Mode & Beauty alle pijlers

Hoe verzorg ik de krullen van mijn kind?

24-11-2020 22:50 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mijn dochter heeft een prachtige bos donkerblonde krullen. Zelf heb ik steil (met beetje slag) zwart haar en mijn man (toen ie het wat langer droeg) ook. Dus van ons heeft ze het niet. Ik weet niet zo goed hoe ik haar haar het best zou moeten verzorgen.

Ze is nu 2 en het wordt steeds langer. Ik ben geen held in allerlei kapsels, maar ik probeer er iedere dag iets van te maken en dan gaat ze zichzelf in de spiegel checken. Ik vind het enorm snoezig. Ze vindt alleen een diadeem dragen ook leuk, waarbij het haar dus verder los is. Ik maak het wat nat om het te kammen. Als het eenmaal droger is, is het echt een bos krullen.

Wat gebruiken jullie voor jullie krullen (of van je kind)? Misschien een olie, tegen het pluizen? Wanneer puntjes laten knippen? Wat zijn de beste tips en tricks?
victoria_87 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 22:57
3.83% gewijzigd
Ik zou je inlezen in de CG methode. Er is een leuke FAcebookgroep, de Curls Cult. De CG methode gaat om het vermijden van bepaalde producten om zo je krullen het beste te verzorgen
Alle reacties Link kopieren
De CG methode inderdaad (met steil haar kan je deze methode ook gewoon volgen ;-) ). De genoemde facebook groep is heel fijn met duidelijke informatie
Alle reacties Link kopieren
LilyAldrin schreef:
24-11-2020 22:52
Ik zou je inlezen in de CG methode. Er is een leuke FAcebookgroep, de Curls Cult. De CG methode gaat om het vermijden van bepaalde producten om zo je krullen het beste te verzorgen
Ik zoek het op Facebook eens op, dankje!
Alle reacties Link kopieren
Alleen borstelen/kammen onder de douche als het nat is. Eenmaal opgedroogd niet meer aankomen met een borstel of kam, dan blijven het krullen.

En dan gewoon staartje(s), vlecht(en), opgeknoedeld omhoog, wat je maar wil.
Alle reacties Link kopieren
De beste tip is al gegeven, de cg methode inderdaad. En hoe slaapt ze? Met haar haren vast?
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
24-11-2020 23:04
Alleen borstelen/kammen onder de douche als het nat is. Eenmaal opgedroogd niet meer aankomen met een borstel of kam, dan blijven het krullen.

En dan gewoon staartje(s), vlecht(en), opgeknoedeld omhoog, wat je maar wil.
Inderdaad! Ik heb ook veel krullen en ouders met stijl haar. Heb tot mn 12e echt een hekel aan mn haar gehad omdat het gekamd moest van mijn moeder. Pijnlijk en een pluishoofd als gevolg.

Hoe wel? Wassen met cremespoeling (evt leave in) nat borstelen. En aan de lucht laten drogen. Evt klein beetje crème achtig spul erin als het erg pluist.
Het lastige van krullen bij kleine kinderen is het pluis. Ik heb zelf 3B-3C krullen en ik heb al met regelmaat last van pluis, maar dochter is ook gezegend met krullen (3B) en met het dragen van haar fietshelm, het op de bank hangen met een fleecedeken (!!), het slapen en niet elke dag haar haren nat maken, ontkom ik er niet aan. Ik maak haar haar vaak nat, kam het weinig, smeer af en toe wat olie erin en crunch het, zonder te wrijven. Ik was het niet teveel, want haar haar reageert daar nogal spastisch op (het mijne ook) ;-)
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
24-11-2020 23:07
De beste tip is al gegeven, de cg methode inderdaad. En hoe slaapt ze? Met haar haren vast?
Nee, los altijd. Niet goed?
victoria_87 schreef:
24-11-2020 23:13
Nee, los altijd. Niet goed?
Krullen zijn enorm breekbaar, dus het beste is vast. Onze dochter kan dat niet, want te kort, maar als het lukt, is opsteken het beste. Hoge staart met weinig druk bovenop het hoofd vastgezet, met een scrunchy ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
24-11-2020 23:08
Inderdaad! Ik heb ook veel krullen en ouders met stijl haar. Heb tot mn 12e echt een hekel aan mn haar gehad omdat het gekamd moest van mijn moeder. Pijnlijk en een pluishoofd als gevolg.

Hoe wel? Wassen met cremespoeling (evt leave in) nat borstelen. En aan de lucht laten drogen. Evt klein beetje crème achtig spul erin als het erg pluist.
Ik heb een waterspuit gekocht waarmee ik haar haar altijd eerst wat nat maak voordat ik het kam en dan begin ik onderaan en in secties. Mijn man heeft haar 1 keer droog geborsteld en toen was het gewoon Bob Ross.
victoria_87 schreef:
24-11-2020 23:20
Ik heb een waterspuit gekocht waarmee ik haar haar altijd eerst wat nat maak voordat ik het kam en dan begin ik onderaan en in secties. Mijn man heeft haar 1 keer droog geborsteld en toen was het gewoon Bob Ross.
Probleem van krullen is wel dat het erg uitdroogt van elke dag natmaken, met dus pluis tot gevolg. Ik zou het dus eens per week wassen, dan goed behandelen en verder opsteken en elke dag weer even in model crunchen met je handen en wat olie.
Een spray met met water verdunde conditioner kan ook heel handig zijn.

Misschien even op YouTube kijken? Daar zijn echt talloze filmpjes over het verzorgen van je curly hair kinderen.

Natuurlijk ook wel veel voor kinderen met kroes haar, want in de zwarte gemeenschap besteden wij veel tijd aan haarverzorging in het algemeen, maar zeker ook genoeg voor kinderen met Europees krullend haar.

https://youtu.be/Fuv7LrJlSMc
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 24-11-2020 23:29
9.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
24-11-2020 23:23
Probleem van krullen is wel dat het erg uitdroogt van elke dag natmaken, met dus pluis tot gevolg. Ik zou het dus eens per week wassen, dan goed behandelen en verder opsteken en elke dag weer even in model crunchen met je handen en wat olie.
Maar komen er niet veel klitten in het haar doordat ik het dan niet elke dag kam?
Alle reacties Link kopieren
victoria_87 schreef:
24-11-2020 23:20
Ik heb een waterspuit gekocht waarmee ik haar haar altijd eerst wat nat maak voordat ik het kam en dan begin ik onderaan en in secties. Mijn man heeft haar 1 keer droog geborsteld en toen was het gewoon Bob Ross.
Ik snap de neiging om de klitten eruit te willen borstelen, maar zou het toch echt alleen borstelen als je het echt gewassen hebt en het dus helemaal nat is.
Ik was het zelf eens in de 3 a 4 dagen en de overige dagen idd in model crunchen met wat crème of olie.

En dus proberen klitten te voorkomen door het s nachts vast te dragen
victoria_87 schreef:
24-11-2020 23:28
Maar komen er niet veel klitten in het haar doordat ik het dan niet elke dag kam?
Ik heb ook krullen. Ja, soms heb ik klitten, dat zie je er verder niet aan af. (Ik heb wel heel dik en veel haar) Grondig ontklitten doe ik bij het wassen.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 24-11-2020 23:33
5.88% gewijzigd
victoria_87 schreef:
24-11-2020 23:28
Maar komen er niet veel klitten in het haar doordat ik het dan niet elke dag kam?
In het geval van mijn dochter wel, ja, maar als ik die haren eens per week goed doorkam na het wassen, met een drupje olie, dan gaat dat gemakkelijk. Nu heeft mijn dochter dus geen 'fijn' haar dus dat kan anders zijn dan bij jouw dochter. Welk soort krullen heeft ze? Zoek even op code krullen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon echt alleen kammen/borstelen als je het wast, en de rest van de (halve) week niet. Niet nodig, doet meer kwaad dan goed. Als er echt een enorme slaap-pluis plek in zit, even je handen natmaken en de krullen weer in model kenden.

Ik behandel verder ook niks trouwens. Ik was het haar van dochter gewoon met dinotrax shampo van de Kruidvat, en mezelf met sanex omdat ik daar tegen kan en heel veel andere producten niet. En ik ben gewoon lui denk ik.

Ik vind mijn haar enorm plat en glad en futloos worden van cremespoeling (ook die voor krullen bedoeld is). Ben er mee gestopt. Vroeger wel krul-control crème van Andrelon gebruikt, maar helaas ben ik daar nu hartstikke allergisch voor. Ik gebruik dus geen leave-in producten meer.
Alle reacties Link kopieren
Alleen als het nat is kammen. Met een kam waarvan de tanden wijd uiteen staan en die echt helemaal glad is (bij voorkeur geen plastic maar van hout). Tussendoor of in de ochtend ‘vingerkammen’. De plantenspuit is al genoemd, daar zou je een paar drupjes arganolie aan kunnen toevoegen als het droog/statisch is. In de ochtend haar vochtig maken en erin knijpen, dan komt de krul terug.

Bij een tweejarige zou ik er nog niet echt stylingcrème insmeren. Die ‘klikspeldjes’ zou ik ook vermijden. Mijn moeder gebruikte vroeger schuifspeldjes (twee boven elkaar, elk vanuit een andere richting ingeschoven om het haar bijeen te houden/uit het gezicht te krijgen). Zo kun je toch indien nodig, de haren uit haar gezicht houden. Zonder avondexpeditie op zoek naar klikspeldjes en verdwenen elastiekjes.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
24-11-2020 23:26
Een spray met met water verdunde conditioner kan ook heel handig zijn.

Misschien even op YouTube kijken? Daar zijn echt talloze filmpjes over het verzorgen van je curly hair kinderen.

Natuurlijk ook wel veel voor kinderen met kroes haar, want in de zwarte gemeenschap besteden wij veel tijd aan haarverzorging in het algemeen, maar zeker ook genoeg voor kinderen met Europees krullend haar.

https://youtu.be/Fuv7LrJlSMc
Dankje! Ga ik zeker checken.
Alle reacties Link kopieren
victoria_87 schreef:
24-11-2020 23:13
Nee, los altijd. Niet goed?
Nee. Beter vast. Beste is een staart bovenop het hoofd. Scheelt echt enorm veel klitten.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
24-11-2020 23:32
In het geval van mijn dochter wel, ja, maar als ik die haren eens per week goed doorkam na het wassen, met een drupje olie, dan gaat dat gemakkelijk. Nu heeft mijn dochter dus geen 'fijn' haar dus dat kan anders zijn dan bij jouw dochter. Welk soort krullen heeft ze? Zoek even op code krullen.
Ik denk 3b?

Ik probeer een foto te plaatsen:

https://www.linkpicture.com/q/20201124_234816.jpg

Hier is het wat pluizig.
victoria_87 wijzigde dit bericht op 25-11-2020 00:00
3.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De link werkt niet
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
24-11-2020 23:36
Alleen als het nat is kammen. Met een kam waarvan de tanden wijd uiteen staan en die echt helemaal glad is (bij voorkeur geen plastic maar van hout). Tussendoor of in de ochtend ‘vingerkammen’. De plantenspuit is al genoemd, daar zou je een paar drupjes arganolie aan kunnen toevoegen als het droog/statisch is. In de ochtend haar vochtig maken en erin knijpen, dan komt de krul terug.

Bij een tweejarige zou ik er nog niet echt stylingcrème insmeren. Die ‘klikspeldjes’ zou ik ook vermijden. Mijn moeder gebruikte vroeger schuifspeldjes (twee boven elkaar, elk vanuit een andere richting ingeschoven om het haar bijeen te houden/uit het gezicht te krijgen). Zo kun je toch indien nodig, de haren uit haar gezicht houden. Zonder avondexpeditie op zoek naar klikspeldjes en verdwenen elastiekjes.
Arganolie in huis, ga ik proberen.

Dank iedereen voor alle tips, echt heel fijn! Ik ben zelf nooit echt een meisjemeisje geweest, mijn haar doe ik zelf vaak gewoon in een knot. Voor mijn dochter probeer mijn best te doen.
victoria_87 schreef:
24-11-2020 23:52
Ik denk 3b?

Ik probeer een foto te plaatsen:

https://www.linkpicture.com/q/20201124_234816.jpg

Hier is het wat pluizig.
Oh, ze heeft best dik haar! Mooi hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven