Hoeveelste ronde was jij zwanger?

27-11-2020 15:57 203 berichten
.. en hoe oud was je toen?

TO trapt normaal af, maar hier nog geen ervaring ;-D. Ben vandaag ongesteld geworden (ronde 3) en baal er een beetje van. Ik wacht al jaren en nu kan het me niet snel genoeg gaan :bonk: . Ik weet dat dat nergens op slaat dus dit topic is bedoeld om even lekker te relativeren en een beetje perspectief kweken.

Ik pak er even een wijntje bij 🍷 :thumbsup:, ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
29: na 3 maanden, was een bbz
30: na 4 rondes
33: na 3 rondes
38: na 11 rondes
Alle reacties Link kopieren
Twee keer nul, dus dat telt niet. Eentje kwam door de pil, en een vanwege een enkele keer (‘dat kan best vandaag’) zonder condoom.
Eerste niet gepland maar zeer gewenst
Tweede direct toen wij de wens naar elkaar uitgesproken hadden voor een tweede kind en ervoor zijn gegaan.
Alle reacties Link kopieren
29-31 jaar, hoeveel regelmatige rondes is ruim 2 jaar? 30?
33-34 jaar, ongeveer 14 rondes
35 jaar, 7 rondes (nu nog maar 5,5 weken, dus nog maar even afwachten of het goed blijft gaan)

Ik ga regelrecht tegen de wetenschap in: mijn vruchtbaarheid lijkt er met de jaren alleen maar op vooruit te zijn gegaan zonder dat ik iets wezenlijks anders doe... ;-)
1 kind, 1e ronde raak, ik was 27 toen.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn 31 was het de 1e ronde raak. Het werd helaas een miskraam. Inmiddels zijn we 24 rondes verder en is het niet nog een keer gelukt.
Dus ik ben een leuke voor de statistieken :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Kind 1: 2e ronde (eerste ronde ging mis vlak na positieve test).
Kind 2: 1e ronde

Ik was 27 en 29.
Alle reacties Link kopieren
Van "rondes" ben ik me nooit bewust geweest. Dat ben ik later pas tegengekomen, op internet, toen ik mijn kinderen al had.

1e kind: Spontaan op vakantie. Het was heel romantisch en er waren bijzondere dingen gebeurd in de familie. Ineens opperde mijn man dat we misschien wel aan kinderen toe waren. Niet echt serieus, maar op de laatste avond hebben we toen "risico" gelopen. Bij terugkomst in Nederland helemaal niet meer aan gedacht. Zelfs een röntgenfoto bij de tandarts laten maken. (Jammer, vond ik achteraf.) En toen bleek ik later 10 weken zwanger te zijn, blijkbaar van die ene avond op vakantie. Wel heel romantisch!

2e kind: Ook spontaan. We waren weer op vakantie en ons kind speelde heel leuk met andere kinderen in de speeltuin. Beetje gezwijmeld met mijn man, maar niet concreet besproken. Blijkbaar was dat genoeg om een tweede te maken. Toen nog wel foliumzuur gehaald maar op dat moment was ik achteraf gezien al zwanger.

Al met al kijken wij er heel romantisch op terug, juist omdat het spontaan gebeurde en op momenten die voor ons heel mooi of belangrijk waren. Aan de andere kant had het misschien ook romantisch geweest om wel mee te maken hoe het is om bewust samen een kind te gaan maken. Want dat is misschien wel heel leuk. Al kan er ook veel onrust/leed bij komen kijken omdat het toch niet te plannen valt. Dus het is misschien ook wel mooi dat het bij ons zonder planning gegaan is.
Vai in piazza e chiedi consiglio; vai a casa e fai come ti pare.
Alle reacties Link kopieren
Oudste, niet geplant, maar zeer gewenst, was 31
Met 33, na 3 maanden
Met 34 niet geplant, wel erg gewenst, door borstvoeding heen
Alle reacties Link kopieren
Ik was 27 jaar met nummer 1, was ook eigenlijk gelijk raak. Met nummer 2 was ik 35 jaar en na 2 maanden stoppen met de pil zwanger.

Gewoon een beetje geluk gehad, denk ik.
Dank dames. Je hoort het toch best vaak he, 1e ronde zwanger. In mijn directe omgeving lijkt het wel het merendeel te zijn.

Spannend Mathilde! Ik duim voor je dat het lekker eventloos verloopt :).

Celeste, mooi verhaal. Wat fijn dat het bij jullie spontaan en makkelijk ging.
Alle reacties Link kopieren
32 jaar: 5e ronde
34 jaar: 1e ronde
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 29 was, ronde 1 (koperspiraal eruit gehaald en ik bleek 2,5 daarna zwanger te zijn).

Wel denk ik dat deze antwoorden niet representatief zijn, aangezien ik verwacht dat juist de 'uitschieters' hier reageren.
Alle reacties Link kopieren
34 - 3e IVF-ronde wat onze 4e terugplaatsing was. Het bevruchtingsdeel was dus bij alle pogingen al achter de rug dus ik weet niet als hoeveel 'normale' rondes dat zou tellen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik gun jou ook het missen van je wijntje voor minimaal 9 maanden, Kokoro. <3
Alle reacties Link kopieren
Ik was 30 toen ik zwanger werd. Dat was na ruim drie jaar en door ICSI.
Bruschetta_ schreef:
27-11-2020 16:22
Toen ik 29 was, ronde 1 (koperspiraal eruit gehaald en ik bleek 2,5 daarna zwanger te zijn).

Wel denk ik dat deze antwoorden niet representatief zijn, aangezien ik verwacht dat juist de 'uitschieters' hier reageren.
Dat denk ik ook.
Dus om ea even in perspectief te plaatsen: welke ronde geen idee, maar na medische hulp (34).
Alle reacties Link kopieren
I was a lucky one.

6 weken na verwijdering koperspiraal had ik een positieve zwangerschapstest.
Alle reacties Link kopieren
34: 1ste ronde
35: 2de ronde
36: 1ste ronde
36: 6de ronde
37: 1ste ronde

Wel drie miskramen (2, 3, 4) waarvan de derde miskraam vrij laat was. Dus ik denk dat het daarom zoveel rondes duurde voordat ik weer zwanger was, lichaam had hersteltijd nodig.

Ik ben trouwens qua zwanger worden niet heel representatief als ik mijn vriendenkring zo bekijk, bij de meeste mensen duurt het langer.
miek_ wijzigde dit bericht op 27-11-2020 16:33
1.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
27: 1e ronde
30: 5e ronde
32: 10e ronde
36: 24 e ronde
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
27-11-2020 16:21
Dank dames. Je hoort het toch best vaak he, 1e ronde zwanger. In mijn directe omgeving lijkt het wel het merendeel te zijn.
Ik denk dat de meeste mensen niet met hun vruchtbaarheidsproblemen te koop lopen. Ik hoorde het ook vrij weinig in mijn omgeving en toen ik een miskraam kreeg was ik heel bang dat er iets mis met mij was. Toen ik erover begon te praten kwamen de verhalen van anderen naar boven en inmiddels kan ik zo 15 stellen in mijn omgeving noemen waar zwanger worden (en blijven) niet vanzelf is gegaan. Per ronde heb je volgens mij (correct me if I'm wrong) 20% kans om zwanger te worden. Alle voorwaarden moeten er zijn. Een eitje en een zaadje zonder chromosomale afwijkingen, een geslaagde bevruchting een geslaagde innesteling (op de juiste plek) en dan ook nog een goede timing van 'de daad'.
In 1x zwanger worden is heel, heel bijzonder.
Mallelein schreef:
27-11-2020 16:13
Op mijn 31 was het de 1e ronde raak. Het werd helaas een miskraam. Inmiddels zijn we 24 rondes verder en is het niet nog een keer gelukt.
Dus ik ben een leuke voor de statistieken :bonk:
He wat rot. Nog actief aan het proberen met hulp?
Alle reacties Link kopieren
Bij beide keren de 1 ronde. Ik was toen 21 en nu 24 (nog zwanger van de 2e).
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
27-11-2020 16:21


Celeste, mooi verhaal. Wat fijn dat het bij jullie spontaan en makkelijk ging.

Dank je. Overigens zegt mijn verhaal weinig over vruchtbaarheid. We zijn sinds het begin van ons huwelijk regelmatig nonchalant geweest met anticonceptie (dachten vaak dat de kans klein was en ach, we waren toch al getrouwd) dus we weten niet of het werkelijk zo snel was. Het voordeel van kinderen onverwachts krijgen zonder bewust een planning of doel te hebben besproken is dat kinderen je echt overkomen, als onverwachte cadeautjes en dat is leuk. Maar we hebben ook weleens gezegd dat een kind wel bewust samen gaan "maken", zoals bij mensen met een gezinsplanning, ook heel leuk, intiem of spannend had kunnen zijn. :heart:
Vai in piazza e chiedi consiglio; vai a casa e fai come ti pare.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven