Oververmoeid/ burn out

28-10-2020 17:15 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me helpen? Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Vanmiddag een uur zitten huilen.
Werk, kindje, huis, tuin, corona, mallotige mondkapjesplicht, eenzaamheid is me allemaal teveel.
Ik heb in juni een intake gehad bij een psych maar die kan nog niet aangeven wanneer ik aan de beurt ben. Ik weet t niet meer.
Ook nu branden de tranen achter mn ogen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
huisarts?
een andere psycholoog, die wel tijd voor je heeft??

sterkte!
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Ben je al bij de huisarts geweest? Ik kon snel bij de POH GGZ van de huisarts terecht. Heb ik veel aan gehad.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts gaf me ooit een receptbriefje, daar stond op
"driedaags lief zijn voor u zelf"

En bekijk ook even, wat echt Moet, en wat niet. Streep in je agenda
je noemt: Werk, kindje, huis, tuin, corona, mallotige mondkapjesplicht

Werk & kind moeten, de rest kun je proberen los te laten
Alle reacties Link kopieren
Bel je huisarts en vraag of de praktijkondersteuner je kan helpen zolang de psych nog geen tijd voor je heeft.
En wees lief voor jezelf!
Ben je al ziek gemeld op je werk?
lilalinda schreef:
28-10-2020 17:18
Mijn huisarts gaf me ooit een receptbriefje, daar stond op
"driedaags lief zijn voor u zelf"

En bekijk ook even, wat echt Moet, en wat niet. Streep in je agenda
je noemt: Werk, kindje, huis, tuin, corona, mallotige mondkapjesplicht

Werk & kind moeten, de rest kun je proberen los te laten
dit

en doe je nog iets wat leuk is
waar je energie van kunt krijgen
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik een paar jaar geleden al geweest maar dat was geen klik helaas.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Geen oplossing maar, het is ook ellendig en veel, en je mag je rot voelen. Sterkte. :rose:
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
28-10-2020 17:18
Mijn huisarts gaf me ooit een receptbriefje, daar stond op
"driedaags lief zijn voor u zelf"

En bekijk ook even, wat echt Moet, en wat niet. Streep in je agenda
je noemt: Werk, kindje, huis, tuin, corona, mallotige mondkapjesplicht

Werk & kind moeten, de rest kun je proberen los te laten
Er staat niet meer in mn agenda, dat is een van de issues. Huishouden is blijft.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
28-10-2020 17:20
Daar ben ik een paar jaar geleden al geweest maar dat was geen klik helaas.

Is het nog dezelfde, of misschien zijn er nu meerdere?
Of anders iemand op je werk, vertrouwenspersoon oid?
Alle reacties Link kopieren
gemberpannekoek schreef:
28-10-2020 17:18
Bel je huisarts en vraag of de praktijkondersteuner je kan helpen zolang de psych nog geen tijd voor je heeft.
En wees lief voor jezelf!
Ben je al ziek gemeld op je werk?
Nee, maar dat durf / wil ik nu ook niet, niet ik eindelijk mee kan draaien met een project om wat ervaring op te doen waar ik hoop ik in de toekomst wat meer kans maak om door te groeien naar iets leuks.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
28-10-2020 17:20
Daar ben ik een paar jaar geleden al geweest maar dat was geen klik helaas.
Ik miste hier ook een klik ermee. Ik zit om dezelfde redenen als jou sinds begin september thuis. Toen ook bij de poh geweest. 2x daar opgesloten geweest en echt helpen kon ze niet maar ze kon me wel naar de juiste plek sturen. 2 weken later intake en 2 weken later eerste sessie bij psycholoog. Misschien kun je haar/hem wel vragen om te helpen met een psycholoog te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit vandaag even in een 't kan allemaal niet' modus. Dus vergeef me mn negatieve afwijzende antwoorden.
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
28-10-2020 17:22
Er staat niet meer in mn agenda, dat is een van de issues. Huishouden is blijft.
ook geen ;leuke dingen
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
28-10-2020 17:25
Ik zit vandaag even in een 't kan allemaal niet' modus. Dus vergeef me mn negatieve afwijzende antwoorden.

Je kunt trouwens ook een soort preventieve afspraak met de bedrijfsarts maken he. Dan hoef je je niet ziek te melden, maar kun je wel je zorgen uiten en misschien een soort plan maken.
Bedenk dat als je jezelf nu voorbij loopt, je uiteindelijk ook niet het optimale uit dat project kunt halen en je misschien zelfs wel langer bezig bent met herstellen.
Dan gaat het zoals het gaat vandaag.
Zorg dat jullie iets eten. Kruip vanavond onder een dekentje op de bank. Sta jezelf toe om je rot te voelen.
Morgen is er weer een dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in dezelfde situatie gezeten, maar ben wel met een burnout thuis beland. Ik moest moest moest alleen maar, was geen leuke dingen meer aan het doen en geen ruimte meer om gewoon eens te ademen. Mij heeft praten met een psychotherapeut enorm geholpen. Ik weet nog goed toen ik voor het eerst letterlijk in mijn lijf voelde dat er weer wat lucht in m'n hoofd kwam.

Maar op de korte termijn: is er de mogelijkheid wat leuks te plannen? Een wandeling ergens, een kappersbezoek, even naar de bieb...?

Een hele dikke :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat voor leuke dingen?
Mn sociale leven was al heel beperkt.
Maar kop koffie en nakeuvelen bij sport kan niet meer. Idem in de sportschool, op 1,5m van elkaar bijkletsen doe je ook niet, vooral niet omdat je per uur reserveert en in de hal bij de kapstok een mondkapje op moet. Aankomen, oefeningen doen en weer oprotten.
Bedrijfsborrels .....
Goeie voornemen voor 2020 was proberen nieuwe vrienden te maken. Maar ik nodig nu niemand uit bij me thuis en ik krijg ook geen uitnodigingen.
Ik voel me een optie in deze wereld en niemand die voor mij kiest.
Keuzes die ik gemaakt heb zijn allemaal dom geweest. School, studie, relatie, woonplek.
Mn ouders wonen 180km verderop
Relatie met mn zusje is ook niet top momenteel. Die is van de zomer hier 2x in de buurt geweest op fietsvakantie. Maar blijkbaar teveel moeite om in die groep voor te stellen om hier koffiestop te houden. Ja ze konden wel.... om 8 uur sochtends terwijl ik de avobd er voor tot 22.00 werkte of precies tijdens zwemles van mn dochter. En laatst op vrijdag middag kon ik wel maar dan hier in de buurt afspreken want dochter was moe (logisch net voor de herfstvakantie) Maar dat was teveel moeite. Ze houd sowieso angstvallig veel afstand. Wil niet hier binnen op de koffie komen nu. Enkel buiten wandelen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Enige echt voor mij wat in mn agenda staat is een bezoek aan de kno arts. Ik hoop dat hij mn neus scheef en lastig genoeg vind voor een neustussenschot correctie en dat ze dan ook iets aan de hump willen doennals ik dan toch KO ben.
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
28-10-2020 17:24
Nee, maar dat durf / wil ik nu ook niet, niet ik eindelijk mee kan draaien met een project om wat ervaring op te doen waar ik hoop ik in de toekomst wat meer kans maak om door te groeien naar iets leuks.
Toch doen. Anders zit je misschien nog langer thuis dan je lief is.
Wat ontzettend naar voor je :hug: dat is een enorm klotegevoel, ik had er gisteren nog last van. Sta het toe, wat meerdere mensen al zeggen, het is een klotetijd nu met dat vele thuiszitten. Als je wat geld hebt, koop een Nespresso apparaat, dan kun je thuis heerlijke koffie zetten. Sinds ik er 1 heb drink ik nog maar heel weinig een kop koffie buiten de deur. Mijn grootste tips: sporten (of gewoon bewegen) en mediteren. Twee dingen die goed helpen. En verder... helemaal niéts hoeven van jezelf, kijken waarin je écht zin hebt in je vrije tijd en dat gaan doen.

Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar! Ik zat er een paar weken geleden ook helemaal doorheen, voelde me lichamelijk ook niet goed. Heb mezelf toen een week thuiswerken 'cadeau' gegeven zodat ik af en toe even een dutje kon doen op de bank.
Ook richting manager aangegeven hoe het er voor stond en dat een gesprek met de arbo arts misschien wel handig kon zijn.

Nu heb ik het 'geluk' dat ik al bij een psycholoog loop. Maar misschien toch vragen of je bij de huisarts terecht kan? Even je hart luchten en advies vragen kunnen al best helpen.

En verder idd proberen zo min mogelijk te moeten van jezelf en leren dingen waar je absoluut geen invloed op hebt je niet zo maar al je energie op te laten slurpen. Probeer kleine dingen leuk te maken, bijvoorbeeld samen binnen picknicken ipv aan tafel eten. Samen onder een dekentje met een bak popcorn een film kijken....

En probeer ook geregeld naar buiten te gaan om even je hoofd door te laten waaien.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
28-10-2020 17:40

Relatie met mn zusje is ook niet top momenteel. Die is van de zomer hier 2x in de buurt geweest op fietsvakantie. Maar blijkbaar teveel moeite om in die groep voor te stellen om hier koffiestop te houden. Ja ze konden wel.... om 8 uur sochtends terwijl ik de avobd er voor tot 22.00 werkte of precies tijdens zwemles van mn dochter. En laatst op vrijdag middag kon ik wel maar dan hier in de buurt afspreken want dochter was moe (logisch net voor de herfstvakantie) Maar dat was teveel moeite. Ze houd sowieso angstvallig veel afstand. Wil niet hier binnen op de koffie komen nu. Enkel buiten wandelen.
Klinkt alsof je verwacht dat je zus zich naar jou schikt. Ik kan me voorstellen dat als je in een groep op fietsvakantie bent, je niet zo flexibel bent. Wellicht ligt er wel een onderliggende afwijzing aan ten grondslag, maar als ik dit objectief lees denk ik hmmm verwacht je niet teveel.

Snij in belastende activiteiten waar je kan. Als ik lees tuin: laat zitten die bende. Geef jezelf rust en aandacht en voel waar de pijn zit. Probeer eeder hulp te krijgen en iemand om mee te praten. :rose:
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
28-10-2020 17:28
Je kunt trouwens ook een soort preventieve afspraak met de bedrijfsarts maken he. Dan hoef je je niet ziek te melden, maar kun je wel je zorgen uiten en misschien een soort plan maken.
Bedenk dat als je jezelf nu voorbij loopt, je uiteindelijk ook niet het optimale uit dat project kunt halen en je misschien zelfs wel langer bezig bent met herstellen.

Dit. Je kunt ook kijken of je via de bedrijfsarts kunt worden doorverwezen naar een psycholoog. Die hebben caak snellere routes, bijvoorbeeld via de arbodienst.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
28-10-2020 18:19
Klinkt alsof je verwacht dat je zus zich naar jou schikt. Ik kan me voorstellen dat als je in een groep op fietsvakantie bent, je niet zo flexibel bent. Wellicht ligt er wel een onderliggende afwijzing aan ten grondslag, maar als ik dit objectief lees denk ik hmmm verwacht je niet teveel.
Ze is er absoluut niet open in. Dat is irri.
Ik nodig haar uit. Kom langs als je hier in de buurt ben.
O goed idee krijg ik dan terug. Spreken een satum en tijd af. En als ik dan op de dag zelf vraag hoe laat ze hier is krijg ik te horen dat t niet doorgaat en ze al verder gefietst zijn.
En dan niet ff t fatsoen hebben om die ochtend te appen dat t niet lukt.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven