Mobiel zitbad

21-10-2020 21:27 91 berichten
Een tijdje geleden las ik hier op het forum over de tubble en na googlen las ik veel enthousiaste reviews. Op zich lijkt het mij heerlijk maar voor mij tegelijkertijd ook weer niet handig vanwege het formaat en bij het leeglopen wordt de vloer nat dus ik moet ergens heen met het bad (te kleine badkamer om het even ergens tegen aan te zetten) wat zou betekenen dat ik de tubble elke keer moet schoonspoelen, afdrogen, verder laten opdrogen, lucht eruit, opvouwen, enz. En dit lijkt mij best een gedoe.
Nu lees ik in het 'wat heb je jezelf gegund' topic toch weer enthousiaste reacties dus ben gaan googlen op mobiel zitbad en ik kom er een aantal tegen die voor mij handiger zouden zijn dan de tubble ivm de maat.

Wie heeft er ook een mobiel zitbad zoiets als de Bath bucket. Ik lees veel goede reviews ondanks dat het een zitbad is lijkt het toch comfortabel te zijn volgens de gebruikers, ook mensen die wat langer zijn zijn enthousiast. Ik kan mij er eerlijk gezegd niet zo veel bij voorstellen, maar goed de reviews liegen niet.

Wie heeft een mobiel zitbad, met of zonder klep. Ben je er blij mee, is het comfy of zeg je doe maar de tubble niet :-)
Ik volg ook mee.
Mega badkamer hier met alleen een douchecabine. Dus alle ruimte om dat ding neer te zetten en te laten staan.
Mis echt een bad, wie weet is dit een oplossing.
Met 1,68 en 70kg moet ik er dus inpassen als ik de ervaringen van anderen lees.

(vorig jaar ook naar gekeken, maar toen woog ik 90kg. Leek mij wat te gepropt, moet nu hopelijk beter gaan :jump:)
Bij mij blijft het water warm. Ik zit er zo’n 1.5 uur per keer in. Ik moet wel zeggen dat ik héle heten baden neem dus misschien koelt het daardoor minder snel af.
drakenvlieg schreef:
22-10-2020 15:44
Ik volg ook mee.
Mega badkamer hier met alleen een douchecabine. Dus alle ruimte om dat ding neer te zetten en te laten staan.
Mis echt een bad, wie weet is dit een oplossing.
Met 1,68 en 70kg moet ik er dus inpassen als ik de ervaringen van anderen lees.

(vorig jaar ook naar gekeken, maar toen woog ik 90kg. Leek mij wat te gepropt, moet nu hopelijk beter gaan :jump:)


https://www.bol.com/nl/p/mobiel-zitbad- ... 008157370/


https://www.bol.com/nl/p/zitbad-voor-vo ... oductImage


Dank je P.Bello
Hmmmm die bovenste met deksel is idd misschien ook wel handig.

Is er misschien nog iemand die een idee heeft hoe goed de slang afvoert? Bij mij zal hij over een soort drempel van 15cm moeten, de douchecabine in om daar in het putje te gaan. In de cabine zelf past hij niet (hoekcabibe in badkamer) maar hij kan er wel direct naast staan.
drakenvlieg schreef:
22-10-2020 19:06
Hmmmm die bovenste met deksel is idd misschien ook wel handig.

Is er misschien nog iemand die een idee heeft hoe goed de slang afvoert? Bij mij zal hij over een soort drempel van 15cm moeten, de douchecabine in om daar in het putje te gaan. In de cabine zelf past hij niet (hoekcabibe in badkamer) maar hij kan er wel direct naast staan.

Bij bol staan bij de reviews 2 foto's en zo te zien zit de afvoer aan het bad vrij hoog want volgens mij ligt de slang op de rand van een douchecabine. Ik vraag me af hoe lang deze slang is. Afvoer zit aan de voorkant en dat zou voor mij niet gunstig zijn omdat ik dan het bad moet draaien richting de deur.

En vraag me af of het hetzelfde materiaal is als van de Bath tub want dat is heel fijn materiaal. Heb hier een klein kuipje van in de tuin staan voor het opvangen van regenwater. Niet kapot te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 'dakloze'. Blijft prima op temperatuur. De afvoerslang is van veel dunner plastic dan de kuip zelf. (Ik heb hem er zelf nooit aan gehad, niet nodig hier) . De afvoer zit op ca. 10 cm hoogte: een randje overbruggen van een douchecabine kan daardoor prima. Het laatste laagje water krijg je er alleen uit door het bad even op z'n kant te kiepen. Gaat heel makkelijk overigens.
Ik heb er eentje besteld n.a.v. dit topic!
Hij komt woensdag, ik ben zeer benieuwd. Ik dacht altijd dat zo’n ding niet zou passen in ons kleine badkamertje, maar na opmeten gaat dat makkelijk lukken. Ik ben niet zo groot dus ik ga ervan uit dat ik er makkelijk in pas :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me altijd af hoe dit soort baden zitten als je langer bent dan 1.85m. Iemand ervaring? :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Bath Bucket en ben helemaal blij ermee.
Zelf vind ik het fijner dan een gewoon bad omdat ik daar in ga drijven ook is de Bath Bucket veel sneller vol.
Mijn vriend heeft een prachtig bad en daar ga ik dus vrijwel nooit in.
Ik heb de Bath Bucket nu 1,5 jaar denk ik en ik vul hem regelmatig.
Het bad zet ik na gebruik op zijn kant en dan de volgende ochtend haal ik hem wel uit de badkamer.
Ik ben 1.72 en weeg 72 kilo....ik zit precies lekker erin en alles blijft onder water tot aan mijn schouders.
Eendje_ schreef:
23-10-2020 10:43
Ik vraag me altijd af hoe dit soort baden zitten als je langer bent dan 1.85m. Iemand ervaring? :)

Mijn man is lang, ik zal het binnenkort laten weten.
Perlala_Gadeon schreef:
23-10-2020 10:28
Ik heb er eentje besteld n.a.v. dit topic!
Hij komt woensdag, ik ben zeer benieuwd. Ik dacht altijd dat zo’n ding niet zou passen in ons kleine badkamertje, maar na opmeten gaat dat makkelijk lukken. Ik ben niet zo groot dus ik ga ervan uit dat ik er makkelijk in pas :)


Wat leuk zeg. Ik heb er ook een besteld maar duurt even omdat ik volgende week weinig thuis ben en het de buren niet aan wil doen om de doos aan te moeten nemen.

Ik heb nog zitten twijfelen om deze https://youtu.be/5Xlu6HxKH6s te kopen. Het ziet er heel lekker uit en had eigenlijk mijn voorkeur. Maar ivm het schoonhouden, het eventueel lek raken en of ik niet weet of het nou echt zo comfortabel is als je niet zo lenig bent heb ik toch besloten om Bath b. te bestellen. Moet nog even geduld hebben.


Vind het wel leuk dat er veel op gereageerd wordt.
Renee* schreef:
23-10-2020 12:46
Wat leuk zeg. Ik heb er ook een besteld maar duurt even omdat ik volgende week weinig thuis ben en het de buren niet aan wil doen om de doos aan te moeten nemen.
Dat snap ik ja! Ik kan nauwelijks wachten en hoop woensdag verslag uit te kunnen brengen. Mijn man is zeer sceptisch, die moet het allemaal nog maar zien, kan zich niet voorstellen dat het lekker zit en denkt dat het leeg laten lopen zo hoogdrempelig is dat ik er maar een paar keer in ga zitten en het ding daarna verstoft in de schuur :sun:
Het schijnt echt hartstikke makkelijk te zijn om te legen omdat het niets weegt.

Heb jij deze https://www.bol.com/nl/p/ekeo-zitbad-vo ... oductTitle besteld of deze https://www.bol.com/nl/p/mobiel-zitbad- ... NgQAvD_BwE

Die laatste is wel handig, en het water blijft denk ik wat langer op temp.
Renee* schreef:
23-10-2020 23:02
Het schijnt echt hartstikke makkelijk te zijn om te legen omdat het niets weegt.

Heb jij deze https://www.bol.com/nl/p/ekeo-zitbad-vo ... oductTitle besteld of deze https://www.bol.com/nl/p/mobiel-zitbad- ... NgQAvD_BwE

Die laatste is wel handig, en het water blijft denk ik wat langer op temp.

Ik heb de eerste besteld, ik denk dat ik mij opgesloten zou voelen met zo’n klep.

En...in plaats van woensdag is mijn bad vandaag al bezorgd! Ik ga er vandaag nog in :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
24-10-2020 09:58
Ik heb de eerste besteld, ik denk dat ik mij opgesloten zou voelen met zo’n klep.

En...in plaats van woensdag is mijn bad vandaag al bezorgd! Ik ga er vandaag nog in :cheer2:
Ik ben benieuwd! Ook hoe je man erin zit. Want ik twijfel namelijk om hem te bestellen met mijn lengte :$
Eendje_ schreef:
24-10-2020 10:17
Ik ben benieuwd! Ook hoe je man erin zit. Want ik twijfel namelijk om hem te bestellen met mijn lengte :$

Ik betwijfel of mijn man dit weekend al een bad wil nemen, maar ik zal hem in ieder geval vragen om er even in plaats te nemen :)

Man is 1.90 en 90 kilo.
Oké, mijn man heeft er even in gezeten (zonder water). Hij past er weliswaar in, maar comfortabel is het niet. Het zag er ook heel opgepropt uit (man heeft relatief lange benen). Vooralsnog zou ik het niet aanraden voor iemand van zijn formaat.
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
24-10-2020 10:55
Oké, mijn man heeft er even in gezeten (zonder water). Hij past er weliswaar in, maar comfortabel is het niet. Het zag er ook heel opgepropt uit (man heeft relatief lange benen). Vooralsnog zou ik het niet aanraden voor iemand van zijn formaat.
Dank!! Dat dacht ik al :)
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
22-10-2020 14:41
Patsy heb jij al besloten om er een te kopen?
Nee ik denk dat ik er toch niet vaak genoeg gebruik van zou maken. Laatst na het sporten wilde ik lekker mijn vermoeide spieren opwarmen en dan wil ik meteen onder de douche springen, niet eerst wachten tot een bad eindelijk vol en op temperatuur is.
Ik vind het ook nogal zonde van zoveel gezuiverd drinkwater. Zeker 100 liter per keer, ik denk dat dat elke keer ook een mega drempel voor me zou vormen om in bad te gaan. Met douchen verbruik ik lang niet zoveel water.
En in 'echte' baden verveel ik me toch te snel en ik denk dat dat ondanks Netflix nog steeds zo zou zijn in zo'n zitbad.

Maar succes met de jouwe!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Hier mag hij blijven, ik vind hem echt heerlijk! Er bijna een uur in gezeten met thee en een boek. Afvoerslangetje moet er wel echt goed inzitten bij het laten leeglopen :whistle:
patsy--stone schreef:
24-10-2020 18:28
Nee ik denk dat ik er toch niet vaak genoeg gebruik van zou maken. Laatst na het sporten wilde ik lekker mijn vermoeide spieren opwarmen en dan wil ik meteen onder de douche springen, niet eerst wachten tot een bad eindelijk vol en op temperatuur is.
Ik vind het ook nogal zonde van zoveel gezuiverd drinkwater. Zeker 100 liter per keer, ik denk dat dat elke keer ook een mega drempel voor me zou vormen om in bad te gaan. Met douchen verbruik ik lang niet zoveel water.
En in 'echte' baden verveel ik me toch te snel en ik denk dat dat ondanks Netflix nog steeds zo zou zijn in zo'n zitbad.

Maar succes met de jouwe!
Nou, het gaat onder de douche harder dan je denkt hoor. Als ik wat uitgebreider douche, zou dat bad vol zijn of overlopen. En dan moet je er toch weer onder uit binnen 10 min. In een bad kan je dus lekker een tijd blijven zitten: heb je meer lol van hetzelfde water.
Perlala_Gadeon schreef:
24-10-2020 19:08
Hier mag hij blijven, ik vind hem echt heerlijk! Er bijna een uur in gezeten met thee en een boek. Afvoerslangetje moet er wel echt goed inzitten bij het laten leeglopen :whistle:

Leuk om te lezen hoor. Hoop dat je er veel plezier van hebt. Ik zit waarschijnlijk volgende week in bad want ik kan deze zaterdag laten leveren.

Mijn badkamer: zwarte vloer met grote witte wandtegels en blauw/groene accesoires (plantjes in potjes, flesjes, plateautje dat soort dingen). Gisteren bij de big Bazar een weckpotje gekocht gevuld met bruisballen met een deksel in de kleuren van de andere accesoires. Kon het niet laten staan 😁.
blijmetmij schreef:
24-10-2020 19:58
Nou, het gaat onder de douche harder dan je denkt hoor. Als ik wat uitgebreider douche, zou dat bad vol zijn of overlopen. En dan moet je er toch weer onder uit binnen 10 min. In een bad kan je dus lekker een tijd blijven zitten: heb je meer lol van hetzelfde water.


Ik douche ook vrij lang ivm pijnklachten, spieren die vastzitten, bindweefsel is niet door heen te komen. Ik denk dat het bij mij ook niet veel zal uitmaken qua waterverbruik. Bad gaat voor iets meer dan de helft gevuld worden en er staat dat er 200 liter in kan.

En zowel dan is het alsnog goed voor ontspanning.
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
24-10-2020 19:08
Hier mag hij blijven, ik vind hem echt heerlijk! Er bijna een uur in gezeten met thee en een boek. Afvoerslangetje moet er wel echt goed inzitten bij het laten leeglopen :whistle:
Wat leuk om te lezen dat hij bevalt en dat het met de afvoer goed genoeg werkt 😉
patsy--stone schreef:
24-10-2020 18:28
Nee ik denk dat ik er toch niet vaak genoeg gebruik van zou maken. Laatst na het sporten wilde ik lekker mijn vermoeide spieren opwarmen en dan wil ik meteen onder de douche springen, niet eerst wachten tot een bad eindelijk vol en op temperatuur is.
Ik vind het ook nogal zonde van zoveel gezuiverd drinkwater. Zeker 100 liter per keer, ik denk dat dat elke keer ook een mega drempel voor me zou vormen om in bad te gaan. Met douchen verbruik ik lang niet zoveel water.
En in 'echte' baden verveel ik me toch te snel en ik denk dat dat ondanks Netflix nog steeds zo zou zijn in zo'n zitbad.

Maar succes met de jouwe!

Thanks, moet nog even geduld hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven