Gezondheid alle pijlers

Welke kwaaltjes heb jij?

20-11-2020 22:11 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels heb ik bovengemiddeld ervaring in de gezondheidszorg en in mijn sociale kring en ik merk dat eigenlijk iedereen die ik ken wel iets mankeert in de zin van kwaaltjes, pijntjes en chronische dingen.

De een heeft migraine, de ander een vervelende cyste die niet weggaat, zwakke gevoelige darmen, weer een ander een moedervlek op een rotplek, de ander weer een tandprobleem of vaak blaasontsteking.

Wat mankeer jij? Welke kwaaltjes heb jij?
Is er uberhaupt iemand die werkelijk helemaal niks mankeert of een soort terugkerend thema heeft qua kwaaltjes? (bv oorpijn etc)
Alle reacties Link kopieren
Nou, genoeg. Ik word er niet gelukkiger van door dat op te sommen. Waarom wil je het weten?
Ik kan eigenlijk niet echt iets bedenken. Is ook lang geleden dat ik bij de huisarts zat.

Gezonde mensen kom je in de zorg natuurlijk minder tegen.
Alle reacties Link kopieren
Zweepslag kuitspier die steeds opspeelt, scoliose, kortere armen door meerdere botbreuken, migraine, zicht met 1 oog, hernia diafragma, allergiën....Voor een soort wandelende natuurramp functioneer ik nog best aardig. Ik kom trouwens ook zelden bij de dokter, maar ik heb wel een onderhoudsdosis nodig van wat pillen :proud:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hypermobiel en daardoor aan het eind van de week last van mijn pols door al het muizen voor mijn werk. Al mijn kiezen hebben vullingen. Eczeem tussen mijn tenen (jeuk!). Schilfers op mijn hoofdhuid. En toch vind ik mezelf goed gezond.
Ik ben eenzijdig doof.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
20-11-2020 22:16
Nou, genoeg. Ik word er niet gelukkiger van door dat op te sommen. Waarom wil je het weten?
Om te kijken of mijn hypothese 'dat iedereen wel iets mankeert op medisch of psychisch vlak' klopt of dat er ook echt mensen die gewoon echt helemaal niets hebben.
Alle reacties Link kopieren
HETISDEWAARHEID schreef:
20-11-2020 22:33
Om te kijken of mijn hypothese 'dat iedereen wel iets mankeert op medisch of psychisch vlak' klopt of dat er ook echt mensen die gewoon echt helemaal niets hebben.

Nou dan heb je aan een ja of nee toch genoeg.
Ptss, pds, gewone stress, gebitsproblemen idzv zwak gebit door ongeval in m'n jeugd, allergieën. Ik functioneer prima, kom praktisch nooit bij de huisarts, gebruik geen medicatie.
Ga 3x per jaar naar de tandarts, eet en leef gezond en sport regelmatig. Gezonde leefstijl en voldoende nachtrust houdt me overeind.
Alle reacties Link kopieren
HETISDEWAARHEID schreef:
20-11-2020 22:33
Om te kijken of mijn hypothese 'dat iedereen wel iets mankeert op medisch of psychisch vlak' klopt of dat er ook echt mensen die gewoon echt helemaal niets hebben.

Het ligt er maar aan wat je definitie is van een kwaal. Als ik 1x per jaar hoofdpijn heb, mankeer ik dan iets?
Niemand gaat dood zonder ooit iets gehad te hebben, lijkt me.
Ja hoor, eigenlijk goed gezond maar toch kwaaltjes: hypermobiel, een gebroken rib die al genezen is maar eigenlijk altijd een klein beetje pijn doet, dysthiasis en daarom regelmatig ontstoken ogen. En ik heb last van alle soorten fruit, dan krijg ik een opgezette, pijnlijke buik.
Ik Crohn, slapeloosheid en een soms wat lastige rug door stoer gedoe in mijn jeugd. Verder psychisch ook niet 100%, maar verder wel okay hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft het hele gezin iets. Variërend van kwaaltjes tot serieuze kwalen. De verzekeringspremie halen we er elk jaar wel uit zeg maar. En toch voelen we ons allemaal gezond.
Alle reacties Link kopieren
ekeim schreef:
20-11-2020 22:31
Hypermobiel en daardoor aan het eind van de week last van mijn pols door al het muizen voor mijn werk. Al mijn kiezen hebben vullingen. Eczeem tussen mijn tenen (jeuk!). Schilfers op mijn hoofdhuid. En toch vind ik mezelf goed gezond.
Ben jij mij?
Oh, heb wel een en ander.

Auto-immuunziekte (die tal van andere kwaaltjes veroorzaakt), verzakte heup, slecht gebit (door die auto-immuunziekte), migraine en chronische huidproblemen.
Alle reacties Link kopieren
Autisme, angststoornissen, slaapproblemen, Raynaud, ondergewicht en secundaire amenorroe. Wat me nu even als eerste te binnen schiet.
Ya no puede caminar
Alle reacties Link kopieren
Chronisch depressief, niet al te sterke rug, licht doof aan 1 kant, meerdere allergieën, gevoelig voor herpes uitbraak op gekke plekken (oog bijvoorbeeld) overbelast net even te makkelijk mijn pols/middenhands gebied en vast nog wel wat gezien mijn genen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
20-11-2020 22:46
Oh, heb wel een en ander.

Auto-immuunziekte (die tal van andere kwaaltjes veroorzaakt), verzakte heup, slecht gebit (door die auto-immuunziekte), migraine en chronische huidproblemen.
Crohn?
Alle reacties Link kopieren
Zeer ernstige scoliose, waardoor ik niet veel meer kan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
PDS, rugklachten door stress en chronische bijholteontsteking. Daarnaast vatbaar voor depressie en een stevige angststoornis. Ik ben een rampenplan op pootjes.
Alle reacties Link kopieren
Migraine, alopecia areata, vitiligo, eczeem.
Alle reacties Link kopieren
Tennisarm
elmo11 wijzigde dit bericht op 21-11-2020 18:27
43.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook "leuk" om onze leeftijden erbij te zetten? Je verwacht toch dat iemand van 70 meer mankeert dan iemand van 20.

Hiero:
Hartritmestoornis, alhoewel die als het goed is nu succesvol is weggefikt
Vaak darmproblemen door darmoperatie en galblaasoperatie
Hypermobiel en daarom weleens wat uit de kom, knie operatie voor gehad, vaak last van knie en voeten
Vaak oorpijn (ontstoken gehoorgang, gelukkig niet middenoor)
Sporadisch migraine
Allergie en altijd aan het niezen

Ik ben 30. En heb al anderhalf jaar niet in het ziekenhuis gelegen! (Woehoe, record!).
zanahoria wijzigde dit bericht op 20-11-2020 23:11
Reden: Kwaaltje vergeten. Oh help, moet alzheimer op de lijst??
3.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Autisme.
Veel hoesten en niezen, jeukende ogen (geen hooikoorts).
Dwangneurose.
Chronische hoofdpijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat last van de darmen, maar dat is zeer waarschijnlijk door een parasiet.

Verder geen bril, andere hulpmiddelen of medicijnen. Ik verbreek op mijn 46e nog wekelijks persoonlijke records qua kracht en snelheid dus ik heb geen klagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven