Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 8 (ZONDER SPOILERS)

18-11-2020 15:09 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
GEEN SPOILERS S.V.P. Op het spoilen van afleveringen die nog niet op televisie zijn geweest staat een ban.

Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol. Vanaf maandag 21 december tien werkdagen lang om 19.00 uur op NPO1!

Gezinnen van seizoen 2020:
    - Familie Buddenbruck, ook wel afgekort als BB. Rob en Thaila verhuizen van Heerlen naar Duitsland en nemen al hun kinderen mee (10-11 stuks)
      - Familie Kraan: Samengesteld gezin van Linda en Ivan uit Boskoop, 8 kinderen.
        - Familie Jelies: Gelovig gezin uit Tollebeek, met vader Johan en moeder Janneke, 8 kinderen.

        Gezinnen uit eerdere seizoenen die hier ook ter sprake komen:
        - Familie Nagelkerke, met moeder Sofie en vader Jan en acht kinderen. Inmiddels over op vloggen.
        - Familie Deijs, Marcel en Ingridt en heel veel kinderen en prins Jordy.
        - Familie Adema, het gezin met de vierling en nog twee dochters.
        - Papa Pay en zijn 5 lieve kinderen.
        - Willy Vink en haar 11 kinderen.
        - Familie Baumgard: bekend van lekkere Eugene en het bakimperium van Samantha, 13 kinderen in Den Haag.
        - Familie Quaedackers: alleenstaande moeder Nadine en haar 12 kinderen uit Heerlen.

        (linkjes naar alle vorige topics op pagina 1: viewtopic.php?f=11&t=470757&p=32177114&start=#p32177114)
        cookielover wijzigde dit bericht op 18-11-2020 22:06
        12.40% gewijzigd
        Idris schreef:
        18-11-2020 18:14
        Uitbraak in een verzorgingstehuis.

        Ook de Jelies houden zich aan de maatregelen, voor zover ik dat zie op Instagram.
        Nou, wat ik mij kan herinneren uit het vorige topic (volg zelf die familie niet op insta) was er wel commentaar over onnodige verplaatsing bij dit gezin. |-)
        Rosalind, pb terug. :mail:
        Andrieske1976 schreef:
        18-11-2020 18:20
        Nou, wat ik mij kan herinneren uit het vorige topic (volg zelf die familie niet op insta) was er wel commentaar over onnodige verplaatsing bij dit gezin. |-)
        Er is geen verbod op verplaatsing. Het wordt afgeraden. Met dat advies maak je je eigen keuzes. Daar kun je wat van vinden, maar ze houden zich wel aan de maatregelen. Dat je zelf wat anders doet, dat kan en dat is ook prima.

        Geen idee over welke verplaatsingen het ging, maar ma Jelies rijdt elke dag op en neer naar Urk om alle kinderen naar school te brengen. De meeste familiebezoekjes zijn ook in Urk en Tollebeek. Die 2 plaatsen liggen zo goed als tegen elkaar aan.

        In de herfstvakantie gingen ze 1x wat verder weg. Nou ja, niet mijn keuze, maar om da direct te roepen dat ze het niet zo nauw nemen met de maatregelen vind ik wat overdreven. En misschien houden ze zich ook niet aan de maatregelen, maar posten ze dat niet. Dat kan natuurlijk ook.
        In de letter van de wet geef ik je gelijk, maar ik begrijp wel het commentaar. Jij niet kennelijk.
        Cookielover, ik zie dat je nav de berichten van de mods de OP hebt aangepast. Lekker zakelijke OP nu. 'Lekkere' voor Eugene moet nog weg, want oh oh oh dat is een mening. En Prins Jordy mag vast ook niet.

        Wel jammer dat Papa Pay weer Papa Jay is :rofl:
        Andrieske1976 schreef:
        18-11-2020 18:33
        In de letter van de wet geef ik je gelijk, maar ik begrijp wel het commentaar. Jij niet kennelijk.
        Nee.
        Ik vind het dus ook onnozel om een uitbraak in Urk te linken aan het gedrag van de familie Jelies.

        Maar jullie mogen weer hoor. Ik ga weer in meeleesstand en wacht wel weer tot EHV begint. Ik vind het hier op het topic dan veel leuker :)
        Ik ben heel strikt en ben dit vanaf maart ook geweest. Mijn knd speelden bijvoorbeeld niet buiten met andere kinderen, tijdens de lockdown en de scholen dicht.
        We namen ze wel elke dag lekker mee naar buiten. Een rustig stuk bos of duin.
        Familie bezoek ik liefst niet. Geloof dat ik sinds maart mijn ouders een x of 5 heb bezocht.
        Ik zie geen vrienden bij mij thuis, etc.

        Ik moet zeggen dat als ik zie dat anderen lekker gaan funshoppen, bezoekje hier, bezoekje daar, dat ik daar wel mijn wenkbrauwen bij optrek.
        Expreszo schreef:
        18-11-2020 18:40
        Ik ben heel strikt en ben dit vanaf maart ook geweest. Mijn knd speelden bijvoorbeeld niet buiten met andere kinderen, tijdens de lockdown en de scholen dicht.
        We namen ze wel elke dag lekker mee naar buiten. Een rustig stuk bos of duin.
        Familie bezoek ik liefst niet. Geloof dat ik sinds maart mijn ouders een x of 5 heb bezocht.
        Ik zie geen vrienden bij mij thuis, etc.

        Ik moet zeggen dat als ik zie dat anderen lekker gaan funshoppen, bezoekje hier, bezoekje daar, dat ik daar wel mijn wenkbrauwen bij optrek.
        Wij houden ons ook heel strikt en zelfs strikter aan de maatregelen dan misschien wel noodzakelijk is. Ik zie zeker dingen waar ik mijn wenkbrauwen bij optrek. Maar wat het gezin Jelies doet, mag. Ook volgens de maatregelen en regels.

        De familie Nagelkerk is misgegaan met hun o zo noodzakelijke vakantie. Maar de dingen die hier werden genoemd (vorige pagina) die mogen gewoon.

        Dat jij en ik het anders doen, dat is natuurlijk prima. En misschien vinden mensen daar ook wel wat van, maar ik zet het niet op instagram of Youtube. Dus ik lees het commentaar niet :)
        Nee de dingen “mogen” meestal gewoon.
        Ik vind wel dat als je actief vlogt dat je dan ook een zekere verantwoordelijkheid hebt.
        Maar dat vind ik ook vd shit die bv Lange Frans uitkraamt.
        Tot zover mijn off-topic gezwam.
        Idris schreef:
        18-11-2020 18:37
        Cookielover, ik zie dat je nav de berichten van de mods de OP hebt aangepast. Lekker zakelijke OP nu. 'Lekkere' voor Eugene moet nog weg, want oh oh oh dat is een mening. En Prins Jordy mag vast ook niet.

        Wel jammer dat Papa Pay weer Papa Jay is :rofl:
        :rofl:
        Expreszo schreef:
        18-11-2020 18:48
        Nee de dingen “mogen” meestal gewoon.
        Ik vind wel dat als je actief vlogt dat je dan ook een zekere verantwoordelijkheid hebt.
        Maar dat vind ik ook vd shit die bv Lange Frans uitkraamt.
        Tot zover mijn off-topic gezwam.
        Dat! Vloggers worden niet voor niks influencers genoemd. Ze hebben invloed op de volgers, als ze de adviezen van de overheid aan hun laars lappen krijgen hun volgers er ook schijt aan. En terecht dat er dan in ieder geval een podium is waar ze de kritiek niet kunnen wissen.
        Alle reacties Link kopieren
        Idris schreef:
        18-11-2020 18:14
        Uitbraak in een verzorgingstehuis.

        Ook de Jelies houden zich aan de maatregelen, voor zover ik dat zie op Instagram.
        Koffie hier, koffie daar. Zieke dochters die thuis blijven maar de rest van de kinderen wel naar school. Vriendinnetjes die bij hun thuis met de zieke dochters mogen spelen. Zo goed houden die zich echt niet aan de maatregelen.
        Je kunt zeggen dat ze de kinderen gemakkelijk thuishouden bij symptomen. Dat klopt. Maar kinderen tot 12 jaar mogen naar school met een snotneus. Ze mogen spelen met anderen. Ze mogen bij elkaar spelen, dus ook bij de Jelies thuis.

        Koffie hier, koffie daar is allemaal binnen de regels. Ze gaat bijna altijd alleen of met de kleintjes.

        Ik ben blij dat ik niet dat soort mensen in mijn omgeving heb, want mijn dochter zou daar niet mogen spelen en ik zou ook niet een van die kinderen bij mij thuis willen hebben.
        Maatregelen zijn:
        * handen wassen
        * afstand houden
        * werk thuis, als dat kan
        * reis zo min mogelijk
        * ontvang thuis maximaal 3 gasten per dag, waarbij kinderen tot en met 12 jaar tellen niet meetellen
        * mondkapjesplicht bij openbare gebouwen en scholen
        Alle reacties Link kopieren
        Idris schreef:
        18-11-2020 20:11
        Je kunt zeggen dat ze de kinderen gemakkelijk thuishouden bij symptomen. Dat klopt. Maar kinderen tot 12 jaar mogen naar school met een snotneus. Ze mogen spelen met anderen. Ze mogen bij elkaar spelen, dus ook bij de Jelies thuis.

        Koffie hier, koffie daar is allemaal binnen de regels. Ze gaat bijna altijd alleen of met de kleintjes.

        Ik ben blij dat ik niet dat soort mensen in mijn omgeving heb, want mijn dochter zou daar niet mogen spelen en ik zou ook niet een van die kinderen bij mij thuis willen hebben.
        Met een snotneus mogen ze gewoon naar school ja, maar ze hadden 2 dochters thuis gehouden omdat ze ziek waren. Aantal maanden geleden was er ook een kind dat koorts had en de rest mocht gewoon naar school terwijl de regel is dat wanneer iemand koorts heeft iedereen thuis blijft.
        Nadiaah79 schreef:
        18-11-2020 19:57
        Koffie hier, koffie daar. Zieke dochters die thuis blijven maar de rest van de kinderen wel naar school. Vriendinnetjes die bij hun thuis met de zieke dochters mogen spelen. Zo goed houden die zich echt niet aan de maatregelen.
        Hier blijkt nog wel eens wat verwarring over, maar als een gezinslid geen koorts of benauwdheid heeft, mag iedereen gewoon naar school/werk/enz.

        Ik ben wel benieuwd hoe het bij die grote gezinnen gaat als iemand positief getest is. Dat wordt nog wel een hele organisatie!
        Alle reacties Link kopieren
        Idris schreef:
        18-11-2020 18:37
        Cookielover, ik zie dat je nav de berichten van de mods de OP hebt aangepast. Lekker zakelijke OP nu. 'Lekkere' voor Eugene moet nog weg, want oh oh oh dat is een mening. En Prins Jordy mag vast ook niet.

        Wel jammer dat Papa Pay weer Papa Jay is :rofl:
        Ik zou er Fam N. van maken ,zo min mogelijk reclame.

        En bij de BB's inwonende zoon met gezin :) .
        Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
        Nadiaah79 schreef:
        18-11-2020 20:15
        Met een snotneus mogen ze gewoon naar school ja, maar ze hadden 2 dochters thuis gehouden omdat ze ziek waren. Aantal maanden geleden was er ook een kind dat koorts had en de rest mocht gewoon naar school terwijl de regel is dat wanneer iemand koorts heeft iedereen thuis blijft.
        Dit klopt. Dan hadden ze allemaal (ook Johan) thuis moeten blijven.
        Alle reacties Link kopieren
        Idris schreef:
        18-11-2020 20:20
        Dit klopt. Dan hadden ze allemaal (ook Johan) thuis moeten blijven.
        En dat gebeurt er dus niet wanneer iemand ziek is. Johan was laatst ook ziek en ging ook niet in quarantaine, de dag erna ging die terwijl die zich nog niet 100% voelde ook gewoon aan het werk omdat ze anders een dag geen inkomen hebben gezien Johan ZZP'er is.
        Ik volg ze aardig op Instagram, maar ik heb niet meegekregen dat Johan ziek is geweest. Vind ik dus raar dat ze er zo mee omgaan én dat ze dat posten.
        Alle reacties Link kopieren
        Idris schreef:
        18-11-2020 20:40
        Ik volg ze aardig op Instagram, maar ik heb niet meegekregen dat Johan ziek is geweest. Vind ik dus raar dat ze er zo mee omgaan én dat ze dat posten.
        Dat posten ze in de dagelijkse blogs op Facebook. Maar wanneer er kritiek is bewerken ze de blogs.
        Expreszo schreef:
        18-11-2020 17:39
        Hoeveel december begint het weer? Ik vind het wel echt heel jammer dat er geen onbekend gezin bij is gekomen dit keer. Wat vers bloed.
        Misschien ook nog een zomereditie erbij knallen?
        Ik vind het ook jammer dat er geen nieuw gezin bij is.

        Ik vraag me af hoe ze werven? Het viel me bij de quarantaine editie op dat er nog steeds op de site van EHV iets stond als: we volgen grote gezinnen, met 10 of meer kinderen. Als ze op 10 of meer screenen, dan zal het best lastig zijn nieuwe gezinnen te vinden denk ik.
        Terwijl verschillende gezinnen die meededen helemaal geen 10 kinderen hadden.
        Alle reacties Link kopieren
        Ditje schreef:
        18-11-2020 15:50
        Tsjah wat nou als je werkdagen wezenlijk niet zoveel verschillen met je weekenddagen ;-)
        :rofl: :rofl:
        Alle reacties Link kopieren
        Expreszo schreef:
        18-11-2020 17:39
        Hoeveel december begint het weer?
        Staat in de OP ;-D 21 december.

        Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
        Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

        Terug naar boven