Minnaar deel 41

03-11-2020 12:15 3001 berichten
Al 40 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden.....

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483

Voorgaande delen:
seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 03-11-2020 17:09
Reden: Link deel 39 erbij geplakt
0.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een vers topic. Dat we die maar weer vrolijk vol mogen schrijven!
...
:cheer2:

Die vorige ging best snel of leek dat maar zo?
:hello: :bigkiss:
:high5:
Mooi inzicht @zowiso ( ik lees nog steeds mee)
Volgens mij raak je nu echt de kern. Seks in ruil voor bevestiging, aandacht en verbinding maakt je kwetsbaar. Het is een bodemloze put waar je uiteindelijk geen voldoening uit haalt. Vooral wanneer je dit patroon doorziet gaat het steeds meer tegenwerken. Volgens mij ben je op de goeie weg. Blijf dicht bij jezelf en geef je grenzen aan. Spreek je behoeftes, verlangens en angsten eerlijk uit naar jezelf en aan je man. Durf ook te vragen dat hij zijn affaires on hold te zet zodat jullie alle aandacht voor elkaar hebben. Verdraag het ongemak van niet bevestigd worden en investeer in jezelf. Vergroot je eigen kracht en liefde.
:cheer2:

@zowizo .. wat iedereen zegt: wat een mooie zelfreflectie.
Ik betwijfel ook of je daar professionele hulp of boeken voor nodig hebt, ik denk dat het een vrij natuurlijk iets is waar veel mensen zich in herkennen (ik ook).
Het inzien is al een grote stap, nu kun je zelf kaders bepalen. Mooi!
Ik ben benieuwd waar het je gaat brengen :)
Roodkapjeendewolf en Odetteviool wat lief van jullie ik ga er bijna van blozen :-$

Ja ik ben ook erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken... mijn man heeft momenteel ook geen dates ook maar dat zou voor mij echt niet uitmaken. Daar zit voor mij niet de pijn of het "probleem" en ook mijn onzekerheid komt niet vanuit daar. Maar goed, buiten dat doet hij wel erg zijn best voor me op het moment omdat hij denk ik wel in de gaten heeft dat het een aantal moeilijke weken geweest zijn... MAAR nu inmiddels zo'n 6 weken verder en het randje is eraf. Ik vind het nog steeds ergens wel jammer, en ik mis het dagelijkse contact... maar ik ben ook serieus een heel stuk rustiger... dat verschil is wel enorm hoor...

Lees trouwens nu deel 27 van het minnaaartopic. Moet ook zeggen dat ik daar heel veel uit herken, dat maakt mijn situatie (gelukkig) verre van uniek...
Ik begrijp wat je bedoelt zowizo.. in mijn ogen is het vaak nog lastiger dat het niet perse aan de relatie ligt, dat is "vrij simpel" op te lossen. Nu moet je met je zelf aan de slag. Maar volgens mij komt dat wel goed, met wat tijd en liefde voor jezelf.

Het is ook niet heel gek dat je nog niet helemaal over minnaar heen bent, je hebt een toch een emotionele binding met hem gehad.
Haha ik lees soms ook oude delen terug, heerlijk die herkenbaarheid he? Relativeert de boel weer een beetje.
Odetteviool schreef:
03-11-2020 13:31
:cheer2:

@zowizo .. wat iedereen zegt: wat een mooie zelfreflectie.
Ik betwijfel ook of je daar professionele hulp of boeken voor nodig hebt, ik denk dat het een vrij natuurlijk iets is waar veel mensen zich in herkennen (ik ook).
Het inzien is al een grote stap, nu kun je zelf kaders bepalen. Mooi!
Ik ben benieuwd waar het je gaat brengen :)
Het feit dat het een natuurlijk iets is maakt het niet makkelijker. Ik denk idd dat veel mensen die in dit topic meeschrijven dit stuk herkennen juist omdat seks vaak word ingezet voor andere dingen dan alleen lust.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom hier zo’n afkeer is van professionele hulp of zelfhulpboeken? Het is toch gewoon een hulpmiddel om patronen en blinde vlekken te doorzien en jezelf te versterken.
Zowizo schreef:
03-11-2020 13:47
Lees trouwens nu deel 27 van het minnaaartopic. Moet ook zeggen dat ik daar heel veel uit herken, dat maakt mijn situatie (gelukkig) verre van uniek...
Leuk hè, die oude delen teruglezen?! Geeft ook weer inzichten die eigenlijk steeds opnieuw terugkomen ;-)

Goed bezig Zowizo!
Zowizo, mooie zelfreflectie. Lekker laten landen, je hoeft er niet direct iets mee, het komt vanzelf, zoals je al gemerkt hebt.

Roodkapjeendewolf schreef:
03-11-2020 14:19
Het feit dat het een natuurlijk iets is maakt het niet makkelijker. Ik denk idd dat veel mensen die in dit topic meeschrijven dit stuk herkennen juist omdat seks vaak word ingezet voor andere dingen dan alleen lust.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom hier zo’n afkeer is van professionele hulp of zelfhulpboeken? Het is toch gewoon een hulpmiddel om patronen en blinde vlekken te doorzien en jezelf te versterken.


Ja het is een hulpmiddel. Maar ik vind het vaak van die horoscoop-achtige teksten: vol algemeenheden waarin iedereen wel iets van zichzelf herkent.
Als je echt met jezelf aan de slag wilt kun je beter een coach/hulpverlener/therapeut zoeken. Was bij mij de beste beslissing die ik kon nemen in die tijd.
Het een sluit het ander niet uit. Als je vastloopt is therapie/coaching zeker een goede keus. Boeken lezen is laagdrempelig en kan ook bepaalde inzichten bieden. Net als het meeschrijven op een forum of goed gesprek met een vriendin. Door je blik te verruimen ontwikkel je jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Roodkapjeendewolf schreef:
03-11-2020 14:19
Ik begrijp eigenlijk niet waarom hier zo’n afkeer is van professionele hulp of zelfhulpboeken? Het is toch gewoon een hulpmiddel om patronen en blinde vlekken te doorzien en jezelf te versterken.
Ik lees het niet als afkeer. Ik heb er geen zin in en met mij meerderen zo te lezen maar ieder mag doen wat goed voelt.
...
Marana schreef:
03-11-2020 14:32
Als je echt met jezelf aan de slag wilt kun je beter een coach/hulpverlener/therapeut zoeken. Was bij mij de beste beslissing die ik kon nemen in die tijd.
Je komt ook in balans en zelfbewust over. Een fijn voorbeeld voor een open-relatie
Rooss4.0 schreef:
03-11-2020 15:04
Ik lees het niet als afkeer. Ik heb er geen zin in en met mij meerderen zo te lezen maar ieder mag doen wat goed voelt.
Geen zin is toch een vorm van afkeer? Jij bent van nature een open persoon en je kan goed reflecteren en bijsturen dus je hebt het misschien ook niet zo nodig.
Natuurlijk mag iedereen doen wat goed voelt maar hulp zoeken is geen zwaktebod.
@roodkapje ik ben niet tegen tegen therapie/coaching e.d.
Zeer zeker niet. Als je er zelf niet uitkomt en wat handvaten nodig hebt is het een mooi middel om een doel te bereiken.
Ik denk alleen dat je ook best wat tijd mag nemen om dingen te verwerken, een mening te vormen en om te kijken of je er inderdaad niet zelf uitkomt.

Zelfhulp boeken vind ik vaak niet zo fantastisch. Ik zou een beetje bron onderzoek doen voor ik zo'n boek aanschaf.
Maargoed, dat is mijn mening.
ieder voor zich.. whatever floats your boat ...
Ha, fijn, een krakend nieuw deel! Tnx Lois voor het openen hiervan :lips:
Roodkapjeendewolf schreef:
03-11-2020 15:06
Je komt ook in balans en zelfbewust over. Een fijn voorbeeld voor een open-relatie


Dankjewel. Ik heb veel geleerd van mijn minnaartijd en daarna en de therapeut.
Odetteviool schreef:
03-11-2020 15:18

Zelfhulp boeken vind ik vaak niet zo fantastisch. Ik zou een beetje bron onderzoek doen voor ik zo'n boek aanschaf.
Mee eens. De meeste zelfhulp boeken spreken me ook niet aan. Daarentegen zijn er een aantal boeken geweest die een belangrijk puzzelstukje zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Roodkapjeendewolf schreef:
03-11-2020 15:13
je kan goed reflecteren en bijsturen dus je hebt het misschien ook niet zo nodig.
Natuurlijk mag iedereen doen wat goed voelt maar hulp zoeken is geen zwaktebod.
Mijn ooit minnaar (en zo zijn we weer on topic), nu vriend is daar een enorme factor in gebleken. Aan hem kan ik me schuren en scherpen en in de communicatie met hem kan ik mijn zorgvuldig geleerde levenslessen mooi ijken en ik geloof dat dat andersom ook zo is. Het is zo'n cadeau dat 4 jaar geleden op mijn pad kwam, ben ik nog elke dag dankbaar voor.

Hulp zoeken zie ik enorm als sterktebod. Niet allen prof hulp, ook hulp uit je omgeving.
...
Hey dames,

Ik meld me ook weer present in deel 41.

Morgenochtend 3e date met mijn prille minnaar.
Hij komt voor het eerst bij mij thuis.
Ik vind het best spannend eigenlijk.

Wat trek ik aan?
Wat zal hij van mijn huis vinden?
Hij is een gezond eten typje, ik leef op chocolade en cola en kook uit potjes en zakjes. Wat bied ik hem aan?
Tijd om boodschappen te doen heb ik niet meer.
Moet ik hem wel of niet laten douchen na afloop? ( Dat ik dat aanbied bedoel ik)

Nou ja dat dus, wat ik spannend vind 😱
Het meest aantrekkelijk is toch als je jezelf bent? Gezien jullie geen relatie materiaal zijn maken een aantal dingen verder ook niet uit. Ik zou het vooral omdraaien. Hoe is het voor jou het meest fijn en leuk. Wat zijn jouw grenzen? Wat verwacht jij van hem?
Rooss4.0 schreef:
03-11-2020 16:49
Mijn ooit minnaar (en zo zijn we weer on topic), nu vriend is daar een enorme factor in gebleken. Aan hem kan ik me schuren en scherpen en in de communicatie met hem kan ik mijn zorgvuldig geleerde levenslessen mooi ijken en ik geloof dat dat andersom ook zo is. Het is zo'n cadeau dat 4 jaar geleden op mijn pad kwam, ben ik nog elke dag dankbaar voor.

Hulp zoeken zie ik enorm als sterktebod. Niet allen prof hulp, ook hulp uit je omgeving.
Herkenbaar. Een goeie relatie bied zoveel. Een liefdevolle spiegel om
in te kijken en een steen waar je aan slijpt.
Alle reacties Link kopieren
Schimmelteentje schreef:
03-11-2020 16:59
Wat bied ik hem aan?

Nou eeeh, jezelf?

Moet ik hem wel of niet laten douchen na afloop? ( Dat ik dat aanbied bedoel ik)

Ik neem aan dat hij de volwassen leeftijd heeft bereikt? Dan kan hij zelf beslissen of hij even wil douchen denk ik?
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven