Wat geven jullie uit aan accessoires voor in huis?

22-10-2020 18:24 326 berichten
Een kussentje hier, een geurpotje daar. Ik heb zeker geen gat in m'n hand of last van impuls aankopen, maar wil het in huis wel een beetje gezellig houden/maken.

Denk dat ik er inclusief een bloemetje wel 100 euro per maand aan kwijt ben. En jullie?

Voor alle duidelijkheid; ik bedoel geen herinrichting na verbouwing ofzo. Maar echt wat je uitgeeft om je huis knus te houden/maken.
100 euro per maand...? Maar op een gegeven moment heb je alles toch wel in huis?
100 euro per maand?? Waaraan dan allemaal? Op een gegeven moment staat overal toch wel wat? Ik koop echt niet elke maand nieuwe kussentjes of woonaccessoires. Hier staat voldoende nu dus ik geef er echt niet per maand een bedrag aan uit. Het enige waar ik “veel” aan uit geef zijn geurkaarsen. Die zijn zo €30,- per stuk en koop ik denk ik om de maand wel 1.
Bloemen vind ik echt zonde van het geld. Die staan hier hooguit als ik ze eens krijg.
Alle reacties Link kopieren
Een bosje bloemen af en toe, van de markt of rechtstreeks van de kweker (+/- €10,-).
Tegen de tijd dat de winter begint een zak waxine lichtjes en dinerkaarsen.

En verder? Ik zou het niet weten.
Om de week nieuwe bloemen voor hooguit 5 euro. Soms 3 afhankelijk van hoe lang ze staan.

Verder niets, want hoef niet steeds nieuw om het gezellig te maken.
Een ander seizoen of feestdag ... Een ander kleurtje om af te wisselen ... Het gaat snel ...
Alle reacties Link kopieren
Zo weinig mogelijk.

Ik houd niet van een vol huis. Bloemen, geurkaarsen en ander ruikend spul komt er hier al zeker niet in ivm allergieën. Het is dat mijn vriend een aantal (groene) planten heeft gekocht, maar anders waren de vensterbanken nog steeds praktisch leeg geweest. Of hadden vol gestaan met knutsels en speelgoed van dochter.
Ow wacht, komende maand ga ik waarschijnlijk nog met dochter naar het tuincentrum voor de kerstmarkt. We zoeken elk jaar een paar (stuk of 6) mooie, wat luxere kerstballen uit. Totdat de hele boom vol hangt met speciale ballen :) dat is dan meestal zo rond de €25,-/€40,- per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
22-10-2020 18:29
Een ander seizoen of feestdag ... Een ander kleurtje om af te wisselen ... Het gaat snel ...
Seizoenen en feestdagen komen elk jaar terug. Na een paar jaar heb je toch alles in huis?
Zo, dat is veel! Wat doe je dan met de oude spullen?
Newstart20 schreef:
22-10-2020 18:29
Een ander seizoen of feestdag ... Een ander kleurtje om af te wisselen ... Het gaat snel ...
Ben jij zo iemand met een herfsttafel en halloweenversiering en bijpassende frutsels in de vensterbank? :proud:
abc schreef:
22-10-2020 18:31
Seizoenen en feestdagen komen elk jaar terug. Na een paar jaar heb je toch alles in huis?
Ja maar dan is het zo 2019 he ;-D
Alle reacties Link kopieren
Niets. Mijn huis is ingericht en ik hou niet van ditjes en datjes.
Bij ons wordt daar trouwens vrijwel niet aan uitgegeven. Ik denk hooguit 50 euro per jaar.

Ik neem aan dat meubels niet meetellen want dan ga ik er deze maand wel overheen.
captain_hindsight schreef:
22-10-2020 18:32
Ben jij zo iemand met een herfsttafel en halloweenversiering en bijpassende frutsels in de vensterbank? :proud:
Dat zie ik met name bij mijn vriendinnen die in het onderwijs zitten zo’n themahoekje.
Wel leuk, maar dat is mij te veel gedoe. Ik doe wel aan Kerst en met Pasen wat paastakken. De rest sla ik over.
Newstart20 schreef:
22-10-2020 18:29
Een ander seizoen of feestdag ... Een ander kleurtje om af te wisselen ... Het gaat snel ...
Ik wissel niks per seizoen. En alleen met kerst zet ik een boom neer. De rest van de kerstspullen is al jaren hetzelfde, alleen dus elk jaar een paar ballen erbij. Ander kleurtje doe ik ook niet, mijn inrichting is pas 4 jaar zo en ik vind het nog steeds mooi.
Newstart20 schreef:
22-10-2020 18:29
Een ander seizoen of feestdag ... Een ander kleurtje om af te wisselen ... Het gaat snel ...
En dat van het vorige seizoen gooi je weg ofzo?
100 Euro/ maand??
Ik besteed echt niet meer dan 70- 90 euro per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
22-10-2020 18:33
Niets. Mijn huis is ingericht en ik hou niet van ditjes en datjes.
Met ditjes en datjes is een huis niet meer ingericht? :wtf:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Hooguit 50 euro per jaar, gok ik.

Heel soms bloemen, maar ik heb vooral veel groene kamerplanten en die gaan jarenlang mee.
Kaarsen koop ik alleen in de wintermaanden, maar geen dure ofzo, gewoon van Hema, Casa of Sostrene Grene.

De rest van de accessoires heb ik al jaren en komt voornamelijk van de kringloop. Daar gaan dingen ook weer naar terug als ik ze zat ben.
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
22-10-2020 18:37
100 Euro/ maand??
Ik besteed echt niet meer dan 70- 90 euro per jaar.
Koop jij nooit bloemen?
Honey, you should see me in a crown
LīlyRose schreef:
22-10-2020 18:37
En dat van het vorige seizoen gooi je weg ofzo?
Grote zolder ... En de kringloop is ook blij met me, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
22-10-2020 18:38
Met ditjes en datjes is een huis niet meer ingericht? :wtf:
Nee, ditjes en datjes zijn kussentjes en kaarsjes enzo en daar hou ik dus niet van. Mijn huis is al ingericht en ik geef daar dus geen geld meer aan uit.
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
22-10-2020 18:29
Een ander seizoen of feestdag ... Een ander kleurtje om af te wisselen ... Het gaat snel ...
Ben jij degene die al die (bijna) nieuwe dingen bij mijn plaatselijke kringloop neerzet, zodat ik het weer kan kopen?
Whomi schreef:
22-10-2020 18:37
Ik wissel niks per seizoen. En alleen met kerst zet ik een boom neer. De rest van de kerstspullen is al jaren hetzelfde, alleen dus elk jaar een paar ballen erbij. Ander kleurtje doe ik ook niet, mijn inrichting is pas 4 jaar zo en ik vind het nog steeds mooi.
Idem hier.
Ik doe het al jaren met dezelfde decoratie voor kerst.
Het enige dat ik nieuw koop zijn kaarsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven