Bakken, bakken, bakken. Koekjes, koeken, cake.

26-07-2020 23:47 679 berichten
Na het koken ben ik inmiddels verzot geraakt aan bakken. En dan voornamelijk koekjes en koeken. Iedere zondagochtend sta ik in de keuken om weer wat lekkers te bakken. Vooral omdat ik het leuk vindt want het meeste deel ik uit aan de buren omdat ik zelf een GBP heb gehad.
Wie bakt er ook graag en wil zijn/haar favoriete koekrecepten delen?
De afgelopen weken heb ik gebakken; amandelkoekjes, cake met citroen en Griekse yoghurt, speculaasjes en volgende week staan er gevulde koeken op het programma.

Kom maar door met die lekkere recepten. Buitenlandse recepten zijn zeker ook welkom.
Ik wil een zondag schuimkransen maken bedacht ik me eergisteren. Nu heb ik de hele nacht liggen dromen dat ik in de winkel allerlei soorten versiering voor erop aan het uitzoeken was. Sprinkles, chocobolletjes, rode hartjes enz. :rofl:
Maar voor de rest ben ik er niet zo mee bezig hoor :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
Had je mooie versiersels gevonden Prada?
mayolijn28 schreef:
19-11-2020 18:44
:rofl:
Had je mooie versiersels gevonden Prada?
In mijn droom wel maar morgen gaan we het meemaken want dan ga ik naar de winkel haha.
Alle reacties Link kopieren
dit weekend moet er een taartje gemaakt worden. Dochter wil meedoen met HHB-kids dus heeft foto's nodig van bakwerk.

Dus 2 weken geleden speculaasjes met gespoten cholade figuurtjes.
Afgelopen maandag muffins met witte dierenkoppen van fondant
En dit weekend een boltaartje (waarschijnlijk een varkentje in de modder)
mikado123 schreef:
20-11-2020 09:26
dit weekend moet er een taartje gemaakt worden. Dochter wil meedoen met HHB-kids dus heeft foto's nodig van bakwerk.

Dus 2 weken geleden speculaasjes met gespoten cholade figuurtjes.
Afgelopen maandag muffins met witte dierenkoppen van fondant
En dit weekend een boltaartje (waarschijnlijk een varkentje in de modder)
Ha wat leuk dat dochter daaraan mee wil doen. Hopelijk komt ze erdoor. En oefenen is leuk en vooral lekker.
Alle reacties Link kopieren
wat leuk idd zeg dat je dochter mee wil doen mikado! hopelijk komt ze er door. aan jullie ideeen en oefenbaksels zal het niet liggen iig zo te lezen :-)
Alle reacties Link kopieren
Nee daar ligt het niet aan. Ze denkt alleen dat ze supergoed is....... Ach teleurstellingen zijn ook leermomenten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net linzerkoekjes uit Taart ende Koeck gemaakt. Ze zijn mooi én heel lekker!
Ze zien er een beetje zo uit - alleen heb ik lichter gekleurde jam gebruikt
Afbeelding
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
may_ka schreef:
21-11-2020 16:38
Ik heb net linzerkoekjes uit Taart ende Koeck gemaakt. Ze zijn mooi én heel lekker!
Ze zien er een beetje zo uit - alleen heb ik lichter gekleurde jam gebruikt
Afbeelding
Mjammie, lekker hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, die oefenbaksels voor HHB-K! Krijgen we een foto van het varkenstaartje? Echt een leuk idee.

Ik heb weer gebakken voor de ontbijtjes van volgende week, pastinaakcake (denk: carrot cake) met citroen en maanzaad. De kruimels waren al erg lekker :hyper:
Ik schuif net deze appel notentaart in de oven:

Afbeelding

https://www.leukerecepten.nl/recepten/appel-notentaart/

Nu verder met shepherds pie met pompoen:

Afbeelding

https://www.leukerecepten.nl/recepten/k ... herds-pie/
Ik was vanmorgen vol goede moed begonnen aan de schuimkransjes maar ik kreeg het eiwit niet stijfgeklopt. Na drie nieuwe pogingen heb ik de moed maar opgegeven :peace:
prada schreef:
22-11-2020 18:54
Ik was vanmorgen vol goede moed begonnen aan de schuimkransjes maar ik kreeg het eiwit niet stijfgeklopt. Na drie nieuwe pogingen heb ik de moed maar opgegeven :peace:
Dat heb ik ook wel eens, en dan met name als er wat druk op staat. Bv voor een pavlova met kerst voor een groot gezelschap. Grrrr.

Ik maakte vorige week een speculaascake en gisteren voor het eerst carrot cake. Heel goed gelukt en zo lekker!

Eigenlijk ben ik meer een koker dan een bakker. Maar omdat we de laatste tijd meer thuis zijn in het weekend heb ik zin gekregen ook af en toe te bakken. Ik zag een paar lekkere recepten met speculaas of pepernoten dus daarvan probeer ik er volgend weekend een van.
Ik ga volgend weekend maar gewoon saucijzenbroodjes bakken en voor de buurvrouw die vegetarisch is deze. https://www.lekkerensimpel.com/shakshuk ... n-broodje/
Haar man is zelfstandige dus die werkt thuis en die breng ik wel eens iets hartigs met vlees of gewoon een bordje nasi voor de lunch of een gevuld stokbroodje. Dus nu maar wat lekkers voor haar maken en dan krijgt haar man een lekker saucijzenbroodje.
Oriander schreef:
22-11-2020 18:14
Ik schuif net deze appel notentaart in de oven:

Afbeelding

https://www.leukerecepten.nl/recepten/appel-notentaart/

Nu verder met shepherds pie met pompoen:

Afbeelding

https://www.leukerecepten.nl/recepten/k ... herds-pie/
Ziet er goed uit Oriander, lekker hoor.
prada schreef:
22-11-2020 19:06
Ik ga volgend weekend maar gewoon saucijzenbroodjes bakken en voor de buurvrouw die vegetarisch is deze. https://www.lekkerensimpel.com/shakshuk ... n-broodje/
Haar man is zelfstandige dus die werkt thuis en die breng ik wel eens iets hartigs met vlees of gewoon een bordje nasi voor de lunch of een gevuld stokbroodje. Dus nu maar wat lekkers voor haar maken en dan krijgt haar man een lekker saucijzenbroodje.
Wat ontzettend aardig!
Rosalind schreef:
22-11-2020 19:11
Wat ontzettend aardig!
Haha, ik hou ervan om een beetje voor mensen te zorgen. En ik vind koken en bakken leuk maar door mijn GastricBypass kan ik niet zoveel op. Ik maak altijd voor een weeshuis dus de hulp op maandag krijgt ook altijd wat mee. Ik geniet als anderen genieten.
prada schreef:
22-11-2020 19:13
Haha, ik hou ervan om een beetje voor mensen te zorgen. En ik vind koken en bakken leuk maar door mijn GastricBypass kan ik niet zoveel op. Ik maak altijd voor een weeshuis dus de hulp op maandag krijgt ook altijd wat mee. Ik geniet als anderen genieten.
Goed opgelost, zelf een klein beetje nemen en de rest gauw weggeven. Win-win.
prada schreef:
22-11-2020 18:54
Ik was vanmorgen vol goede moed begonnen aan de schuimkransjes maar ik kreeg het eiwit niet stijfgeklopt. Na drie nieuwe pogingen heb ik de moed maar opgegeven :peace:
Had je de gardes en de schaal goed ontvet? Ik gebruik altijd citroensap, eiwit wordt altijd stijf. En ervoor zorgen dat er geen spatje eigeel in het eiwit zit.
Jammer dat ik een beetje ver weg woon Prada ;-D
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat het niet lukte Prada, misschien inderdaad niet helemaal goed ontvet?

Hier vandaag pepernoten gebakken voor het pietendiploma van mijn zoontjes (één van de opdrachten). Voor het eerst in mijn leven de pepernoten laten mislukken. Ik denk dat ik te weinig bloem er in heb gedaan, ze zijn helemaal plat geworden. Gelukkig smaken ze wel lekker want de oudste keek al heel bang dat hij nou geen pietendiploma zou krijgen van Sinterklaas.
Alle reacties Link kopieren
ach gos mayolijn, arme zoon. doe er maar een briefje bij voor sint dat zoon het heel goed gedaan heeft maar dat jij ze hebt laten inzakken ofzo dan ;-)
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
23-09-2020 09:48
Hier een link over bakken met amandelmeel

https://www.laurasbakery.nl/bakken-met-amandelmeel/
Die Laura is allejez*s slecht voor de omvang van Mn heupen 😂
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Oriander schreef:
22-11-2020 19:16
Goed opgelost, zelf een klein beetje nemen en de rest gauw weggeven. Win-win.
Haha inderdaad.
FadeToBlack schreef:
22-11-2020 19:16
Had je de gardes en de schaal goed ontvet? Ik gebruik altijd citroensap, eiwit wordt altijd stijf. En ervoor zorgen dat er geen spatje eigeel in het eiwit zit.
Yep, eerst zonder te ontvetten, toen met ontvetten. Toen werd het wel dikker maar toen ik de poedersuiker en de kleurstof erdoor spatelde werd het weer dunner. Toen was ik er klaar mee. Stort me maar weer op de koekjes en ik heb wat lekkere hartige dingen opgezocht dus dat komt wel goed. Volgende week bovenstaande gerechten en over twee weken in ieder geval een gevuld speculaas in een grote vorm voor vriendin en de hulp en dan eens kijken of een kerstbrood lukt. Dan kan ik die ook maken voor ze als dat goed uitpakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven