Mode & Beauty alle pijlers

Wat dragen bij deze jurk

20-11-2020 17:20 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!

Ik heb onlangs deze jurk gekocht: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0925512001.html
Ik vind alleen de korte mouwen te koud in de zomer. Wat zouden jullie er op dragen?
Alle reacties Link kopieren
Longsleeve eronder en/of zwarte blazer eroverheen. Zou geen vest ofzo eroverheen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op zoek gaan naar een vest dat even lang is als de jurk.

En afhankelijk van je teint kun je uiteraard wit of zwart nemen, maar kleur kan uiteraard ook.

edit. Longsleeve zou ik dan weer niet doen ;-D . Mode is warm, wollig, knuffelig.
ceylon wijzigde dit bericht op 20-11-2020 17:24
20.70% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Als je op de link klikt en iets naar onder scrolt krijg je ook suggesties om te combineren.

Ik zou zelf voor een lang zwart vest gaan.
Alle reacties Link kopieren
Lang zwart vest of een kort zwart leren jasje.
Alle reacties Link kopieren
Leren jasje ook een goede!

@Ceylon bij deze specifieke jurk vind ik het dan weer niet mooi om ook nog een wollig vest bij te doen. Bij andere jurken zou ik het zeker wel doen. Ach, smaken hè?
Een zwarte (nep)leren bolero, mits je ook zwart leren schoenen/enkellaarsjes/ laarzen eronder draagt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bij deze jurk voor een net jasje/colbert gaan, ik denk dat een vest snel zakkerig en vormloos uit zal zien.
Alle reacties Link kopieren
https://www.zalando.nl/cream-nellie-bla ... lsrc=aw.ds



Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er erg van af wat voor schoenen (of laarzen?) je erbij wil gaan dragen.
En eigenlijk ook in welke confectiemaat je de jurk draagt.

De grote, zware schoenen die het model draagt, maken het geheel bijvoorbeeld al veel 'stoerder' dan wanneer je er pumps met een hak onder draagt.
Alle reacties Link kopieren
Een lange blazer of getailleerde jas.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Of als je er het type voor bent ; een witte blouse eronder.
blijfgewoonbianca schreef:
20-11-2020 17:35
Afbeelding
Yesssssssss! :heart:
Alle reacties Link kopieren
https://www.amazon.nl/Daxerg-gebreide-p ... 2445&psc=1

https://123superdeals.nl/products/heerl ... met-mouwen
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 20-11-2020 17:38
8.71% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Gebruna, ik draag een S, met platte bikerboots eronder. Nu doe ik er vooral een zwart coltruitje onder.
Alle reacties Link kopieren
TinyTiny schreef:
20-11-2020 17:29
Leren jasje ook een goede!

@Ceylon bij deze specifieke jurk vind ik het dan weer niet mooi om ook nog een wollig vest bij te doen. Bij andere jurken zou ik het zeker wel doen. Ach, smaken hè?

Ik weet niet, ik heb een lang, getailleerd vest dat hier echt prima bij zou staan. Maar ja, dat vest hangt hier al een jaar of drie in mijn kast, dus daar heeft TO niks aan.

En het ligt ook wel aan het vest, je lengte en figuur en aan de gelegenheid.
Gewoon een aansluitend vest dat je aan de voorkant openlaat en een leuke riem kan ook (nouja, bij mijn dochter zou dat kunnen en bij mij dan weer niet).

Maar al met al, TO, zijn er zat suggesties.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Marjo41 schreef:
20-11-2020 17:36
Of als je er het type voor bent ; een witte blouse eronder.
Zodat je het kraagje er bovenuit ziet bedoel je? Dat vind ik wel leuk. Doe je dan 1 met smalle mouwen?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Een lang vest kan prima.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik voor een fijngebreid, lang vest ga. Een leren jasje vind ik bij andere vaak heel leuk, maar is niet helemaal mijn stijl.
Bedankt voor alle suggesties!
Ceylon schreef:
20-11-2020 17:23
Ik zou op zoek gaan naar een vest dat even lang is als de jurk.

En afhankelijk van je teint kun je uiteraard wit of zwart nemen, maar kleur kan uiteraard ook.

edit. Longsleeve zou ik dan weer niet doen ;-D . Mode is warm, wollig, knuffelig.
Wat is hier zo fout aan, ik draag onder een zwart winterjurkje ook wel eens een zwarte longsleeve ( van fijn wol ). Onder een soort van overgooier ( die dingen heten tegenwoordig anders ) zelfs een strakke coltrou, lekker vintage met overknee laarzen.
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
20-11-2020 17:40
Zodat je het kraagje er bovenuit ziet bedoel je? Dat vind ik wel leuk. Doe je dan 1 met smalle mouwen?
Zou ik wel doen, je ziet nu veel blouses met ballonmouwen maar dat past niet bij dit jurkje.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
20-11-2020 17:45
Wat is hier zo fout aan, ik draag onder een zwart winterjurkje ook wel eens een zwarte longsleeve ( van fijn wol ). Onder een soort van overgooier ( die dingen heten tegenwoordig anders ) zelfs een strakke coltrou, lekker vintage met overknee laarzen.
Dit draag ik ook vaak, hardstikke leuk juist.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
20-11-2020 17:45
Wat is hier zo fout aan, ik draag onder een zwart winterjurkje ook wel eens een zwarte longsleeve ( van fijn wol ). Onder een soort van overgooier ( die dingen heten tegenwoordig anders ) zelfs een strakke coltrou, lekker vintage met overknee laarzen.

Hier is niks fout aan. Ik vind niet zo snel iets fout. Maar ik zou het zelf niet doen.

Waarschijnlijk omdat ik jouw omschrijving droeg als vierjarige, al waren mijn laarzen underknee. Ik voel me dan een kleutertje dat aangekleed wordt door mama.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven