Moeder houdt vol zoontje niet te laten besnijden

20-11-2020 16:57 134 berichten
Ik ben een bekeerde Moslim getrouwd met een Marokkaanse. Wij zijn al 3 jaar getrouwd en hebben een dochter van 2 en een zoontje van een paar maanden oud. Het is de traditie om in de Islam en in de gehele moslim cultuur jongetjes te laten besnijden. Echter houdt mijn moeder voet bij stuk dat het schadelijk is voor het kind. Volgens haar zouden besneden kinderen veel vaker in hun broek en bed plassen en zou het later voor seksuele problemen kunnen zorgen. Ook stuurt ze me met regelmaat zogenaamde onderzoekingen en horror verhalen over hoe slecht het wel niet is. Dit zorgt voor extreem veel wrevel tussen m'n schoonfamilie en m'n moeder..

Ik lees hier het volgende:

SEKSUELE PROBLEMEN

In 2011 deden Deense wetenschappers verbonden aan het Staten Serum Instituut onderzoek naar het seksleven van meer dan 5000 mannen die wel en niet waren besneden. De conclusie: mannen die in hun jeugd zijn besneden hebben veel vaker problemen met het krijgen van een orgasme, net als hun partners. Koppels hadden bovendien meer pijnklachten en na afloop een minder bevredigend gevoel.

https://www.gfcnieuws.com/ali-uit-param ... n-zinloos/

Kan iemand mij adviseren wat te doen? Ik zit echt met m'n handen in het haar!
Alle reacties Link kopieren
Ben je zelf besneden?
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
WitteHaai schreef:
20-11-2020 23:50
Als je moslim bent, dan geloof je in Allah en dat Allah alles geschapen heeft, het hele universum me alle sterren en planeten, alle leven op aarde, het hele menselijk lichaam en dus ook dat velletje. Als je nu je zoontje zou laten besnijden, dan zou je feitelijk beweren dat Allah een fout zou hebben gemaakt bij de schepping, en dan zou je Allah beledigen. Dat is een grote zonde.

In de Koran staat nergens dat een moslim besneden moet zijn. Er staat wel een tekst in de Koran (ik weet niet precies waar, ik zou dat moeten opzoeken) dat het juist Shaytan is die de mensen ertoe aanzet om dingen aan de schepping te veranderen. Dus op het moment dat je met je zoontje naar de besnijdeniskliniek zou gaan, dan ben je geen dienaar van Allah maar een dienaar van Shaytan.
Jij schrijft hier eerste klas bullshit. Misschien moet je het eens navragen aan een imam. Je vermeld hier duidelijk maar de helft van de informatie die je op internet hebt gevonden.Een lichaam of geslachtsdeel dusdanig verminken wordt de werkwijze van de Shaytan genoemd. Enkel de voorhuid afsnijden is wat er in de Soennah beschreven staat.

Besnijdenis, of circumcisie, is één van de eigenschappen van de fitrah (natuurlijke aard van de mens) en het is één van de kenmerken van de moslims.
Besnijdenis zoals dat in de Islam (Arabisch: Islaam) voorgeschreven wordt, betekent het verwijderen van de voorhuid die de eikel van de penis bedekt. Degenen die de huid om de penis wegsnijden of de hele penis besnijden, zoals gedaan wordt in sommige primitieve landen, en in hun onwetendheid beweren dat dit de besnijdenis is zoals dat wordt voorgeschreven in de Islaam, dit is niets anders dan iets wat door de shaytaan (satan) wordt voorgeschreven en aantrekkelijk wordt gemaakt voor de onwetenden, en het is een marteling voor degene die zo wordt besneden. Dit gaat tegen de Soennah van de profeet Moh’ammed (Allahs zegeningen en vrede zijn met hem) en de islamitische sharie’ah (wetgeving) in, dat gebaseerd is op gemak en het behoud van leven oplegt.
Het is h’araam (verboden) om verschillende redenen, waaronder:
a.) De Soennah noemt alleen het wegsnijden van de voorhuid welke de eikel van de penis bedekt.
b.) Dit is marteling en verminking, en de boodschapper van Allah (Allahs zegeningen en vrede zijn met hem) verbood verminking en marteling van dieren door gewelddaden op hen toe te passen of hun ledematen er af te hakken. Het is juist passender dat de marteling van de zonen en dochters van Adam (d.w.z. mensen) meer verboden is en een serieuzere zonde.
c.) Dit is strijdig met de menselijkheid en vriendelijkheid dat door de boodschapper van Allah (Allahs zegeningen en vrede zijn met hem) werd aangemoedigd, toen hij zei (Nederlandstalige interpretatie): “Allah heeft menselijkheid bepaald in alle dingen.”

Je mag ook even hier lezen:

https://basdariojesse-islam-h4lv6-2015p ... denis.html

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-11-2020 08:15
Reden: Trolhinten
4.71% gewijzigd
Ja hoor.
:roll:
Crazy74 schreef:
21-11-2020 10:04
Jij schrijft hier eerste klas bullshit........
TO lijkt me gewoon een trol die ff chaos wil creëren. Zo gaat het namelijk hier altijd bij islamitische onderwerpen. Alsof een man dit echt op een Viva forum gaat navragen vol ongelovige normaal denkende vrouwen. Of in ieder geval weinig moslima’s.. dan weet je toch welke antwoorden en discussies je krijgt?
Zou je denken?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
21-11-2020 10:27
Zou je denken?
Dat het barst van de normaal nadenkende vrouwen zal ik zeker niet ontkennen hoor. Normaal nadenken is namelijk iets wat ieder mens met een IQ boven de 80 kan. Maar voldoende kennis hebben van een geloof is een ander verhaal. Ik denk dat het volgende topic een jehova getuige wordt die ons gaat vragen of hij zijn verjaardag wel of niet moet vieren :idee:
Crazy74 schreef:
21-11-2020 10:52
Dat het barst van de normaal nadenkende vrouwen zal ik zeker niet ontkennen hoor. Normaal nadenken is namelijk iets wat ieder mens met een IQ boven de 80 kan. Maar voldoende kennis hebben van een geloof is een ander verhaal. Ik denk dat het volgende topic een jehova getuige wordt die ons gaat vragen of hij zijn verjaardag wel of niet moet vieren :idee:
Je hoeft geen extreme kennis te hebben van geloven om hier een goed onderbouwde mening over te kunnen hebben.
Maar verder eens. Dit is natuurlijk een lulkoektopic.
Crazy74 schreef:
21-11-2020 10:52
Dat het barst van de normaal nadenkende vrouwen zal ik zeker niet ontkennen hoor. Normaal nadenken is namelijk iets wat ieder mens met een IQ boven de 80 kan. Maar voldoende kennis hebben van een geloof is een ander verhaal. Ik denk dat het volgende topic een jehova getuige wordt die ons gaat vragen of hij zijn verjaardag wel of niet moet vieren :idee:
Dat is toch niet noodzakelijk? Ik vind besnijden op niet-medische gronden gewoon niet oké.
Crazy74 schreef:
21-11-2020 10:52
Dat het barst van de normaal nadenkende vrouwen zal ik zeker niet ontkennen hoor. Normaal nadenken is namelijk iets wat ieder mens met een IQ boven de 80 kan. Maar voldoende kennis hebben van een geloof is een ander verhaal. Ik denk dat het volgende topic een jehova getuige wordt die ons gaat vragen of hij zijn verjaardag wel of niet moet vieren :idee:
Een geloof is een geloof, zou het vast staan dat er een god of een allah zou bestaan dan heette het -zeker weten -. Moet je daarvoor nou een jongetje besnijden?
Alle reacties Link kopieren
Zoals je gelezen hebt in mijn eerdere bericht is het islamitisch gezien inderdaad aanbevolen om een jongetje te besnijden.

Aangezien TO “ bekeert” is mijn antwoord een correct antwoord in verband met zijn geloofsovertuiging.

Dat iedereen zijn mening wil geven is natuurlijk prima. Maar dat er gewoon compleet verkeerde informatie wordt geplaatst zonder een bron vind ik niet kunnen.

Dat is hetzelfde als wij nu tegen die jehova getuigen gaan zeggen dat hij zijn verjaardag wel moet vieren van God jehova. Dat is krankzinnig... als je geen kennis hebt, kun je beter je mond houden.
Alle reacties Link kopieren
Crazy74 schreef:
21-11-2020 14:44
Zoals je gelezen hebt in mijn eerdere bericht is het islamitisch gezien inderdaad aanbevolen om een jongetje te besnijden.

Aangezien TO “ bekeert” is, is mijn antwoord een correct antwoord in verband met zijn geloofsovertuiging.

Dat iedereen zijn mening wil geven is natuurlijk prima. Maar dat er gewoon compleet verkeerde informatie wordt geplaatst zonder een bron vind ik niet kunnen.

Dat is hetzelfde als wij nu tegen die jehova getuigen gaan zeggen dat hij zijn verjaardag wel moet vieren van God jehova. Dat is krankzinnig... als je geen kennis hebt, kun je beter je mond houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben besneden en kan het iedereen aanraden.
Geen smegma aanmaak meer en de seks is prima. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/ ... jdenis.htm

Artsenfederatie KNMG

Koninklijke Nederlandsche Maatschappij tot bevordering der Geneeskunst

Dossier / bijgewerkt: 11 augustus 2020

Jongensbesnijdenis

De KNMG ziet niet-therapeutische circumcisie bij minderjarigen (jongensbesnijdenis) als een schending van de integriteit van het lichaam. Dit grondwettelijk vastgelegde recht beschermt mensen tegen ongewilde ingrepen in of aan het lichaam. Volgens de KNMG mogen minderjarigen alleen blootgesteld worden aan medische handelingen als er sprake is van ziekte of afwijkingen, of als overtuigend aangetoond kan worden dat de ingreep in het belang is van het kind, zoals bij vaccinaties.

Het zonder medische reden chirurgisch verwijderen van de voorhuid bij jongens is schadelijk en een ernstige schending van fundamentele kinderrechten, stelt de KNMG in haar standpunt Niet-therapeutische circumcisie bij minderjarige jongens. De KNMG roept artsen op om jongensbesnijdenis te ontmoedigen en ouders die de ingreep overwegen actief en indringend op de hoogte te brengen van het ontbreken van medische voordelen en het gevaar van complicaties.

Complicaties

Besnijdenis kent, anders dan vaak wordt gedacht, ook risico’s op complicaties. Met name bloedingen, infecties, plasbuisvernauwingen komen regelmatig voor. Ook sterfgevallen zijn gerapporteerd. Op latere leeftijd ontwikkelen besneden mannen veel vaker seksuele problemen.

Verbod

De KNMG ziet goede redenen voor een wettelijk verbod op niet-therapeutische jongensbesnijdenis, maar vreest dat dit zal leiden tot het ondergronds gaan van de ingreep. Daarmee zou het aantal complicaties kunnen toenemen. Ook beseft de KNMG dat de praktijk van jongensbesnijdenis is omgeven met diepe religieuze, symbolische en culturele gevoelens. De KNMG respecteert dit en roept op tot een dialoog tussen artsenorganisaties, experts en de betreffende religieuze groeperingen.

Breed draagvlak

Het standpunt van de KNMG wordt formeel ondersteund door de volgende medisch-wetenschappelijke verenigingen: De Nederlandse Vereniging voor Urologie, Het Nederlands Huisartsengenootschap, Artsen Jeugdgezondheidszorg Nederland, De Nederlandse Vereniging voor Kinderchirurgie, De Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie, De Nederlandse Vereniging voor Heelkunde en De Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde. Uit een steekproef onder leden van de KNMG uit 2010 bleek dat ook individuele artsen het standpunt breed onderschrijven. Zo meent 65% van de ondervraagden dat niet-therapeutische circumcisie bij minderjarige jongens in strijd is met het recht op lichamelijke integriteit van het kind.

KNMG standpunten | richtlijnen |
Nova66 schreef:
21-11-2020 14:59
Ik ben besneden en kan het iedereen aanraden.
Geen smegma aanmaak meer en de seks is prima. :thumbsup:
Dan was jij je wel ontzettend slecht. Gatver.
LīlyRose schreef:
21-11-2020 17:04
Dan was jij je wel ontzettend slecht. Gatver.

Ja dat, viespeuk!
Op de opiniesite www.joop.nl stond een keer een bericht over jongensbesnijdenis. In een van de reacties op dat bericht legt een moslim Sam Gerrans uit dat besnijdenis tegen de islam is, en dat er allerlei verzen in de Koran staan waaruit blijkt dat je dat dus gewoon niet moet doen.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/verbied ... nt-2232463
Alle reacties Link kopieren
Gatverdamme, krijgen we nou hier ook al religezwam?
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
21-11-2020 09:57
Ben je zelf besneden?
Ben ik ook benieuwd naar..
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex was besneden en aftrekken moest altijd met olie oid en zn eikel was minder gevoelig. Doe mij maar onbesneden, toch prettiger. Ik las op internet dat er een soort van eelt op de eikel komt doordat hij overal tegenaan schuurt.

Ik heb het idee dat je een stukje genot weg neemt, laat hem zelf kiezen als hij wat ouder is. Oh en die hygiëne reden vind ik echt bullshit...
Alle reacties Link kopieren
BassVick schreef:
20-11-2020 23:46
Ik dacht dat het in de USA ook de norm was. En daar is het merendeel christelijk.
Ja klopt daar wordt vanwege hygiënische redenen gedaan.
BassVick schreef:
20-11-2020 23:46
Ik dacht dat het in de USA ook de norm was. En daar is het merendeel christelijk.
in de Verenigde Staten wordt het inderdaad heel veel gedaan. Het is daar echter ook op zijn retour. Steeds minder Amerikanen laten hun zoontjes besnijden. De American Academy of Pediatrics geeft ook geen positief advies meer om het wel te doen.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
21-11-2020 17:04
Dan was jij je wel ontzettend slecht. Gatver.
Dit dus. Als jij de boel fatsoenlijk schoon houdt is er qua hygiëne geen enkele reden om te besnijden. Zo moeilijk is dat niet hoor.
Henk-en-Roelie schreef:
20-11-2020 23:46
Volgens mij vallen de hoeveelheid problemen onder de besneden mannen wel mee, maar je zal als jongetje maar net die ene pechvogel zijn.
Net zoals dat de meeste vrouwen weinig last hebben van de overgang?
Dat lijkt allemaal zo, maar blijkt in werkelijkheid heel anders te liggen.

Als je er niets over hoort wil dat niet zeggen dat het niet bestaat hè?!
Theamuts schreef:
22-11-2020 15:18
Net zoals dat de meeste vrouwen weinig last hebben van de overgang?
Dat lijkt allemaal zo, maar blijkt in werkelijkheid heel anders te liggen.

Als je er niets over hoort wil dat niet zeggen dat het niet bestaat hè?!
Over overgangsklachten klagen is toch heel iets anders dan jongensbesnijdenissen waar een ouder over waakt en zorgt? Een joodse of islamitische moeder verschilt niets van een christelijk westerse moeder zou het zo vaak voor ernstige nawerkingen zorgen dan was er wel zo'n moeder opgestaan.. Ben je wel eens bij een besnijdenis geweest? Het is een simpele ingreep. Maar goed, ik ben tegen besnijdenissen zoals ik ook tegen gaatjes prikken ben in babyoortjes.
Henk-en-Roelie schreef:
22-11-2020 16:35
Een joodse of islamitische moeder verschilt niets van een christelijk westerse moeder zou het zo vaak voor ernstige nawerkingen zorgen dan was er wel zo'n moeder opgestaan.
Dat die joodse en islamitische moeders die tegen besnijdenis zijn, niet in de media komen, betekent niet dat ze niet bestaan. In werkelijkheid bestaan die wel degelijk. Ook heel veel joden en moslims zijn eigenlijk gewoon tegen die besnijdenis.
Alle reacties Link kopieren
Niet laten besnijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven