Wat mag ik verwachten van mijn ex?

17-11-2020 17:12 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind november vorig jaar betrapte ik mijn vriend waar ik 15 jaar een relatie mee heb en een kind dat hij stiekem berichtjes uitwisselde met een vrouw. Ik was helemaal van streek en vroeg hem wat de bedoeling was en toen biechtte hij op dat hij verliefd was geworden op een andere vrouw. Dat was niet zijn bedoeling geweest, want hij wilde eigenlijk niet verliefd worden.
Ik moet toegeven dat we beiden al een hele tijd gefocust waren op onze carrières en dat ik hem heel veel vrijheid had gegeven. Te veel om goed te zijn, ondervond ik achteraf.
Uiteindelijk bleef hij de vrouw zien en wilde hij een ander leven met haar. Hij beloofde wel nog een tijdje bij ons te blijven tijdens corona tot hij naar zijn tweede verblijf kon verkassen.
Tussendoor bleef hij weekendjes bij haar logeren, maar na een paar keer stond hij alweer thuis omdat hij ons miste. Dat ging een paar keer zo tot hij in mei toch besloot om het huis uit te trekken.
De liefde was over, zei hij, maar hij zou steeds van me blijven houden als de moeder van zijn kind.
Bij die vrouw kon hij voor het eerst zijn emoties en gevoelens delen, wat bij mij niet het geval was omdat ik te rationeel was, volgens hem.
Hij beloofde dat ik het huis mocht betrekken zolang ik wou, hij zou wel snel iets anders vinden voor zichzelf, wilde ook nog niet samenwonen.
Nadat hij voor de derde keer weer thuis stond met pak en zak omdat hij ons gezin miste en het verleden niet zomaar kon vergeten eiste ik dat we in therapie zouden gaan. Tijdens de rit naar de therapeut biechtte hij ook nog op dat hij voor haar kende ook nog een affaire van vijf jaar er had opzitten. Ik was razend en compleet in shock. Maar hij zei dat dat niets te betekenen had, dat het voor hem aanvoelde alsof hij naar de hoeren ging.
Daar aangekomen werd ons duidelijk gemaakt dat we al jaren uit elkaar waren gegroeid en dat hij me niet langer meer zag als een liefdespartner. Voor hem moet dat een soort bevestiging geweest zijn want toen ik hem polste of hij zijn vriendinnetje nog zag, gaf hij dat toe, zei dat het verlangen sterk was maar dat het niet altijd even makkelijk was. Terwijl ik mijn leven probeerde op de juiste rails te krijgen vernam ik dat hij op zoek was naar een nieuw huis, wat hij eerst alleen wilde bewonen want samenwonen zou hem nog niet lukken. Uiteraard hield hij wel rekening met haar wensen qua ligging ed. omdat hij op termijn dat toch uiteindelijk wel wilde.
Een paar weken terug kwam hij onze dochter brengen na een weekend bij hem en vroeg hij wat ik ervan zou vinden als hij het huis van me zou overnemen, terwijl hij eerst had gezegd dat ik er kon blijven zolang ik wilde want financieel zou ik het erg moeilijk hebben om het op mijn eentje rond te krijgen en hij had dan liever dat het niet aan derden zou verkocht worden. En hij vond het ook niet gezond om financieel van elkaar af te hangen. Alweer een enorme shock voor mij. Wilde hij me nu echt dit ook nog van me afpakken? Ik was in alle staten en voor hij vertrok heb ik hem de huid volgescholden. De volgende dag heb ik hem opgebeld, ik wist dat hij waarschijnlijk bij haar was, maar dat kon me niet deren. Ik ben gecrasht, heb hem gevraagd waar ik het aan verdiend heb om zo behandeld te worden, vroeg hem of ik dan niks betekend heb en hoe het zover is kunnen komen. Dat moet hem enorm aangegrepen hebben, eerder had hij vooral medelijden met mij, maar hij zei dat mijn pijn hem meer raakte dan dat hij al die tijd had gedacht. Dat hij misschien toch nog gevoelens voor me had. Omdat hij zo in de war daarover was heeft hij het uitgemaakt met haar en wil nu samen opnieuw ontdekken waar het fout is gegaan. Waarom hij in het verleden zijn gevoelens en emoties nooit met mij heeft kunnen delen. Die telefoon was precies als een eyeopener voor hem, dat hij nog niet rond was met onze relatie, dat hij ook altijd al moeite gehad heeft om het verleden te laten rusten en dat dat toch misschien een teken aan de wand is. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Zijn er nog mensen die na zo'n rollercoaster alsnog bij hun ex zijn beland?
Of je leert op je eigen benen te staan en een leuke partner te willen.
Alle reacties Link kopieren
Dus hij gaat al jaaaaren vreemd, heeft een soort terugkeer-garantie bij jou en jij blijft meewaaien met de wind. Wat wil jij eigenlijk? Wil JIJ wel verder met deze man, wetende dat hij in de toekomst ook weer vreemd zal gaan en misschien weer iemand tegenkomt met wie hij wel/niet/wel/niet/wel/toch maar niet verder wil.
Alle reacties Link kopieren
Nadat hij 5 jaar vreemd ging met iemand en vervolgens met nog iemand anders en me 3/4/5? keer gedumpt zou hebben voor deze persoon en toch weer terug wilde?

Nee, dat is mij nog nooit overkomen en ik kan je garanderen dat dat ook nooit gaat gebeuren. Ik ben namelijk geen deurmat. En dat zou jij ook niet moeten zijn. Waarom zou je het nog willen proberen met iemand die jou op geen enkele wijze respecteert? Een keer zou ik me, afhankelijk van de omstandigheden, nog overheen kunnen zetten, maar dit slaat werkelijk nergens op. Dat het nog in je opkomt, onvoorstelbaar.

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.
Ik zou niks verwachten van iemand die met alle winden meewaait, naar gelang het hem het beste uitkomt. En die eerder een affaire van 5 jaar had en nu weer wil(de) gaan voor een ander.
Het zal niet zo lopen zoals hij had gewild met haar en daarom houdt hij jou aan. Maar als het met jou wat tegenvalt klopt hij weer bij haar ( of een ander) aan.
Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Je kunt wel raden waar nr 3 op uit komt. Jij blijft met alle brokstukken zitten en je hart in puin.
Alle reacties Link kopieren
MarijeMarije schreef:
17-11-2020 17:41
Dus hij gaat al jaaaaren vreemd, heeft een soort terugkeer-garantie bij jou en jij blijft meewaaien met de wind. Wat wil jij eigenlijk? Wil JIJ wel verder met deze man, wetende dat hij in de toekomst ook weer vreemd zal gaan en misschien weer iemand tegenkomt met wie hij wel/niet/wel/niet/wel/toch maar niet verder wil.
Ik heb ook mijn aandeel in dit alles, mocht ik geen fouten hebben dan zou ik daar helemaal akkoord mee zijn. Maar ik heb hem losgelaten op het moment dat hij me nodig had. Ik ben rationeel, hij is eerder romantisch van aard en heb weinig aandacht daaraan besteed.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil jij?
Vind je dit jou nog een leuke man?
Goedmaken wat hij je geeft geflikt is niet meer mogelijk. Wat een hufter. Echt ik zou niet eens meer in dat huis willen wonen, vol herinneringen aan die eikel. Dat leuke gezin verdient hij niet en is JOUW gezin waar hij alle rechten heeft verspeeld.
Ik zou wegwezen en een half jaar zelf orde op zaken stellen, contact met je kind via je moeder ofzo regelen.
Echt dat een persoon een ander zo kan behandelen.
MarijeMarije schreef:
17-11-2020 17:41
Dus hij gaat al jaaaaren vreemd, heeft een soort terugkeer-garantie bij jou en jij blijft meewaaien met de wind. Wat wil jij eigenlijk? Wil JIJ wel verder met deze man, wetende dat hij in de toekomst ook weer vreemd zal gaan en misschien weer iemand tegenkomt met wie hij wel/niet/wel/niet/wel/toch maar niet verder wil.
Precies dit.

Waarom durf je niet zonder partner te leven? Of komt het economisch wel goed uit om weer samen met hem te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ladida1981 schreef:
17-11-2020 17:47
Nadat hij 5 jaar vreemd ging met iemand en vervolgens met nog iemand anders en me 3/4/5? keer gedumpt zou hebben voor deze persoon en toch weer terug wilde?

Nee, dat is mij nog nooit overkomen en ik kan je garanderen dat dat ook nooit gaat gebeuren. Ik ben namelijk geen deurmat. En dat zou jij ook niet moeten zijn. Waarom zou je het nog willen proberen met iemand die jou op geen enkele wijze respecteert? Een keer zou ik me, afhankelijk van de omstandigheden, nog overheen kunnen zetten, maar dit slaat werkelijk nergens op. Dat het nog in je opkomt, onvoorstelbaar.

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.
We hebben heel veel opgebouwd samen en een kind. Dat heeft ervoor gezorgd dat we beiden vooral daar op gefocust waren. Niet bezig met de relatie en dat heb ik nu wel ingezien. Hij blijkbaar ook en daarom dat hij wil zien of er nog emoties zitten waarvan we niet meer dachten dat ze er waren. Maar ik weet inderdaad niet of een ex beter een ex blijft en wilde misschien andere verhalen horen van mensen die uit elkaar gingen maar uiteindelijk toch elkaar terug vonden.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
17-11-2020 17:40
Of je leert op je eigen benen te staan en een leuke partner te willen.
Dit, zou echt niet zo met mij laten dollen. Dat TO nog denkt dat het ooit goedkomt, hij heeft haar bedrogen, al een aantal keer verlaten etc etc.
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 17:54
We hebben heel veel opgebouwd samen en een kind. Dat heeft ervoor gezorgd dat we beiden vooral daar op gefocust waren. Niet bezig met de relatie en dat heb ik nu wel ingezien. Hij blijkbaar ook en daarom dat hij wil zien of er nog emoties zitten waarvan we niet meer dachten dat ze er waren. Maar ik weet inderdaad niet of een ex beter een ex blijft en wilde misschien andere verhalen horen van mensen die uit elkaar gingen maar uiteindelijk toch elkaar terug vonden.
Blablablabla. Je verzint mooie smoesjes voor iemand die al jaren tegen je liegt, je bedriegt, blootstelt aan geslachtsziektes, het leven van zijn kind op lossen schroeven zet en instabiel maakt.
Wedden dat ie die vrouw nog met regelmaat ziet om te neuken en zijn zieltje te laten verzorgen?
Alle reacties Link kopieren
Hij had 5 jaar iets met een vrouw en dat was al die tijd voor hem alsof ie naar een hoer ging.

Ik herhaal:

Hij had 5 jaar iets met een vrouw en dat was al die tijd voor hem alsof ie naar een hoer ging.

En de moeder van zijn kind, haar leven en gevoelens zijn bijzaak, tenzij zijn ego tijdelijk anders beslist.

Deze man verdient geen vrouw. Weerzinwekkend. Dat dit soort types bestaat. Echt om van te kotsen.
eve_jobs wijzigde dit bericht op 17-11-2020 18:01
Reden: Foutje
0.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 17:50
Ik heb ook mijn aandeel in dit alles, mocht ik geen fouten hebben dan zou ik daar helemaal akkoord mee zijn. Maar ik heb hem losgelaten op het moment dat hij me nodig had. Ik ben rationeel, hij is eerder romantisch van aard en heb weinig aandacht daaraan besteed.
Ah! dus het is jouw schuld dat hij liegt en bedriegt en zelfs tijdens therapie loog.
Alle reacties Link kopieren
Die kerel kan duidelijk niet monogaam zijn.

Als je al zo gek zou zijn om hem terug te nemen, ga dan voor een open relatie.

Mag jij het tenminste ook buiten de deur zoeken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je tegen je kind zeggen als die later in zo'n relatie zit?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Lekker ook voor het kind zo'n draaideur vader.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
17-11-2020 17:52
Wat wil jij?
Vind je dit jou nog een leuke man?
Goedmaken wat hij je geeft geflikt is niet meer mogelijk. Wat een hufter. Echt ik zou niet eens meer in dat huis willen wonen, vol herinneringen aan die eikel. Dat leuke gezin verdient hij niet en is JOUW gezin waar hij alle rechten heeft verspeeld.
Ik zou wegwezen en een half jaar zelf orde op zaken stellen, contact met je kind via je moeder ofzo regelen.
Echt dat een persoon een ander zo kan behandelen.
Er zijn jaren die we beiden niet kunnen wissen, waarin het wel goed ging. Hij gaat ook aan zichzelf werken. Hij komt zelf uit een gebroken gezin en draagt daar nog de sporen van. Ik kom uit een gezin met een dominante vader waarbij presteren en veel werken heel belangrijk was. Ik heb dat als prioriteit gezien om mijn vader niet teleur te stellen. Ik weet dat er aan ons beiden wat werk aan de winkel is, maar weet echt niet wat ik hiervan moet verwachten. Ik weet niet of ik hem nog kan vertrouwen. Je merkt zelf wel dat ik met veel vragen zit. Vraag me gewoon af of het realistisch is dat een koppel na zoveel turbulentie zich hier doorheen weet te slaan. Hoor je zoiets niet vaker?
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 17:54
We hebben heel veel opgebouwd samen en een kind. Dat heeft ervoor gezorgd dat we beiden vooral daar op gefocust waren. Niet bezig met de relatie en dat heb ik nu wel ingezien. Hij blijkbaar ook en daarom dat hij wil zien of er nog emoties zitten waarvan we niet meer dachten dat ze er waren. Maar ik weet inderdaad niet of een ex beter een ex blijft en wilde misschien andere verhalen horen van mensen die uit elkaar gingen maar uiteindelijk toch elkaar terug vonden.
Ja, ik ken meerdere mensen die weer terug zijn gekomen bij hun ex. Maar daar hebben niet dit soort problemen gespeeld. Hij houd je voor de gek. Ik denk dat er misschien wel iets gebeurd is tussen haar en hem (hij was daar toch terwijl je hem belde, misschien vond zij dat ook wel een mega afknapper) en dat hij nu probeert te doen alsof hij bij zinnen is gekomen. Dit is niet één keer een dronken misstap. Dit is bewust jarenlang vreemdgaan. Wie weet wat hij nog meer heeft uitgespookt. En nu komt hij met hangende pootjes terug en speelt in op je gevoel. Natuurlijk wil je niets liever dan dat alles wordt zoals het was. Dat neemt niemand je kwalijk. Maar zo wordt het niet meer, nooit meer. Je kan beter nu de pleister in één keer er af trekken dan nog jaren aan deze etterende zweer vastzitten.

Hoe moeilijk het ook is, kies voor jezelf en voor je kind. Geef je kind het goede voorbeeld, en laat zien dat je zo niet met mensen om kan gaan. Hij zit hier fout, niet jij, ook al zoek je nu naar excuses die zijn ongelofelijk lompe en kwetsende gedrag goedpraten. Een excuus of verklaring anders dan dat hij zijn lul achterna liep en schijt had aan jou en je kind. Maar een excuus voor zijn gedrag is er niet. Als hij zich niet gehoord voelde en niet zichzelf kon zijn in de relatie dan was dat het moment om in therapie te gaan. Niet nu, nu hij duidelijk heeft gemaakt dat hij je moeiteloos jarenlang kan bedriegen en bewust de relatie en het gezin kapot heeft maakt.
Alle reacties Link kopieren
Lekker voorberld voor je kind ook... draaideur vader en n deurmat moeder.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 18:06
Er zijn jaren die we beiden niet kunnen wissen, waarin het wel goed ging. Hij gaat ook aan zichzelf werken. Hij komt zelf uit een gebroken gezin en draagt daar nog de sporen van. Ik kom uit een gezin met een dominante vader waarbij presteren en veel werken heel belangrijk was. Ik heb dat als prioriteit gezien om mijn vader niet teleur te stellen. Ik weet dat er aan ons beiden wat werk aan de winkel is, maar weet echt niet wat ik hiervan moet verwachten. Ik weet niet of ik hem nog kan vertrouwen. Je merkt zelf wel dat ik met veel vragen zit. Vraag me gewoon af of het realistisch is dat een koppel na zoveel turbulentie zich hier doorheen weet te slaan. Hoor je zoiets niet vaker?
Dat hij niet te vertrouwen is dat weet je nu zeker. Het is aan jou en wat iemand hier al opperde ga voor een open relatie.
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 18:06
Er zijn jaren die we beiden niet kunnen wissen, waarin het wel goed ging. Hij gaat ook aan zichzelf werken. Hij komt zelf uit een gebroken gezin en draagt daar nog de sporen van. Ik kom uit een gezin met een dominante vader waarbij presteren en veel werken heel belangrijk was. Ik heb dat als prioriteit gezien om mijn vader niet teleur te stellen. Ik weet dat er aan ons beiden wat werk aan de winkel is, maar weet echt niet wat ik hiervan moet verwachten. Ik weet niet of ik hem nog kan vertrouwen. Je merkt zelf wel dat ik met veel vragen zit. Vraag me gewoon af of het realistisch is dat een koppel na zoveel turbulentie zich hier doorheen weet te slaan. Hoor je zoiets niet vaker?
Hij bedriegt je al zeker 6 jaar en je twijfelt of je hem wel kan vertrouwen? Serieus?!!!
anoniem_399691 wijzigde dit bericht op 17-11-2020 18:11
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 18:06
Er zijn jaren die we beiden niet kunnen wissen, waarin het wel goed ging. Hij gaat ook aan zichzelf werken. Hij komt zelf uit een gebroken gezin en draagt daar nog de sporen van. Ik kom uit een gezin met een dominante vader waarbij presteren en veel werken heel belangrijk was. Ik heb dat als prioriteit gezien om mijn vader niet teleur te stellen. Ik weet dat er aan ons beiden wat werk aan de winkel is, maar weet echt niet wat ik hiervan moet verwachten. Ik weet niet of ik hem nog kan vertrouwen. Je merkt zelf wel dat ik met veel vragen zit. Vraag me gewoon af of het realistisch is dat een koppel na zoveel turbulentie zich hier doorheen weet te slaan. Hoor je zoiets niet vaker?
Je kunt op z'n best een 'man' verwachten die geen respect heeft voor vrouwen en op z'n slechtst een vrouwenhater.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
17-11-2020 17:57
Wedden dat ie die vrouw nog met regelmaat ziet om te neuken en zijn zieltje te laten verzorgen?
Hij heeft elk contact verbroken en wil eerst aan zichzelf werken. Hij beseft dat hij momenteel niet in staat is om iemand gelukkig te maken. Hij moet eerst zichzelf zien gelukkig te maken. Maar het is toch niet de eerste keer dat ex-en terug bij elkaar komen of ben ik nu verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Wat zou hij er van vinden als jij een minnaar hebt?
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven