Dozen bewaren

24-11-2020 20:37 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
We wonen niet zo groot en hebben beperkte opbergruimte. Toch wil mijn man van alle duurdere spullen (tv, mac monitor) de joekels van dozen bewaren. Met als argument dat als je ooit het item weer verkoopt, je er meer geld voor vangt. Grrr. Ik wil gewoon alles lekker weggooien. Wat vinden jullie?
Herkenbaar! Heel irritant. Wij hebben nog een berging ergens anders in het complex, daar mag het lekker staan van mij :bye:
Alle reacties Link kopieren
Wanneer plan je het te voorkopen. Op korte termijn heeft een doos meerwaarde over 10 jaar vast niet.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik bewaar de doos alleen in het begin, voor het geval ik het terug moet sturen. Ik zou er ook gek van worden.
Alle reacties Link kopieren
Voor elektronica is dit wel een beetje onzin. In de garantieperiode zou ik de dozen wel bewaren. Je kan ze gewoon plat maken en mocht je ze nodig hebben, even met brede tape weer in elkaar zetten.

Voor Lego en playmobile bewaar ik trouwens altijd de dozen en boekjes. Dat behoudt namelijk wel zijn waarde in tegenstelling tot elektronica.
Alle reacties Link kopieren
Ha, goede punten. Daarmee ga ik eens lekker om zijn oren slaan :hamer:
Alle reacties Link kopieren
Ha, herkenbaar. Ik heb net de dozen van de twee vorige modems weggegooid. Die stonden al een halfjaar op gratis af te halen op MP... man is een volhouder. Geen tips, behalve soms stiekem iets wegdoen.
Herkenbaar, maar van mij moeten ze weg. Anders krijg ik een zenuwinzinking.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft planken in zijn kamer hangen en de bovenste 4 (!) Planken staan alleen maar dozen.Maar gelukkig heeft die de ruimte en heb ik er geen last van. Van mijn man mogen ze gelukkig gewoon weg.
Isabella98765 schreef:
24-11-2020 20:37
[...]
Wat vinden jullie?
Mijn man vind dat jouw man gelijk heeft.
Ik vind dat jij gelijk hebt.
De oplossing is er nog niet ;-D
summerheat schreef:
24-11-2020 20:53
Voor elektronica is dit wel een beetje onzin. In de garantieperiode zou ik de dozen wel bewaren. Je kan ze gewoon plat maken en mocht je ze nodig hebben, even met brede tape weer in elkaar zetten.

En het piepschuim dan?
RikM schreef:
24-11-2020 21:11
En het piepschuim dan?
:kneel: goede vraag! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Onze berging staat ook vol met dozen. Man heeft wel eens iets terug moeten sturen toen we de doos niet meer hadden dus hij wil nu ook alles bewaren.
Zo lang ze me niet in de weg staan ok, worden het er teveel dan moet er echt iets weg. Die van de tv’s hebben we bijvoorbeeld niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, vriend wil ook alle dozen bewaren. Van de sonos, airfryer, de grasmaaier en de robotstofzuiger zijn enkele voorbeelden. Ze staan allemaal achter het schot. Het zou een drama worden als ik ze weg zou gooien. :proud:
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Hier bewaren we die ook, maar wel alleen zolang er garantie is, daarna gaan ze weg. Tenminste, als we ze niet vergeten weg te gooien.
Alle reacties Link kopieren
Toevoeging. Volgens mijn vriend begrijpen alleen mannen dat, wat de logica er van is. Want stel dat je ooit gaat verhuizen of het spul verkopen, dan weet je precies wat er in zit.
Hij lachte me uit om mijn opmerking dat je ook gewoon een andere doos kan nemen en er op kan schrijven wat er in zit. Zijn allemaal weer extra handelingen en bovendien gaat de status van het product dan naar beneden. En past de Sonos niet goed in een verhuisdoos, krijg je schade enz enz.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
louti schreef:
24-11-2020 21:32
Toevoeging. Volgens mijn vriend begrijpen alleen mannen dat, wat de logica er van is. Want stel dat je ooit gaat verhuizen of het spul verkopen, dan weet je precies wat er in zit.
Hij lachte me uit om mijn opmerking dat je ook gewoon een andere doos kan nemen en er op kan schrijven wat er in zit. Zijn allemaal weer extra handelingen en bovendien gaat de status van het product dan naar beneden. En past de Sonos niet goed in een verhuisdoos, krijg je schade enz enz.

Ik ben het helemaal met 'm eens.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
24-11-2020 21:11
En het piepschuim dan?
Goede vraag! Dat gedeelte vergat ik even 😆. Ik gooi het zelf altijd op de vliering boven de zolder. Maar inderdaad, dat piepschuim is een noodzakelijk onderdeel mocht het teruggestuurd moeten worden in de garantieperiode.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... echt een beetje een mannending begrijp ik nu... zucht. Dan maar stiekem wat dozen gaan weggooien in de toekomst
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
24-11-2020 21:32
Toevoeging. Volgens mijn vriend begrijpen alleen mannen dat, wat de logica er van is. Want stel dat je ooit gaat verhuizen of het spul verkopen, dan weet je precies wat er in zit.
Hij lachte me uit om mijn opmerking dat je ook gewoon een andere doos kan nemen en er op kan schrijven wat er in zit. Zijn allemaal weer extra handelingen en bovendien gaat de status van het product dan naar beneden. En past de Sonos niet goed in een verhuisdoos, krijg je schade enz enz.

Ik snap hem wel :loveit: .
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
24-11-2020 20:58
Ha, herkenbaar. Ik heb net de dozen van de twee vorige modems weggegooid. Die stonden al een halfjaar op gratis af te halen op MP... man is een volhouder. Geen tips, behalve soms stiekem iets wegdoen.
Ook herkenbaar. Ik gooi regelmatig iets weg. Meestal als ik zelf het oud papier ga wegbrengen, dan merkt hij er niks van :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoeveel het op gaat opleveren en of je een goede opslagplek hebt. Ik weet uit ervaring dat door bewaren op een onverwarmde plek het spul corrodeert en dat het dan enorm veel geld kost om het weer werkend te krijgen.

Oh sorry, ik las het verkeerd. Ik dacht dat je je oude antieke Macs wou bewaren. Nee dozen bewaar ik maar 14 dagen. Daarna ga ik ervan uit dat hij het blijft doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dozen van nieuwe apparaten gaan hier na de retourperiode de kliko/papiercontainer in. Mocht ik gebruik maken van garantie, dan zoek ik een andere doos waar het in past (eventueel met opvulmiddel van m'n werk). Ga ik het verkopen, dan verkoop ik het zonder doos.

Overzicht houden van mijn spullen vind ik belangrijk en dozen bewaren past niet in dat gedachtegoed.
Alle reacties Link kopieren
Ik bewaar alleen de dozen van Apple devices, omdat deze met originele doos meer opleveren.
De doos van een TV gaat direct weg, die TV is een jaar later toch al niks meer waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven