Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ga jij je laten vaccineren?

11-11-2020 00:29 3080 berichten
Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar hoeveel mensen zich uiteindelijk willen gaan laten inenten. Ik las laatst een artikel waarin stond dat ruim 70 procent van de Nederlanders zich laat inenten zodra er een vaccin is. Ik geloof dat niet zo om eerlijk te zijn.

Toch ben ik wel nieuwsgierig naar jullie meningen over dit onderwerp.

Ga jij je laten vaccineren

Totaal aantal stemmen: 861

Nee (26%)
Ja (50%)
Ik weet het nog niet (24%)
Melofkim schreef:
22-11-2020 16:57
Waarom? Over 40 jaar is het virus er helemaal niet meer? En ik laat me na een jaar vaccineren.
Vaccineren helpt wel natuurlijk.
Maar over 40 jaar is dat virus er nog wel hoor. Maar dan zit het vast bij de griepprik in en hebben we het allemaal al 7 keer gehad.
-jolijn- schreef:
22-11-2020 16:57
Vaccineren helpt wel natuurlijk.
Maar over 40 jaar is dat virus er nog wel hoor. Maar dan zit het vast bij de griepprik in en hebben we het allemaal al 7 keer gehad.
Precies. Dus daar zit ik echt niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
22-11-2020 16:56
Denk ik ook over na en weeg ik ook mee in mijn keuzes.
precies, er zijn zat mensen die daar over nadenken en afwegingen in maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap overigens wel dat mensen huiverig zijn en even afwachten. Het is toch een hele nieuwe techniek en best snel geproduceerd allemaal.
Ik denk overigens wel dat uiteindelijk een groot deel van de bevolking zich laat inenten.
mick87 schreef:
22-11-2020 17:11
Ik snap overigens wel dat mensen huiverig zijn en even afwachten. Het is toch een hele nieuwe techniek en best snel geproduceerd allemaal.
Ik denk overigens wel dat uiteindelijk een groot deel van de bevolking zich laat inenten.
Ik snap ook wel dat er mensen zijn die het liever afwachten en liever eerst zien dat een grote massa mensen zichzelf als proefkonijn laat gebruiken.
Maar zeg dan gewoon 'dank je wel' in plaats van dat je die mensen uitmaakt voor roekeloze schapen.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
22-11-2020 16:13
Huh want iedereen die het virus krijgt gaat dood?
Lees nou gewoon wat er staat.
-jolijn- schreef:
22-11-2020 17:18
Ik snap ook wel dat er mensen zijn die het liever afwachten en liever eerst zien dat een grote massa mensen zichzelf als proefkonijn laat gebruiken.
Maar zeg dan gewoon 'dank je wel' in plaats van dat je die mensen uitmaakt voor roekeloze schapen.
Deze mensen kiezen er zelf voor hoor. Ik zie ze niet als proefkonijn of schaap, ik zie ze als mensen die zelfstandig een keuze maken, dus waarom moet een ander dankjewel zeggen?
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
22-11-2020 17:11
Ik snap overigens wel dat mensen huiverig zijn en even afwachten. Het is toch een hele nieuwe techniek en best snel geproduceerd allemaal.
Ik denk overigens wel dat uiteindelijk een groot deel van de bevolking zich laat inenten.
Helemaal niet.
Honey, you should see me in a crown
Wij - artsen gezin - laten ons niet vaccineren als we daar tegen die tijd nog een keuze in hebben...

Vanuit mijn werkgever kan het - net als bij mijn partner ondanks zelfstandige onderneming - een verplichting worden. Ik ben bereid om mijn ontslag in te dienen, indien dit er doorheen komt. Wij en onze kinderen hebben het reguliere vaccinatie programma doorlopen maar nee, achter dit vaccin staan wij niet. Zodra de eerste resultaten bekend zijn - na doorontwikkeling - wat de bijwerkingen zijn zullen wij hier opnieuw over na gaan denken.

Voor nu is Corona - voor ons - minder heftig dan het vaccin. We hebben het (bijna) allen in de eerste 2 weken van maart onder de leden gehad tot ziekenhuisopname van man aan toe dus ook hierdoor geen enkele extra overtuiging kunnen krijgen...
Alle reacties Link kopieren
Madelief9184 schreef:
22-11-2020 17:37
Wij - artsen gezin - laten ons niet vaccineren als we daar tegen die tijd nog een keuze in hebben...

Vanuit mijn werkgever kan het - net als bij mijn partner ondanks zelfstandige onderneming - een verplichting worden. Ik ben bereid om mijn ontslag in te dienen, indien dit er doorheen komt. Wij en onze kinderen hebben het reguliere vaccinatie programma doorlopen maar nee, achter dit vaccin staan wij niet. Zodra de eerste resultaten bekend zijn - na doorontwikkeling - wat de bijwerkingen zijn zullen wij hier opnieuw over na gaan denken.

Voor nu is Corona - voor ons - minder heftig dan het vaccin. We hebben het (bijna) allen in de eerste 2 weken van maart onder de leden gehad tot ziekenhuisopname van man aan toe dus ook hierdoor geen enkele extra overtuiging kunnen krijgen...
Maar waarom willen jullie het als artsengezin niet?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Madelief9184 schreef:
22-11-2020 17:37
Wij - artsen gezin - laten ons niet vaccineren als we daar tegen die tijd nog een keuze in hebben...

Vanuit mijn werkgever kan het - net als bij mijn partner ondanks zelfstandige onderneming - een verplichting worden. Ik ben bereid om mijn ontslag in te dienen, indien dit er doorheen komt. Wij en onze kinderen hebben het reguliere vaccinatie programma doorlopen maar nee, achter dit vaccin staan wij niet. Zodra de eerste resultaten bekend zijn - na doorontwikkeling - wat de bijwerkingen zijn zullen wij hier opnieuw over na gaan denken.

Voor nu is Corona - voor ons - minder heftig dan het vaccin. We hebben het (bijna) allen in de eerste 2 weken van maart onder de leden gehad tot ziekenhuisopname van man aan toe dus ook hierdoor geen enkele extra overtuiging kunnen krijgen...
Maar stel je nu echt dat het vaccin heftiger is dan een ziekenhuisopname????
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
22-11-2020 17:50
Maar waarom willen jullie het als artsengezin niet?
Of dit is gewoon trambestuurder nr 2.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
22-11-2020 18:13
Of dit is gewoon trambestuurder nr 2.
En dan nog, dat je arts bent maakt je nog niet per direct epidemioloog of vaccinontwikkelaar.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
22-11-2020 18:13
Of dit is gewoon trambestuurder nr 2.
Een klein onderzoekje geeft wel te denken inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
22-11-2020 18:17
En dan nog, dat je arts bent maakt je nog niet per direct epidemioloog of vaccinontwikkelaar.
Nee klopt. Maar dat je dan stelt dat een opname in het ziekenhuis minder erg is dan een vaccin lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
Hecamel schreef:
22-11-2020 18:19
Een klein onderzoekje geeft wel te denken inderdaad.
Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
22-11-2020 18:21
Nee klopt. Maar dat je dan stelt dat een opname in het ziekenhuis minder erg is dan een vaccin lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
O verdraaid, daar las ik overheen. Dat is wel een heel bijzondere stelling als er nog niet op grote schaal ingeent is.
Honey, you should see me in a crown
Eze schreef:
22-11-2020 18:13
Of dit is gewoon trambestuurder nr 2.
Nou idd. Als een arts schrijft: vaccinatie programma, ipv vaccinatieprogramma, dan vraag ik me echt af of je wel arts bent hoor.
GenieInABottle schreef:
22-11-2020 17:29
Deze mensen kiezen er zelf voor hoor. Ik zie ze niet als proefkonijn of schaap, ik zie ze als mensen die zelfstandig een keuze maken, dus waarom moet een ander dankjewel zeggen?
Het punt was eigenlijk meer dat je ze niet zou moeten uitschelden.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
22-11-2020 18:24
O verdraaid, daar las ik overheen. Dat is wel een heel bijzondere stelling als er nog niet op grote schaal ingeent is.
Ze kan natuurlijk ook uit een “natuurartsen gezin” komen.

Of een poppendokter.
Wat een boel artsen hier ineens op Viva :D
Hecamel schreef:
22-11-2020 18:26
Ze kan natuurlijk ook uit een “natuurartsen gezin” komen.

Of een poppendokter.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
22-11-2020 18:19
Een klein onderzoekje geeft wel te denken inderdaad.
Loeperdeloep. Het artsensalaris is ook niet meer wat het geweest is.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
22-11-2020 18:33
Loeperdeloep. Het artsensalaris is ook niet meer wat het geweest is.
Misschien wil ze een training onderhandelen voor beginners volgen bij mij.

Ik verdiende met 3 dagen werken in de sales nog veel meer dan dat. 🤷🏼‍♀️
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
22-11-2020 18:24
Nou idd. Als een arts schrijft: vaccinatie programma, ipv vaccinatieprogramma, dan vraag ik me echt af of je wel arts bent hoor.
:) Jij reageert steeds als een gebeten hond zodra iemand zegt dat hij/zij arts is... Vanwaar die allergie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven