Mode & Beauty alle pijlers

Dr martens (lak) inlopen

25-10-2020 12:41 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds deze week in het trotse bezit van dr Martens. Alleen... blaren zoals vaker met deze schoenen. Las iets over natte theedoeken erin doen... maar het is lak en vroeg me af of dit kan?

Ofwel, ervaringskennis zeer gewenst! 😀
Ik heb in de DM Facebook groep daar slechte ervaringen over gelezen..
Alle reacties Link kopieren
Kun je de zooltjes er uit halen? dat was bij mij genoeg om wat extra ruimte te creëren
Alle reacties Link kopieren
Koop gewoon schoenen die lekker zitten. Je betaald een godsvermogen voor schoenen die alleen maar pijn doen. Schiet mij maar lek.
ik geef mn bek ook maar een douw
Krijg je vlekken van die niet meer weggaan. Dus niet doen.

Het is doorzetten met blarenpleisters. Of ze wegdoen op MP en ander model ( er zijn er een paar met air en zacht leer, maar moet je smaak zijn) kopen of gewoon niet meer kopen. ;-)
Madeliefjees schreef:
25-10-2020 12:48
Koop gewoon schoenen die lekker zitten. Je betaald een godsvermogen voor schoenen die alleen maar pijn doen. Schiet mij maar lek.
Kijk, lees maar goed dames.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet. Die hele hype niet.
Mintel88 schreef:
25-10-2020 12:52
Ik snap het ook niet. Die hele hype niet.
Het is geen hype. Mensen dragen die schoenen al decennia.
En als je voeten het trekken en je loopt ze in, dan gaan ze jaren en jaren mee.

Of je koopt een van de zachtere soorten, die zijn er.
Of gewoon andere schoenen.

Maar een hype is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Mintel88 schreef:
25-10-2020 12:52
Ik snap het ook niet. Die hele hype niet.
Ik ook niet. Probeer er nog steeds achter te komen waarom die dingen nou zo populair zijn.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is ook niet waarom de hype er is en of ik misschien andere moet kopen 😀. Dus nog steeds op zoek naar ervaringstips!
Alle reacties Link kopieren
Mintel88 schreef:
25-10-2020 12:52
Ik snap het ook niet. Die hele hype niet.

Het is geen hype. Ik had op de middelbare school al Dr Martens. Dat is 20 jaar geleden. Waren toen ook al 'in'.

Dat gezegd hebbende: als je dr Martens eenmaal ingelopen hebt bestaan er werkelijk geen lekkere schoenen dan deze. Echt, Ze lopen, eenmaal ingelopen, fantastisch.
Lak is niet te rekken.
margootje81 schreef:
25-10-2020 13:02
De vraag is ook niet waarom de hype er is en of ik misschien andere moet kopen 😀. Dus nog steeds op zoek naar ervaringstips!
Andere.
Zeker geen hype, ik droeg ze 25 jaar geleden als puber ook. Ze moeten gewoon ingelopen worden en dan zitten ze heel lekker. Ze passen inmiddels helemaal niet meer in mijn garderobe, maar qua comfort zou ik ze graag nog dragen.

Destijds was het voor mij gewoon een kwestie van dragen, TO. Op een gegeven moment zitten ze dan als een handschoen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de lakversie. Misschien nog even doorzetten voordat je met natte doeken ed aan de slag gaat?
Bij mij waren ze in week 1 nog wat stug (en dus blaren), week 2 ging al beter en daarna liepen ze als een zonnetje.
Kleur ook eens buiten de lijnen
Perlala_Gadeon schreef:
25-10-2020 13:06
Zeker geen hype, ik droeg ze 25 jaar geleden als puber ook. Ze moeten gewoon ingelopen worden en dan zitten ze heel lekker. Ze passen inmiddels helemaal niet meer in mijn garderobe, maar qua comfort zou ik ze graag nog dragen.

Destijds was het voor mij gewoon een kwestie van dragen, TO. Op een gegeven moment zitten ze dan als een handschoen.

Ik ook. En nu weer. Al heb ik nu wel echt gelet op zachter leer.

En daarvoor droeg mijn moeder ze ook al in haar punktijd.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doorzetten. Ik ben nu bezig met 2 paar winterlaarzen. Een paar gaat nu wel maar het andere paar... duurste laarzen die ik heb en echt afschuwelijk om in te lopen. Als ik het geweten had had ik ze niet gekocht maar goed... ik weet ook uit ervaring dat de aanhouder (letterlijk) wint.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook Dr Martens, ik moet altijd schoenen inlopen en dat heeft in mijn geval te maken met de vorm van mijn enkel/hak te maken, dat terzijde. Ik gebruik altijd blaarpleisters bij het inlopen en dan scheelt het wat. Maar De Martens zitten heerlijk als ze eenmaal goed ingelopen zijn. En een hype is het toch niet? Ik zag ze 40 jaar geleden al.
Huh? Moet je ze te klein kopen dan?
Alle reacties Link kopieren
Een tip wat ik vroeger deed toen ik ook nog op dr Martens liep en misschien is hij wel bij iedereen bekend, is als je blaren bij de enkels heb er een kaart van een kaartspel langs te steken in je schoen. Dat voorkomt de wrijving van je enkel tegen de zijkant. En ik deed de eerste dagen wat dikkere sokken aan. Of twee paar over elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Palladium boots gekocht vanwege het profiel, gebruik ze als werkschoenen, ze zaten direct als gegoten.
Mag's zijn ook heerlijke wel meteen goedzittende en zachte stoere boots/schoenen. En ook jeugdsentiment. Ik vind ze lekkerder dan DM's.
Gisselle schreef:
25-10-2020 13:28
Ik heb de Palladium boots gekocht vanwege het profiel, gebruik ze als werkschoenen, ze zaten direct als gegoten.
Ook al zo'n redelijk ouder merk. Grappig dat elke keer blijft terug komen dat soort merken/boots.
Al is DM nog wel veel ouder natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Echt even doorbijten, compeed blarenpleisters waren mijn redding. Ik kocht vorig jaar de gewone leren. Een van de weinige soort schoenen waar mijn veel te brede voeten inpassen. De versie van zacht leer zit echt heel anders, ik paste er niet in. Maar niet bedenken dat die 1 op 1 gelijk zijn.
Nu zijn het net pantoffeltjes.
Ik heb de leren en lak versie en begrijp niet waar het inlopen vandaan komt. Ze moeten gewoon goed zitten, dus als je last hebt van blaren of krappe plekken, heb je niet de juiste maat.

Ga niet lopen prutten met natte doeken of weet ik wat. Zonde om je dure laarzen te verpesten, want dat gebeurd geheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven