Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wat zal ik vandaag weer eens doen? De verveling slaat toe!

22-11-2020 09:27 76 berichten
Ik kan mijn draai maar lastig vinden. Als ik niet werk dan zit ik thuis. Paar keer (in de zomer) wat ondernomen maar verder zit ik thuis zoals bijna iedereen in Nederland. Voorheen gingen we veel naar de horeca, naar musea en weekendjes weg en naar sauna's etc.
Alle 'uitjes' in de buurt heb ik wel zo'n beetje gehad. Alle bossen in de buurt zijn uitgekamd, ik heb tientallen ritjes door de regio gemaakt met vriendlief op de fiets en in de auto. We hebben netflix leeggekeken. Allerlei recepten uitgeprobeerd. Gelezen. Geslapen. Videobellen met vrienden. Zijn dronken geworden op een doordeweekste dag en noem maar op. Bij ons allemaal slaat de lethargie toe. Waar we eerst nog allerlei klussen oppakte hangen we nu maar wat en ik hou het bijna niet meer vol en mijn hele ritme is naar zijn grootje. Wat doen jullie zoal op een dag coronaproof en wie herkent dit intense lamlendige gevoel? Gewoon om elkaar even een hart onder de riem te steken. Want het duurt nu wel allemaal heel lang.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wat meer toegankelijk: kun je jezelf niet een doel stellen en daar naartoe werken?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar allemaal. Ik ben nog met verlof en ik mis m’n werk zo.... probeer met peuter elke dagen even naar buiten te stappen maar ik heb alle speeltuintjes in de buurt ook wel gezien ondertussen.... zelfs monkey town zou een welkome afwisseling zijn :'( .

Ik heb het haken na 7 jaar weer eens opgepakt en heb voor het loodje van m’n kind uitgebreid gehandletterd.... jaja de surprise moet ie zelf doen maar ik was allang blij dat ik een avondje los kon :D.

Eigenlijk heb ik wel wat verfwerk maar dat weet ik niet zo goed in te plannen met de kleintjes om me heen.

Volgend weekend verras ik manlief met een nachtje hotel met sauna op de kamer..... de voorpret is dat idiote geld al meer dan waard hahahaha.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-11-2020 13:59
Reden: nickhinten
97.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zit/lig/hang al vanaf september thuis met giga pijn te wachten op een operatie...
Luistervink schreef:
22-11-2020 10:46
Heb je niet iets wat je nog graag zou willen bereiken? Dat je later terugkijkt op je leven en dat je denkt: dat heb ik maar mooi gedaan?

Ik zie tot nu toe alleen maar afleiding langskomen, maar als je echt een bezigheid kan vinden die je leven waarde geeft, dan ben je daar voorlopig wel zoet mee. Denk aan een boek schrijven, een nieuwe vaardigheid of vak leren, een eigen bedrijf beginnen, vrijwilligerswerk, je inzetten voor een stichting of een groep.

Dit lijkt me een mooi moment om uit te knobbelen wat je echt wil in je leven en daar een eerste stap in te zetten.
(Of ben ik nou heel zweverig? :D )
Nee hoor ik vind je helemaal niet zweverig. Ik vind het best goede ideeen. Maar de pest is dat ik me er niet toe kan zetten.

Opties hier elders genoemd zoals puzzelen of haken of een taal leren zijn totaal niet mijn interesse gebied. En de cursussen die ik leuk vind spelen zich allemaal fysiek af normaliter. Ik merk ook dat alles wat online is een enorme weerstand bij me oproept. Ik zit al veel te veel oline.

Een nieuw vak leren hoeft niet, ik heb een heel leuk vak en een eigen bedrijf en doe vrijwilligerswerk en zet me ook nog eens in voor een stichting. Hahaha en nog tijd over. Eigenlijk best stom. Ik merk dat ik met die tijd die ik over heb gewoon me geen raad weet. Dan ben ik een paar dagen vrij en dan ga ik liggen en blijf ik liggen net zo lang tot ik er bijna trombose en doorligplekken van krijg. Tien keer kut dus.

Helaas vind ik het aanbod in de bios bedroevend. De enige leuke films: karakter en tenent die heb ik al gezien.
Ik heb net de tuin opgeruimd. Ik vond dat alweer spannend genoeg. Ik denk dat ik nu maar ga koken of een taart ga bakken.
MarieSimone schreef:
22-11-2020 09:36
Nee :-(

Bios heb ik het net hier over gehad. Gezamenlijke conclusie: we durven het nog niet aan.
De bios is echt superveilig hoor. Doordat bijna niemand het aandurft zit geen enkele zaal op die maximale 30 aantal bezoekers. Ben dit weekend zelf ook geweest, was heel goed te doen.
MarieSimone schreef:
22-11-2020 09:57
De laatste keer dat ik dat deed kreeg ik een corona melding en moesten we in quarantaine en ons laten testen dus we zijn voorlopig weer even genezen.
Als je twee vrienden uitnodigt (van wie je weet dat ze niet met klachten zouden langskomen) is de kans maar heeeeeel klein dat diegene later besmet lijkt te zijn. En als je dan ook nog es 1,5 m afstand houdt dan is er bijna helemaal geen risico. Kijk, bij alles wat je buiten de deur gaat doen zit een besmettingsrisico. Maar je hoeft jezelf toch niet alles te ontzeggen? Je kunt volgens mij nog best veel doen en toch voorzichtig blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend herkenbaar wat je schrijft! Ik heb ook het gevoel dat het leven wat voortkabbelt. Tijdens de werkweek wil ik graag dat het weekend is maar uiteindelijk laad ik niet echt op in het weekend en is het binnen no-time weer maandag.

Gisteren hebben vriend ik een sleepover gehouden in de woonkamer. Matras midden in de kamer, kaarsjes aan, sushi besteld en een film gekeken. Was leuk! Maar echt opladen doe ik ook van spontane acties, een feestje, flauwekul met vrienden. Dus ja zo lang dat niet kan denk ik dat ik me nog even ‘vlak’ blijf voelen.
Alle reacties Link kopieren
En nu dan toch maar naar de sportschool om nog een beetje fysiek bezig te zijn. Maar om nu te zeggen dat ik helemaal warm loop van een uitje naar de sportschool.... nou nee ;-D

Wel altijd lekker als ik eenmaal geweest ben!
Jenn11 schreef:
22-11-2020 12:35
Ontzettend herkenbaar wat je schrijft! Ik heb ook het gevoel dat het leven wat voortkabbelt. Tijdens de werkweek wil ik graag dat het weekend is maar uiteindelijk laad ik niet echt op in het weekend en is het binnen no-time weer maandag.

Gisteren hebben vriend ik een sleepover gehouden in de woonkamer. Matras midden in de kamer, kaarsjes aan, sushi besteld en een film gekeken. Was leuk! Maar echt opladen doe ik ook van spontane acties, een feestje, flauwekul met vrienden. Dus ja zo lang dat niet kan denk ik dat ik me nog even ‘vlak’ blijf voelen.
Jaaaaa dat! Je kijkt uit naar je vrije dagen en dan heb je die en dan wil je weer aan het werk want je hebt toch geen oplaadmogelijkheid. Vroeger (ja vroeger) deden we dus meer buitenshuis dan ik dacht. Ik vond mezelf altijd best een huismus maar niks is minder waar. Ik vind lekker op de bank hangen zoals mensen vaak pre corona op zondag deden helemaal niet leuk. Ik wil wat doen. Ik wil eruit. En dan niet dat eeuwige blokje om maar echt eruit. Dingen doen en mensen zien en dingen zien en cultuur opsnuiven in andere steden en naar de sauna en uit eten.
Nou ja het klinkt immens verwend natuurlijk.

Ik had dus twee weken geleden ongeveer een vriendin op bezoek met anderhalve meter afstand en zonder klachten. Kregen we die avond een telefoontje: een andere vriendin van haar die ze twee dagen eerder zag bij haar thuis bleek corona te hebben van een andere vriendin die ook weer geen klachten had toen zij elkaar zagen. Kortom: paniek. Uiteindelijk zijn wij de dans ontsprongen maar het zet je wel weer op scherp. Iemand uitnodigen thuis is een klein risico en die nemen we liever niet (meer)
En de vriendinnen die nog zin hebben om al blauwbekkend en wandelend af te spreken zijn ook op een tiende hand te tellen. Like zero.
MarieSimone schreef:
22-11-2020 13:09
Ik had dus twee weken geleden ongeveer een vriendin op bezoek met anderhalve meter afstand en zonder klachten. Kregen we die avond een telefoontje: een andere vriendin van haar die ze twee dagen eerder zag bij haar thuis bleek corona te hebben van een andere vriendin die ook weer geen klachten had toen zij elkaar zagen. Kortom: paniek. Uiteindelijk zijn wij de dans ontsprongen maar het zet je wel weer op scherp. Iemand uitnodigen thuis is een klein risico en die nemen we liever niet (meer)
En de vriendinnen die nog zin hebben om al blauwbekkend en wandelend af te spreken zijn ook op een tiende hand te tellen. Like zero.
Dan maak je het jezelf lastiger dan het is. Of zit je in een risicogroep?

Wij spreken met een klein groepje vrienden af. Het liefste wel buiten. En niet tegelijk natuurlijk.

Verder doen we veel spelletjes. Eindelijk veel tijd voor Monopoly!

Hier lopen 3 kinderen rond dus is er altijd wel wat te doen.
anoniem_270703 wijzigde dit bericht op 22-11-2020 13:43
1.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alles wat tot nu toe is aangedragen is niet leuk, niet fijn, niet mogelijk, geen zin.

Succes met iets zoeken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
22-11-2020 13:36
Alles wat tot nu toe is aangedragen is niet leuk, niet fijn, niet mogelijk, geen zin.

Succes met iets zoeken.
Dit merk ik ook bij je To.
En er is niks mis met je een dag vervelen.
Alle reacties Link kopieren
Jenn11 schreef:
22-11-2020 12:37
En nu dan toch maar naar de sportschool om nog een beetje fysiek bezig te zijn. Maar om nu te zeggen dat ik helemaal warm loop van een uitje naar de sportschool.... nou nee ;-D

Wel altijd lekker als ik eenmaal geweest ben!
Ik herken het 'er niet toe kunnen zetten' wel, ik denk dat veel mensen dat nu hebben.
Daarom zou ik ook sporten aanraden, lekker eruit en je krijgt er precies de juiste stofjes van die je nu goed kan gebruiken. Goed moment om te starten met hardlopen bijvoorbeeld. Ook al heb je geen zin, je voelt je erna wel beter.

(En dat uit de mond van iemand die zichzelf 1,5 jaar geleden nog 'sporthater' noemde, dat zegt iets...)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat mensen klagen dat ze ze zich vervelen/niks te doen hebben tijdens Corona maar niks durven. Niet met vrienden afspreken, niet naar de bios, niet naar een museum, geen weekendje weg naar een hotel (en in het hotel lekker uit eten), niet naar de sportschool want mensen te dichtbij, niet naar een kerstshow in een tuincentrum, niet naar een pretpark, niet op kantoor werken. Uit angst om Corona te krijgen. Dan doe je het toch zelf? De dingen die ik opnoem zijn niet verboden maar mogen gewoon.
Als je ervoor kiest om alleen maar binnen te blijven, nergens heen te gaan behalve een blokje om en je vrienden/familie niet meer te zien uit angst voor Corona blijft er weinig leuks over.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het, het lamlendige. Maar dit is al jaren mijn leven, afgezien van dat uitjes eerst natuurlijk wel mogelijk waren, maar ik ben voornamelijk thuis. Ik ben wel actiever geworden maar het is nog steeds behoorlijk inactief als je het vergelijkt met anderen. Ik heb me door dit topic aangemeld voor een proefles CrossFit, ik twijfelde er al een paar maanden over en heb het nu gewoon gedaan.
Het is ook een feit dat niks nu leuk is voor mij, dat is ook het probleem. Alles wat wordt aangehaald heb ik geen zin in. Dat laatste is het grootste probleem. Uiteindelijk vandaag een stuk gewandeld (toch maar weer) en het was mooi weer hier dus dat was wel fijn. Daarna twee hartige taarten gekokkereld en muffins gebakken en nu bezig met mijn sinterklaas surprise.

Ik waardeer alle bijdrages maar het probleem is niet perse dat ik niet kan bedenken wat ik moet doen maar vooral dat ik nergens meer zin in heb....

Het helpt al om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik denk dat ik daar nu meer aan heb dan aan allerlei opties. Nou ja dat weten is ook weer winst toch?

Straks zondag met Lubach kijken en dan kan ik weer naar bed. Weer een dag voorbij.
Je alleen maar bezig houden met wat niet kan, niet wil en geen zin maakt je alleen maar lamlendiger.

Je neerleggen bij de situatie zoals ie is scheelt bakken met negatieve energie.

Ga lezen, puzzelen, geocachen, pak een studie op. Of ga in therapie. Je zult het toch zelf moeten doen en de hele dag op een forum roepen hoe depressief en ellendig je bent gaat de mood niet verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik dit topic lees, want zo ben ik op het idee gekomen om het Filmhuis weer eens op te zoeken. Heerlijk, ga er komend weekend naartoe.
Alle reacties Link kopieren
Tja lastig dat je eigenlijk nergens meer zin in hebt TO. Hier 2 kleine kinderen en eigenlijk niet heel veel tijd voor mijn eigen hobbies ;-D
Maar wij gaan dus wel zoveel mogelijk lekker naar buiten, al snap ik best dat je de bossen etc in de buurt inmiddels wel een beetje gezien hebt.
Alle reacties Link kopieren
In feite zou je alles kunnen doen wat de afgelopen twee weken niet mocht (musea, bioscoop, theater). Als de cijfers van de afgelopen dagen íets bewijzen, is dat daar het gevaar dus in elk geval niet op de loer lag, aangezien tijdelijke sluiting ervan helemaal geen winst heeft opgeleverd.
Alle reacties Link kopieren
Pak een hobby op - ik bridge bijvoorbeeld.

Of ga vrijwilligerswerk op afstand doen. Stel dat je bijvoorbeeld affiniteit hebt voor webredactie - er zijn genoeg goede doelen/verenigingen die dat soort vrijwilligers nodig hebben.

Ga extra sporten - kan nooit kwaad.

Organiseer een popquiz online voor je vrienden en bedenk zelf de quiz.

Of ga die studie doen die je altijd al wilde doen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik heb meegedaan met een schrijfwedstrijd, begonnen met piano spelen. Maar verder kamp ik al 8 maanden met de gevolgen van de corona infectie, dus blij als ik überhaupt ergens energie voor heb.
boannan schreef:
23-11-2020 08:37
Pak een hobby op - ik bridge bijvoorbeeld.

Of ga vrijwilligerswerk op afstand doen. Stel dat je bijvoorbeeld affiniteit hebt voor webredactie - er zijn genoeg goede doelen/verenigingen die dat soort vrijwilligers nodig hebben.

Ga extra sporten - kan nooit kwaad.

Organiseer een popquiz online voor je vrienden en bedenk zelf de quiz.

Of ga die studie doen die je altijd al wilde doen.
Ik weet dat het stom klinkt maar al deze dingen zijn geen dagopvulling.
We doen met het gezin eens per week een quiz. Is in een uur wel in elkaar gedraaid.
Ik loop hard
Ik doe vrijwilligerswerk
Die studie heb ik net af.

Het is gewoon lastig want het grootste gemis is denk ik wel de spontaniteit en de angst rondom corona die de dingen die wel mogen ook niet leuk maakt (of dan tenminste stressvol dus ik laad er niet van op)
Het is de uitzichtloosheid die maakt dat ik denk: lamaaaaa
naamloosjes schreef:
23-11-2020 08:48
Ik heb meegedaan met een schrijfwedstrijd, begonnen met piano spelen. Maar verder kamp ik al 8 maanden met de gevolgen van de corona infectie, dus blij als ik überhaupt ergens energie voor heb.
Godsklere dat is lang.
Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven