Entertainment alle pijlers

Familievloggers

18-11-2020 13:26 3154 berichten
Klets hier mee over wat verschillende families, oa bekend van tv programma´s zoals "Waar doen ze het van" en "Een huis vol", op social media laten zien.
Ik volg sinds Waar doen ze het van de familie Geerts. Een gezellig groot gezin, waarvan de moeder mooie plaatjes en leuke korte filmpjes op Insta post. Maar het is wel Heel Erg Veel.
En ik vraag me af of de kinderen erop zitten te wachten.
Maar dat vind ik sowieso van familievloggers. Hoe leuk ik het ook vind om mee te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Mogen we hier dan wel zeggen dat we medelijden hebben met de Nagelkerke kinderen vanwege het gebrek aan aandacht?
We zullen zien. Ik denk dat er sowieso interesse is ook over andere gezinnen te praten.
Leuk! Ik schrijf graag mee!!
Ik kijk vooral op Instagram. De familie Geerts volg ik actief, de familie Buddenbruck, de familie Nagelkerke. O ja de familie Jelies.
Mijn dochter kijkt graag naar de Zoete Zusjes.
Ik heb wel eens een vlog voorbij zien komen, maar ik vind het echt niks.

De ouders gooien het hele leven van henzelf en hun kinderen online voor iedereen, terwijl kinderen ook recht hebben op privacy en hierin meestal niks te zeggen hebben en ook de gevolgen op lange termijn niet kennen. Die kinderen zijn van niks bewust, de ouders zouden beter moeten weten.
Ben je straks volwassen kom je erachter dat je hele leven online staat en het internet vergeet nooit meer iets he.
Je kinderen eigenlijk verkopen om er gemakkelijk geld mee te verdienen.
En dan zeggen die allemaal "Maar de kinderen vinden het leuk hoor!"
Natuurlijk, maar die hebben geen idee wat het is en wat de gevolgen zijn.

Ik vind dus ook dat er meer gewaakt moet worden over de privacy van kinderen, zeker omdat sommige ouders daar zelf geen rekening mee houden.
Zoiets zou dus ook aan banden gelegd moeten worden zolang er kinderen in de vlogs zijn.
Kinderrechten zouden daar meer op moeten toezien.
Lente19251003 schreef:
18-11-2020 13:27
Mogen we hier dan wel zeggen dat we medelijden hebben met de Nagelkerke kinderen vanwege het gebrek aan aandacht?

Ik heb medelijden met al die kinderen waarvan hun dagelijks leven in vlogs online komt zodat de ouders er geld mee kunnen verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter keek een poosje de Bellinga's.
Op een gegeven moment zei moeders dat ze een afspraak gemaakt had voor haar oudste zoon want hij had iets aan z'n grote teen. Lachend zei ze dat hij het niet voor de camera wilde laten zien. Die hele dokters afspraak filmden ze, en uiteindelijk hebben ze toch die teen gefilmd. Hoe weinig respect kun je hebben voor je kind zeg!

Ik vind echt dat er een wet moet komen dat ouders qua inkomen niet afhankelijk mogen zijn van hun kinderen. Ze kunnen wel zeggen dat ze ermee stoppen als de kinderen het niet meer willen maar dan hebben ze dus geen inkomen meer.
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
18-11-2020 14:18


Ik vind echt dat er een wet moet komen dat ouders qua inkomen niet afhankelijk mogen zijn van hun kinderen. Ze kunnen wel zeggen dat ze ermee stoppen als de kinderen het niet meer willen maar dan hebben ze dus geen inkomen meer.
Dit. Afschuwelijke vorm van aandacht vragen vind ik het, en de kinderen worden er zonder te vragen aan blootgesteld.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Redballoon schreef:
18-11-2020 14:18
Mijn dochter keek een poosje de Bellinga's.
Op een gegeven moment zei moeders dat ze een afspraak gemaakt had voor haar oudste zoon want hij had iets aan z'n grote teen. Lachend zei ze dat hij het niet voor de camera wilde laten zien. Die hele dokters afspraak filmden ze, en uiteindelijk hebben ze toch die teen gefilmd. Hoe weinig respect kun je hebben voor je kind zeg!

Ik vind echt dat er een wet moet komen dat ouders qua inkomen niet afhankelijk mogen zijn van hun kinderen. Ze kunnen wel zeggen dat ze ermee stoppen als de kinderen het niet meer willen maar dan hebben ze dus geen inkomen meer.

Ja die zijn ook heel erg en verkopen hun kinderen voor geld.

En ze gaan heus niet stoppen als de kinderen niet meer willen want dan hebben ze geen inkomen meer.
Er moet inderdaad een wet op komen want dit is uitbuiting van je kinderen. Ik snap echt niet dat ouders zoiets doen!
Ik snap trouwens ook niet dat je jezelf zo interessant vind dat je je hele leven (openbaar) online gooit.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, LAgirl, het is schaamteloze uitbuiting van je kinderen om ze dagelijks bloot te stellen aan zoveel media-aandacht.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
18-11-2020 14:21
Dit. Afschuwelijke vorm van aandacht vragen vind ik het, en de kinderen worden er zonder te vragen aan blootgesteld.
Helemaal mee eens! Vooral het over de grenzen gaan vd ouders tov wat de knd aangeven.
Maar tot die tijd is het wel mijn guilty pleasure.
Het ene gezin is leuker dan het andere.
De zoete zusjes vindt mijn dochter het einde. Die zijn denk ik wel aardig binnen zeker nu ze ook allerlei boeken hebben uitgegeven.
Ze vloggen meer in sketches, dus privacy lijkt me redelijk ok gaan.
De familie Geerts vlogt werkelijk alles wat er op een dag gebeurt. En toch, ik vind haar (moeder) leuk. Nuchter, zelfspot. Ik denk dat wat ze ermee verdient een leuke spaarpot is en zeker geen noodzakelijk inkomen.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
18-11-2020 14:31
Ik snap trouwens ook niet dat je jezelf zo interessant vind dat je je hele leven (openbaar) online gooit.
Precies dit. En wie gaat er zitten kijken omdat moeders naar Kruidvat is geweest en laat zien wat ze heeft gehaald? Echt. Ga bejaarden voorlezen.
Alle reacties Link kopieren
Dochtertje kijkt graag naar de bellinga's, maar dat zie ik echt niet graag.
Iedere dag je leven filmen.. Nee dank u, ook voor de kinderen niet. Ze krijgen op Instagram ook veel gedoe over hun (dat nadien mooi verwijderd wordt)
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen kijken op Youtube naar familie Lakap, de Bakkertjes, Koetlife etc. Maar ook naar al die jonge vloggers van 19,20 die al miljonair zijn door Youtube.

Mama gaan wij ook een hele dag alleen maar McDonalds eten? Een week lang alleen maar thuisbezorgd? Monkeytown voor ons zelf afhuren, naar Dubai? Gucci en Moschino t-shirts? Een nieuwe Lambo of Range kopen?
Het is verder wel vermakelijk soms hoor, maar niet zoals gewone gezinnen leven. En dan krijg je te horen "mam je bent echt skeer". Tuurlijk...haha
Het is inderdaad niet realistisch, een hoe groeien die kinderen bij die familievloggers dan op? Met een onrealistisch beeld op de werkelijkheid.
Ik vind het triest!
Alle reacties Link kopieren
De hummeltjes is ook een familievlog. Een gezin met 5 kinderen waarvan moeder thuisblijfmoeder is. Ze wonen in een klein rijtjeshuis. Ze hebben een tijdje dagelijks gevlogd maar zijn daarmee een poos gestopt. Nu vloggen ze af en toe. De oudere meisjes worden niet meer zo veel gezien dus ik denk dat zij er niet meer zoveel zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hier keken ze heel veel Bellinga's. Dat vind ik echt uitbuiting. Het hele gezinsinkomen hangt van die dagelijkse vlogs af. Daar wordt echt elke scheet gefilmd. En ik zag toevallig voorbij komen dat moeders weer zwanger is. Kan ze nog een bevalling op YouTube zetten.

Echt ik hoop dat er wat meer regulering komt
Alle reacties Link kopieren
Zolang jullie blijven kijken, trekken die ouders hun kids voor de camera. Als je het echt niet vind kunnen voor die kinderen, dan moet je ook niet meer kijken en likes geven. Dat is alles waar het bij hun om draait, en het werkt, want jullie kijken.

Ik deed het ook hoor, maar ik ben gestopt met vlogs waar minderjarige kinderen in voorkomen. 3 en 4-jarigen die het vanuit zich zelf al hebben over "supskraip op deze flog" of "doe ff een duimpje", dat is niet goed hoor. Die kinderen denken straks dat de hele maatschappij zo werkt.
okkervil schreef:
18-11-2020 15:11
Hier keken ze heel veel Bellinga's. Dat vind ik echt uitbuiting. Het hele gezinsinkomen hangt van die dagelijkse vlogs af. Daar wordt echt elke scheet gefilmd. En ik zag toevallig voorbij komen dat moeders weer zwanger is. Kan ze nog een bevalling op YouTube zetten.

Echt ik hoop dat er wat meer regulering komt

Och nee toch! :facepalm:
Ze had toen inderdaad ook haar bevalling tot in detail gefilmd en online gezet :@@:
Ook hoe ze rondhuppelt in haar bikini of filmt dat ze (met de kinderen) in bad gaat of onder de douche, ze weet precies wel hoe ze kijkcijfers moet halen...

Het is dat ze populair zijn bij mijn dochter op school, maar echt, ik hoop dat hier snel een wet voor komt.
Boarn schreef:
18-11-2020 15:17
Zolang jullie blijven kijken, trekken die ouders hun kids voor de camera. Als je het echt niet vind kunnen voor die kinderen, dan moet je ook niet meer kijken en likes geven. Dat is alles waar het bij hun om draait, en het werkt, want jullie kijken.

Klopt. Maar ze zijn helaas in de klas van mijn dochter wel bekend en dan willen zij ook kijken, en ik wil niet dat mijn kinderen zonder toezicht naar Youtube kijken.
Ik praat er wel met mijn kinderen over.

Likes geef ik nooit, en we zijn ook op geen enkel familievloggerskanaal geabonneerd.
LAgirl82 schreef:
18-11-2020 14:31
Ik snap trouwens ook niet dat je jezelf zo interessant vind dat je je hele leven (openbaar) online gooit.
In het verleden hebben we het dik 2 jaar gedaan (mijn partner en ik), nu we weer een saai leventje thuis hebben niet meer.
Wij hebben 2 jaar op onze zeilboot de wereld overgezeild, en het leven wat we toen hadden konden we betalen met de inkomsten uit de "vlog". Wat klinkt dit afgrijselijk. Ooit zijn we hem begonnen, om vrienden en familie een beetje op de hoogte te houden van onze reis, via social media post's, en dan kwamen er telkens meer volgers, dan komt er een filmpje, en zo werd dat een 1x in de 2weekse vlog. Bewust zo weinig hoor, want het was ook niet iedere dag spektakel. Soms waren het ook gewoon echt lange dagen en nachten maken op zee om op de volgende bestemming te komen.

Kijkers hadden we voornamelijk uit de VS, en scandinavie en turkije, terwijl we toch beide geen woord turks spreken.
LAgirl82 schreef:
18-11-2020 14:31
Ik snap trouwens ook niet dat je jezelf zo interessant vind dat je je hele leven (openbaar) online gooit.
Ik ook niet, maar ik heb dan ook geen interessant leven.
Als iemand daar blij van wordt: ga je gang.
Maar ik vind wel dat de regelgeving strenger zou moeten zijn als er kinderen in het spel zijn.

Ik volg bv ook de familie Jelies. Geen vlogs maar insta posts. Een gezellig gezin maar in vind dat ma Jelies teveel informatie en (geen leuke) foto´s op internet slingert. Ik denk dat het bij hen ook deels naïviteit is, en daar zou juist meer supervisie over mogen komen.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 16:06
0.15% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven