Mode & Beauty alle pijlers

Parfum met bloemengeuren en citrus

28-11-2020 12:20 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een spoedvraagje want ik ga vanmiddag naar de winkel voor nieuw parfum. Ik wilde eigenlijk een nieuwe fles Flower Bomb, maar die gebruik ik al zo lang dat ik ook wel eens iets anders wil. Mijn andere twee favorieten zijn Dahlia Noir en Beautiful van Estee Lauder.
Allemaal bloemige geuren met een vleugje citrus. Hebben jullie adviezen voor geuren die ook in dit scala passen?
Alle reacties Link kopieren
Chance Eau Fraiche van Chanel. Ik ken de geuren die jij noemt niet goed, maar denk wel dat deze iets 'frisser' is.

Misschien dat de roze versie van Chance, Eau Tendre, wat bloemiger is en meer jouw smaak.

Edit: lees er nu dit over:
I love FlowerBomb and all the notes in this fragrance. I just bought Chanel Chance Eau Tendre and it is similar yet not as sweet. Try it. I have receive oodles of compliments on Eau Tendre.
https://community.sephora.com/t5/Fragra ... /m-p/27997
impala wijzigde dit bericht op 28-11-2020 12:31
65.40% gewijzigd
.
Daisy van Marc Jakobs, persoonlijk vind ik die erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Op Fragrantica zie ik dat de basisnoten patchoeli en musk zijn. Kun je daar niet op zoeken? Basisnoten houden langdurig aan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Bloom van Gucci vind ik heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
28-11-2020 12:31
Op Fragrantica zie ik dat de basisnoten patchoeli en musk zijn. Kun je daar niet op zoeken? Basisnoten houden langdurig aan.
Op het sephoraforum zijn meer topics met de vraag van TO. Deze wordt ook genoemd, juist vanwege de patchouli.
You might like Lancome's La Vie est Belle which is also a sweet patchouli fragrance like Flowerbomb. Olivier Polge and Dominique Ropion worked on both scents.
impala wijzigde dit bericht op 28-11-2020 12:35
0.64% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf oriëntaalse geuren waarbij sandelwood, musk en patchoeli vaak de basisnoten zijn. Casmir van Chopard is er zo een.

Casmir by Chopard is a Oriental Vanilla fragrance for women. Casmir was launched in 1992. The nose behind this fragrance is Michel Almairac. Top notes are Peach, Apricot, Coconut, Raspberry, Mango, Black Currant and Bergamot; middle notes are Cinnamon, Carnation, Mandarin Orange, Geranium, Jasmine and Lily-of-the-Valley; base notes are Vanilla, Benzoin, Tonka Bean, Opoponax, Amber, Sandalwood, Musk and Patchouli.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Miracle van Lancôme
Pleasure van Estee Lauder
Alle reacties Link kopieren
Light blue, Dolce&Gabanna.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je zien (naar beneden scrollen) welke geuren er een beetje op lijken.

https://www.fragrantica.com/perfume/Vik ... -1460.html

Ik zou Flowerbomb nou niet echt een bloemige citrusgeur noemen.
Het is meer een heftige oriental.
Misschien is een abonnement bij Parfumado iets voor je?

Dan krijg je iedere maand een flacon naar keuze waar je zeker een maand mee kunt doen. Je kunt zoeken op geurprofiel (ook citrus)
Ik kies ook meestal iets met citrus en heb er nu een stuk of wat. De één lekkerder dan de ander.
Maar nog nooit een mismatch gehad. Over een paar maanden zet ik Parfumado stop en kan ik een goede keuze maken.

En in de tussentijd heb ik genoeg lekkere luchten :D

Afbeelding

De eerste maand krijg je er zo'n houder bij en de 3e of 4e maand kreeg ik er weer eentje. Laatst nog een keer een gratis luchtje extra.
Alle reacties Link kopieren
Goede adviezen zeg! Ik schrijf ze op en ga verschillende ruiken. Wel apart dat je dan die basisnoten herkent in geuren zonder het op te merken.
Alle reacties Link kopieren
Dat TO het heeft over bloemig en citrus zette mij even op het verkeerde been. Dat associeer ik nl met veel minder zoete en zware geuren. Vandaar dat ik kwam met Eau Fraiche. Maar die is totaal niet zoet of muskerig.
.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
28-11-2020 12:38
Hier kun je zien (naar beneden scrollen) welke geuren er een beetje op lijken.

https://www.fragrantica.com/perfume/Vik ... -1460.html

Ik zou Flowerbomb nou niet echt een bloemige citrusgeur noemen.
Het is meer een heftige oriental.
Oh echt? Ik had gegoogeld en zo werd het gebracht. Ik vind hem het lekkerst van de geuren die ik heb.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
28-11-2020 12:38


Ik zou Flowerbomb nou niet echt een bloemige citrusgeur noemen.
Het is meer een heftige oriental.
Nou ja, dat dus :)
.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lievelingsgeur is Shalimar van Guerlain. Ik zou em zeker even proberen..
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
28-11-2020 12:38
Light blue, Dolce&Gabanna.
Deze lijkt op Eau Fraiche. Het is een lichte, frisse geur.
Ik vind hem lekker, maar voor TO waarschijnlijk te licht.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er dus geen verstand van. Niet alles wat binnen de omschrijving valt, vind ik ook lekker. Zo heb ik eens online Classique van Gaultier gekocht. Die beviel helemaal niet, terwijl ze zich ook bloemig noemen. Vandaar dat ik dus maar in het echt ga ruiken.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
28-11-2020 12:38
Ik zou Flowerbomb nou niet echt een bloemige citrusgeur noemen.
Het is meer een heftige oriental.
dan is soir d'orient van sisley ook wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
En misschien 24 Faubourg van Hermès.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
28-11-2020 12:50
Ik heb er dus geen verstand van. Niet alles wat binnen de omschrijving valt, vind ik ook lekker. Zo heb ik eens online Classique van Gaultier gekocht. Die beviel helemaal niet, terwijl ze zich ook bloemig noemen. Vandaar dat ik dus maar in het echt ga ruiken.
Maar Flowerbomb is dus geen bloemige geur. Je moet echt even kijken naar de basisnoten, en dan valt Flowerbomb in de oriëntaalse geuren.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Of Just Rock van Zadig & Voltaire.
Absolutely Blooming, Dior
viamia schreef:
28-11-2020 12:31
Bloom van Gucci vind ik heerlijk
Ja, die vind ik ook heerlijk! Op sommige mensen ruikt ie echter naar urine...Heel apart, dat wel. Als de geur je aanspreekt, is het wel echt aan te raden een tester te vragen en het een aantal dagen te proberen. Maar dat geldt eigenlijk voor alle geuren.
Alle reacties Link kopieren
Die van Dior en Gucci vallen niet in oriëntaals maar bloemig/fruitig. Ook in de basisnoten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven