Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Dochter (10) 5 dagen geleden in besmet huishouden en nu?

29-12-2020 09:35 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde vanochtend dat de ouders van het gezin waar mijn dochter vorige week was, besmet zijn met corona. Wij hebben nog nergens last van. We zijn met kerst bij ouders en schoonouders geweest. Moeten we nu iets doen?
Ik vind het niet duidelijk omdat het om een kind van 10 gaat.
Ozo.
je zou je dochter kunnen laten testen
Neem even contact op met de GGD met deze vraag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je dochter ook laten testen. Vandaag even een afspraak maken. Verder kun je weinig doen behalve natuurlijk niet met andere kinderen laten spelen en bij andere mensen in de buurt laten komen tot ze de uitslag heeft. Dat is het meest veilig.
Wanneer kregen die mensen klachten?
Alle reacties Link kopieren
Ouder zegt dat ze als advies kreeg om mensen te waarschuwen waar zij 2 dagen voor ze ziek werd contact mee had, mijn dochter was er eerder dan die 2 dagen.
Ozo.
Heeft u klachten die passen bij het coronavirus? Bel 0800-1202 voor een testafspraak. GGD.nl voorziet u van algemene nummers, de regionale coronalijn vindt u op de website van de GGD bij u in de regio.

Voor vragen
Ik zou eigen gezin testen en ouders en schoonouders informeren zodat zij er rekening mee kunnen houden ( contacten) en kunnen besluiten of zij zich ook willen laten testen.

Wel kijken of testen na 5 dagen zin heeft (volgens mij wel). Als het bijvoorbeeld beter na 10 dagen kan, nog een paar dagen wachten en contacten vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Het kan dan alsnog geen kwaad om even te testen, toch? Je kunt zelfs het hele gezin laten testen. Tot je de uitslag hebt blijf je binnen met gezin en ontvang je geen bezoek. Doorgaans heb je nu zo een afspraak en binnen 24uur de uitslag.
Dochter laten testen (bij de GGD ipv onbetrouwbare sneltest) en sowieso met hele gezin binnen blijven. En je (schoon)ouders ook waarschuwen dat zij niemand meer zien tot er testuitslagen binnen zijn.
Gewoon zo snel mogelijk testen. Dan weet je het maar.
Alle reacties Link kopieren
GGD zegt testen als ze klachten krijgt en niet in quarantaine.
Bedankt voor alle reacties.

Er kan een slotje op.
Ozo.
hallekie schreef:
29-12-2020 09:55
GGD zegt testen als ze klachten krijgt en niet in quarantaine.
Bedankt voor alle reacties.

Er kan een slotje op.
En daardoor blijft het zo uit de hand lopen. Heb echt geen vertrouwen meer in de GGD als die besmette kinderen laat lopen en hun gezinnen niet in quarantaine laat gaan. Veel plezier met de oudjaarvieringen in familiekring of op de IC... :facepalm:
hallekie schreef:
29-12-2020 09:55
GGD zegt testen als ze klachten krijgt en niet in quarantaine.
Bedankt voor alle reacties.

Er kan een slotje op.
Tja, GGD.... Veel vertrouwen heb ik er niet in. Ik zou zelf het zekere voor het onzekere nemen.
Alle reacties Link kopieren
Op rijksoverheid.nl staat dat je op de 5e dag na contact met iemand met Corona ook zonder klachten kunt laten testen. Ben je negatief dan hoef je niet meer in quarantaine. Wij hebben dat laatst ook gedaan. Iemand was bij ons op bezoek geweest en bleek 3 dagen later positief. Daarna hebben wij 2 dagen in quarantaine gezeten en ons daarna laten testen. Test was negatief gelukkig..We hadden wel afstand gehouden, maar hij ook bij zijn vriend en hij bleek toch positief.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar weghouden bij anderen tot aan de 10 dagen. Stel je voor dat ze iemand anders besmet...
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-12-2020 09:58
En daardoor blijft het zo uit de hand lopen. Heb echt geen vertrouwen meer in de GGD als die besmette kinderen laat lopen en hun gezinnen niet in quarantaine laat gaan. Veel plezier met de oudjaarvieringen in familiekring of op de IC... :facepalm:
De dochter was er langer dan twee dagen voordat die mensen klachten kregen hè, toen waren ze nog niet besmettelijk. Je moet ook niet overdrijven.
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
29-12-2020 10:12
Op rijksoverheid.nl staat dat je op de 5e dag na contact met iemand met Corona ook zonder klachten kunt laten testen. Ben je negatief dan hoef je niet meer in quarantaine. Wij hebben dat laatst ook gedaan. Iemand was bij ons op bezoek geweest en bleek 3 dagen later positief. Daarna hebben wij 2 dagen in quarantaine gezeten en ons daarna laten testen. Test was negatief gelukkig..We hadden wel afstand gehouden, maar hij ook bij zijn vriend en hij bleek toch positief.
Maar hier is dus geen contact geweest in de periode waar het om gaat (vanaf twee dagen voordat de klachten begonnen). Dus het advies om op de vijfde dag te testen telt hier niet.
pamelacourson schreef:
29-12-2020 10:14
De dochter was er langer dan twee dagen voordat die mensen klachten kregen hè, toen waren ze nog niet besmettelijk. Je moet ook niet overdrijven.
Zou het zekere voor 't onzekere nemen. Voor 't zelfde geld waren ze al asymptomatisch besmettelijk. Wellicht was het kind waarbij ze op bezoek was de asymptomatische besmetteling waar nu haar ouders ziek door zijn geworden?
Laat maar
anoniem_365114 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 10:17
95.83% gewijzigd
pamelacourson schreef:
29-12-2020 10:14
De dochter was er langer dan twee dagen voordat die mensen klachten kregen hè, toen waren ze nog niet besmettelijk. Je moet ook niet overdrijven.
Dat weet je dus niet zeker.
Tadderak30 schreef:
29-12-2020 09:48
Het kan dan alsnog geen kwaad om even te testen, toch? Je kunt zelfs het hele gezin laten testen. Tot je de uitslag hebt blijf je binnen met gezin en ontvang je geen bezoek. Doorgaans heb je nu zo een afspraak en binnen 24uur de uitslag.

Dat is onzin, er wordt überhaupt aangeraden pas op dag 5 te testen ivm incubatietijd.

TO, overleg met GGD of testen van dochter zinvol is en waar je verder als gezin rekening mee kan houden.

Zelfs als dat gezin überhaupt al besmettelijk was toen je dochter er was afgelopen donderdag, dan hebben jullie je (schoon)ouders vrijdag en zaterdag gezien en lijkt het risico uiterst klein vanwege de incubatietijd.
Ik typ te langzaam..
Alle reacties Link kopieren
hallekie schreef:
29-12-2020 09:44
Ouder zegt dat ze als advies kreeg om mensen te waarschuwen waar zij 2 dagen voor ze ziek werd contact mee had, mijn dochter was er eerder dan die 2 dagen.
Dit lijkt me de reden dat de GGD dat advies heeft gegeven.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
29-12-2020 10:20
Ik typ te langzaam..
Ik ook ;-)
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven