar je niet meerdere lagen wil smeren en het wel egaal wilt hebben. Dat viezige gevoel bij meerdere lagen herken ik wel, ik vind ik ook.

Voor niet dekkend maar iets egaler gebruik ik les beiges water-fresh tint van Chanel en voor iets meer dekking gebruik ik vitalumiere aqua, ook van Chanel. Die laatste is ook vrij dun trouwens en gebruik ik vooral in de herfst en winter. Beide vind ik ook fijn voelen op de huid. Ik heb ook rosacea en ik kan deze beide goed verdragen.

Edit, ik koop altijd een lichte en een donkere en meng ze. Zo kan ik bij de kaaklijn wat lichtere foundation smeren die precies matcht.
anoniem_394973 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:15
10.73% gewijzigd
dr. Jart cicapairt tiger grass color corrector. Kalmeert je huid en neemt de kleur van je huid aan, roodheid in je gezicht verdwijnt en maakt je huid egaal. Je hoeft het daarna alleen wat af te poederen.
Ik neem altijd een hele lichte vloeibare foundation, een tintje lichter zelfs dan mijn gezicht en ga van daaruit kleur opbouwen met een poeder foundation die een teint donkerder is en maak het af met bronzer op kaak/hals, onder jukbeen en evt wat op voorhoofd en neus.
Het is maar 5 minuutjes extra werk, maar zo kan ik wel heel precies de gewenste kleur opbouwen zodat mijn gezicht matcht met de rest van mijn lijf.

Edit: gewoon van de HEMA overigens
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
22-10-2020 13:05
Double wear vind ik zelf wel heel dekkend hoor. Althans bij mij is het aardig plamuur.

Ik zou zelf gaan voor een mineral foundation. Van bareMinerals of Mintenz.
Ik wil het ook wel echt dekkend. Met de juiste primer krijg je een mooi photoshop laagje op de huid. Je ziet aan de egale look wel dat je foundation draagt maar niet een cakey laag oid. Met double wear vond ik het wel even zoeken naar die juiste primer en crème.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft overigens van geen enkele foundation meerdere lagen aan te brengen. Dat doe ik in ieder geval niet.
Ik vind fijn:

- L'Oréal true match
- Estee Lauder double wear
- Estee Lauder futurist Hydra rescue
- Stila hide and chic
- smashbox studio fix
- Clinique even better refresh
- Clinique super balanced
- Shiseido synchro skin self refreshing

Ik heb een zwak voor foundations uitproberen, dus door de jaren heen heb ik er veel geprobeerd. Ik heb een vrij normale huid, met een lichte neiging tot glimmen in de loop van de dag. Ik hou van een medium dekking.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
22-10-2020 13:05
Double wear vind ik zelf wel heel dekkend hoor. Althans bij mij is het aardig plamuur.

Ik zou zelf gaan voor een mineral foundation. Van bareMinerals of Mintenz.
Wat gek toch, hoe persoonlijk dat is. Men vindt over het algemeen de double wear erg dekkend en mat, maar bij mij is het een mooie medium dekking en zeker niet totaal mat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook rosacea en vind tot nu toe Dior Backstage het fijnst, die lijn heeft heel veel kleuren en tinten en is licht/medium dekkend. Eventuele rode plekjes die er toch nog doorheen komen stip ik aan met wat concealer en als ik het geheel te bleek vind gebruik ik wat rouge/bronzer
The ordinary serum foundation is heel fijn. Ik meng 2 kleuren, in de winter kan ik met de lichtste kleur van de 2 toe.(3.0 en 3.1 r)
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 20:27
12.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Diorskin Nude of de Flawless Airbrush van Charlotte Tilbury, maar tegenwoordig ben ik ook into de BB creams.
Henk-en-Roelie schreef:
22-10-2020 13:10
dr. Jart cicapairt tiger grass color corrector. Kalmeert je huid en neemt de kleur van je huid aan, roodheid in je gezicht verdwijnt en maakt je huid egaal. Je hoeft het daarna alleen wat af te poederen.
Ziet dat er dan, ook met die poeder, wel natuurlijk uit??
Max Factor Facefinity Compact Foundation. Ik heb deze en vind die erg fijn. Niet enorm dekkend, voor mij precies goed.
anoniem_63b69dd0648a4 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:37
22.28% gewijzigd
En hoe breng je die aan Roelie?
BosscheBol1984 schreef:
22-10-2020 13:34
Ziet dat er dan, ook met die poeder, wel natuurlijk uit??
Ja, maar eigenlijk hoeft de poeder niet :)
BosscheBol1984 schreef:
22-10-2020 13:37
En hoe breng je die aan Roelie?
Je hebt erg weinig nodig en je brengt het aan zoals je een creme of een foundation aanbrengt.
Henk-en-Roelie schreef:
22-10-2020 13:42
Je hebt erg weinig nodig en je brengt het aan zoals je een creme of een foundation aanbrengt.
En waar koop je het? Ik zie alleen een beetje vage webshops?
Ik doe creme alltijd met mijn vingers maar dat zal wel heeeeel fout zijn...
Elfje* schreef:
22-10-2020 13:36
Max Factor Facefinity Compact Foundation. Ik heb deze en vind die erg fijn. Niet enorm dekkend, voor mij precies goed.
Ja ik ook! Vind deze de allerfijnste!
Jufjoke schreef:
22-10-2020 13:14
Wat gek toch, hoe persoonlijk dat is. Men vindt over het algemeen de double wear erg dekkend en mat, maar bij mij is het een mooie medium dekking en zeker niet totaal mat.
Bij mij ook. En ik heb sproeten dus wil geen heel dekkende foundation omdat dat onnatuurlijk oogt. Met double wear zie je mijn sproeten er gewoon doorheen maar krijg ik wel een mooie medium dekking. Voor een ‘gezonde’ kleur wapper ik een kwast met wat bronzer over mijn hals en gezicht.
Er is ook een double wear light trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Je zou een groene primer kunnen aanbrengen op de rode plekken. Ik heb sinds kort een BB cream die dekt als een foundation. Maar gekocht in Frankrijk. Eigenlijk geen idee of die hier ook verkocht wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven