Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ga jij je laten vaccineren?

11-11-2020 00:29 3080 berichten
Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar hoeveel mensen zich uiteindelijk willen gaan laten inenten. Ik las laatst een artikel waarin stond dat ruim 70 procent van de Nederlanders zich laat inenten zodra er een vaccin is. Ik geloof dat niet zo om eerlijk te zijn.

Toch ben ik wel nieuwsgierig naar jullie meningen over dit onderwerp.

Ga jij je laten vaccineren

Totaal aantal stemmen: 861

Nee (26%)
Ja (50%)
Ik weet het nog niet (24%)
Rosabella1 schreef:
22-11-2020 17:50
Maar waarom willen jullie het als artsengezin niet?
Jullie denken ook dat ik trambestuurder ben en ik vind het prima. Maar opnieuw: juist artsen zijn extra voorzichtig met nieuwe vaccins. Ik wacht ook af en de meeste collega’s die ik ken ook.
Maar als jullie het per se niet willen geloven en willen blijven bij je vooringenomen idee dat artsen staan te springen om als eerste een nieuw vaccin te nemen, prima hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
22-11-2020 18:26
Ze kan natuurlijk ook uit een “natuurartsen gezin” komen.

Of een poppendokter.
Er waren iets van 2000 artsen die Willem Engel openlijk gesteund hebben met een paginagrote advertentie als ik het goed heb.
Gelukkig heeft niet iedereen die ooit aan geneeskunde studie begonnen is de verantwoordelijkheid voor behandeling van kwetsbare patienten
pipootje schreef:
22-11-2020 18:24
Nou idd. Als een arts schrijft: vaccinatie programma, ipv vaccinatieprogramma, dan vraag ik me echt af of je wel arts bent hoor.
Artsen zijn geen neerlandica’s hè? Bovendien gewend veel in het Engels te doen waar overal spaties tussen komen.
Case-je schreef:
22-11-2020 18:34
:) Jij reageert steeds als een gebeten hond zodra iemand zegt dat hij/zij arts is... Vanwaar die allergie?
Omdat ik er met die schrijfstijl niets van geloof :-)
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
22-11-2020 18:28
Wat een boel artsen hier ineens op Viva :D
Ach ja bij topics over spaargeld zijn er ook altijd ineens tig forummers die minimaal 50k op 'de spaar' hebben staan :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
22-11-2020 18:35
Er waren iets van 2000 artsen die Willem Engel openlijk gesteund hebben met een paginagrote advertentie als ik het goed heb.
Gelukkig heeft niet iedereen die ooit aan geneeskunde studie begonnen is de verantwoordelijkheid voor behandeling van kwetsbare patienten
Nee, dat waren vooral natuurartsen en zogenaamde artsen die daarop stonden. Het bleek ook dat er een aantal artsen op stonden die er helemaal niet achter stonden. Was ook niet een heel goed systeem die de “artsen” moest registreren want het enige dat je nodig had was een naam en een big nummer. En laten die big registraties nou gewoon te vinden zijn op de site van de arts en op de registratie website. Ik had mijn huisarts zelfs op kunnen geven als ik dat had gewild.
Rosabella1 schreef:
22-11-2020 18:37
Ach ja bij topics over spaargeld zijn er ook altijd ineens tig forummers die minimaal 50k op 'de spaar' hebben staan :proud:
Allemaal artsen natuurlijk :D
Hecamel schreef:
22-11-2020 18:06
Maar stel je nu echt dat het vaccin heftiger is dan een ziekenhuisopname????
Als je aan die ziekenhuisopname niets overhoudt en aan het vaccin potentieel wel, is dat niet zo raar toch?
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
22-11-2020 18:35
Jullie denken ook dat ik trambestuurder ben en ik vind het prima. Maar opnieuw: juist artsen zijn extra voorzichtig met nieuwe vaccins. Ik wacht ook af en de meeste collega’s die ik ken ook.
Maar als jullie het per se niet willen geloven en willen blijven bij je vooringenomen idee dat artsen staan te springen om als eerste een nieuw vaccin te nemen, prima hoor.
Dat denkt niemand. Maar blijf je met je kantoorbaan zonder patiënten nou echt overtuigd dat jij als eerste in aanmerking komt?
smulrol schreef:
22-11-2020 18:39
Dat denkt niemand. Maar blijf je met je kantoorbaan zonder patiënten nou echt overtuigd dat jij als eerste in aanmerking komt?
Geen patiënten? Hoe kom je daarbij?

En nee, ik hoop en denk het niet.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
22-11-2020 18:42
Geen patiënten? Hoe kom je daarbij?

En nee, ik hoop en denk het niet.
Nou ja als GGD bron- en contactonderzoeker heb je niet echt patienten natuurlijk.
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
22-11-2020 18:43
Nou ja als GGD bron- en contactonderzoeker heb je niet echt patienten natuurlijk.
Dat ben ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
22-11-2020 18:35
Jullie denken ook dat ik trambestuurder ben en ik vind het prima. Maar opnieuw: juist artsen zijn extra voorzichtig met nieuwe vaccins. Ik wacht ook af en de meeste collega’s die ik ken ook.
Maar als jullie het per se niet willen geloven en willen blijven bij je vooringenomen idee dat artsen staan te springen om als eerste een nieuw vaccin te nemen, prima hoor.
Mijn artsen verdienen niet ruim onder modaal. En zijn niet extra voorzichtig.

Wij blijven bij het vooringenomen idee dat er mensen zich hier voordoen als arts die dat in werkelijkheid niet zijn.

Wat ik namelijk frappant vind is dat je dus niet achter de werkwijze van wetenschappers staat. En dan met argumenten komt die eerder lijken op onderbuikgevoel dan op feiten.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
22-11-2020 18:38
Als je aan die ziekenhuisopname niets overhoudt en aan het vaccin potentieel wel, is dat niet zo raar toch?
Ja potentieel wel. Maar vooralsnog is er niets dat daarop lijkt te wijzen.

Potentieel is het ook gevaarlijker om in de ochtend je bed uit te gaan. We doen het toch.

Maar ga je nou werkelijk beweren dat er artsen zouden zijn die dat zouden beweren?
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
22-11-2020 18:44
Dat ben ik niet.
Arts ook niet als je zoals je zelf schrijft op je 21-ste bent afgestudeerd :rofl:
Maar droom rustig verder.
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
22-11-2020 18:49
Arts ook niet als je zoals je zelf schrijft op je 21-ste bent afgestudeerd :rofl:
Maar droom rustig verder.
Eerste studie ja.
Alle reacties Link kopieren
https://threadreaderapp.com/thread/1329 ... ulwgX4QO50

Wat duiding over de snelheid van het vaccin door een epidemioloog.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
22-11-2020 18:46
Ja potentieel wel. Maar vooralsnog is er niets dat daarop lijkt te wijzen.

Potentieel is het ook gevaarlijker om in de ochtend je bed uit te gaan. We doen het toch.

Maar ga je nou werkelijk beweren dat er artsen zouden zijn die dat zouden beweren?
Nou eerlijk is eerlijk maar soms liever niet :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
22-11-2020 18:51
Eerste studie ja.
Sinds je afstuderen op je 21-ste altijd je eigen geld verdiend.
Ja je hebt gelijk, daar staat inderdaad heel duidelijk dat het om je eerste studie gaat :rofl:

*dikkeduim
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
22-11-2020 18:52
Nou eerlijk is eerlijk maar soms liever niet :proud:
Meestal liever niet. Maar ja. Duty calls
Eurus schreef:
22-11-2020 18:53
Sinds je afstuderen op je 21-ste altijd je eigen geld verdiend.
Ja je hebt gelijk, daar staat inderdaad heel duidelijk dat het om je eerste studie gaat :rofl:

*dikkeduim
Altijd mijn eigen geld verdiend ja. Kan dat niet denk je? Naast een studie met beurs? Ik ben nooit afhankelijk van ouders of partner geweest. Daar ging het geloof ik over (geen idee, erg lang geleden dat topic denk ik?).

Maar opnieuw: dan geloof je lekker niet dat ik arts ben. Het zal me echt een worst wezen.
En dan blijf je lekker overtuigd dat alle artsen vooraan staan bij het vaccin. Zal me ook een worst wezen.
Hecamel schreef:
22-11-2020 18:51
https://threadreaderapp.com/thread/1329 ... ulwgX4QO50

Wat duiding over de snelheid van het vaccin door een epidemioloog.
Ik ken dit draadje van Bruining ja. Ik vind het een goed draadje, maar wel jammer dat ze niet eerlijk is over de fase die wel geskipt wordt en dat dat een (klein) risico behelst. Ze kan er dan meteen bij uitleggen dat dat risico klein is omdat bijwerkingen bijna altijd snel aan het licht komen. Maar wees eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
22-11-2020 18:57
Altijd mijn eigen geld verdiend ja. Kan dat niet denk je? Naast een studie met beurs? Ik ben nooit afhankelijk van ouders of partner geweest. Daar ging het geloof ik over (geen idee, erg lang geleden dat topic denk ik?).

Maar opnieuw: dan geloof je lekker niet dat ik arts ben. Het zal me echt een worst wezen.
En dan blijf je lekker overtuigd dat alle artsen vooraan staan bij het vaccin. Zal me ook een worst wezen.
Ha maar dat is jouw conclusie dat heb ik nergens geschreven. Ik geloof alleen niet dat jij arts bent. Of nou ja, misschien basis-/bedrijfsarts ergens met net zoveel kennis van zaken als de doorsnee Nederlander, gezien de bronnen die je aanhaalt.
Honey, you should see me in a crown
Hecamel schreef:
22-11-2020 18:46
Ja potentieel wel. Maar vooralsnog is er niets dat daarop lijkt te wijzen.

Potentieel is het ook gevaarlijker om in de ochtend je bed uit te gaan. We doen het toch.

Maar ga je nou werkelijk beweren dat er artsen zouden zijn die dat zouden beweren?
Mijn bericht was een reactie op iemand die zei dat je toch altijd een vaccin boven een ziekenhuisopname verkiest. Maar de forummer waarnaar ze verwees had een man die ongeschonden uit de ziekenhuisopname was gekomen. Mijn opmerking is dat het niet vreemd is dat er mensen zijn die een ziekenhuisopname waar je gezond uit komt minder erg vinden dan een vaccin waar niet alle bijwerkingen al duidelijk van zijn.
anoniem_364226 wijzigde dit bericht op 22-11-2020 19:04
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
22-11-2020 19:00
Ik ken dit draadje van Bruining ja. Ik vind het een goed draadje, maar wel jammer dat ze niet eerlijk is over de fase die wel geskipt wordt en dat dat een (klein) risico behelst. Ze kan er dan meteen bij uitleggen dat dat risico klein is omdat bijwerkingen bijna altijd snel aan het licht komen. Maar wees eerlijk.
Er is geen fase die geslipt wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven