Welke bench voor katten?

27-11-2020 21:09 31 berichten
Mijn 4 katten zijn geen fan van reismandjes, 1 spant daarin echt de kroon. Nu wil ik graag een bench kopen (een ijzeren dus, die ook voor honden gebruikt worden) waar ze allevier in kunnen. Zeker ook in geval van nood (brand etc) en voor dierenartsbezoek wanneer ze met z'n allen gaan (vaccinaties etc). Maar welke bench is nou goed en veilig hiervoor? Ik zie zoveel benchen staan maar ik vind het lastig in te schatten welke ook veilig is voor katten, dat ze de deuren niet open krijgen etc (ze zijn heel handig).
Alle reacties Link kopieren
Een (metalen) bench die ruim genoeg is voor 4 katten heeft een aardig formaat, dus ik zie niet zo goed in hoe je die zou willen gebruiken voor dierenartsbezoek. Wij hebben een bench gehad voor onze Franse Bulldog (qua formaat aardig vergelijkbaar met een kat) en die bench was 1,40 m bij 60 cm. En behoorlijk zwaar, want helemaal van metaal. Dus reken dan uit wat je voor 4 katten nodig hebt qua grootte, dat schuif je echt niet zomaar even in de auto.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Voor alle vier tegelijk? Die valt toch niet te tillen?
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 27-11-2020 21:22
30.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan voor zoiets gaan, als alle katten al wel een volwassen formaat hebben.
https://www.zooplus.nl/shop/honden/benc ... den/260670

Afbeelding

Overzicht Transportbox Aluminium:

stevige aluminium kooi, bijzonder licht
raamwerk, deur en tralies uit alu, zijkanten en bodem uit hout
doorsnee alu-tralies in de deur: 1,9 cm
afstand alu-tralies in de deur: 5,8 cm
makkelijke montage
hooggesloten achterwand en zijkanten
brede afstand tussen de tralies voor een goede ventilatie
ventilatiegleuven max. 7,3 cm
snelsluiting
met thermomat
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens 2 katten in een mand vervoerd? Ik wel, was geen succes. Door de stress van de ene kat werd de ander ook gestrest waardoor en hommeles ontstond.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
27-11-2020 21:27
Heb je wel eens 2 katten in een mand vervoerd? Ik wel, was geen succes. Door de stress van de ene kat werd de ander ook gestrest waardoor en hommeles ontstond.
En dit!! Onderschat dit niet.
Tickel schreef:
27-11-2020 21:27
Heb je wel eens 2 katten in een mand vervoerd? Ik wel, was geen succes. Door de stress van de ene kat werd de ander ook gestrest waardoor en hommeles ontstond.
Mijn katten zijn juist rustiger wanneer ze niet alleen in een reismandje zitten. Alsof ze steun hebben aan elkaar of zo. Wanneer ze in aparte reismandjes zitten is het juist nog harder miauwen, hijgen, met de poot naar buiten hengelen, ondersteboven liggen met de tong uit de mond. Daarom ook een keuze voor een grotere bak waar ze allemaal in kunnen. Ik heb zeker wel 2 of 3 katten in 1 (grotere) reismand gehad in het verleden. Ik vond dat prima te doen enkel mijn angst dat de bak kapot zou gaan of het handvat zou losschieten..

Ik zit gewoon na te denken over een goede oplossing..
Ik zou gewoon 4 reismandjes voor kleine honden nemen. Die zijn net een slag groter dan die kattenhokjes en meestal van wat soepeler materiaal dan die plastic bakken.

En investeer erin dat ze die mandjes niet alleen maar associëren met vervelende dingen zoals de auto en de dierenarts. Zorg ervoor dat ze leren dat je er ook mee / in / bij kunt spelen en dat je er lekkers kunt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
27-11-2020 21:37
Mijn katten zijn juist rustiger wanneer ze niet alleen in een reismandje zitten. Alsof ze steun hebben aan elkaar of zo. Wanneer ze in aparte reismandjes zitten is het juist nog harder miauwen, hijgen, met de poot naar buiten hengelen, ondersteboven liggen met de tong uit de mond. Daarom ook een keuze voor een grotere bak waar ze allemaal in kunnen. Ik heb zeker wel 2 of 3 katten in 1 (grotere) reismand gehad in het verleden. Ik vond dat prima te doen enkel mijn angst dat de bak kapot zou gaan of het handvat zou losschieten..

Ik zit gewoon na te denken over een goede oplossing..
Dan zou ik transporttassen (voor honden) nemen, 2 aan 2 vervoeren. Is ook wat handiger met dragen.
https://www.petsgifts.nl/airline-transp ... =225331767

Ik heb nu een rugtas als ik met 1 naar de DA moet. Hij maakt een stuk minder herrie nu hij veel kan zien. En misschien ook wel omdat ie de scooter leuk vindt? Wel een hondentas, hij weegt 7 kilo.

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
-jolijn- schreef:
27-11-2020 21:38
Ik zou gewoon 4 reismandjes voor kleine honden nemen. Die zijn net een slag groter dan die kattenhokjes en meestal van wat soepeler materiaal dan die plastic bakken.

En investeer erin dat ze die mandjes niet alleen maar associëren met vervelende dingen zoals de auto en de dierenarts. Zorg ervoor dat ze leren dat je er ook mee / in / bij kunt spelen en dat je er lekkers kunt krijgen.
Oh dat doe ik zeker. Mijn inmiddels overleden katten waren dan ook dol op hun reismandje. Een van mijn huidige katten verdenk ik er echt van claustrofobie te hebben. Lekkers in zo'n mandje, spelen, kattenkruid.. ze trapt er niet in. Ze wil trouwens ook nooit in holletjes van krabpalen, speeltunnels of dozen.. echt heel raar. Gezien haar leeftijd verwacht ik ook niet dat het ooit nog zal veranderen. De anderen vinden het ook absoluut niet leuk maar zijn minder extreem.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets al geprobeerd? https://www.zooplus.nl/customerpictured ... hes/490956 Is er ook in grotere varianten en lijkt me tenminste niet zo enorm zwaar. Hier net een bench gekocht maar dat lijkt me niet makkelijk voor vervoer.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
moonenz schreef:
27-11-2020 21:46
Zoiets al geprobeerd? https://www.zooplus.nl/customerpictured ... hes/490956 Is er ook in grotere varianten en lijkt me tenminste niet zo enorm zwaar. Hier net een bench gekocht maar dat lijkt me niet makkelijk voor vervoer.
Ik heb ze wel gezien maar deze zijn niet bedoeld voor vervoer..

Let er op: Deze box is er niet voor geschikt om honden of katten te dragen. Ze is ook niet voor het transport als transportbox voor jouw dier geschikt. De box dient als terugtrekplek en slaapmogelijkheid voor thuis, op reis
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
27-11-2020 21:51
Ik heb ze wel gezien maar deze zijn niet bedoeld voor vervoer..

Let er op: Deze box is er niet voor geschikt om honden of katten te dragen. Ze is ook niet voor het transport als transportbox voor jouw dier geschikt. De box dient als terugtrekplek en slaapmogelijkheid voor thuis, op reis
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
27-11-2020 21:51
Ik heb ze wel gezien maar deze zijn niet bedoeld voor vervoer..

Let er op: Deze box is er niet voor geschikt om honden of katten te dragen. Ze is ook niet voor het transport als transportbox voor jouw dier geschikt. De box dient als terugtrekplek en slaapmogelijkheid voor thuis, op reis
Sorry niet verder gelezen gek genoeg denk ik bij een transportbox toch echt aan vervoer
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 1 met een schuifdeur aan de voorkant. Ff voor je zoeken.

Edit: https://www.amazon.nl/Ferplast-Autotran ... B00F5ZSSU4
Speciaal voor in de auto. Je kunt er ook een deelwandje inzetten en de bodem is niet glad maar er zit wat reliëf in zodat ze bij een ongelukje niet allemaal onder de pies zitten.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of 4 katten niet te zwaar wordt. Als ik de 4 van mij bij elkaar zet dan heb ik (exclusief box) 22/23 kilo te tillen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
27-11-2020 22:10
Ik vraag me af of 4 katten niet te zwaar wordt. Als ik de 4 van mij bij elkaar zet dan heb ik (exclusief box) 22/23 kilo te tillen.
Dat zijn flinkerds! Die van mij zijn 10 kilo bij elkaar, en dat komt door kater van 6 kg die echt fors is vergeleken met andere katten.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
27-11-2020 22:49
Dat zijn flinkerds! Die van mij zijn 10 kilo bij elkaar, en dat komt door kater van 6 kg die echt fors is vergeleken met andere katten.
Het zijn er 4 hoor. 7, bijna 7, 5 en 4 kilo
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
27-11-2020 22:55
Het zijn er 4 hoor. 7, bijna 7, 5 en 4 kilo
7 en 7,5 kilo is toch wel fors. Ik had begrepen dat het er vier waren :)
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
27-11-2020 23:01
7 en 7,5 kilo is toch wel fors. Ik had begrepen dat het er vier waren :)
1 van 7 kg (als het niet meer is geworden)
1 van bijna 7
5
4
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Natuurlijk ga je geen 4 katten in 1 bak of 1 tas vervoeren en benches zijn daar al helemaal niet voor.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 28-11-2020 00:16
2.94% gewijzigd
Tickel schreef:
27-11-2020 21:44
Dan zou ik transporttassen (voor honden) nemen, 2 aan 2 vervoeren. Is ook wat handiger met dragen.
https://www.petsgifts.nl/airline-transp ... =225331767

Ik heb nu een rugtas als ik met 1 naar de DA moet. Hij maakt een stuk minder herrie nu hij veel kan zien. En misschien ook wel omdat ie de scooter leuk vindt? Wel een hondentas, hij weegt 7 kilo.

Afbeelding
Mijn katten krijgen het gaas van dit soort tassen in geen tijd kapot, ik raad ze dus af.
Luci_Mster2 schreef:
28-11-2020 00:04
Natuurlijk ga je geen 4 katten in 1 bak of 1 tas vervoeren en benches zijn daar al helemaal niet voor.
Ben jij van de poesjespolitie? :mrgreen:
Ik zou wel eens willen zien :sherlock: hoe het jou lukt om 4 katten in één tas of mand te krijgen en hoe lang dat duurt.... :cat:
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
27-11-2020 21:51
Ik heb ze wel gezien maar deze zijn niet bedoeld voor vervoer..

Let er op: Deze box is er niet voor geschikt om honden of katten te dragen. Ze is ook niet voor het transport als transportbox voor jouw dier geschikt. De box dient als terugtrekplek en slaapmogelijkheid voor thuis, op reis

Klopt
Ik heb deze voor mijn honden. Deze zijn echt voor de veiligheid van het dier dat je vervoert. Bij een aanrijding kan het een flinke klap incasseren. Je gaat er echt niet even me aan de wandel, veelte zwaar.
Hij staat bij mij vast in de auto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven