Lijf & Lijn alle pijlers

Langzaam en zeker, maar blijvend afvallen

16-11-2020 10:37 44 berichten
Hallo,

Vanochtend op de weegschaal kreeg ik een rolberoerte. Bij een lengte van 163 cm weeg ik 79,8, meer dan ooit.
Ik zou graag langzaam en zeker, maar blijvend af willen vallen. De eerste vijf kg eraf gaan bij mij meestal prima, daarna komt al snel de klad er weer in. Ik wil dus graag voor een langere periode blijven afvallen.
Wie schrijft er mee?
Ik doe een keer per jaar ongeveer zo'n sapvast kuurtje van 3 dagen.

niet omdat ik denk dat ik binnen die drie dagen echt afval (je valt wel af natuurlijk, maar dat is voornamelijk omdat je darmen redelijk leeg zijn) , maar omdat mijn maag dan weer iets gekrompen is. ik merk dat ik die daarop volgende weken dan kleinere porties eet dan normaal, en dan is het de kunst om dat vol te houden ;) wat mij tijdens corona niet gelukt is haha.

Binnenkort nog maar een poging wagen
Alle reacties Link kopieren
Lazyfitgirlmethode

Nee ik heb geen aandelen ;-). Maar in zes stappen werk je toe nar een gezond eetpatroon zonder calorieën tellen. Je creëert een gezonde basis om steeds op terug te kunnen vallen.

Ik woog ongeveer hetzelfde als jij toen ik in augustus begon. Er zijn nu zeker centimeters en kilo's af. Hoeveel geen idee want ik focus bewust op mijn kleding en hoe die zit en sta niet op de weegschaal. Juist omdat ik gedemotiveerd raak als het resultaat niet is wat ik zou willen. En dat is ook het idee erachter. Laat de weegschaal los en focus op hoe je je voelt, hoe je kleding zit etc.
Misschien moet ik inderdaad eens proberen meer te eten tijdens de hoofdmaaltijden.

Een sapkuur, dat lijkt me zo heftig!

De lazy fitgirl methode ga ik eens verder onderzoeken. En je hebt absoluut gelijk wat betreft de weegschaal. Kilo's zijn ondergeschikt aan centimeters en hoe ik me voel. Maar ik vind het ook fijn te weten hoeveel ik weeg, wie weet kan ik dat ooit nog eens loslaten.

Dames die mee willen schrijven, vinden jullie het fijn als ik een tabel maak en een vast weegmoment?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar maanden terug begonnen met gezonder eten en wat meer bewegen. Ik woog 73 kg bij 1.65 en nu 67.8. Ik wil nu het liefst nog een paar kilo kwijt tot ongeveer 64.

Ik heb een tijdje mn calorieën bijgehouden om inzicht te krijgen in hoeveel kcal ergens in zitten. Ook heb veel artikels en video's van optimavita gelezen, heel duidelijk en leerzaam.
Wat goed banaantjee! Hoe voel je je eronder?
Alle reacties Link kopieren
lola-lily schreef:
16-11-2020 22:00
Wat goed banaantjee! Hoe voel je je eronder?
Heel fijn, mn broeken zitten weer lekkerder. En ik ben heel blij dat ik dit heb gedaan zonder diëten, maar op een gezonde manier. Ben gelukkig de juiste site tegengekomen voor mij.

Het aankomen kwam vooral door corona: niet sporten, minder bewegen en eerder meer dan minder eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee. Sinds juli ben ik tien kilo kwijt, wat heel fijn voelt, door gezonder te eten en niet meer te snoepen na het avondeten. Op dit moment sta ik een beetje stil, maar ik zou er graag nog vijf kilo af willen. Ik merk wel dat de donkere maanden wat uitdagender zijn om het gezond eten vol te houden.
Welkom Abejoha! Wat goed dat je al zo veel gewicht kwijt bent. Hoe streng ben je voor jezelf?

Ik heb een lastige dag. Gisteren tot 01.00 gewerkt en dus nu heel moe, peuter wil uiteraard niet meewerken. Ik vind het dan lastiger om niet toe te geven aan de snackdrang. Máár, ik doe m'n best en heb vanochtend zelfgemaakte granola met magere yoghurt gegeten en voor de lunch rauwkostsalade en roerei. Al flink gewandeld met zoon (er staan nu al bijna 9000 stappen op de teller).

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Leuk dames, schrijf graag mee!
Nooit slankste geweest, 6wkn geleden bevallen van dochterlief.
Door borstvoeding val ik af en kan niet te streng diëten hierdoor
Nog 4,5 kg en weer op gewicht voor zwangerschap maar met lengte van 158cm en gewicht nu 78,5kg alsnog veel te zwaar.
Tijd om gezond te worden en fit, zodat geen hijgende mama straks ben ;)
Hier zit ook vooral in snoepen, veel te veel.
Zal MyFitnessPal ook weer eens opstarten dat helpt wel
Alle reacties Link kopieren
@lola-lily Als ik moe ben vind ik het ook lastiger om niet te snacken. Hoe is het gegaan vandaag met eten? Wat mij helpt is om dan meer eetmomenten te hebben.
Normaal: grote lunch (rond 12) - schaaltje fruit/gekookt ei/cracker met cottage cheese oid (rond 4) - diner (rond 7) en eventueel 's avonds nog iets
Meer eetmomenten: bakje kwark met fruit (rond 10) - lunch (rond 12) - snackgroente (rond 2) - gekookt ei/cracker met cottage cheese oid (rond 4) - diner (rond 6-7) - eventueel nog een snack rond 9

@OkkiePetite Nog gefeliciteerd met je dochter! Ik heb ook een kcal app gebruikt in het begin, heeft mij heel veel geholpen om meer inzicht te krijgen. Probeer om met kleine stapjes je eetpatroon te verbeteren, dan kan je het veel beter volhouden. Ik vind de artikels en video's van optimavita heel fijn, deze gaat over starten met afvallen: https://www.optimavita.nl/afvallen-2/st ... s-dietist/.

Ik had al een paar dagen zin in appeltaart/kruidnoten/speculaas/watdanook dus ik heb vanmiddag een mini appelspeculaastaartje gemaakt en en heerlijk van genoten. Voor de rest heb ik wel gezond gegeten en net nog even een uur pilates gedaan :)
Welkom Okkiepetite en nog gefeliciteerd met je dochter! Is het je eerste? Hoe voel je je? Ik weet nog dat ik de eerste weken echt heftig vond, ondanks een makkelijke baby.

Oh ja speculaas/kruidnoten, het is er natuurlijk ook wel de tijd van het jaar voor. En wat leuk dat je het dan zelf maakt, banaantjee! Bak/kook je graag?

Al met al best een prima dag gehad. Samen met peuter vanmiddag gesnackt met rauwkost en 'dip' (magere yoghurt met kruiden). We aten hutspot uit de oven, héérlijk. Niet heel mager, maar ook niet supervet, we hadden er geen worst bij vandaag. Net nog een zakje popcorn van 63 kc, stond groot vermeld op de voorkant.

Qua bewegen heb ik vandaag ruim 15000 stappen gezet, best heel wat voor mij voor op een vrije dag. Morgen op de hometrainer.
Alle reacties Link kopieren
lola-lily schreef:
18-11-2020 13:36
Welkom Abejoha! Wat goed dat je al zo veel gewicht kwijt bent. Hoe streng ben je voor jezelf?

Ik heb een lastige dag. Gisteren tot 01.00 gewerkt en dus nu heel moe, peuter wil uiteraard niet meewerken. Ik vind het dan lastiger om niet toe te geven aan de snackdrang. Máár, ik doe m'n best en heb vanochtend zelfgemaakte granola met magere yoghurt gegeten en voor de lunch rauwkostsalade en roerei. Al flink gewandeld met zoon (er staan nu al bijna 9000 stappen op de teller).

Hoe gaat het met jullie?
Dankjewel:) ik ben niet te streng, anders hou ik het niet vol. Ik eet bijvoorbeeld wel eens het toetje mee of we halen friet. Maar ik werd me elke ochtend, en met een stevige peptalk probeer ik er elke dag weer het beste van te maken en gezonde keuzes te maken. De donkere maanden zijn wel echt een stuk moeilijker vind ik. Ook omdat je kleding dan veel minder ‘confronterend’ is dan in de zomer. Voor nu heb ik een leuk nieuw jurkje klaar hangen voor als er drie extra kilo’s af zijn en een oudere zomerjurk die ik al een paar jaar niet meer paste, die nu langzaam maar zeker weer in zicht komt:):)
Alle reacties Link kopieren
lola-lily schreef:
18-11-2020 21:28
Welkom Okkiepetite en nog gefeliciteerd met je dochter! Is het je eerste? Hoe voel je je? Ik weet nog dat ik de eerste weken echt heftig vond, ondanks een makkelijke baby.

Oh ja speculaas/kruidnoten, het is er natuurlijk ook wel de tijd van het jaar voor. En wat leuk dat je het dan zelf maakt, banaantjee! Bak/kook je graag?

Al met al best een prima dag gehad. Samen met peuter vanmiddag gesnackt met rauwkost en 'dip' (magere yoghurt met kruiden). We aten hutspot uit de oven, héérlijk. Niet heel mager, maar ook niet supervet, we hadden er geen worst bij vandaag. Net nog een zakje popcorn van 63 kc, stond groot vermeld op de voorkant.

Qua bewegen heb ik vandaag ruim 15000 stappen gezet, best heel wat voor mij voor op een vrije dag. Morgen op de hometrainer.
Heb je een recept van die hutspot? Klinkt lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik bak heel graag, probeer het niet te vaak te doen. Zeker omdat ik het nu niet echt kan uitdelen en ik alleen woon.. Koken vind ik ook steeds leuker dus al met al sta ik vrij vaak in de keuken.

Rauwkost met een dip vind ik ook een heerlijke snack, ik maak de 'dip' vaak met cottage cheese en kruiden. Worst is heel vet dus een goede keus om dat niet te maken!

Veel stappen heb je gezet hoor!
Ik weet dat ik sommige dagen echt te weinig beweeg dus mijn doel is om meer te wandelen. Op dit moment is het 3x per week een wandeling van minstens een uur en nog 1/2x naar de supermarkt (20/25 minuten). Dit wil ik uitbreiden zodat ik elke dag minimaal 30 minuten (liefst 45) wandel
Alle reacties Link kopieren
Abejoha ja dat is de truc, wel wat lekkers maar dan kleine portie.
Op een gegeven moment ontstaat bij mij dan het stemmetje het gaat zo goed, kan wel wat meer... dat is vaak begin van het einde!

Dank dames, onze dochter is ons tweede kind wel ons eerst levende kind. December 2018 is onze zoon tevroeg geboren met bijna 21 weken, oorzaak onbekend.
Dat is vroeg en hierdoor overleden, voor altijd in ons hart.
Geniet met volle teugen van dochter :love:

Terug naar afvallen hihi . Ga deze week eerst maar eens bijhouden wat eet en drink en van daaruit verder.
Alle reacties Link kopieren
TO en anderen, hebben jullie wellicht zin om bij de club van '-20 in 2020' aan te sluiten? Wij schrijven al sinds begin dit jaar, maar ons clubje is aardig uitgedund. En volgens mij hebben we dezelfde insteek: langzaam en blijvend afvallen, met veel aandacht voor gedrag. De groep is speciaal bedoeld voor mensen met een te hoog BMI, die duurzaam hun leef- en eetstijl willen veranderen.

lijf-lijn/20-in-2020-met-tabel/list_messages/455575

Die titel is overigens een overblijfsel van de vorige TO (die heel snel verdween). Kan me best voorstellen dat we in 2021 een nieuw topic maken met een betere titel. En de tabel is geheel vrijblijvend.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben bezig met de weight watchers. Het gaat langzaam maar zeker, precies aansluitend bij dit topic 😃

Zes weken geleden begon ik op 78.9 kilo. Ik ben 1,69 lang. Vandaag gewogen en ik weeg nu 74,9 kilo. Ben erg tevreden met het resultaat. Ik ga door tot de 70 kilo.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
21-11-2020 20:04
Hallo allemaal!

Ik ben bezig met de weight watchers. Het gaat langzaam maar zeker, precies aansluitend bij dit topic 😃

Zes weken geleden begon ik op 78.9 kilo. Ik ben 1,69 lang. Vandaag gewogen en ik weeg nu 74,9 kilo. Ben erg tevreden met het resultaat. Ik ga door tot de 70 kilo.
Oh, goed! Vind je het veel ‘gedoe’ met de WW of valt dat wel mee (punten tellen enzo, ...)?
Dames ik heb me aangesloten bij het -20 in 2020 topic!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven