Moet een man een vrouw thuisbrengen?

29-10-2020 01:21 652 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik heb sinds 8 maanden een relatie met een jongen die eerst een goede vriend van me was. Hij is 22 en ik ben 25, hij is dus een stuk jonger!

Nu lopen we eigenlijk al een tijdje tegen een probleem aan en dat gaat een beetje om principe kwesties bij mij, wat waarschijnlijk botst met zijn nog jonge karakter.

Een van deze principes is dat ik gewend ben, en zo ben ik ook opgevoed, dat een man mij ‘s nachts thuisbrengt als ik bij hem ben geweest. En even voor de duidelijkheid: we wonen in een grote stad en het is 6 minuten met de scooter en dus ongeveer 10 minuutjes met de fiets. Hij vind dat ik dat gewoon zelf moet doen. En natuurlijk kan ik dat en dat is ook zo, maar hoe fijn is het als een man graag wilt dat je veilig bent en je even naar huis brengt? Daarbij speelt natuurlijk ook mee dat hij een scooter heeft en het dus zo weinig moeite kost... Ik wil er aan de ene kant niet om vragen want dan wordt het zo geforceerd, maar nu ik het een paar keer subtiel heb aangekaart en hij mij steeds door weer en wind midden in de nacht naar huis laat gaan terwijl hij op de bank blijft zitten merk ik toch dat het me blijft irriteren.

Wat vinden jullie? Mag ik dit verwachten of moet ik mijn eisen bijstellen en accepteren dat hij gewoon niet zo is?
Als je je hier al druk om maakt, hoe sta je dan verder in het leven? Ik heb medelijden met je vriend.
Alle reacties Link kopieren
Waarom slaapt hij niet bij jou? Probleem opgelost!
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ben daar nooit vanuit gegaan. Nodig hem bij jou thuis uit en blijf dan samen slapen, probleem opgelost.
Ik vind 3 jaar jonger ook niet een stuk jonger, het scheelt maar 3 jaar. Jij doet alsof het 15 jaar scheelt.
Hij is 22 en ik ben 25, hij is dus een stuk jonger!

Milf dat je der bent!
Ik vind dat je zeurt. Als geen moeite doen in de gehele relatie een probleem is, dan moet je het dáár over hebben. Heel kinderlijk om dan dit voorbeeld zo uit te lichten.
Alle reacties Link kopieren
Zet je wekker als je op tijd naar huis toe wilt. Je bent er zelf bij dat je niet eerder weg gaat.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik snap het wel hoor, TO. Ik denk niet eens dat het je zozeer om het thuisbrengen zelf gaat, maar meer om het gevoel hebben dat hij bezorgd om je is en graag wil dat je veilig bent.
Soms als ik bij vriendinnen was een dorp verderop, moest ik ‘s nachts ook alleen naar huis fietsen en dan een stuk over de dijk. Daar zijn meerdere vervelende dingen gebeurd in het verleden. Maar mijn ex zat liever voetbal te kijken dan dat hij even tegemoet kwam fietsen oid. Dus kwam mijn vader wel eens meefietsen, omdat hij niet wilde dat ik alleen over de dijk fietste.

Ik vind daar niets afhankelijks aan. Je leest gewoon zo veel nare berichten. Steekpartij hier, ontvoering daar. Zeker in een grote stad waar niet altijd prettig volk rondloopt, snap ik dat je liever niet alleen over straat gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben jonger dan mijn meneer en hij heeft mij nog nooit thuisgebracht toen we nog niet samen woonde. Hij heeft zelfs geen rijbewijs!

Ik ben team vriend, als je wil dat hij meer aandacht aan je besteedt moet je dat zeggen of hem een vriendin gunnen die gewoon zelf naar huis kan fietsen in het donker.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Als je bij een vriendin op visite gaat moet je ook alleen terug gok ik?
rainonyourparade schreef:
29-10-2020 06:26
Je leest gewoon zo veel nare berichten. Steekpartij hier, ontvoering daar. Zeker in een grote stad waar niet altijd prettig volk rondloopt, snap ik dat je liever niet alleen over straat gaat.
En hij dan?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik vind niet dat je dit van hem kunt verwachten. Mocht je het dan zo eng vinden onderweg kun je die 10 minuutjes met elkaar bellen ofzo?
Haal zelf je rijbewijs en koop een auto of een scooter.
Of Laat hem voortaan bij jou thuis komen. Probleem opgelost.
Ik vind het ook niet nodig. Hij is thuis, moet dan de deur weer uit. Het is maar 10 minuten en je bent volwassen.
Als jullie bijvoorbeeld samen ergens heen zijn geweest en je komt vlak langs je huis vind ik dat hij wel even mee kan rijden met je. Maar vanuit zijn eigen huis en dan weer terug, nee. Jij brengt hem daarna toch ook niet weer thuis? Of hoeft dat niet, omdat hij een man is? Er wordt altijd zo geroepen over gelijke behandeling voor mannen en vrouwen, maar hierin dan ineens weer niet?
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
29-10-2020 06:33
En hij dan?
Hij hoeft niet terug van wat ik lees?

Edit: oh dat stuk, op die manier. Nou eerlijk is eerlijk: vrouwen zijn (helaas) kwetsbaarder op straat dan mannen.
rainonyourparade wijzigde dit bericht op 29-10-2020 06:43
32.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja joh leuk! Ik zou het niet voor minder doen hoor. Een beetje zorgzaamheid is toch wel het minste wat je zou moeten kunnen verwachten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dit heeft niets met zijn leeftijd te maken, wel met interesse. Zit je liever op de bank voetbal te kijken of fiets je graag even mee met iemand. Je kent nu zijn prioriteiten en die zijn misschien anders dan jij hoopte, maar op zichzelf is er niks mis mee.
rainonyourparade schreef:
29-10-2020 06:42
Hij hoeft niet terug van wat ik lees?

Edit: oh dat stuk, op die manier. Nou eerlijk is eerlijk: vrouwen zijn (helaas) kwetsbaarder op straat dan mannen.

Zoveel verschilt het niet. Edit: of nouja, wel, mannen zijn vaker de klos.

Afbeelding
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/51 ... 20procent).
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 29-10-2020 06:56
14.74% gewijzigd
amsterdammeisje schreef:
29-10-2020 01:39
Ik blijf niet slapen omdat hij nog thuiswoont en een druk gezin heeft waardoor het niet handig is als ik blijf slapen. We hebben ook andere ritmes waardoor dat niet ideaal is.

Daarnaast stel ik me totaal niet afhankelijk op, gaat mij om een stukje moeite doen.

Hij heeft een gezin? En jij komt daar thuis?
Andersom schreef:
29-10-2020 06:55
Hij heeft een gezin? En jij komt daar thuis?
Zijn ouderlijk gezin denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
29-10-2020 06:50
Zoveel verschilt het niet. Edit: of nouja, wel, mannen zijn vaker de klos.
Dit zijn cijfers uit 2017. Niet dat ik recentere cijfers kan vinden, maar is dit nog steeds zo denk je? Aan TO's naam te zien komt ze uit Amsterdam. Daar was recentelijk nog uit onderzoek gebleken dat 51% van de vrouwen met straatintimidatie te maken krijgt.
rainonyourparade wijzigde dit bericht op 29-10-2020 06:59
48.90% gewijzigd
Je zeurt. Je mankeert niets dus je kunt dat kleine stukje prima zelf fietsen.
Je fietst ook alleen naar huis vanaf een vriendin neem ik aan? Of na een filmpje in de stad?
Ik vind het nogal ouderwets en afhankelijk, dat meefietsen.
Kijk je een beetje neer op zijn leeftijd?

Maar los daarvan: communiceer wat je wilt. Subtiele hints werken niet.
Nee natuurlijk gaat hij me niet thuisbrengen. Ten eerste kan ik prima voor mezelf zorgen, als ik de buurt te gevaarlijk vind om s avonds doorheen te fietsen (en die buurten hebben we in Amsterdam eigenlijk niet, ik fiets overal) dan ga ik niet, of ik zorg zelf voor ander vervoer (taxi, scooter).
Ten tweede, slecht weer is ook geen reden. Ik ben niet van suiker en ik heb gewoon een regenjas. En waarom moet hij twee keer door slecht weer, alleen maar omdat jij er een keer doorheen moet?
Ten derde; hoe onhandig is dat, dan staat mijn fiets weer daar maar ik ben thuis dus dan moet ik die later weer ophalen.

En nee ik app ook niet dat ik veilig thuis ben. Ik app wel als ik vermoord word.
rainonyourparade schreef:
29-10-2020 06:57
Dit zijn cijfers uit 2017. Niet dat ik recentere cijfers kan vinden, maar is dit nog steeds zo denk je? Aan TO's naam te zien komt ze uit Amsterdam. Daar was recentelijk nog uit onderzoek gebleken dat 51% van de vrouwen met straatintimidatie te maken krijgt.
Ik kan ook geen recentere cijfers vinden, maar ik vind het niet aannemelijk dat het in 3 jaar tijd plots andersom zou zijn.

Verder noemen ze dat het bij vrouwen vaker bekenden betreft dan bij mannen. O.b.v. TO's verhaal loopt haar vriend dus meer kans op ellende dan zij.

Harde uitspraken kunnen we hier niet over doen, maar duidelijk is wel dat, als het om veiligheid gaat, hij ook risico loopt. Twee keer zelfs want hij moet nog terug. Kort door de bocht: TO vindt haar veiligheid dus belangrijker dan die van hem. En dan miepen over zorgzaamheid voor je partner.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 29-10-2020 07:08
32.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het heeft iniedergeval niks met leeftijd te maken.

De 20-jarige vriend, met rijbewijs, brengt mijn dochter van 23 altijd thuis. No way dat hij zijn liefje ‘s avonds laat alleen over straat laat gaan.

Dat heeft met opvoeding en mentaliteit te maken. Je bent als vrouw nu eenmaal kwetsbaarder.
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
29-10-2020 06:41
Er wordt altijd zo geroepen over gelijke behandeling voor mannen en vrouwen, maar hierin dan ineens weer niet?
Wat een drogreden.

Nog steeds, en dat zal nooit veranderen, zijn vrouwen meer het slachtoffer van seksueel misbruik. Daar trekt ‘een gelijke behandeling’ zich niks van aan.

Het een staat werkelijk los van het ander.
Geloof niet alles wat je denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven