Keukenmuur verven

23-11-2020 20:07 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil de muren van mijn keuken verven.
Ik heb geen tegels op de muur.
Hebben jullie ervaring met verf?
De muren zijn net gestuct.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-11-2020 09:02
Reden: spelfout
0.77% gewijzigd
Wij hebben speciale verf op de muur. Schrob vast. De muur is na een jaar nog steeds perfect wit. De verf hebben we ook achter de kookplaat, en ook daar werkt het goed! Het was wel dure verf trouwens, maar wel goede.
Alle reacties Link kopieren
Kies voor reinigbare muurverf van Sikkens.

Absoluut geen Flexa, geen huismerk muurverf gebruiken. Dat is zo dun als yoghurt en het dekt voor geen meter. Plus, je boent het er ook zo weer vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso verf die afneembaar/afschrobbaar/afstotend is.
Maar als ik deze vraag Google zie ik heel veel mogelijkheden
Wij hebben ook de verf van Sikkens, erg tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Verven:
https://www.karwei.nl/klusadvies/d/verf
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een metallic muurverf gebruiken, dan vallen de vetspetters niet zo op.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Sigma Pearl clean. Zit hier nu bijna 6 jaar in de keuken en is nog prima. In alle kleuren te mengen. Je krijgt er schoonmaakspray bij.
Ik heb overigens de matte versie.
Alle reacties Link kopieren
FitsSprits schreef:
23-11-2020 20:09
Kies voor reinigbare muurverf van Sikkens.

Absoluut geen Flexa, geen huismerk muurverf gebruiken. Dat is zo dun als yoghurt en het dekt voor geen meter. Plus, je boent het er ook zo weer vanaf.
+1
Ervaring met zowel goedkopere merken als de echt goede verf. Die laatste zit prima, kan je alle saus en vetspetters zonder moeite afhalen. De goedkopere gaan we binnenkort overschilderen omdat het voor geen meter werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb t huismerk van de praxis er hier opzitten. Prima spul mooi dik schildert makkelijk en dekt goed.

Ook leuk:
https://www.sowhat-design.com/keuken-ac ... p4QAvD_BwE

Maar verf neemt makkelijker af
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had zelf ook al Sikkrns of Sigma in mijn hoofd.
Ik heb ook iemand in mijn kennissenkring die het over buitenmuur verf had. Dat kon je lekker schrobben.
En dat kan met die Sikkens of Sigma niet.
Dat moet met een doekje las is.
Werkt dat voldoende?
Ook bij spetters van pastasaus bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er een laagje overheen laten spuiten, dat hebben wij op de muur achter het fornuis/het aanrecht. Daar kun je alles zo schoonvegen met een doekje. Maar ik denk niet dat je dat er zelf op kunt spuiten, daar moet je wel iemand voor laten komen. Bij ons is het nu al 8 jaar mooi.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt ook goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met de spray over de vlekken en poets het dan weg met een doekje. Maar... mijn muur is wel mat en antracietgrijs dus ik kan je niet zeggen of je van een rode tomatensausvlek niets meer ziet (qua kleur). Bij mij ziet het er nog heel schoon uit. Vetspetters gaan prima weg.
Alle reacties Link kopieren
Verven.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
23-11-2020 22:56
Verven.
Ja maar met welke verf dan?
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
23-11-2020 22:56
Verven.
Sorry... 😳
bartjes schreef:
23-11-2020 22:05
Ik had zelf ook al Sikkrns of Sigma in mijn hoofd.
Ik heb ook iemand in mijn kennissenkring die het over buitenmuur verf had. Dat kon je lekker schrobben.
En dat kan met die Sikkens of Sigma niet.
Dat moet met een doekje las is.
Werkt dat voldoende?
Ook bij spetters van pastasaus bijvoorbeeld?
Ja dat werkt voldoende. Wij hebben ook regelmatig pastasaus aan de muur. Gaat er goed af. En onze keukenmuur is wit, dus anders hadden we het wel echt gezien.
Alle reacties Link kopieren
viennas schreef:
23-11-2020 23:10
Ja maar met welke verf dan?
Goeie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
bartjes schreef:
23-11-2020 22:05
Ik had zelf ook al Sikkrns of Sigma in mijn hoofd.
Ik heb ook iemand in mijn kennissenkring die het over buitenmuur verf had. Dat kon je lekker schrobben.
En dat kan met die Sikkens of Sigma niet.
Dat moet met een doekje las is.
Werkt dat voldoende?
Ook bij spetters van pastasaus bijvoorbeeld?
Ik heb de Sigma Pearl (mat wit) en het werkt veel beter dan ik gedacht had. Tomatensaus en curry gaat er moeiteloos af. Ook als het al van gisteren is. Ik gebruik geen speciale spray, alleen water en een wit doekje. Achter de kookplaat ziet het er ook nog perfect uit.
Het enige waar het niet tegen kan, is stoten en schuren met harde voorwerpen, dus wel een beetje oppassen met grote pannen.
.
Als de muur net is gestuct moet je wel eerst een laag voorstrijk aanbrengen, daarna verf.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net de keuken gedaan en de muren laten stucen en deze verf erop gedaan

Afbeelding

Ik had er al eten op geknoeid en dat poets je er zo af, zonder dat het ook gaat glanzen. Het blijft mat.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Parketlak eroverheen kan ook, dan gaan alle vlekken er zo af met een vochtig doekje.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb gekozen voor sigmapearl clean matt.
We kopen er een primer bij.
En ook een fles cleaner.
Alle reacties Link kopieren
Die cleaner is echt onzin. Ik heb die niet en heb het ook nog nooit gemist.
Het is wel handig om te zorgen voor witte doekjes om de muur af te nemen. Ik gebruik van die kleine handdoekjes. Als je een gekleurd doekje gebruikt, geeft dat vaak af op de muur (de matte verf is een beetje ruw en er blijven dan vezels van het doekje achter).
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven