Gezondheid alle pijlers

Zorgverzekering eventuele zwangerschap?

21-11-2020 21:21 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, ik ben bezig met het uitzoeken van de zorgverzekering. Ik zit nu bij CZ, omdat zij een pakket hebben dat je automatisch kan aanpassen als je zwanger bent. Aangezien wij in de medische molen zitten (iui) weet ik niet zeker of ik komend jaar zwanger word. Ik wil graag een paar fysiobehandelingen in mijn pakket.

Wie o wie heeft er tips bij welke verzekeringen je het pakket eventueel kan aanpassen bij een zwangerschap? Ik heb nl geen zin om een volledig jaar extra te betalen voor iets dat ik misschien niet nodig heb...


Groetjes Girlie
Alle reacties Link kopieren
Schaapje11 schreef:
21-11-2020 22:38
Is niet het hele idee van een verzekering dat je het doet voor de zekerheid???
Ja precies.... Ik wil ook wel van alles door het jaar heen aan en uit zetten maarja... Daar is een verzekering niet voor bedoeld.
Een kind kost genoeg, als je nu al die paar honderd euro niet kan dragen, kun je wel het leven met een kind betalen???
koekie1980 schreef:
22-11-2020 07:47
Ja precies.... Ik wil ook wel van alles door het jaar heen aan en uit zetten maarja... Daar is een verzekering niet voor bedoeld.
Een kind kost genoeg, als je nu al die paar honderd euro niet kan dragen, kun je wel het leven met een kind betalen???
Maar daarom kun je toch wel voor jou de voordeligste optie bepalen? Die aanvullende verzekeringen zijn sowieso voornamelijk rekensommetjes, ook als je niet zwanger bent. Alle medische zaken die écht geld kosten zitten in het basispakket.
Due-scimmie schreef:
22-11-2020 04:22
Een normaal verlopende keizersnede kost je niks. Is bevallingszorg dus niet eens je eigen risico. (Twee keizersnede hier, alleen bloedprikken tijdens zwangerschap betaalt aan eigen risico)
Maar een keizersnede is medisch, genoeg vrouwen die zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevallen en dan kost het dus 369 euro eigen bijdrage. Maar je hebt gelijk dat bevallingszorg niet in je eigen risico valt. Ik kreeg voor mijn zwangerschap en bevalling ook alleen eigen risico voor de bloedonderzoeken en de ambulancerit naar het ziekenhuis (waarna mijn eigen risico ook op was overigens), de rest viel allemaal gewoon in de verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
22-11-2020 10:45
Maar een keizersnede is medisch, genoeg vrouwen die zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevallen en dan kost het dus 369 euro eigen bijdrage. Maar je hebt gelijk dat bevallingszorg niet in je eigen risico valt. Ik kreeg voor mijn zwangerschap en bevalling ook alleen eigen risico voor de bloedonderzoeken en de ambulancerit naar het ziekenhuis (waarna mijn eigen risico ook op was overigens), de rest viel allemaal gewoon in de verzekering.
Maar eigen risico en eigen bijdrage zijn twee hele verschillende dingen. Die eigen bijdrage gaat namelijk niet van je eigen risico af.
Due-scimmie schreef:
22-11-2020 13:51
Maar eigen risico en eigen bijdrage zijn twee hele verschillende dingen. Die eigen bijdrage gaat namelijk niet van je eigen risico af.
Weet ik, maar het kost net zo goed geld. En de eigen bijdrage kun je prima verzekeren.
Irish_Wasser_Woman schreef:
21-11-2020 22:10
Maar als je een keizersnede nódig hebt, dan ben je toch medisch en vallen de kosten onder de basisverzekering?
Precies.
Nijn5 schreef:
22-11-2020 16:33
Weet ik, maar het kost net zo goed geld. En de eigen bijdrage kun je prima verzekeren.
Welk geld precies?
Luci_Mster2 schreef:
22-11-2020 18:26
Welk geld precies?
Die eigen bijdrage voor een ziekenhuisbevalling (als je dat wil) en de eigen bijdrage kraamzorg.
Alle reacties Link kopieren
Daanstje schreef:
22-11-2020 06:51
Klopt, maar wel voor de zorg die daar buiten valt. Ik weet zelf niet hoe dat zit met de vruchtbaarheidsbehandelingen die TO noemt. Het was meer bedoeld als, denk niet dat die automatisch wegvalt, want dat hoor ik gek genoeg wel eens om mij heen.
De vruchtbaarheidsbehandelingen worden niet vergied, maar daar betaal ik alleen het eigen risico van.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
22-11-2020 07:44
Waarom pak je niet een gewoon pakket van cz?
Dat ga ik na deze inventarisatie wel doen. Dat wilde ik niet omdat ik al 6 jaar bij mijn fysio loop en zij geen contract heeft met het cz. Daar krijg ik nog maar 50% van vergoed. Dus dat vind ik te weinig. Dus nu blijf ik bij t cz met een nieuwe fysio ;)
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
22-11-2020 07:47
Ja precies.... Ik wil ook wel van alles door het jaar heen aan en uit zetten maarja... Daar is een verzekering niet voor bedoeld.
Een kind kost genoeg, als je nu al die paar honderd euro niet kan dragen, kun je wel het leven met een kind betalen???
Jezus doe eens even normaal zeg. Ik heb al een kind en dat kan ik prima betalen. Mijn punt is meer dat ik NU bij het cz een verzekering heb die ik kan aanpassen ALS ik zwanger wordt. Maar we zijn al 3 jaar aan het proberen dus ik vroeg me gewoon af of er meerdere verzekeringen zijn. Maar bedankt voor je waardeloze boor me lekker de grond in reactie.
girlie1989 schreef:
22-11-2020 21:16
Jezus doe eens even normaal zeg. Ik heb al een kind en dat kan ik prima betalen. Mijn punt is meer dat ik NU bij het cz een verzekering heb die ik kan aanpassen ALS ik zwanger wordt. Maar we zijn al 3 jaar aan het proberen dus ik vroeg me gewoon af of er meerdere verzekeringen zijn. Maar bedankt voor je waardeloze boor me lekker de grond in reactie.
Nou inderdaad zeg. Wat een zure post. De verzekering biedt de optie om het aan te zetten als je zwanger blijkt. Waarom zou je dat dan in hemelsnaam niet doen?
anoniem_399996 wijzigde dit bericht op 22-11-2020 21:28
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dus resumerend: ik blijf gewoon bij het CZ maar ga weg bij mijn fysio. Dan kan ik het aanpassen als ik hopelijk eindelijk zwanger word.

Ik vind het af en toe best lastig om wijs te worden uit wat wel verzekerd word en eat niet en wat eigen bijdrage is en eigen risico. En of je ziekenhuis wel of niet gecontracteerd is bij de verzekering.

De reden dat ik hier zo bovenop zit is omdat ze me bij mijn vorige bevalling (september) flink hebben genaaid. Ik had me toen goed verzekerd en had mn eigen risico het jaar erop dus maximaal. Toen bleek dat er een stukje placenta niet goed verwijderd was bij de keizersnede. Dit hoorde volgens het ziekenhuis NIET bij de bevalling, dus ik was mijn hele eigen risico kwijt voor de poliklinische verwijdering. En natuurlijk is dat pech, maar ik wil geen geld over de balk smijten als t ook anders kan. Jammer dat er soms zo aanvallend gereageerd moet worden. Denk dat je best dingen aan elkaar mag vragen zonder meteen aangevallen te hoeven worden.
girlie1989 schreef:
22-11-2020 21:27
Dus resumerend: ik blijf gewoon bij het CZ maar ga weg bij mijn fysio. Dan kan ik het aanpassen als ik hopelijk eindelijk zwanger word.

Ik vind het af en toe best lastig om wijs te worden uit wat wel verzekerd word en eat niet en wat eigen bijdrage is en eigen risico. En of je ziekenhuis wel of niet gecontracteerd is bij de verzekering.

De reden dat ik hier zo bovenop zit is omdat ze me bij mijn vorige bevalling (september) flink hebben genaaid. Ik had me toen goed verzekerd en had mn eigen risico het jaar erop dus maximaal. Toen bleek dat er een stukje placenta niet goed verwijderd was bij de keizersnede. Dit hoorde volgens het ziekenhuis NIET bij de bevalling, dus ik was mijn hele eigen risico kwijt voor de poliklinische verwijdering. En natuurlijk is dat pech, maar ik wil geen geld over de balk smijten als t ook anders kan. Jammer dat er soms zo aanvallend gereageerd moet worden. Denk dat je best dingen aan elkaar mag vragen zonder meteen aangevallen te hoeven worden.
Wat naar dat het zo is gelopen. Hopelijk ben je intussen goed hersteld.

Je bedoelt denk ik de bij CZ aanvullende verzekering gezinnen? Ik vind die wel erg duur. Ik heb nu het aanvullende pakket jongeren ivm de fysio, de brilvergoeding en het tandartspakket.

Bij het gezinnen pakket is tandarts echt heel weinig..
Alle reacties Link kopieren
HoleyMalonely schreef:
22-11-2020 21:31
Wat naar dat het zo is gelopen. Hopelijk ben je intussen goed hersteld.

Je bedoelt denk ik de bij CZ aanvullende verzekering gezinnen? Ik vind die wel erg duur. Ik heb nu het aanvullende pakket jongeren ivm de fysio, de brilvergoeding en het tandartspakket.

Bij het gezinnen pakket is tandarts echt heel weinig..
Ja, ik heb nu de 50+ ivm de 15 fysiobehandelingen. En die kon je ook omzetten maar gezinnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven