Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe snel na besmetting klachten

23-12-2020 13:08 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige week is er op de school waar ik werk een flinke uitbraak geweest. Op maandag en dinsdag heb ik nog gewerkt en daarna stroomde tot gister de positieve testen binnen. Ik heb wel contact gehad met mensen die positief zijn getest maar geen nauw contact. Zondag, de 5e dag heb ik mij laten testen. Dit was negatief. Nu meen ik vanalles te voelen maar ik ben nogal een druktemaker dus het kan net zo goed tussen mijn oren zitten.
Ik zit nu op dag 8 na mijn laatste contact. Zou ik dan al iets moeten merken?
Alle reacties Link kopieren
Als je symptomen hebt anders dan zondag zou je je nog eens kunnen/moeten laten testen. Dan heb je ook meer zekerheid en wat geruststelling.
Alle reacties Link kopieren
Zeker als je huisgenoten hebt of in een risicogroep valt zou ik nog een keer een test aanvragen. Heb je het informatienummer al gebeld?
nounou
Alle reacties Link kopieren
De kans is klein, vandaar dat je nu niet meer 10 dagen hoeft af te wachten. Maar er is een kans, laat je voor de zekerheid nog eens testen. Hopelijk komt de uitslag dan snel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, alleen toen ik vorige week woensdag hoorde van de eerste besmettingen heb ik mij donderdag meteen testen. Toen begreep ik dat eerder dan 5 dagen na je laatste contact geen zin had. Toen dus zondag getest. Nu kan ik pas morgen of overmorgen aanvragen omdat je maar 2 keer per week mag testen. Ik vroeg me alleen af of mensen na 8 dagen nog klachten kregen?
Alle reacties Link kopieren
Dit plaatje geeft best goede informatie:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/quarantaine
Alle reacties Link kopieren
Luxaflex schreef:
23-12-2020 13:43
Dit plaatje geeft best goede informatie:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/quarantaine
Oh heel erg bedankt!!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man kreeg op dag 7 echt klachten, op dag 6 hoestte hij 2x wat zonder corona nooit zou zijn opgevallen. Op dag 7 was hij ineens enorm neusverkouden
Alle reacties Link kopieren
De meeste klachten ontstaan rond dag 5.
Daarna tussen dag 6 en 14.

Dus ik zou gaan testen
Je meent van alles te voelen, schrijf je? Maar wat dan... je hebt toch klachten of je hebt ze niet?!
Als je na 10 dagen geen klachten hebt en er negatief voor test dan ben je niet besmet.
RoCar schreef:
23-12-2020 14:19
De meeste klachten ontstaan rond dag 5.
Daarna tussen dag 6 en 14.

Dus ik zou gaan testen
Nee al voor 5 dagen. Daarom mag tegenwoordig op 5e dag test gedaan worden.
Zeker even voor de zekerheid nog een test aanvragen. Je kunt het maar beter zeker weten!
Alle reacties Link kopieren
Zeepje-uit-de-zee schreef:
23-12-2020 15:01
Nee al voor 5 dagen. Daarom mag tegenwoordig op 5e dag test gedaan worden.
Dat klopt niet helemaal. Vijf dagen na besmetting is een tijdstip waarop een test betrouwbaar is. Dat betekent niet dat je dan ook per se al symptomen moet hebben; dat kan ook nog wat later komen.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
23-12-2020 14:22
Je meent van alles te voelen, schrijf je? Maar wat dan... je hebt toch klachten of je hebt ze niet?!

Dit. Heb je nou klachten of niet?
S-Groot schreef:
25-12-2020 00:22
Dit. Heb je nou klachten of niet?
Nou... Als ik nu te horen krijg dat ik volgende week naar de tandarts moet, krijg ik spontaan kiespijn. En als ik erachter kom dat ik in de buurt van iemand met corona ben geweest, krijg ik spontaan keelpijn, puur door de stress en onzekerheid. Je lichaam kan je echt wel voor de gek houden. Net als wanneer je zwanger wilt worden en je elke maand weer zwangerschapssymptomen denkt te voelen. Etcetera etcetera. Ik snap precies wat TO bedoelt met dat ze van alles denkt te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Brucedehond schreef:
25-12-2020 00:31
Nou... Als ik nu te horen krijg dat ik volgende week naar de tandarts moet, krijg ik spontaan kiespijn. En als ik erachter kom dat ik in de buurt van iemand met corona ben geweest, krijg ik spontaan keelpijn, puur door de stress en onzekerheid. Je lichaam kan je echt wel voor de gek houden. Net als wanneer je zwanger wilt worden en je elke maand weer zwangerschapssymptomen denkt te voelen. Etcetera etcetera. Ik snap precies wat TO bedoelt met dat ze van alles denkt te voelen.
Precies dit! En ik was door de uitbraak met minimaal 6 positief geteste mensen in contact gekomen (geen nauw contact).. Ik moest deze week een heel klein beetje hoesten waar ik helemaal de focus op ging leggen. Ik heb nóg een keer getest en was negatief en ook geen enkele klacht meer! Vooral die onzekerheid is irritant, vooral wanneer ik met kerst mensen ga zien die ik niet graag zou besmetten. En ik leef alle regels sowieso na maar dat deden mijn collega's ook en toch zijn er in totaal 16 mensen besmet.
Alle reacties Link kopieren
Doortjee schreef:
25-12-2020 21:14
Precies dit! En ik was door de uitbraak met minimaal 6 positief geteste mensen in contact gekomen (geen nauw contact).. Ik moest deze week een heel klein beetje hoesten waar ik helemaal de focus op ging leggen. Ik heb nóg een keer getest en was negatief en ook geen enkele klacht meer! Vooral die onzekerheid is irritant, vooral wanneer ik met kerst mensen ga zien die ik niet graag zou besmetten. En ik leef alle regels sowieso na maar dat deden mijn collega's ook en toch zijn er in totaal 16 mensen besmet.

Ok, geen klachten dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg na dag 9 klachten, op dag 5 negatief getest.. Dus ik zou voor de zekerheid laten testen. Bij mij was de test op dag 9 positief.
Alle reacties Link kopieren
vrouw-92 schreef:
27-12-2020 12:06
Ik kreeg na dag 9 klachten, op dag 5 negatief getest.. Dus ik zou voor de zekerheid laten testen. Bij mij was de test op dag 9 positief.
Oh dat is echt nog laat! Ik heb idd nog een keer getest en het was negatief! Daarvoor geen enkele klacht??
Alle reacties Link kopieren
Het is echt heel moeilijk te zeggen, vaak herken je het pas achteraf als klachten. Wij zijn vermoedelijk op een maandag besmet geraakt. Man en ik hadden beiden op zondag heel lichte verkoudheidsklachten. Zoiets als wanneer je een stukje gefietst hebt in de kou zeg maar. Dat je een waterige loopneus hebt, wat niet veel voorstelt. Volgende ochtend gebeld voor een test. Als we geen positieve dochter hadden gehad had ik denk ik niet gebeld. Man werd die maandagavond echt ziek met koorts (40 plus) dus dat was een duidelijk symptoom. Ik heb eigenlijk de hele week geen echte symptomen erbij gekregen, later in de week wat lichte verhoging.
Achteraf hadden we al eerder symptomen. Mijn man was sinds vrijdag al uit zijn hum, wilde extreme dingen doen zoals ontslag nemen enzo. Dit heb ik achteraf vaker gehoord dat mensen dat hebben. Ook waren we zondagochtend opeens uit het niks allebei 1/1,5 kilo lichter dan normaal, maar daar waren we toen nog blij om ;-).
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
28-12-2020 15:12
Het is echt heel moeilijk te zeggen, vaak herken je het pas achteraf als klachten. Wij zijn vermoedelijk op een maandag besmet geraakt. Man en ik hadden beiden op zondag heel lichte verkoudheidsklachten. Zoiets als wanneer je een stukje gefietst hebt in de kou zeg maar. Dat je een waterige loopneus hebt, wat niet veel voorstelt. Volgende ochtend gebeld voor een test. Als we geen positieve dochter hadden gehad had ik denk ik niet gebeld. Man werd die maandagavond echt ziek met koorts (40 plus) dus dat was een duidelijk symptoom. Ik heb eigenlijk de hele week geen echte symptomen erbij gekregen, later in de week wat lichte verhoging.
Achteraf hadden we al eerder symptomen. Mijn man was sinds vrijdag al uit zijn hum, wilde extreme dingen doen zoals ontslag nemen enzo. Dit heb ik achteraf vaker gehoord dat mensen dat hebben. Ook waren we zondagochtend opeens uit het niks allebei 1/1,5 kilo lichter dan normaal, maar daar waren we toen nog blij om ;-).
Hoe gaat het nu met jullie? Hopelijk weer opgeknapt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven