Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Snoeppot werk, coronaproof

23-10-2020 08:21 132 berichten
Beetje duffe vraag maar zoek een algemene opinie.
Traditiegetrouw hebben we op het werk een snoeppot. Iedereen van de afdeling neemt af en toe een grote zak mee van het een of ander en vult bij. Nu is sinds Corona eigenlijk de pot niet meer gebruikt
Nu zou ik graag pepernoten meenemen maar die zijn niet per stuk verpakt en tja, Corona.
Ik zou dus graag pepernoten willen neerzetten op een coronaproof manier. Ik was aan het denken aan een karaf een dat mensen dan de pepernoten op hun hand schudden ipv nemen. Zou dat werken? En dan met een pak doekjes ernaast om de fles aan de buitenkant schoon te maken. Of heeft iemand nog een andere briljante oplossing?

En voor men het vraagt. Onderwijs, dus gewoon volle bezetting hier.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook pepernoten en strooigoed kopen in uitdeelzakjes.
Alle reacties Link kopieren
Van die kleine uitdeelzakjes kruidnoten?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Je hebt wel pepernoten in kleine uitdeelzakjes, dat lijkt me dan handiger.
Kijk dat zijn nou ideeën daar had ik nou niet aan gedacht
Alle reacties Link kopieren
Allemaal tegelijk :-)
Waarom is die snoeppot belangrijk genoeg om dit risico te willen nemen?
Alle reacties Link kopieren
Alleen in uitdeelzakjes idd. Je kunt er moeilij bovenop zitten dat iedereen die karaf telkens netjes schoonmaakt.

https://www.bol.com/nl/p/bolletje-kruid ... 125702350/
Ik wil juist geen risico nemen vandaar mijn vraag
Ik word nu vast een zure gleuf genoemd, maar waarom zou je in godsnaam perse de snoeppot Corona-proof willen maken?
Klinkt niet echt als noodzakelijk. Gewoon een jaartje niet, zo moeilijk is dat toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Misschien iets wat je met je voet kan bedienen waardoor een schuifje opengaat? Of door middel van een sensor?

Er bestaan automatische diervoederbakken dus het is mogelijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En als je geen voorverpakte portiezakjes met pepernoten kan vinden, dan is het een kleine moeite om deze traditie even te laten varen.

De pijn van die pepernoten traditie te laten varen lijkt mij kleiner dan dat leraren besmet raken, een klas of zelfs de school moet sluiten, en kinderen in problematische thuissituaties noodgedwongen thuis moeten blijven.
lisbeth schreef:
23-10-2020 08:26
Ik wil juist geen risico nemen vandaar mijn vraag
Dan zou ik het gewoon een jaartje niet doen.
Die uitdeelzakjes zijn duur en er zit veel in per zakje.
meaki schreef:
23-10-2020 08:29
En als je geen voorverpakte portiezakjes met pepernoten kan vinden, dan is het een kleine moeite om deze traditie even te laten varen.

De pijn van die pepernoten traditie te laten varen lijkt mij kleiner dan dat leraren besmet raken, een klas of zelfs de school moet sluiten, en kinderen in problematische thuissituaties noodgedwongen thuis moeten blijven.
Moet dit nou weer?
Gewoon ieder een eigen zak laten meenemen. Kunnen ze naar eigen behoefte een smaak kiezen en in hun eigen bureau bewaren.
Alle reacties Link kopieren
meaki schreef:
23-10-2020 08:29

De pijn van die pepernoten traditie te laten varen lijkt mij kleiner dan dat leraren besmet raken, een klas of zelfs de school moet sluiten, en kinderen in problematische thuissituaties noodgedwongen thuis moeten blijven.
door dit soort opmerkingen krijg ik zin om met 5 kinderen door de supermarkt te denderen
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat een zure reacties. Ze zegt toch ook niet dat het een halszaak is, maar onderzoekt gewoon of er mogelijkheden zijn. Meer niet. Uitdeelzakjes zijn een optie. Daar zou ik persoonlijk dan weer niet voor kiezen ivm het extra afval (ook zuur zeker? :hyper: ) maar het kan wel.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
23-10-2020 08:28
Ik word nu vast een zure gleuf genoemd, maar waarom zou je in godsnaam perse de snoeppot Corona-proof willen maken?
Klinkt niet echt als noodzakelijk. Gewoon een jaartje niet, zo moeilijk is dat toch niet?
Niet zuur maar vermoedelijk doet het jou persoonlijk minder pijn zodat het jou minder moeite kost om een handeling op te geven.

De handelingen met het hoogste risico moeten nagelaten worden zoals bijeenkomsten; snoep en andere levensmiddelen gelden als een minder risico.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het is zeker geen halszaak. Maar als het kan is het leuk.

En hoger onderwijs trouwens. Meer kans dat de studenten mij besmetten dan andersom ;-)
Ik zou dat niet hoeven, snoep uit een algemene snoeppot. En zakjes snoep die klaar liggen hoef ik ook niet. Wie weet wie er allemaal heeft aangezeten, al dan niet met besmette handen. Wellicht niet eens een serieus risico, maar het idee alleen al vind ik (nu, in deze pandemie) ranzig.
retrostar schreef:
23-10-2020 08:37
Niet zuur maar vermoedelijk doet het jou persoonlijk minder pijn zodat het jou minder moeite kost om een handeling op te geven.

De handelingen met het hoogste risico moeten nagelaten worden zoals bijeenkomsten; snoep en andere levensmiddelen gelden als een minder risico.
Aangezien nog niemand weet hoe het virus zich exact verspreid lijkt het mij verstandig om alle niet noodzakelijke activiteiten ff over te slaan.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt zelf ook uitdeelzakjes maken. Gewoon een grote zak pepernoten kopen en deze verdelen over boterhamzakjes. Dat is al weer een stuk goedkoper denk ik. Daarna op een dienblad zetten zodat mensen niet hoeven te 'graaien' en klaar.
buzziebee wijzigde dit bericht op 23-10-2020 08:41
20.00% gewijzigd
*Sally* schreef:
23-10-2020 08:30
Dan zou ik het gewoon een jaartje niet doen.
Die uitdeelzakjes zijn duur en er zit veel in per zakje.
Je kunt toch gewoon grote zakken kopen waar mensen die maar een handje per dag eten, lang mee toe kunnen?
Afbeelding
Dit vullen met pepernoten? :popcorn:
Of het vers blijft is een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
23-10-2020 08:40
Aangezien nog niemand weet hoe het virus zich exact verspreid lijkt het mij verstandig om alle niet noodzakelijke activiteiten ff over te slaan.
Als mensen redelijk fijn kunnen leven blijven ze ook beter achter de noodzakelijkste maatregelen staan die het meeste effect hebben. Het virus kan niet uitgebannen worden; dat is tenminste niet de aanpak waar men in Nederland voor kiest (zoals in China waar men wel met geweld gedragingen kan afdwingen).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven