Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Zizo, wat een mooie score! Hopelijk.knap je snel op, en raak je weer wat vocht kwijt.

Alaynee, wat een super score, fijn dat het er veeeeel meer dan 1 is!

Ruby, ik ben het echt met je eens, dat terugplaatsing in de natuurlijke cyclus heel relaxt is. Ik heb wel echo's en geen ovu test. Maar toch os het weinig gedoe, en dan ook nog een hogere succeskans dan bij IUI.
Alle reacties Link kopieren
Alynee en Zizo wat een prachtige berichten, wat veel bevruchtingen ook! Superfijn, ik hoop dat ze mooi door delen.

Zizo ik hoop dat je verder ook snel opknapt

Neoflux wat duurt dat wachten toch lang, vandaag officieel testen. Ik hoop dat je te vroeg was :hug:
Alaynee, wat fijn 8 bevruchtingen! Hartstikke veel! En fijn dat je zaterdag al de terugplaatsing hebt. Wij hebben nog 1 cryo van deze poging en kunnen hopelijk meteen weer door.

Roodborstje, bedankt voor je uitleg! Lijkt me ook best spannend die eisprong missen, ik ga me eens verdiepen in de ovulatietesten want die heb ik dus nog nooit gedaan haha Ik ga heel hard voor je duimen, veel succes vrijdag! Bij ons wordt het ook de laatste cryo, geeft nog wat extra druk :nut:

Zizo gelukkig heb je niet veel last gehad van de punctie maar wel naar van die dreigende overstimulatie. Ik wist helemaal niet dat dit al kon bij 12 eicellen, in ons zkh waarschuwden ze me toen ik 23 eicellen had op de echo maar toen er vervolgens 16 werden geoogst volgde er geen extra controle (zou pas bij meer dan 18 zijn?). Moest wel thuis inderdaad op gewicht enzo letten. Pak je rust en hopelijk gaat het snel beter! En 7 bevruchtingen zijn ook mooi, hopelijk delen ze goed door :heart:

Blauwe Kat Succes in de wachtdagen, wanneer is je testdatum?

Celenne ook bedankt voor de uitleg :) Ik heb het ziekenhuis gemaild dat ik hem ook echt graag in een natuurlijke cyclus wil. En het liefst in aanstaande cyclus :P Dat wordt nog even spannend want deze en volgende week zitten ze vol en als ik daarna niet terecht kan zit er weer die feestdagen sluiting bij. Heb voor de zekerheid maar provera zodat die menstruatie weer op gang komt, dat vind ik ook zo naar aan die niet-natuurlijke cyclus dat bij mij die menstruatie niet goed op gang komt.

piene ja zo denk ik er ook over, ze zetten je bij ons zkh ook standaard in een niet-natuurlijke cyclus. Waarom? Het is medicatie die ook weer een licht verhoogd risico op nare ziektes geeft, je bent er op 5 momenten van een dag weer extra mee bezig (tenminste bij mij was het 2x progynova en 3x utrogestan) terwijl het allemaal niet perse nodig is. Wil liever íets wat nog natuurlijk is in dit traject

Nerdella, helaas negatief vandaag :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Neoflux wat rot dat de test omowit is. Zo balen als een kans mislukt. :hug:
Neoflux schreef:
18-11-2020 08:59
Zizo gelukkig heb je niet veel last gehad van de punctie maar wel naar van die dreigende overstimulatie. Ik wist helemaal niet dat dit al kon bij 12 eicellen, in ons zkh waarschuwden ze me toen ik 23 eicellen had op de echo maar toen er vervolgens 16 werden geoogst volgde er geen extra controle (zou pas bij meer dan 18 zijn?).
Ik had sowieso meer dan 20 eiblaasjes. 14 grotere en heel veel kleintjes. Er zijn 12 eicellen uit gekomen, maar die kleintjes zijn wel aangeprikt.

Inmiddels merk ik wel wat vooruitgang. Gisteren ook heel veel geplast en volgens mij al wat extra vocht kwijt. Ik heb nog steeds een dikke bolle buik, maar ik kan wel weer diep inademen, dus heb minder druk op mijn longen.
Alle reacties Link kopieren
Alynee en Zizi: wat een hoopvolle berichten dames! Ik duim als een malle dat er een zwangerschap (en een batterij cryos uitkomt).

Neo: :hug:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Alaynee, wat een mooi nieuws met een prachtige score! :cheer:

Zizo, wauw dat is toch uiteindelijk ook een schitterende opbrengst geworden :thumbsup: , wat fijn! Fijn dat je je al iets beter voelt en hopelijk knap je snel op.

Blauwe Kat, succes op het wachtbankje!

Neoflux, ach wat naar :"-( Je wist het natuurlijk al een beetje maar de bevestiging blijft k*t. Dikke knuffel :hug: en sterkte voor jou.
NerdellA hoe gaat het op de wachtbankje en wanneer mag je testen?? Heb je nog cryos of was dit een verse poging ik heb het even gemist.

Zizo wat fijn dat je je al wat beter voelt zeg hier nog wel zeker punctiepijn en veel plassen maar gelukkig verder niks geks. Wanneer krijg je weer een update over de bevruchtingen? Pas dag 5 of later met een brief?

Neoflux toch helaas negatief :-( zoals je had verwacht het blijft echt stom terwijl de embryo zich goed heeft ontwikkeld.. was dit ook een cryo of een verse terugplaatsing? Toch geruststellend dat er nog een Emmy achter de hand hebt.

Baggal
Roodborstje
Blauwekat
Celene

Bedankt voor de lieve motiverende woorden!!
Die heb ik hard nodig de komende dagen.. er komen weer allemaal rampscenario’s door m’n hoofd echt stom wat als ... vanochtend weer in Heinsberg geweest voor een intralipid infuus was er om 5:00 al uit m’n bed,
Nu even een dutje doen
Alle reacties Link kopieren
Neoflux Shit wat balen :hug:

Zizo Fijn dat je verandering merkt!

Alynee Ik mag volgende week dinsdag testen. En bij negatief nog even medicijnen blijven gebruiken en dan nog eens testen. Ik heb nog 2 cryo's gelukkig!

Wat een tijden hè, dat infuus, ik mocht gisteren ook, dus ook om 5 uur vertrekken en bij een zwangerschap elke week tot de 10e week. Ff tanden op elkaar, ik hoop maar dat het z'n werk doet.
Hallo dames,

Dit topic is vol. Ik heb een nieuwe gemaakt, zie de link:

viewtopic.php?f=28&t=470761&p=32177456&start=#p32177456

Laten we daar verder schrijven, dan kan hier een slotje op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven