Lijf & Lijn alle pijlers

In een gezond tempo naar een gezond BMI in 2021

26-12-2020 20:10 901 berichten
Het vervolg op de 2020-editie (lijf-lijn/20-in-2020-met-tabel/list_mes ... #p30826822). Want ja, langzaam afvallen en nieuwe eetpatronen aanleren kost tijd. Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die voor de lange termijn gaat. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

VIVA en het forum houden helaas op te bestaan. Dit topic krijgt een vervolg op viafora.nl, en ook de tabel verhuist mee. Je vindt de herstart van het topic hier: https://www.viafora.nl/forum/lijf-en-li ... gezond-bmi

Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@yoehoehoehoe @randomwriter of @anijsblokje) of die je wil toevoegen.

Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.

Naam Leeftijd Lengte Start Streef Huidig Kwijt BMI
JEMMER 23 163 109 60 105,8 (05/07) - 3,2 39,8
RandomWriter 40 176 91,1 74 86,3 (30/04) - 4,8 27,9
anijsblokje 34 173 100,0 65 65,1 (12/06) - 34,9 21,1
Iertjepiertje 26 174 86,0 65 73,7 (01/02) - 12,3 24,4
grietje2 41 183 111,7 95 109,4 (12/06) - 2,3 32,5
Yoehoehoehoe 30+ 171 124,4 80 100 (24/06) -24,4 34,2
LoveDobby 48 170 102,7 77,7 80,2 (10/07) -22,5 27,7
Aardbei-banaan 30 163 77 65 69,9 (20/02) - 7,1 26,3
Femmeke87 34 170 87,3 69,9 85,3 (29/06) -2 29,4
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 10-07-2021 07:35
22.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De 2021-editie! We gaan stug door met het aanleren van gezond eetgedrag en langzaam verder op de weg naar een gezond BMI. Nieuwe meeschrijvers welkom!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee!
Lengte: 1.68
Gewicht: 75 kilo (hopelijk niet meer na deze dagen)
Streef: 68

Ik begin morgen! Succes allemaal xx
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben al veel afgevallen en nu randje gezond/ongezond BMI, het schommelt er omheen. Ik zou graag nog verder afvallen en hier meeschrijven als dat mag, graag in de tabel ook.

Lengte 1.72
Leeftijd 45
Gewicht vanmorgen 74,4
Streef 65

Ik wil graag rond de zomer streef bereikt hebben en streef ook in december nog gehandhaafd hebben, ben van plan om actief mee te schrijven.
Ik doe ook mee!
Het is nu echt te erg geworden.. voel me niet meer fijn zo met overgewicht.
Was afgelopen zomer 5 kilo afgevallen en woog 71 kilo maar helaas weer alles terug erbij gegeten:(

Lengte: 1.67
Leeftijd: 35
Gewicht: 76 kilo
Gezond BMI: 69 kilo

Wil nu gewoon terug op de 71 komen en dan het liefste eindelijk terug onder de 70 want ik ben maar 1.67 meter en mag maar rond de 60-69 kilo wegen eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Jullie staan erbij!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de asr vitality app gedownload, meer hier toevallig? Hopelijk motiveert het, korting op producten door stappen te tellen (3,50 per maand wel). En korting als je bij ditzo bent verzekerd, dan ben en wil ik niet maar wil dit wel uitproberen.
Ik doe ook graag mee!! Begin 2 januari. Zal dan ook gaan wegen, ik durf niet te wegen :-$
Avena schreef:
26-12-2020 20:17
De 2021-editie! We gaan stug door met het aanleren van gezond eetgedrag en langzaam verder op de weg naar een gezond BMI. Nieuwe meeschrijvers welkom!

:cheer: Hoera, een nieuw topic! Had je vorig jaar gedacht dat het openen van een nieuw topic een jaarlijkse gebeurtenis zou worden?

@Charlotte, Tweetje & Gya: Welkom! Als jullie het vorige topic een beetje hebben gevolgd, weten jullie dat je je kunt voorbereiden op flinke "longreads"; er worden hier soms hele lange posts geschreven. 8-)

@Tweetje: Hoeveel ben je afgevallen en hoe is je dat gelukt? Ik ben ook veel afgevallen (bijna 35 kg in totaal) en vond het bereiken van een gezond BMI een enorme mijlpaal, waar ik mezelf een enorm cadeau voor heb gedaan. :mrgreen: Daar heb ik toen ivm herkenbaarheid niet over geschreven in dit topic, maar sinds mijn BMI <25 was, rijd ik rond op een nieuwe fiets! Minimaal 1x per week (ik gebruik mijn fiets zeker dagelijks) gaat dat dan ook door mijn hoofd, dat ik die mooie fiets heb vanwege mijn gezonde BMI.
Overigens lukt het mij nu al langere tijd mijn gewicht stabiel te houden. Maar ik blijf meeschrijven!

@Gya: Heb je helder voor jezelf waarom je weer aangekomen bent sinds de zomer?

@Arequipa: Nee, geen ASR vitality hier. Ik weet wel dat Gregory Sedoc dat promoot. :love: :heart:

@Yoehoehoe: De weegschaal is maar een getal... Ik herken het gevoel dat je er niet op wil, maar echt..., doe het gewoon, dan weet je waar je aan toe bent. De gedachte die mij hielp in die periode, was: Oké, vanaf nu wordt het alleen maar minder. (en ik ben waarschijnlijk 108 kg geweest, dus ik weet waar ik het over heb) Wat is er voor jou zo belangrijk (aan O&N?) dat je 2 januari als startdatum neemt?


Hier is alles oké. Ik heb best veel gegeten met de kerstdagen, maar heb het eigenlijk wel redelijk gezond gehouden. Vooral lekker 's avonds gegeten, niet veel hapjes enzo. Verder heb ik veel bewogen: iedere dag hardgelopen of gewandeld. Net als anders dus eigenlijk. Maar ik voel nog wel dat ik "vol" zit. Vandaag heb ik met een vriend afgesproken. Ivm het weer thuis en niet in de duimen voor een wandeling. Misschien doen we nog wel een rondje. En ik bedenk me nu dat ik naar hem toe kan lopen. (als ik niet wegwaai!) Ik hoorde al dingen over lunchen met quiche. Maar eigenlijk doe ik liever rustig aan met eten vandaag. Ik kijk wel even hoe ik dat ga doen, misschien wordt de lunch de hoofdmaaltijd van de dag, of zo.

Verder merk ik dat ik goed in mijn vel zit. Ik zag op tegen de donkere decembermaand, maar het vele bewegen heeft weer goed geholpen. Begin februari is het alweer een flink stuk lichter buiten, dus nog even zo door en dan komt het wel goed!
anoniem_64be98fab165f wijzigde dit bericht op 27-12-2020 09:59
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@anijsblokje: moest gregory opzoeken maar herken m weer van expeditie robinson en daar was hij niet zo leuk!

Moest hard lachen van je post zat net een recept te lezen van Miljuska die ik op haar ig zag langskomen en ik wil maken voor lunch of avondeten.

Maar goed bezig! Moet vandaag ook maar met freeletics sporten op de mat en hopelijk wat stappen aantikken.

@ Jemmer, hoe waren je feestdagen?

Elke dag gezond is er weer 1 of dat vanaf 1 januari is of gewoon vanaf nu meteen. Het stoppen met uitschuiven helpt hier vaak wel, een dag is nooit ‘opgegeven’.
Voor mij is het fijn om nog even tot dan mijn laatste restjes eten uit de vriezer/koelkast op te maken die ik straks niet meer ga eten. Vorig jaar zijn we (partner en ik) halverwege november begonnen tot en met mei en daarna afgezwakt. Dus ook tijdens de feestdagen 100% aan de lijn geweest. Gaf een goed gevoel. Voor nu gaat het dus niet perse voor mij dat ik wil beginnen na 2 januari, maar meer uit praktisch oogpunt en ik vind het oprecht heel zonde om eten weg te gooien.

45 kilo, wat een prestatie zeg, echt heel knap.

Ik gok dat ik zo rond de 120 kg weeg en ik zit nog te dubben over mijn streefgewicht. Eerst was 70 kg mijn doel, maar ik wil een iets realistischer doel nastreven. Ik denk 80 kilo, maat 40 als bovenkleding en 42 als onderkleding.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal
Ik wil ook meedoen
Moet er toch van komen.
165
85 kg
45 jaar
10 kg,ik weet dat dit niet genoeg is 🙁 maar daar zou ik al zooo blij mee zijn. Alles wat meer is, is mooi meegenomen.
Yoehoehoehoe schreef:
27-12-2020 09:49
[...]

45 kilo, wat een prestatie zeg, echt heel knap. [...]
Sorry, ik schreef 45 kg, maar het moet zijn 35 kg! Tikfoutje, nu aangepast. :)(althans, de 35 kg weet ik zeker, want dat ik 100kg geweest ben weet ik zeker, maar waarschijnlijk is mijn zwaarste gewicht ooit dus 108 geweest, maar dat was nooit "officieel" mijn startpunt) Nog steeds veel dus.

Ben je van plan om je eetpatroon helemaal om te gooien, dat je eerst nu je vriezer leeg moet eten?

Mijn vriezer zit ook vol! Ik moet weer even op het programma zetten dat ik weer regelmatig uit de vriezer eet.
anijsblokje schreef:
27-12-2020 10:07
Sorry, ik schreef 45 kg, maar het moet zijn 35 kg! Tikfoutje, nu aangepast. :)(althans, de 35 kg weet ik zeker, want dat ik 100kg geweest ben weet ik zeker, maar waarschijnlijk is mijn zwaarste gewicht ooit dus 108 geweest, maar dat was nooit "officieel" mijn startpunt) Nog steeds veel dus.

Ben je van plan om je eetpatroon helemaal om te gooien, dat je eerst nu je vriezer leeg moet eten?

Mijn vriezer zit ook vol! Ik moet weer even op het programma zetten dat ik weer regelmatig uit de vriezer eet.
35kg is evengoed een mega mooie prestatie!
Nou opzich valt het mee, ik eet nu vaak koolhydraat arm. Alleen we gaan nu weer nog een stapje verder en dat is ketogeen eten. Dan kun je zelfs bepaalde groenten en fruit soorten niet meer eten of heel weinig van eten. In mijn vriezer heb ik nog wat pasta/rijst maaltijden liggen en die gaan nu eerst op.
Ja omdat ik voor de zomervakantie een korte termijn doel had waardoor het me opeens 3 weken lang heel goed lukte en ik 5 kilo afviel alleen bij het idee al dat ik in mn bikini moest lopen wou ik zoveel mogelijk gewicht kwijt.
Ik heb toen heel goed opgelet wat ik at en de laatste week toen de vertrekdatum nog dichterbij kwam had ik zeker 5 avonden geen avondeten gegeten en vlogen de kilos eraf. Ik was dus in 3 weken van 76 kilo naar 71 kilo gegaan en voelde me weer redelijk goed in mijn bikini.
Op vakantie ook nog goed volgehouden maar toen we terug thuis waren begon het..steeds afhaaleten als kebap, pizza en friet vaak weer tussendoor snacken chips, chocola en ijsjes etc. En toen het werk terug begon at ik terug als altijd iets van 2500 tot 3000 calorien per dag en woog ik weer 76 terug in oktober 😔
Jaaa, ik ben er ook!
Man, wat een boel mensen erbij, gezellig! Welkom allemaal!

Ik heb al even niet meer gewogen, ik ga dit wel weer doen.
anoniem_649f3c76c8d8d wijzigde dit bericht op 27-12-2020 22:57
61.81% gewijzigd
Oh wat heftig RandomWriter, heel erg veel sterkte voor jou en natuurlijk ook je kinderen!
Ik wil ook graag meedoen. Ben dit jaar al 10 kg kwijt en wil er komen jaar nog 16.
Lengte 1,60 m, gewicht nu 80 kg, doel 64 kg.

Sterkte RandomWriter.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar Randomwriter, heftig voor je kinderen maar ook voor jou natuurlijk. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
@anijsblokje: ik ben veel afgevallen eigenlijk uit schrik na een bijeenkomst voor een maagverkleinende operatie. De crux zat hem erin dat je dan nog steeds het afvallen bereikt doordat je minder en aangepast eet en dit je leven lang moet volhouden om het effect te behouden. Ik dacht toen dat het dan ook zonder zo'n ingrijpende operatie met risico's zou moeten lukken en heb de eetvoorschriften voor na de operatie opgevraagd. Ben daar mee aan de slag gegaan en ze vormen mijn basis eetpatroon van alle dag. Alleen ik kan nu met de feestdagen lekker extra eten wat ik wil zonder risico op ziek worden. Ga morgen wel weer terug naar mijn basiseten want de feestdagen duren al vanaf sinterklaas helaas :-(

Het basisschema is simpel: 3 maaltijden en 3 keer zuivel. Alles laag in koolhydraten (onder de 6 gr per 100) en laag in vet. Bij ontbijt en lunch volkoren product en bij lunch en avond veel groente. Per dag zo'n 100 gram mager vlees of als ik dat niet haal een extra ei.
Zuivel kies ik voor magere kwark, optimel producten, Melkunie protein, kvarg of breaker high protein. Daarmee varieer ik zoveel mogelijk. Ontbijt met volkoren knackebrot en lunch met volkoren boterham en salade erbij. Ik eet dus wel koolhydraatbeperkt maar eet ze wel. Ik doe dit nu een ruim jaar en bevalt goed. In de zomervakantie heb ik 6 weken gegeten wat ik wilde, was toen kilo of 4 aangekomen, nu met december ook zoiets. Ik vind dat wel acceptabel en weet ook dat als ik het terug oppak dit weer minder wordt. Strenger dan dit ga ik nooit meer lijnen, ga nooit meer calorieën tellen of productgroepen uitsluiten. Dit past goed bij mij en voel me daar heel goed bij! Ik sport niet, behalve wandeling af en toe en fietsend naar mijn werk.
Wat goed Tweetje! Ik ken drie mensen die geopereerd zijn en die moeten inderdaad erg oppassen en één van die vriendinnen wordt af en toe ook heel ziek van verkeerd eten.
Ik probeer gewoon te eten. Met af en toe wat lekkers. Geen strenge regels. Ben tien kilo kwijt in vier maand.
Kunnen jullie het hele schema zien op je telefoon? Ik zie maar de helft of doe ik iets verkeerd?
Vandaag 75,6 kilo
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond lieve allemaal!

Avena: bedankt voor het aanmaken van het nieuwe topic, leuk en ook fijn dat je alles uit het oude topic hebt overgezet!

Arequipa: lief dat je dat vraagt, thanks! Mijn feestdagen waren gezellig hoor. We hebben een lekker diner gehad, een kerstfilm gekeken en spelletjes gespeeld. Ik ben pas eerste kerstdag voor het diner gekomen en ben vanmorgen teruggegaan naar huis (het was bij mijn ouders); mijn broer en zus blijven nog een paar dagen en dan voel ik me even schuldig erover, maar ik vind het ook goed geweest en heb echt weer behoefte om alleen te zijn eigenlijk dus ik ben er nu weer helemaal oké mee. Stemming is momenteel niet al te best, maar dat komt misschien ook door de gedachten van 'weer een jaar voorbij en nog steeds niets veranderd in positieve zin' en door de extreme vermoeidheid van afgelopen dagen. Dus dat wordt hopelijk vanzelf weer beter.

RandomWriter: wat een ontzettend heftige tijd moet dit voor je zijn, wat naar om dit slechte nieuws te horen weer. Ik wens je veel sterkte. Dikke knuffel. :hug:

Ook leuk dat er allemaal nieuwe mensen zijn aangehaakt! Ik heb even niet de energie om iedereen apart te noemen, maar ik heet jullie bij deze allemaal van harte welkom! Voel je vooral vrij om lekker enthousiast mee te schrijven, want we hebben alleen maar lieve mensen hier. :heart:
Alle reacties Link kopieren
@Random, wat heftig zeg... :hug:

anijsblokje schreef:
27-12-2020 09:14
:cheer: Hoera, een nieuw topic! Had je vorig jaar gedacht dat het openen van een nieuw topic een jaarlijkse gebeurtenis zou worden?

Nee, dat had ik zeker niet verwacht! Is een heel fijn gevoel dat we nu bijna een jaar verder zijn en dat ik gewoon bijna 9% minder lichaamsgewicht meezeul dan toen ik het vorige topic startte.

anijsblokje schreef:
27-12-2020 09:14
Ik ben ook veel afgevallen (bijna 35 kg in totaal) en vond het bereiken van een gezond BMI een enorme mijlpaal, waar ik mezelf een enorm cadeau voor heb gedaan. :mrgreen: Daar heb ik toen ivm herkenbaarheid niet over geschreven in dit topic, maar sinds mijn BMI <25 was, rijd ik rond op een nieuwe fiets! Minimaal 1x per week (ik gebruik mijn fiets zeker dagelijks) gaat dat dan ook door mijn hoofd, dat ik die mooie fiets heb vanwege mijn gezonde BMI.

Wat een mooi kado! Heel gaaf dat je jezelf dat gegund hebt en dat je er op deze manier nog steeds aan herinnerd wordt!

Zo, de administratie is weer bijgewerkt. Nu we zo'n grote groep hebben, neig ik er toch weer naar om het wachtwoord van het gedeelde account weer met wat mensen te gaan delen. Dit wordt wel veel werk zo.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomenmethangmat schreef:
27-12-2020 14:57
Wat goed Tweetje! Ik ken drie mensen die geopereerd zijn en die moeten inderdaad erg oppassen en één van die vriendinnen wordt af en toe ook heel ziek van verkeerd eten.
Ik probeer gewoon te eten. Met af en toe wat lekkers. Geen strenge regels. Ben tien kilo kwijt in vier maand.
Kunnen jullie het hele schema zien op je telefoon? Ik zie maar de helft of doe ik iets verkeerd?

Ja, well done! Dat het schrikbeeld van zo'n operatie genoeg was om de knop om te zetten!

Tien kilo in vier maanden is best veel! Als je dan ook nog af en toe wat lekkers kunt nemen, dan zit je blijkbaar op de goede weg. En ik forum nooit mobiel, dus heb geen idee hoe de tabel er daar uit ziet.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven