Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona gehad, nu weer testen

26-12-2020 10:21 30 berichten
In oktober heb ik Corona gehad. Nu heb ik vandaag een snotneus, wat hoofdpijn en ga ik me weer laten testen. Maar kan het zo zijn dat ze nog iets oppikken van oktober eigenlijk? Ik heb geen idee hoe dat zit verder. Ik heb me toen ook niet hoeven laten testen om te zien of het over was zeg maar. Gewoon quarantaine gehad en toen de klachten over waren weer naar buiten. Ik zal het straks bij de test ook wel navragen voor de zekerheid, maar kan hier eigenlijk weinig over vinden. Iemand enig idee hier?
Alle reacties Link kopieren
Goeie vraag, ik lees even mee (paar weken geleden corona gehad en benieuwd wanneer ik me weer zou moeten laten testen bij klachten).
zeepaardje55 schreef:
26-12-2020 10:25
Goeie vraag, ik lees even mee (paar weken geleden corona gehad en benieuwd wanneer ik me weer zou moeten laten testen bij klachten).
Je moet je altijd laten testen bij klachten. Ook al heb je al Corona gehad. Ze weten gewoon nog te weinig over herinfecties.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me niet dat er nog ‘restjes’ van oktober meetbaar zijn. Maar ik heb er verder 0 verstand van.
Wat ik me wel afvraag is of je ook getest wordt op die nieuwe variant.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter was ook eind oktober positief getest. Zonder symptomen, als voorzorg getest op haar werk (zorg). Ze moest 10 dagen in quarantaine, en bij haar zeiden ze dat ze de komende twee maanden niet meer getest ging worden omdat de testen na een besmetting sowieso twee maanden positief blijven. Wij wonen wel in België.
Alle reacties Link kopieren
Tegen mij is er gezegd dat je acht weken na een positieve test ten allen tijden positief naar voren blijf komen. Terwijl je dan niet meer besmettelijk bent. Dus ben erg benieuwd bij jou.
Alle reacties Link kopieren
Stulpje schreef:
26-12-2020 10:51
Tegen mij is er gezegd dat je acht weken na een positieve test ten allen tijden positief naar voren blijf komen. Terwijl je dan niet meer besmettelijk bent. Dus ben erg benieuwd bij jou.
Hier ook!
Alle reacties Link kopieren
lillyswereld schreef:
26-12-2020 10:47
Mijn dochter was ook eind oktober positief getest. Zonder symptomen, als voorzorg getest op haar werk (zorg). Ze moest 10 dagen in quarantaine, en bij haar zeiden ze dat ze de komende twee maanden niet meer getest ging worden omdat de testen na een besmetting sowieso twee maanden positief blijven. Wij wonen wel in België.

Dat slaat in zo'n geval natuurlijk nergens op. Ze had geen symptomen dus dan weet je al helemaal niet of de besmetting van dat moment was of van een maand of zelfs twee maanden eerder. Dus om dan vanaf nu de komende twee maanden sowieso niet te mogen testen bij klachten is vrij dom.
Snotneus is volgens de schema's helemaal geen klassiek Corona symptoom. Dus als je daarnaast ook niet hoest, keelpijn hebt of koorts en je al Corona hebt gehad. Zou ik het vrij nutteloos vinden om te testen.
Alle reacties Link kopieren
21 oktober positief getest op Corona, 19 december opnieuw positief getest op Corona na contact met besmet persoon.
20 december gebeld door de GGD dat ik ook positief kan zijn door de eerste besmetting. Wel in isolatie door klachten, maar mijn huishouden hoeft niet getest en mag gewoon naar buiten.
21 december gebeld door GGD dat sinds die dag alles is aangepast. Ze houden nu 5 weken aan ipv 8 weken
Besmetting is nieuw en huishouden moet in quarantaine en na 5 dagen laten testen.
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef:
26-12-2020 11:25
Snotneus is volgens de schema's helemaal geen klassiek Corona symptoom. Dus als je daarnaast ook niet hoest, keelpijn hebt of koorts en je al Corona hebt gehad. Zou ik het vrij nutteloos vinden om te testen.
Laat een snotneus nu de enige klacht zijn bij mijn eerste positieve test.
Ik heb zojuist gebeld met de ggd en ze gaven 8 weken door nog.
Alle reacties Link kopieren
Schoonzus half oktober positief, met klachten, heeft begin december opnieuw moeten testen, was toen keurig negatief, dus niet altijd heeft die 8 weken waarde.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is vorige week positief getest en een paar dagen later negatief. Allebei pcr test.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
26-12-2020 11:18
Dat slaat in zo'n geval natuurlijk nergens op. Ze had geen symptomen dus dan weet je al helemaal niet of de besmetting van dat moment was of van een maand of zelfs twee maanden eerder. Dus om dan vanaf nu de komende twee maanden sowieso niet te mogen testen bij klachten is vrij dom.
Ja , klopt wel meer niet aan hoe ze hier in België bepalen of je risico bent of niet hoor. Wij die met haar samenwoonden , zouden normaal als hoog risicocontact ingeschaald worden en getest moeten worden na 5 dagen , maar omdat er toen te weinig testen waren , werden we als laag risico ingeschaald en mochten we zelfs geen test. Snap dat eens.

Gisteren kregen we trouwens een mail van de schooldirecteur van onze zoon. Dat zoon een laag risicocontact heeft gehad met een klasgenoot die positief is getest. Hoe kan dat überhaupt een laag risicocontact zijn? Hij zit in het bijzonder onderwijs. Wel maar met zeven in de klas + leerkrachten (vaak 2 tegelijk) Maar die klasjes zijn ienieminie (wel met mondmasker) als ze daar de 1.5 meter regel moeten aanhouden mogen er maar 3 mensen in dat lokaal.
Alle reacties Link kopieren
sjatje schreef:
26-12-2020 11:31
21 oktober positief getest op Corona, 19 december opnieuw positief getest op Corona na contact met besmet persoon.
20 december gebeld door de GGD dat ik ook positief kan zijn door de eerste besmetting. Wel in isolatie door klachten, maar mijn huishouden hoeft niet getest en mag gewoon naar buiten.
21 december gebeld door GGD dat sinds die dag alles is aangepast. Ze houden nu 5 weken aan ipv 8 weken
Besmetting is nieuw en huishouden moet in quarantaine en na 5 dagen laten testen.
Je hebt voor de tweede keer Corona dus?
Alle reacties Link kopieren
Stulpje schreef:
26-12-2020 10:51
Tegen mij is er gezegd dat je acht weken na een positieve test ten allen tijden positief naar voren blijf komen. Terwijl je dan niet meer besmettelijk bent. Dus ben erg benieuwd bij jou.
Wat ik me dan afvraag: hoe doet Lewis Hamilton dat dan? Eerst positief dus niet meedoen aan de F1 maar een wedstrijd later (1 of 2 weken later) negatief en mocht hij weer meedoen.

Mijn kind vond het heel moeilijk om te bepalen of er sprake was van klachtenvrij na de positieve test. Vond dat een hele grote verantwoordelijkheid. Er waren namelijk ook nauwelijks klachten, maar wel een beetje, ten tijde van de test. Toch na drie weken laten testen, ook ivm co-ouder en risicogroep, negatief.
Ik heb gehoord dat het virus ook in slaapstand of iets dergelijks kan gaan en je dan later weer een opleving kan krijgen. Waardoor je denkt dat je opnieuw besmet bent maar eigenlijk was het oude virus nog niet helemaal weg.

Ik zou dus altijd weer opnieuw laten testen ook al ben je al een keer positief getest.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
26-12-2020 13:00
Je hebt voor de tweede keer Corona dus?
Idd :cry:
Alle reacties Link kopieren
Advies was eerst pas weer testen na 6-8 weken na een positieve test.

Nu mag je testen zodra je opnieuw Corona klachten krijgt.

En het is niet zo dat je altijd 8 weken lang positief test. Ik had laatst een burger die een test had gedaan 3 weken na positieve test en ik mocht hem nu de negatieve uitslag doorbellen. Dus was wel negatief na 3 weken
isa__88 wijzigde dit bericht op 26-12-2020 14:56
46.41% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
sjatje schreef:
26-12-2020 11:31
21 oktober positief getest op Corona, 19 december opnieuw positief getest op Corona na contact met besmet persoon.
20 december gebeld door de GGD dat ik ook positief kan zijn door de eerste besmetting. Wel in isolatie door klachten, maar mijn huishouden hoeft niet getest en mag gewoon naar buiten.
21 december gebeld door GGD dat sinds die dag alles is aangepast. Ze houden nu 5 weken aan ipv 8 weken
Besmetting is nieuw en huishouden moet in quarantaine en na 5 dagen laten testen.
Wat een gedoe!
Hier (Duitsland) vertelde de huisarts dat je ook nog lang positief kan testen na een doorlopen besmetting, omdat de PCR-test zo nauwkeurig is dat hij nog "restmateriaal" vindt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
26-12-2020 14:56
Wat een gedoe!
Hier (Duitsland) vertelde de huisarts dat je ook nog lang positief kan testen na een doorlopen besmetting, omdat de PCR-test zo nauwkeurig is dat hij nog "restmateriaal" vindt.
Helaas geen “restmateriaal”. Want na positief met een snotneus, helemaal opgeknapt.
Maar nu al meer dan een week 39,5 graden koorts en kortademig.
Ik denk dat het voor de GGD zelf niet meer heel duidelijk is
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef:
26-12-2020 11:25
Snotneus is volgens de schema's helemaal geen klassiek Corona symptoom. Dus als je daarnaast ook niet hoest, keelpijn hebt of koorts en je al Corona hebt gehad. Zou ik het vrij nutteloos vinden om te testen.
Hier een loopneus die achteraf gezien amper 2 dagen duurde. Geen hoest of koorts (gelukkig) maar wel positief.
Ik was oprecht verbaasd dat je met deze minimale corona kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft dus een snotneus en rode ogen en is positief getest.
Een paar dagen later negatief. Echt ziek is ie ook niet geworden en ik ook niet.

Dan klopt er toch iets niet.
Hij zou wel graag willen weten wat het nou is.
Alle reacties Link kopieren
sjatje schreef:
26-12-2020 14:44
Idd :cry:

Balen joh! Was je al opgeknapt van de vorige?

Wat zou zo’n vaccin dan beter moeten doen vraag ik me oprecht af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven