Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ga jij je laten vaccineren? Deel II

09-12-2020 22:14 2035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het toch wel een interessant onderwerp vind, een deel 2.

Ga jij je laten vaccineren?

Totaal aantal stemmen: 632

Ja (63%)
Nee (22%)
Weet nog niet (14%)
...
Nicco88 schreef:
09-12-2020 23:31
Ik wil wel, maar lees net dat je geen borstvoeding mag geven. Ik zie het ook niet zitten om op flesvoeding over te gaan alleen maar voor de vaccinatie.
Ben je al bevallen/geef je al borstvoeding?
Ik behoor niet tot de risicogroep, werk niet in de zorg en ben nog jong dus ik sta sowieso achteraan de rij maar ik wil het ook nog niet direct. Ik wacht het liever even af.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
10-12-2020 08:02
Ik behoor niet tot de risicogroep, werk niet in de zorg en ben nog jong dus ik sta sowieso achteraan de rij maar ik wil het ook nog niet direct. Ik wacht het liever even af.
Dit.

Ik vind het ook onprettig dat we natuurlijk lange termijn effecten niet weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik behoor zelf niet tot een risicogroep en aangezien er een schaarste aan vaccins is, voorlopig niet. Als de epidemie is afgelopen dan hoeft het ook trouwens niet meer.

Ik heb niets tegen vaccins overigens.
retrostar wijzigde dit bericht op 10-12-2020 08:15
22.10% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Due-scimmie schreef:
10-12-2020 08:10
Dit.

Ik vind het ook onprettig dat we natuurlijk lange termijn effecten niet weten.
Ja precies. Ik wacht liever af en kijk eerst wat voor effect het op de rest van de mensen heeft.
Ik ben met dit soort dingen liever wat afwachtender. Maar snap best dat veel mensen heel blij zijn met het vaccin, dat ben ik ook als het effectief is. Maar ik sta zeker niet te trappelen nog.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij dat ze het beste de eerstvolgende groep die ze willen vaccineren eerst een test laten ondergaan of die al geen covid-19 hebben doorgemaakt. Dat scheelt dan 10% aan vaccins en dus levens als ze vaccins alleen gebruiken voor degenen die het nodig hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Soleil8 schreef:
10-12-2020 07:57
Het advies is twee maanden wachten.


Eerst had het helemaal geen effecten werd verteld.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
10-12-2020 08:14
Ja precies. Ik wacht liever af en kijk eerst wat voor effect het op de rest van de mensen heeft.
Ik ben met dit soort dingen liever wat afwachtender. Maar snap best dat veel mensen heel blij zijn met het vaccin, dat ben ik ook als het effectief is. Maar ik sta zeker niet te trappelen nog.
Precies. En ik begrijp best dat mijn bijna 90jarige opa zijn leven graag weer naar normaal wil en zich laat vaccineren. Maar ik ben ook zo realistisch dat de kans dat hij lange termijn effecten mee zal maken sowieso klein is met deze leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
.
retrostar wijzigde dit bericht op 10-12-2020 08:51
Reden: Ik weet het niet 100% zeker en geen zin om een heleboel poscasts te gaan doorspitten
99.79% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet zo goed begrijpt van mensen die zoveel vertrouwen hebben in de wetenschap: lezen jullie follow the the money? Ann Vossen en Kluytman? OMT leden waarvan blijkt dat ze financiële belangen hebben bij testlab en sneltesten? Verdienen aan de testen en aan corona? Dat adviseert onze politiek. Even los van dat ik heus vertrouwen heb in hun kennis, de wetenschap heeft al meerdere malen laten zien financiële belangen te hebben in farmacie. Ook laten zien dat deze belangen hun keuzes beïnvloeden. Hoe kan je dan 100% vertrouwen op zo'n vaccin? Wetende dat in onze wereld en er keuzes worden gemaakt die door geld gedreven worden en niet perse het beste zijn voor de burger? Daarnaast de baas van de WHO zegt luid en duidelijk dat het vaccin slechts een onderdeel is van de oplossing van de pandemie. Het is illusie dat de maatregelen van tafel zijn als het vaccin er is. Covid 19 muteert zich en het is al duidelijk dat je er met 1 vaccin niet bent. Het is niet duidelijk wat het vaccin doet met de vruchtbaarheid van de vrouw/man. Die moet nog nader onderzocht worden. Mensen met een allergie voor een bestanddeel mogen geen vaccin. Ben je zwanger of geef je borstvoeding, dan is nog niet duidelijk of dat goed is voor het kind. Dit is niet onderzocht nog. Wat denken mensen nu precies? Er is gewoon heel veel niet goed onderzocht. Natuurlijk moeten we uit deze pandemie komen maar een vaccin lost dat maar deels op en je weet nog zoveel niet. Ze verwachten van alles maar als je dadelijk onvruchtbaar bent, dan hoef je niet bij de farmaceut aan te kloppen en die wetenschapper die geld verdient heeft aan het vaccin, die zegt gewoon: dat was onhandig. Ik heb besloten dat ik niet buitensporig wil verdienen aan covid 19 en heb geld gedoneert aan de gezondheidszorg (lees het artikel maar op follow the money). Het is zo naïef om te denken dat de farmaceutische industrie, de wetenschap en de politiek ineens weldoeners zijn geworden die alleen maar bezig zijn met wat het beste is voor de burger. Hier spelen zoveel belangen mee en die zijn niet allemaal goed voor jou en mij. Daarom ben ik blij dat ik achteraan sta voor het vaccin. Ik wacht mooi af en hoop dat ik nooit aan de beurt kom.
anjer84 wijzigde dit bericht op 10-12-2020 08:45
0.07% gewijzigd
retrostar schreef:
10-12-2020 08:12
Ik behoor zelf niet tot een risicogroep en aangezien er een schaarste aan vaccins is, voorlopig niet. Als de epidemie is afgelopen dan hoeft het ook trouwens niet meer.

Ik heb niets tegen vaccins overigens.
Same here. Ben zeer voor vaccins en heb vertrouwen dat dit vaccin goed ontwikkeld is. Lange termijn bijwerkingen zijn bij vaccins zeer zeldzaam. Toch weet je het bij zo’n nieuw vaccin nog niet zeker. Aangezien het risico om veel last te hebben van covid voor mij zeer laag is, wil ik het vaccin voorlopig nog niet.
(Als je een hoog risico loopt, of veel in aanraking komt met kwetsbare mensen, lijkt het me wel verstandig het vaccin te nemen).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ontzettend voor.

Maar ik heb vandaag een sollicitatiegesprek voor de functie van teststraat coördinator en ik wil dat toch wel langer dan twee maanden doen.

Dus ik vind het iets minder erg als mensen zich niet laten vaccineren. 😂
'Het is niet duidelijk wat het vaccin doet met de vruchtbaarheid van de vrouw/man. Die moet nog nader onderzocht worden'

@anjer84, hoe zit dat?
Ik hoorde eerder een verhaal hierover van iemand, maar diegene is nogal een viruswappie, dus nam ik het niet echt serieus, maar inmiddels lees ik het steeds vaker.
Alle reacties Link kopieren
Er is werkelijk waar nog nooit een vaccin geweest dat onvruchtbaarheid veroorzaakt. Dus waar die onzin nou opeens weer vandaan komt? Dat is net zo ongegrond speculeren als zeggen 'maar wat als er door dat vaccin nou opeens een derde oor uit mijn voorhoofd gaat groeien'?

Wél heeft bijvoorbeeld het BMR-vaccin een hoop onvruchtbaarheid voorkómen.
Alle reacties Link kopieren
anjer84 schreef:
10-12-2020 08:42
Wat ik niet zo goed begrijpt van mensen die zoveel vertrouwen hebben in de wetenschap: lezen jullie follow the the money? Ann Vossen en Kluytman? OMT leden waarvan blijkt dat ze financiële belangen hebben bij testlab en sneltesten? Verdienen aan de testen en aan corona? Dat adviseert onze politiek. Even los van dat ik heus vertrouwen heb in hun kennis, de wetenschap heeft al meerdere malen laten zien financiële belangen te hebben in farmacie. Ook laten zien dat deze belangen hun keuzes beïnvloeden. Hoe kan je dan 100% vertrouwen op zo'n vaccin? Wetende dat in onze wereld en er keuzes worden gemaakt die door geld gedreven worden en niet perse het beste zijn voor de burger? Daarnaast de baas van de WHO zegt luid en duidelijk dat het vaccin slechts een onderdeel is van de oplossing van de pandemie. Het is illusie dat de maatregelen van tafel zijn als het vaccin er is. Covid 19 muteert zich en het is al duidelijk dat je er met 1 vaccin niet bent. Het is niet duidelijk wat het vaccin doet met de vruchtbaarheid van de vrouw/man. Die moet nog nader onderzocht worden. Mensen met een allergie voor een bestanddeel mogen geen vaccin. Ben je zwanger of geef je borstvoeding, dan is nog niet duidelijk of dat goed is voor het kind. Dit is niet onderzocht nog. Wat denken mensen nu precies? Er is gewoon heel veel niet goed onderzocht. Natuurlijk moeten we uit deze pandemie komen maar een vaccin lost dat maar deels op en je weet nog zoveel niet. Ze verwachten van alles maar als je dadelijk onvruchtbaar bent, dan hoef je niet bij de farmaceut aan te kloppen en die wetenschapper die geld verdient heeft aan het vaccin, die zegt gewoon: dat was onhandig. Ik heb besloten dat ik niet buitensporig wil verdienen aan covid 19 en heb geld gedoneert aan de gezondheidszorg (lees het artikel maar op follow the money). Het is zo naïef om te denken dat de farmaceutische industrie, de wetenschap en de politiek ineens weldoeners zijn geworden die alleen maar bezig zijn met wat het beste is voor de burger. Hier spelen zoveel belangen mee en die zijn niet allemaal goed voor jou en mij. Daarom ben ik blij dat ik achteraan sta voor het vaccin. Ik wacht mooi af en hoop dat ik nooit aan de beurt kom.
Als de twee OMT leden financiële belangen hebben bij de labs en de sneltesten, dan zouden ze toch tegen een vaccin zijn als het hun om geld te doen is?

En als mensen onvruchtbaar kunnen worden van het vaccin, zou dat bestanddeel dat dat veroorzaakt niet een goede vervanger zijn voor de operaties die je anders zou moeten ondergaan? Overigens kan het zo zijn dat als je covid krijgt je als man tijdelijk onvruchtbaar bent. En misschien zelfs voor altijd. Dat is al wel aangetoond dat die kans er is. Of het vaccin dat veroorzaakt niet. (En de kans dat dat zo is is volgens mij niet aanwezig want can de afzonderlijke bestanddelen weet men welk effect het heeft op de mens).

En waarom zouden mensen hier geen geld aan mogen verdienen? En wel aan eten bijvoorbeeld. Dat is namelijk ook iets dat we echt moeten hebben. En waar dus ook dikke winsten op worden gemaakt over onze en de boeren ruggen. Maar daar is het wantrouwen niet groot over.

Dat immense wantrouwen tegenover de farmacie begrijp ik niet.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
10-12-2020 08:24
Het lijkt mij dat ze het beste de eerstvolgende groep die ze willen vaccineren eerst een test laten ondergaan of die al geen covid-19 hebben doorgemaakt. Dat scheelt dan 10% aan vaccins en dus levens als ze vaccins alleen gebruiken voor degenen die het nodig hebben.
Ja eens! Iemand met nog actieve antistoffen tegen Covid hoeft natuurlijk niet als eerste een vaccin, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
10-12-2020 08:44
Same here. Ben zeer voor vaccins en heb vertrouwen dat dit vaccin goed ontwikkeld is. Lange termijn bijwerkingen zijn bij vaccins zeer zeldzaam. Toch weet je het bij zo’n nieuw vaccin nog niet zeker. Aangezien het risico om veel last te hebben van covid voor mij zeer laag is, wil ik het vaccin voorlopig nog niet.
(Als je een hoog risico loopt, of veel in aanraking komt met kwetsbare mensen, lijkt het me wel verstandig het vaccin te nemen).

Zou jij wel het Astrazeneca vaccin nemen, dat gebaseerd is op de oude vertrouwde techniek van verzwakt virus?
Alle reacties Link kopieren
heavydrizzle schreef:
10-12-2020 08:59
Er is werkelijk waar nog nooit een vaccin geweest dat onvruchtbaarheid veroorzaakt. Dus waar die onzin nou opeens weer vandaan komt? Dat is net zo ongegrond speculeren als zeggen 'maar wat als er door dat vaccin nou opeens een derde oor uit mijn voorhoofd gaat groeien'?

Wél heeft bijvoorbeeld het BMR-vaccin een hoop onvruchtbaarheid voorkómen.
Lol! Maar de vergelijking is zo gek niet.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik eerst een felle tegenstander was begin ik steeds meer bij te draaien. MAAR: het vaccin is niet getest op zwangere vrouwen/jonge kinderen. En aangezien ik nu zwanger ben is mijn antwoord voor nu: nee. Maar misschien daarna wel.
Mijn kind van 1 laat ik niet vaccineren.

Laten jullie je kinderen vaccineren?
Alle reacties Link kopieren
Dat van die vruchtbaarheid is geschreven door mensen die niets van moleculaire biologie kennen. Ze hebben iets horen waaien en denken dat het direct iets betekent.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/12 ... ialemedia/

Onder kopje "milieu". Ook andere fabels worden uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren
Goed verhaal van de VRT.

En gewoon de gebruikelijke complotwappie-nonsens, dus. Dat mensen daar nog intrappen, zeg.
diamantje123 schreef:
10-12-2020 09:15

Laten jullie je kinderen vaccineren?
Nee, mijn kind zeker niet. Covid is volstrekt ongevaarlijk voor haar en kinderen tot 14 verspreiden het amper.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
10-12-2020 09:15
Waar ik eerst een felle tegenstander was begin ik steeds meer bij te draaien. MAAR: het vaccin is niet getest op zwangere vrouwen/jonge kinderen. En aangezien ik nu zwanger ben is mijn antwoord voor nu: nee. Maar misschien daarna wel.
Mijn kind van 1 laat ik niet vaccineren.

Laten jullie je kinderen vaccineren?

Vooropgesteld: ik denk dat kinderen geen vaccin zullen krijgen. Maar mocht dat wel zo zijn, dan heb ik een deal met mijn ex dat de kids alleen het AstraZeneca vaccin mogen omdat dat gebaseerd is op een traditionele techniek.

https://www.trouw.nl/zorg/het-vaccin-va ... ~b595e082/

"AstraZeneca maakt gebruik van een beproefde vaccintechniek. Het verbouwt een onschuldig verkoudheidsvirus zodanig dat het eiwitten van Sars-Cov-2 kan produceren. Daar reageert het immuunsysteem op, zodat het lichaam na een infectie snel het coronavirus herkent en kan opruimen.

Die beproefde manier biedt grote voordelen. Zo is er meer bekend over de werking op langere termijn dan bij de techniek die Pfizer en Moderna toepassen. "

Ik ben zeker niet anti-vaxx (zou zelf wel het Pfizer vaccin nemen) maar zie er wel wat in om mensen die nog lang mee moeten (zoals kinderen) het meest bekende vaccin te geven. Je wil waar het je kinderen betreft toch nog meer risico's uitsluiten dan voor jezelf.
rosadebree schreef:
10-12-2020 09:07
Zou jij wel het Astrazeneca vaccin nemen, dat gebaseerd is op de oude vertrouwde techniek van verzwakt virus?
Nee, ook pas na een jaar ofzo. Even die lange termijn bijwerkingen afwachten. Zijn er hoogstwaarschijnlijk niet, maar aangezien covid voor mij amper risicovol is, wacht ik even met een vaccin.
Alle reacties Link kopieren
Liara schreef:
10-12-2020 08:53
'Het is niet duidelijk wat het vaccin doet met de vruchtbaarheid van de vrouw/man. Die moet nog nader onderzocht worden'

@anjer84, hoe zit dat?
Ik hoorde eerder een verhaal hierover van iemand, maar diegene is nogal een viruswappie, dus nam ik het niet echt serieus, maar inmiddels lees ik het steeds vaker.
Het is geen uit de lucht gegrepen verhaal. Lees deze artikelen maar eens:

https://whyy.org/segments/the-placenta- ... 20separate.

https://bjgplife.com/2020/05/21/of-herv ... he-future/

https://virological.org/t/response-to-n ... iruses/396

Het verhaal samengevat in mijn eigen woorden (en ik ben geen arts dus vergeef me als het niet helemaal 100% klopt):

Voordat er zoogdieren waren, konden organismen zich alleen voortplanten door het leggen van eieren. Op een gegeven moment werd zo'n organisme geïnfecteerd met een virus wat ervoor zorgde dat er een placenta ontstond waardoor de nakomeling zich in het lichaam van de moeder kon ontwikkelen. Het eiwit wat hiervoor zorgt is vergelijkbaar met een eiwit (syncyntin) waartegen dit vaccin nu juist antilichamen moet maken.
In de dierenproeven voor het Covid vaccin is geen onderzoek gedaan bij zwangere dieren.
We weten dus simpelweg niet wat het effect zal zijn op het aanmaken en groeien van de placenta in het vrouwelijk lichaam.
Het is een risico dus, misschien een klein risico, misschien een groot risico. Dat zal de toekomst leren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven