Weinig behoefte aan intimiteit

24-11-2020 22:38 27 berichten
-
anoniem_394240 wijzigde dit bericht op 12-12-2020 20:29
0.00% gewijzigd
Nee. Niet iedereen is hetzelfde op dat gebied he?

Het is wel handig om zelfde soort partner te kiezen of eentje die het zich allemaal niet zo snel persoonlijk aantrekt.
Er gaat wel iets mis ja maar ik denk dat je OP een beetje te kort is om te zeggen wat dan precies.
Hoe lang ben je samen, woon je samen etc
stellar schreef:
24-11-2020 22:41
Er gaat wel iets mis ja maar ik denk dat je OP een beetje te kort is om te zeggen wat dan precies.
Hoe lang ben je samen, woon je samen etc
Want?
Luci_Mster2 schreef:
24-11-2020 22:42
Want?
Als ze zich er goed bij zou voelen had ze er geen topic over geopend :idee:
Daarnaast, een relatie zonder intimiteit of aanraking is een vriendschap, geen liefdesrelatie
Alle reacties Link kopieren
Als je er allebei zo instaat is het toch prima?
stellar schreef:
24-11-2020 22:47
Als ze zich er goed bij zou voelen had ze er geen topic over geopend :idee:
Daarnaast, een relatie zonder intimiteit of aanraking is een vriendschap, geen liefdesrelatie

Kan ook prima een liefdesrelatie zijn. Daarnaast kan het best zijn dat haar partner er moeite mee heeft maar dat er niks mis is met haar. Dan passen ze gewoon niet bij elkaar. En dat kan gewoon gebeuren. Net als dat mensen op andere vlakken eigenlijk niet bij elkaar passen.

En weinig behoefte is niet per se helemaal geen behoefte.
Vind je 2x veel te stellig. Niet iedereen is hetzelfde en heeft behoefte aan het zelfde en dan betekend het al helemaal niet dat er iets mis is met hen of hun behoefte aan minder intimiteit dan een ander.

Ik vind die norm zo opdringen aan mensen echt raar.

Misschien is er wel wat mis qua keuzes in partner, dat zou het enige zijn. Als die partner er over klaagt en ze er niet uitkomen samen zonder dat iemand dingen tegen zijn of haar zin aan het doen is bijvoorbeeld.
Luci_Mster2 schreef:
24-11-2020 22:52
Kan ook prima een liefdesrelatie zijn. Daarnaast kan het best zijn dat haar partner er moeite mee heeft maar dat er niks mis is met haar. Dan passen ze gewoon niet bij elkaar. En dat kan gewoon gebeuren. Net als dat mensen op andere vlakken eigenlijk niet bij elkaar passen.

En weinig behoefte is niet per se helemaal geen behoefte.
Vind je 2x veel te stellig. Niet iedereen is hetzelfde en heeft behoefte aan het zelfde en dan betekend het al helemaal niet dat er iets mis is met hen of hun behoefte aan minder intimiteit dan een ander.

Ik vind die norm zo opdringen aan mensen echt raar.

Misschien is er wel wat mis qua keuzes in partner, dat zou het enige zijn. Als die partner er over klaagt en ze er niet uitkomen samen zonder dat iemand dingen tegen zijn of haar zin aan het doen is bijvoorbeeld.
Ik dring helemaal niks op, we verschillen van mening en dat is toch echt iets anders.
En als een van de 2 er moeite mee heeft is er dus wel iets mis, anders had ze er geen topic over gemaakt. Maar ik zeg nergens dat er iets mis is met haar dus ik snap niet waar je dat vandaan haalt.
stellar schreef:
24-11-2020 22:56
Ik dring helemaal niks op, we verschillen van mening en dat is toch echt iets anders.
En als een van de 2 er moeite mee heeft is er dus wel iets mis, anders had ze er geen topic over gemaakt.
Ja, dat is wel duidelijk.

Soms openen TO's topics omdat ze denken dat ze anders dan de rest terwijl het wel mee valt.

Is er wat mis met TO? Nee, zeker niet.

Kan er wat mis zijn met de relatie? Kan zeker. Maar hoeft niet.

Ligt aan de gekozen partner en of de behoeftes overeenkomen of dat er normaal over gepraat kan worden en er begrip is dat iedereen verschillend is. Ook op dat vlak.

Door meteen te roepen dat er iets mis is dring je zeker wel wat op. Misschien niet bewust. Dat kan.
aanraking en (emotionele) nabijheid is een belangrijke vorm van hechting en binding
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je therapeut daar een stuk beter zicht op heeft. Sowieso weet je best dat als je depressief bent je niet kunt bepalen of het aan jezelf/de depressie ligt of omdat de relatie niet goed is. Maar die feedback heb je de afgelopen weken al veel vaker teruggekregen. Dus advies: vooral bezig gaan met je therapie.
Alle reacties Link kopieren
TO er vanuit gaande dat je dit op je eigen relatie betrekt:
Dan zoek je nu een stok om mee om je heen te slaan:
Jouw psychische problemen zijn de echte boosdoener.
Luci_Mster2 schreef:
24-11-2020 23:00
Ja, dat is wel duidelijk.

Soms openen TO's topics omdat ze denken dat ze anders dan de rest terwijl het wel mee valt.

Is er wat mis met TO? Nee, zeker niet.

Kan er wat mis zijn met de relatie? Kan zeker. Maar hoeft niet.

Ligt aan de gekozen partner en of de behoeftes overeenkomen of dat er normaal over gepraat kan worden en er begrip is dat iedereen verschillend is. Ook op dat vlak.

Door meteen te roepen dat er iets mis is dring je zeker wel wat op. Misschien niet bewust. Dat kan.
Ik verwijder mijn reactie aangezien ik beter eerst had kunnen loepen en zeker niet wil bijdragen aan bepaalde gedachten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen geeft zelf vorm aan zijn/haar relatie. Het is wel handig als je er beiden hetzelfde in staat. Waarom vraag je je dit af?
Alle reacties Link kopieren
Vertel even het hele verhaal, TO....
Alle reacties Link kopieren
En lees al je vorige topics door over ditzelfde onderwerp. Allen geven ze dezelfde antwoorden. Waarom doe je daar niets mee??
Loepje helpt in deze wel ja........
Alle reacties Link kopieren
Ach TO, er hoeft met jouzelf niks mis te zijn, maar met jouw situatie wel
Je bent depressief
Slikt medicatie
Bent aan de pil
En belangrijk: bent al langer uitgekeken op je partner.

Natuurlijk heb jij geen zin in seks met hem.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dat je je gedrag vergelijkt met dat van anderen en dat je niet van het veilige gemiddelde af wil wijken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Knuffelen is alleen maar fijn als je je echt veilig voelt in de relatie. Als je een band voelt die je wil bevestigen.

Vermoedelijk staat je vriend te ver weg. Maar valt dat jou niet op. Jou valt alleen maar op dat je je niet gemiddeld gedraagt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
lilalinda schreef:
25-11-2020 07:17
Ach TO, er hoeft met jouzelf niks mis te zijn, maar met jouw situatie wel
Je bent depressief
Slikt medicatie
Bent aan de pil
En belangrijk: bent al langer uitgekeken op je partner.

Natuurlijk heb jij geen zin in seks met hem.
okee dan
gun je zelf iets beters TO
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk lijkt het mij niks, een relatie zonder intimiteit. Als ik die behoefte niet voel naar de ander, dan blijf ik liever vrienden.

Als ik echter de aanvulling dmv loepen bekijk, dan denk ik niet dat het gebrek aan intimiteit jouw probleem is, to.
Misschien ben je even beter af zonder relatie.
lilalinda schreef:
25-11-2020 07:17
Ach TO, er hoeft met jouzelf niks mis te zijn, maar met jouw situatie wel
Je bent depressief
Slikt medicatie
Bent aan de pil
En belangrijk: bent al langer uitgekeken op je partner.

Natuurlijk heb jij geen zin in seks met hem.
En wat is je advies in deze?
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
25-11-2020 08:56
En wat is je advies in deze?
berusten en therapie
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-11-2020 07:17
Ach TO, er hoeft met jouzelf niks mis te zijn, maar met jouw situatie wel
Je bent depressief
Slikt medicatie
Bent aan de pil
En belangrijk: bent al langer uitgekeken op je partner.

Natuurlijk heb jij geen zin in seks met hem.

Toevoeging: plus borderlinetrekken en veel medicatiewisselingen.

Een mens zou van minder instabiel worden dus echt niet vreemd dat je aan alles twijfelt. Maar je weet best dat de rode draad in al je topics is dat je geen grote beslissingen moet nemen in deze toestand. Ga gewoon hard aan de slag met je therapie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven