Gezondheid alle pijlers

Hechtstrip over hechtstrip?

21-11-2020 19:56 21 berichten
Ik heb door een ongelukje een wond in mijn gezicht. Dit is met hechtpleister dichtgeplakt. Helaas heeft het nog wat nagebloed, waardoor de pleisters helemaal rood zijn.
Opzich geen probleem, ware het niet dat ik morgen op de foto ga :P
Nu zat ik te denken, mag je een hechtpleister over een hechtpleister plakken? Dat je een witte pleister ziet in plaats van zo'n rood bebloed ding?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou het niet mogen?

Ik vind een rode strip op een roze gezicht trouwens logischer staan en minder opvallen op een foto dan zo'n witte streep.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de pleister gewoon wisselen als dat mag. Maar misschien valt wat foundation over de rode pleister minder op dan een witte pleister.
due-scimmie wijzigde dit bericht op 22-11-2020 04:17
4.55% gewijzigd
Pro tip: laat iemand die foto bewerken zodat je helemaal geen pleister meer ziet. :idee:
Wissewis schreef:
21-11-2020 19:58
Waarom zou het niet mogen?

Ik vind een rode strip op een roze gezicht trouwens logischer staan en minder opvallen op een foto dan zo'n witte streep.
Normaal zou ik dat ook vinden, maar het is echt van dat stroperige dikke donkerrode bloed geweest, waardoor het er niet heel charmant uit ziet :P alsof er zeg maar een hele dikke rode klodder bloed op mijn gezicht zit.

Pleister eraf halen durf ik nu nog niet. Ik ben bang dat ik de wond dan opentrek. Arts was er ook heel specifiek in dat ik er niet aan mag komen totdat ze er vanzelf afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Iets eroverheen plakken kan geen kwaad, dat verhindert de functie van de hechtpleister niet. Kan ook met een pleister die in de buurt van je eigen huidskleur komt, valt nog minder op.
RikM schreef:
21-11-2020 20:04
Pro tip: laat iemand die foto bewerken zodat je helemaal geen pleister meer ziet. :idee:
Thx voor de tip! Heb het gevraagd en de fotograaf kan zeker wat bewerken, maar in combinatie met een de bebloede strip, ongunstige plek en zwelling/blauwheid valt het niet meer volledig te redden :A:
LoveMyChildrenTwice schreef:
21-11-2020 20:09
Thx voor de tip! Heb het gevraagd en de fotograaf kan zeker wat bewerken, maar in combinatie met een de bebloede strip, ongunstige plek en zwelling/blauwheid valt het niet meer volledig te redden :A:

Echt wel. Een beetje Photoshopper werkt dat zo weg. Als het moet zet ik er een heel nieuw hoofd op. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
21-11-2020 20:01
Ik zou de pleister gewoon wisselen. Maar misschien valt wat foundation over de rode pleister minder op dan een witte pleister.
Pleister wisselen niet doen! Je kunt dan een (groter) litteken overhouden. Ik begrijp uit bovenstaande dat het gaat om een hechtpleister om de wondranden bij elkaar te houden. Niet om een gewone die alleen bedekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een blauw oog bij sminken, die foto doen en dan iemand de schuld geven aan wie je een hekel hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
21-11-2020 20:01
Ik zou de pleister gewoon wisselen. Maar misschien valt wat foundation over de rode pleister minder op dan een witte pleister.
Tuurlijk een hechtpleister er af trekken en dan lekker foundation in de wond smeren. Lekker afblijven en er een pleister over heen plakken zou wel kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Die hechtpleister moet blijven zitten tot hij er vanzelf afvalt. Hoe zie je dat voor je als je er nog een hechtpleister overheen plakt? Voor mij zou een goede en nette wondgenezing, ook nog wel in het gezicht, meer prioriteit hebben dan een mooie foto.
Pleister in de kleur van je huid erover? Wel met beleid weer er af halen..
Een gewone pleister eroverheen plakken waarbij de plakranden de hechtpleister niet raken.

NOOIT de hechtpleister eraf halen als de arts gezegd heeft dat dat niet mag.
Alle reacties Link kopieren
ririanneke schreef:
21-11-2020 20:31
Die hechtpleister moet blijven zitten tot hij er vanzelf afvalt. Hoe zie je dat voor je als je er nog een hechtpleister overheen plakt? Voor mij zou een goede en nette wondgenezing, ook nog wel in het gezicht, meer prioriteit hebben dan een mooie foto.
Nou dat dus. Straks zit je met een niet goed geheelde wond in je gezicht, omdat je nu een foto laat maken. Laat desnoods over een maand of twee of drie er nog eentje maken?
Dan is het maar even zo nu, maar ik heb een niet mooi geheelde wond op mn arm, en ik zou t echt vervelend vinden zelf dat ik de rest van mn leven in mn gezicht terug zie dat ik op dat moment me vergiste en het heel-proces verstoorde
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Ter hoogte waarvan zit die wond en pleisters? Kan je iets met je haar doen of een bandana?
viva-life22 schreef:
21-11-2020 21:00
Ter hoogte waarvan zit die wond en pleisters? Kan je iets met je haar doen of een bandana?
Oog :blauwoog: :$
Alle reacties Link kopieren
LoveMyChildrenTwice schreef:
21-11-2020 21:32
Oog :blauwoog: :$
Oei ja dat is lastig.
Tenzij je verkleed mag als piraat haha.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-11-2020 20:12
Echt wel. Een beetje Photoshopper werkt dat zo weg. Als het moet zet ik er een heel nieuw hoofd op. ;-)
Ik wil een nieuw hoofd! :-O$
Ik ben zo iemand die in zo’n geval gewoon niet op de foto gaat. Dan maar niet op de jaarlijkse kerstkaart of de foto van het familiejubileum.

Ik had eens een bont en blauw oog en schrammen en moest ook op de foto bij een bruiloft. Ik heb het niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
SEM72 schreef:
21-11-2020 20:27
Tuurlijk een hechtpleister er af trekken en dan lekker foundation in de wond smeren. Lekker afblijven en er een pleister over heen plakken zou wel kunnen.
Natuurlijk foundation niet in de wond. Maar vaak zijn die dingen natuurlijk stuk langer dan alleen het stukje dat echt op de wond valt.

Maar to als het enkel 1 hechtstrip is en niet gelijmd oid, is wond waarschijnlijk niet zo groot. Dan zou ik eerder huidskleurige pleister op maat knippen en erover plakken dan witte hechtstrip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven