Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Draconische maatregelen

26-10-2020 09:31 283 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd.
Het kabinet gaat morgen waarschijnlijk geen nieuwe coronamaatregelen bekendmaken. Wel geven premier Rutte en minister De Jonge dan een verklaring, waarin ze volgens Haagse ingewijden zullen waarschuwen voor 'draconische maatregelen' als mensen zich niet aan de regels houden.
https://nos.nl/artikel/2353837-kabinet- ... kheid.html

Wat zullen deze maatregelen dan precies behelzen?

Wat zullen deze maatregelen precies behelzen?

Totaal aantal stemmen: 123

Een intelligente lockdown zoals we hebben gehad (41%)
Een Wuhan lockdown waarbij flats worden dichtgelast (11%)
Iedereen wordt vastgeketend aan bed of aan een muur (43%)
Anders, namelijk...... (6%)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dan alle winkels en scholen weer dicht gaan. Niet iets waar ik naar uitkijk, maar als het moet, dan moet het.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
26-10-2020 09:32
Ik denk dat dan alle winkels en scholen weer dicht gaan. Niet iets waar ik naar uitkijk, maar als het moet, dan moet het.
Dan zullen veel winkels hun Black Friday, Sinterklaas en Kerstomzet gaan mislopen. Ach, het is misschien wel eens goed om de onverzadigbare massaconsument weer met de voetjes op de Aarde te zetten.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ik koos voor iedereen word vastgesnoerd ;-) :whip:
Alle reacties Link kopieren
Ben erg bang voor een lockdown.
Wij gaan binnenkort verhuizen en hebben toch echt verf, kwasten etc etc nodig.
Dus ben nu al uit voorzorg dingen aan het kopen.
Alle reacties Link kopieren
ZijZei schreef:
26-10-2020 09:35
Ik koos voor iedereen word vastgesnoerd ;-) :whip:
Ik ook. Draconische maatregelen moeten wel een beetje draconisch zijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
26-10-2020 09:34
Dan zullen veel winkels hun Black Friday, Sinterklaas en Kerstomzet gaan mislopen. Ach, het is misschien wel eens goed om de onverzadigbare massaconsument weer met de voetjes op de Aarde te zetten.
Online black Friday deed het al een paar jaar best ok, dus ik denk dat dat dan een hypervlucht gaat maken.
Staat gewoon in de routekaart die twee weken geleden is gepubliceerd. We zitten nu nog niet in het "zwarte" niveau.
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch maar een kerstboom gaan halen alvast dan :D
Mevrouw75 schreef:
26-10-2020 09:38
Ik ook. Draconische maatregelen moeten wel een beetje draconisch zijn natuurlijk.
Precies, die intelligente lockdown is te moeilijk voor bepaalde groepen mensen. Vastbinden heeft meer effect
:applause:
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
26-10-2020 09:32
Ik denk dat dan alle winkels en scholen weer dicht gaan. Niet iets waar ik naar uitkijk, maar als het moet, dan moet het.
Winkels hebben hier nooit dicht gehoeven in het voorjaar.
Sommigen gingen uit zichzelf dicht omdat er weinig tot geen klandizie op straat was maar het was nooit een onderdeel van de intelligente lockdown.
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
26-10-2020 09:37
Ben erg bang voor een lockdown.
Wij gaan binnenkort verhuizen en hebben toch echt verf, kwasten etc etc nodig.
Dus ben nu al uit voorzorg dingen aan het kopen.
In de eerste zogenoemde lockdown zat ik midden in een verbouwing. Heb nog geen enkel moment geen materialen kunnen halen.
nessemeisje schreef:
26-10-2020 09:32
Ik denk dat dan alle winkels en scholen weer dicht gaan. Niet iets waar ik naar uitkijk, maar als het moet, dan moet het.
Ik kijk er ook niet naar uit, maar denk ook niet dat het moet.
Morgen gaat er zeker nog niets gebeuren. Ze wachten minimaal af tot donderdag is er gezegd
valisa schreef:
26-10-2020 09:37
Ben erg bang voor een lockdown.
Wij gaan binnenkort verhuizen en hebben toch echt verf, kwasten etc etc nodig.
Dus ben nu al uit voorzorg dingen aan het kopen.
Zou ik maar doen ook, als ik jou was. Je hebt het toch nodig en nu weet je dat je het kunt halen, vanaf woensdag of de woensdag erna is het allemaal onzeker voor een maand of zo.
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
26-10-2020 09:51
In de eerste zogenoemde lockdown zat ik midden in een verbouwing. Heb nog geen enkel moment geen materialen kunnen halen.
Ik verhuisde toen. Geen probleem met verhuizers en bouwmaterialen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ik verwacht geen volledige lockdown. Laten we wel zijn, dat blijkt nergens te hebben gewerkt. Landen als Spanje, Frankrijk en België die voor een lockdown hebben gekozen zijn er hetzelfde aan toe als Nederland.

Dus weer iets als de intelligente lockdown, alleen dan wellicht met openhouden van de scholen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp de weerzin niet zo erg.

Dit is toch gewoon te danken een het eigen gedrag van de bevolking ? Dan moeten we nu niet gaan huilen.
Niet geschoten is altijd mis
oudebaas schreef:
26-10-2020 09:59
Ik verhuisde toen. Geen probleem met verhuizers en bouwmaterialen.
Inderdaad, hetzelfde hier. Midden in de eerste intelligentie lockdown. Ging helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
26-10-2020 10:00
Ik verwacht geen volledige lockdown. Laten we wel zijn, dat blijkt nergens te hebben gewerkt. Landen als Spanje, Frankrijk en België die voor een lockdown hebben gekozen zijn er hetzelfde aan toe als Nederland.

Dus weer iets als de intelligente lockdown, alleen dan wellicht met openhouden van de scholen.
Zelfs in het zwarte gebied wordt met geen woord gerept over scholen (bo-vo) dus die blijven open.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat het de schuld is van de mensen die zich niet aan de maatregelen hebben gehouden. Ik heb er geen moeite mee als er een lockdown komt. Ik ben mijn baan al kwijt door corona. Mijn man werkt thuis en ik vermaak me prima thuis. Bestel alles online en boodschappen worden bezorgd.
Als je naar de route kaart kijkt dan valt het allemaal wel mee qua maatregelen mochten we opschalen. O.a. niet binnen sporten, geen bezoek en geen noodzakelijke reizen. Vind ik eerlijk gezegd niet zo heftig. Vraag me dan ook af wat er gebeurd als zelfs die maatregelen niet het gewenste effect hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bang voor een tweede lockdown.
En een lockdown helpt ook niet!!!

En begrijp ook niet dat ik in een land woon met allemaal sukkels die zich niet aan de Corona richtlijnen denken te moeten houden.
Hou afstand, ook bij bezoek !!,doe je mondkapje op in winkels, lukt het niet ga dan alleen naar huis. Hoe moeilijk is het?
kerst wijzigde dit bericht op 26-10-2020 10:14
6.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
26-10-2020 10:02
Ik begrijp de weerzin niet zo erg.

Dit is toch gewoon te danken een het eigen gedrag van de bevolking ? Dan moeten we nu niet gaan huilen.
Men mag er toch gewoon van balen dat het niet goed gaat? Ik baal daar wel van in ieder geval. Vandaag moet ik iemand gaan begraven (nou ja, dat doe ik niet zelf) en dan is het toch wel vervelend dat je niet met meer bij elkaar mag zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven