Mode & Beauty alle pijlers

Duurdere merken die nu goedkoper zijn.

24-10-2020 17:22 31 berichten
Ik was vandaag wat oude kleding aan het passen om te kijken of ik er alweer in pas en kwam een paar kledingstukken van Mexx tegen. Ik weet nog dat ik dat vroeger best dure kleding vond, ja het was niet zo duur als Tommy Hilfinger, DKNY maar ook weer niet zo 'goedkoop' als H&M. En nu verkoopt Lidl inmiddels soms Mexx kleding en zag ik dat Kruidvat weer wat dingen van Supertrash verkoopt volgende week terwijl dat in mijn beleving ook altijd wat duurdere kleding was. Of in ieder geval boven mijn budget.

Zijn er nog meer van dat soort merken die 'vroeger' aan de dure kant waren maar nu wat beter betaalbaar?
Alle reacties Link kopieren
Kappa!
Alle reacties Link kopieren
Is die Supetrash die de Kruidvat verkoopt echt? Ik dacht dat dat nep was.
Gisselle schreef:
24-10-2020 17:26
Is die Supetrash die de Kruidvat verkoopt echt? Ik dacht dat dat nep was.
Nep of oude collectie denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Oh vandaar!! Ik schreef een keer op het forum dat ik Mexx wel een fijn, wat duurder merk vond. Werd ik bijna afgemaakt, dat ik zulke goedkope prut aan kon prijzen. Het is ook al een tijd geleden dat ik iets van Mexx heb gekocht, dat blijkt.

En Kappa wilde ik ook noemen inderdaad. Was vroeger echt een merk voor kakkers, hangt nu bij de Zeeman.

Ik vermoed dat iets vergelijkbaars geldt voor die lelijke beige ruitjes, hoe heet dat ook weer, Burberry of zo? Dat was ook ooit iets voor kakkers maar daar zie je tegenwoordig bij wijze van spreken de rij voor de voedselbank mee vol staan.
Mexx is een aantal jaar geleden failliet gegaan en opnieuw opgestart.
Supertrash is hele oude stock van voor de geldproblemen.
Heel veel merken moeten op gegeven moment van hun oudere rommel af, en dat kan echt heel heel heel veel spullen zijn die ergens liggen opgeslagen.

Als ze dan schulden open hebben staan dan worden die spullen in beslag genomen of door bedrijf zelf verkocht enz en dan bij zulke discountwinkels verkocht.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 17:36
12.77% gewijzigd
puntillita schreef:
24-10-2020 17:32
Mexx is een aantal jaar geleden failliet gegaan en opnieuw opgestart.
Ook met hun stock is zelfde gebeurd. En soms kiezen merken er zelf voor, heel goedkoop fabriceren en zo toch nog een paar euro verdienen. Maar zijn altijd merken waar het echt slecht mee gaat of die failliet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Burberry is nog steeds duur volgens mij.

Mexx vond ik altijd een beetje er tussenin zitten, niet heel duur, ook niet heel goedkoop.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
O dan zie ik misschien vaak nep-burberry. Gaat wel vaak samen met van die Gucci-tassen, dat zijn ook meestal lookalikes.
watdachtjehiervan schreef:
24-10-2020 17:28
Nep of oude collectie denk ik.
Maar wordt de oude collectie dan echt zo lang bewaard? Kruidvat heeft best vaak spullen van Supertrash. Ik had meer het idee dat het nu speciaal voor Kruidvat gemaakt wordt want nu staat er overal bij "alleen op kruidvat.nl" maar tegelijkertijd zetten ze bij een truitje van 14,95 dat het elders 59,95 kost. Dat laatste is natuurlijk het lokkertje van kijk nu is het pas echt goedkoop.
En er zijn ook nog merken die naast oude stock ( gedwongen of vrijwillig) verkopen aan discountwinkels ook zelf een lijn van mindere kwaliteit maken om goedkoper aan te bieden.

Dat zijn meestal van die schreeuwerige merken die ooit echt te hip en duur waren en nu inderdaad heel populair zijn bij mensen met een heel klein budget, geeft ze denk ik een goed gevoel, kijk ik heb een duur merkitem. Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.

En de rest weet dat. Dus waarom je dat als hoger segment merk gaat doen?
Alle reacties Link kopieren
Oooh ja Kappa! 20 jaar geleden een trui van gehad, die was dúúr! En nu zag ik voor een tientje of vijftien euro ofzo zo'n soort trui bij de Zeeman hangen! Ik had er bijna één gekocht :$
Alle reacties Link kopieren
Bij de action verkopen ze Australian spul. Was vroeger ook een duur merk.
Alle reacties Link kopieren
Krentenbolmetboter schreef:
24-10-2020 19:37
Bij de action verkopen ze Australian spul. Was vroeger ook een duur merk.
Dat wilde ik ook zeggen! Man oh man, die trainingspakken waren dúúr (en lelijk, maar goed)... en nu bij de action. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ja, die pakken waren extreem duur, daar kwam ik pas lang na het gabbertijdperk achter.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat in de jaren '90 de Buffalo's "peperduur" waren.

Ik vind ze tegenwoordig precies meevallen van prijs.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Happy Socks waren in mijn beleving bij lancering ook veel duurder dan dat ze nu zijn. Zie veel aanbiedingen.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Gatochpoetsen schreef:
24-10-2020 20:06
Happy Socks waren in mijn beleving bij lancering ook veel duurder dan dat ze nu zijn. Zie veel aanbiedingen.
En bij discountwinkels te koop. Zijn wel de oudere series. De nieuwe ontwerpen kan je daar niet kopen.
Krentenbolmetboter schreef:
24-10-2020 19:37
Bij de action verkopen ze Australian spul. Was vroeger ook een duur merk.
Oja helemaal vergeten. Wat wilde ik graag een Australian trainingspak op de basisschool en ik was niet eens een gabber maar het leek me gewoon cool. Na lang zeuren kreeg ik een pak wat erop leek van een ander merk voor mijn verjaardag en binnen een dag zat er al een gat bij de knie. Ging m'n moeder naar de markt om een applicatie te kopen om dat gat te verbergen :rofl:

En ik weet ook nog wel dat Kappa heel duur was en nu koop je dat bij de Scapino en Bristol.
Ooh herkenbaar idd! En wat waren die ‘aussie’s’ duur zeg! Heb er nooit een gehad, ik wilde alles behalve bij die rare gabbers horen :-|

In mijn beleving waren make up merken als Max Factor en L’Oréal altijd duur, maar toen wist ik nog niet dat je bij Ici paris en Bijenkorf enzo nog véél duurdere make up kon kopen :P
Alle reacties Link kopieren
groenteboerin schreef:
24-10-2020 17:44
O dan zie ik misschien vaak nep-burberry. Gaat wel vaak samen met van die Gucci-tassen, dat zijn ook meestal lookalikes.
Die zijn dan nep inderdaad; Burberry items vind je niet bij het Kruidvat
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Één keer is wel genoeg...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Was Supertrash niet ook al failliet?
Moeder83 schreef:
25-10-2020 02:10
Was Supertrash niet ook al failliet?
.
Ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven