Lijf & Lijn alle pijlers

Wat te doen tegen super dun haar?

24-11-2020 12:40 38 berichten
Hoi,toen ik nog jong was had ik nog vol haar maar hoe ouder ik werd hoe dunner het werd en nu is het superdun,mijn staartje is gewoon een paar slierten en ik zit hier erg mee..zo dun heb ik het bij niemand gezien.kan ik naar een dermatoloog of moet ik eerst naar een huisarts?en wat kan ik doen om voller haar te krijgen,ik hoorde dat minoxidil helpt tegen dun haar maar dat kan alleen via de huisarts of niet?
Ik slik er biotine voor en dat werkt heel goed bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Extensions.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ander kapsel dan een staartje en acceptatie
Alle reacties Link kopieren
hoe oud ben je nu dan?
Zit je in de overgang?
Heb je je ferritine gehalte en je schildklierfunctie al eens laten controleren bij de huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Wat Smulrol vraagt en meer. Ziek geweest of zwaar op dieet? Vertel iets meer, dit is te vaag.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
24-11-2020 13:08
Extensions.
Allemaal leuk en aardig, maar extensions lossen het probleem niet helemaal op. Als je heel fijn / dun haar hebt, zie je de extensions gewoon zitten. En bij het verwijderen ervan neem je soms ook plukken van je eigen haar mee.
Alle reacties Link kopieren
FitsSprits schreef:
24-11-2020 13:26
Allemaal leuk en aardig, maar extensions lossen het probleem niet helemaal op. Als je heel fijn / dun haar hebt, zie je de extensions gewoon zitten. En bij het verwijderen ervan neem je soms ook plukken van je eigen haar mee.
en je loopt risico op'traction alopecia', kale plekken door gewicht van de extentions
Alle reacties Link kopieren
ik lees trouwens dat TO bdd heeft.
Vraag is dus of haar haar echt zo dun is, of spiegelt ze zich aan de onrealistisch beelden op instagram (veel pruiken en extentions)
Wat is bdd ?
Alle reacties Link kopieren
Een staartje is dè manier om dun haar te benadrukken.

Laat je eens adviseren door de kapper en kies een kapsel dat je los kan dragen en dat bij jou past.
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
24-11-2020 14:02
Wat is bdd ?
Dat is een stoornis waarbij je ontevreden met je uiterlijk bent omdat je jezelf niet kan zien zoals je bent.
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
24-11-2020 14:02
Wat is bdd ?
google is heel handig bij termen die je niet kent:
https://www.psyq.nl/somatiek-psyche/bod ... sorder-bdd
Bedankt yette voor de uitleg en smulrol voor de link. :-D
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
24-11-2020 14:04
Een staartje is dè manier om dun haar te benadrukken.

Laat je eens adviseren door de kapper en kies een kapsel dat je los kan dragen en dat bij jou past.
Toevoeging: vraag eens wat anderen van je haar vinden. Door je bdd kan het natuurlijk ook zo zijn dat jij niet ziet dat je een leuke bos haar hebt.
Volume droog shampoo en je haar lijkt opeens een volle bos haar
Ga eens naar een echt hele goed kapper. Medicijnen kan altijd nog.
Alle reacties Link kopieren
Priorin slikken, is goed voor je haar.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Candy2020 schreef:
24-11-2020 14:29
Volume droog shampoo en je haar lijkt opeens een volle bos haar

Nou.. dat is schromelijk overdreven hoor, vind ik.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Eerst checken bij je omgeving of je beeld klopt.
Want geen elk medicijn helpt tegen onrealistisch beelden.

Is je omgeving met je eens ga je naar je huisarts en die kijkt naar je hoofdhuid en laat je waarschijnlijk bloedprikken om schildklier of hormoon problemen uit te sluiten.

Bij hoofdhuid problemen zal hij je waarschijnlijk door sturen naar een dermatoloog.
Bij schildklier en hormonen zal hij zelf met je om tafel gaan zitten.

En soms is het gewoon genetisch bepaald en moet je naar een goede kapper om een kapsel aan te laten meten die goed bij je haar past.
Alle reacties Link kopieren
Is je haar zo dun als op foto’s van haarinstituten, of als je googelt op dun haar en foto’s krijgt van Victoria Beckham? Die laatste heeft in mijn beleving dus geen dun haar.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
24-11-2020 14:40
Priorin slikken, is goed voor je haar.
Serieus? Jij adviseert maandelijks een doosje pillen van +/- €30,- aan iemand die zich door haar bdd wellicht alleen maar inbeeldt dat ze dun haar heeft?!
Nee ik beeld het me niet in ik heb wel een paar keer gehoord dat ik dun haar heb ook van kappers en ik heb een trage schildklier sinds mn geboorte en daar slik ik medicijnen al mn hele leven voor.ik heb wel last van overbeharing op mijn buik en rug en overal eigenlijk maar op mijn hoofd ben ik dan weer niet behaard heel raar.
Cateautje schreef:
24-11-2020 12:45
Ik slik er biotine voor en dat werkt heel goed bij mij.
Ik ben ook met biotine begonnen ik heb wat gegoogled en kwam daarop en ik hoop dat dat gaat helpen,maar als dat niet helpt ga ik wel naar de huisarts
Alle reacties Link kopieren
Vitamine D! Mag best een wat hogere dosis zijn. Wat is je leeftijd? Ik slik ook hormonen i.v.m. overgang. Kan ook nog bijdragen aan mijn vollere bos sinds jaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven