Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ga jij je laten vaccineren?

11-11-2020 00:29 3080 berichten
Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar hoeveel mensen zich uiteindelijk willen gaan laten inenten. Ik las laatst een artikel waarin stond dat ruim 70 procent van de Nederlanders zich laat inenten zodra er een vaccin is. Ik geloof dat niet zo om eerlijk te zijn.

Toch ben ik wel nieuwsgierig naar jullie meningen over dit onderwerp.

Ga jij je laten vaccineren

Totaal aantal stemmen: 861

Nee (26%)
Ja (50%)
Ik weet het nog niet (24%)
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
11-11-2020 05:48
De ontwikkeling van het COVID vaccin gaat te snel. Veel regels die we hebben opgesteld om medicijnen te ontwikkelen worden nu niet helemaal nageleefd. Omdat er door de tijdsdruk te snel geproduceerd moet worden.

Ik ben niet tegen vaccineren, maar ik zal me zeker niet als eerste aanmelden voor deze prik.
Dit, wie weet zitten we straks met een hele onvruchtbare generatie of zijn er hele andere bijwerkingen, mij niet gezien
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
ik ben van nature negatief ingesteld, maar vertrouwen in de overheid? Serieus?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het nog niet, maar zal qua werk en leeftijd etc ook niet meteen bij de 1e groep zitten die aan de beurt is.
Jazeker, maar dan niet met een Chinees vaccin ;)
Het zal echter wel even duren voor iedereen aan de beurt is geweest. Ik hoef niet persé vooraan te staan, heb het waarschijnlijk al in milde vorm gehad in maart en donderdag nog redelijk nauw in contact geweest met iemand die maandag positief is getest, immuunsysteem lijkt een beginnende keelpijn, niet-fit-zijn en verkoudheid eronder te hebben gekregen. Maar toch, het lijkt me wel verstandig, zeker als het echt zo gaat zijn dat mensen die gevaccineerd zijn eerder "vrij" mogen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Voorlopig niet. Het gaat mij allemaal veel te snel, ze kunnen nog geen idee hebben van wat de lange termijn effecten zijn.
Bovendien schijnt je eigen immuniteit niet zo lang te duren als je het virus zelf hebt gehad. Hoe lang werkt zo'n vaccin dan? Straks moet het elke 3 maanden herhaald worden ofzo.

Ik vind het wel heel bedreigend als ik dan zo'n Hugo de Jonge met zijn van machtswellust glimmende oogjes hoor zeggen dat bepaalde maatregelen langer zullen gelden voor mensen die zich niet laten vaccineren, zoals bv niet op vakantie etc. mogen. Hoezo chantage? En nee normaal gesproken zit ik niet aan de kant van de complottheorieën.
reizigster2004 wijzigde dit bericht op 11-11-2020 07:19
Reden: Aanvulling
16.23% gewijzigd
..
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
11-11-2020 07:05
Dit, wie weet zitten we straks met een hele onvruchtbare generatie of zijn er hele andere bijwerkingen, mij niet gezien
Dat zou een geweldig positieve bijwerking zijn.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk overigens ook niet dat 70% zich gaat laten vaccineren. En 70% was zelfs al te weinig had ik begrepen, 80-90% was nodig las ik. Ik verwacht de laagste opkomst vaccinaties ooit.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
11-11-2020 07:07
ik ben van nature negatief ingesteld, maar vertrouwen in de overheid? Serieus?
Waarom wantrouwen?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb corona gehad en vond het (voor mij) niet veel voorstellen gelukkig. Ik zou dus totaal geen reden kunnen bedenken waarom ik baat heb bij een vaccin. Risico’s op bijwerkingen van een te snel ontwikkeld vaccin trekken me niet zo.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
reizigster2004 schreef:
11-11-2020 07:12
Voorlopig niet. Het gaat mij allemaal veel te snel, ze kunnen nog geen idee hebben van wat de lange termijn effecten zijn.

Ik vind het wel heel bedreigend als ik dan zo'n Hugo de Jonge met zijn van machtswellust glimmende oogjes hoor zeggen dat bepaalde maatregelen langer zullen gelden voor mensen die zich niet laten vaccineren, zoals bv niet op vakantie etc. mogen. Hoezo chantage? En nee normaal gesproken zit ik niet aan de kant van de complottheorieën.
Hoe willen ze dat controleren dan? Alleen bij op vakantie gaan (ander land) kan ik me dat voorstellen. Hij had het ook over langer mondkapjes moeten dragen. Ik denk dat hij de frustratie van mensen onderschat.
Eidde schreef:
11-11-2020 07:13
Waarom wantrouwen?
Omdat de overheid geen zak geeft om individuele belangen en alleen kijkt naar het grote plaatje.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
11-11-2020 05:48
De ontwikkeling van het COVID vaccin gaat te snel. Veel regels die we hebben opgesteld om medicijnen te ontwikkelen worden nu niet helemaal nageleefd. Omdat er door de tijdsdruk te snel geproduceerd moet worden.

Ik ben niet tegen vaccineren, maar ik zal me zeker niet als eerste aanmelden voor deze prik.
Welke regels worden niet nageleefd dan?

Wat ik heb begrepen is dat de verschillende testfases nu niet na elkaar plaatsvinden, maar tegelijkertijd. Dus al grootschalig testen terwijl de kleinschalige test nog gereviewed wordt. Maar nog steeds moet het vaccin in elke fase veilig en werkzaam blijken voordat het op de markt komt. Dat zag je ook toen bij een van de vaccintrials een proefpersoon ziek werd, toen werd alles gelijk stil gelegd (deze persoon bleek een placebo te krijgen dus zijn klachten waren niet gerelateerd aan het vaccin).

On topic: ik ben geen risicogroep, dus weet niet of het voor mij beschikbaar is. Zo wel, dan wil ik me wel laten inenten.
tyche wijzigde dit bericht op 11-11-2020 07:19
0.10% gewijzigd
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
reizigster2004 schreef:
11-11-2020 07:12
Voorlopig niet. Het gaat mij allemaal veel te snel, ze kunnen nog geen idee hebben van wat de lange termijn effecten zijn.

Ik vind het wel heel bedreigend als ik dan zo'n Hugo de Jonge met zijn van machtswellust glimmende oogjes hoor zeggen dat bepaalde maatregelen langer zullen gelden voor mensen die zich niet laten vaccineren, zoals bv niet op vakantie etc. mogen. Hoezo chantage? En nee normaal gesproken zit ik niet aan de kant van de complottheorieën.
Inderdaad gevaarlijk gedachtegoed.


Ik laat me zeker niet inenten. En ja ik weet wat corona kan aanrichten, een familielid van mij heeft nog in de krant gestaan omdat het zo'n extreem geval was (is). Ik weet ook dat andere kranten en tv-programma's niet geïnteresseerd in hem waren omdat hij er zelf heel nuchter onder was. Corona is niet ongevaarlijk, maar helaas is er ook echt een stukje stemmingmakerij wat ik niet erg gepast vind.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
11-11-2020 07:15
Hoe willen ze dat controleren dan? Alleen bij op vakantie gaan (ander land) kan ik me dat voorstellen. Hij had het ook over langer mondkapjes moeten dragen. Ik denk dat hij de frustratie van mensen onderschat.
Ik zou denken aan alleen met vaccinatiebewijs toegang krijgen tot grote evenementen bijvoorbeeld
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
11-11-2020 07:05
Dit, wie weet zitten we straks met een hele onvruchtbare generatie of zijn er hele andere bijwerkingen, mij niet gezien
DES is iets heel anders dan dit vaccin.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
11-11-2020 07:19
Ik zou denken aan alleen met vaccinatiebewijs toegang krijgen tot grote evenementen bijvoorbeeld
Dat zou ik wel heel erg vinden, maar ik kan het me niet voorstellen gewoon. Nare tijden.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd weet ik het nog niet (terwijl ik een enorm voorstander ben van vaccineren). Maar goed, ik kom zo een beetje als laatste aan de beurt qua leeftijd, gezondheid en werk, dus heb nog wel even om er over na te denken 🙂

Ik weet wel dat ik straks enorm opgelucht ben als mijn kwetsbare schoonmoeder een prik heeft gehad ❤️
Alle reacties Link kopieren
Ik word een beetje moe van de echoputten die 'het kan nooit zo snel op de markt komen en goed zijn, ze slaan testfases over, het is overhaast' naroepen zonder zich echt goed in het hoe en wat te verdiepen. Ik ben zorgmedewerker (en behoor tot een risicogroep) en wil het vaccin erg graag. En ik ken geen arts in mijn persoonlijke werksfeer die daar anders over denkt.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
11-11-2020 05:48
De ontwikkeling van het COVID vaccin gaat te snel. Veel regels die we hebben opgesteld om medicijnen te ontwikkelen worden nu niet helemaal nageleefd. Omdat er door de tijdsdruk te snel geproduceerd moet worden.

Ik ben niet tegen vaccineren, maar ik zal me zeker niet als eerste aanmelden voor deze prik.
Lees anders eens mijn bovenstaande reactie. Misschien begrijp je het dan beter. Dat het nu versneld kan is echt niet zomaar.
Alle reacties Link kopieren
reizigster2004 schreef:
11-11-2020 07:12
Voorlopig niet. Het gaat mij allemaal veel te snel, ze kunnen nog geen idee hebben van wat de lange termijn effecten zijn.
Bovendien schijnt je eigen immuniteit niet zo lang te duren als je het virus zelf hebt gehad. Hoe lang werkt zo'n vaccin dan? Straks moet het elke 3 maanden herhaald worden ofzo.

Ik vind het wel heel bedreigend als ik dan zo'n Hugo de Jonge met zijn van machtswellust glimmende oogjes hoor zeggen dat bepaalde maatregelen langer zullen gelden voor mensen die zich niet laten vaccineren, zoals bv niet op vakantie etc. mogen. Hoezo chantage? En nee normaal gesproken zit ik niet aan de kant van de complottheorieën.
In een eerdere reactie gehad heb ik uitgelegd waarom het nu versneld gaat. Mijn man is microbioloog.

Natuurlijke antistoffen nemen inderdaad af. Maar bij antistoffen in het vaccin gebeurt dat natuurlijk efficiënter omdat het precies wordt “berekend en gemeten” wat er nodig is. Waarschijnlijk zal er later wel nog een boost nodig zijn maar dat is bij meerdere vaccins.
Alle reacties Link kopieren
paardenkracht schreef:
11-11-2020 07:31
Lees anders eens mijn bovenstaande reactie. Misschien begrijp je het dan beter. Dat het nu versneld kan is echt niet zomaar.
Ik denk dat veel mensen ook in hun hoofd hebben zitten dat er toen met het Mexicaanse griep vaccin ook wat problemen waren. Verder denk ik dat veel mensen die het echt niet willen, het gewoon heel eng vinden en dat rationaliseer je niet zomaar weg. Pas over jaren zullen mensen er meer open voor gaan staan, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
11-11-2020 07:13
Ik denk overigens ook niet dat 70% zich gaat laten vaccineren. En 70% was zelfs al te weinig had ik begrepen, 80-90% was nodig las ik. Ik verwacht de laagste opkomst vaccinaties ooit.
Daar was ik ook bang voor. Totdat er nu wel een run op de griepprik kwam. Dus ik denk als puntje bij paaltje komt.

Je ent je niet alleen in voor jezelf maar hopelijk ook om mee te werken aan groepsimmuniteit
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat kwetsbare mensen hem ook wel nemen, ouderen en astma patiënten etc. De groep die al de griepprik nam.
Alle reacties Link kopieren
Nee zeker niet. Ten eerste vertrouw ik het (nog) niet en ten tweede val ik niet in een risicogroep.
Ik heb nee gestemd, maar eigenlijk weet ik het nog niet.
Ik heb het nog niet gehad, werk niet in een vitaal beroep en ben zover ik weet geen risicogroep.
Laat de vaccins eerst naar mensen gaan die wel in de risicogroep vallen, daarna zien we verder.
Ik hou me aan de maatregelen en blijf dat doen zolang corona er nog is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven