Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe gaan jouw ouders van 65 plus om met corona?

29-12-2020 19:08 75 berichten
Mijn ouders doen eigenlijk niet veel meer buiten samen wandelen. De boodschappen bestellen ze online, ze willen niemand meer op bezoek, gaan echt nergens meer heen en wachten af op het vaccin.
Corona? Ach je bedoeld een griepje.

Zo dus!
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder gaat 1x per week tijdens het ouderenuurtje boodschappen doen, af en toe krijgt ze bezoek of gaat ze op bezoek en elke dag laat ze met iemand de hond uit. Dat was het dan wel. Zodra het kan laat ze zich vaccineren. Ben ik heel blij om, hoef ik daar in ieder geval geen discussie mee te voeren.
Alle reacties Link kopieren
Heel voorzichtig, echt heel voorzichtig
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder leeft haar leven, moppert dat ze niks mag, gaat bij vriendinnen of familie op bezoek, gaat samen met iemand fietsen of wandelen of spelletjes doen. Over het algemeen houdt ze wel rekening met het aantal personen, maar ik betwijfel of ze zich altijd aan de anderhalve meter houdt. Boodschappen doet ze zelf. Ze is 70.
Mijn schoonmoeder is heel anders. Ze sluit zichzelf nog net niet op, maar komt echt nergens. Af en toe in haar eentje een wandeling. Boodschappen doet ze wel zelf, maar dan wel op doordeweekse dagen en om 8 uur's morgens. Ik vrees dat ze erg eenzaam is.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij zijn begin 70 en gaan wel gewoon op bezoek en ontvangen bezoek, gingen ook naar het winkelcentrum etc. toen alles nog open was en ergens iets eten toen dat nog kon. Ze houden zich aan de regels, maar zijn niet bang. Ze knuffelen onze dochter van 11 ook.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 29-12-2020 19:13
13.25% gewijzigd
Weinig

Maar wat vind je ervan omdat je dit zo hier schrijft?
Alle reacties Link kopieren
Vader ziet het als groot complot om te zien hoe ver de overheid kan gaan om 'ons' tam te maken en vindt dat je het virus tegengaat met veel knuffelen (hij woont verder weg dus heb hem al 6 maanden niet gezien)

Moeder (gescheiden) is voorzichtig en houdt zich voor het grootste deel aam de maatregelen.
fishie44 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 19:14
Reden: Typefout
0.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn net 65 en staan er vrij relaxt in: vader doet nog alle boodschappen (al sinds het begin met mondkapje), moeder past nog steeds op de beide kleinkinderen. Dat laatste is overigens heel fijn voor ons, nu de scholen weer dicht zijn...! Verder gaan ze nog regelmatig naar hun tweede huis elders in Nederland. Ze mijden wel bewuster drukte en maken even geen uitstapjes (bijv. naar de dierentuin of naar een restaurant, toen die nog open waren).

Ze ontvangen overigens ook nog steeds visite, maar wel meer ‘op afspraak’, dus tegenwoordig bel of app ik voordat ik langsga. Zelf bezoeken ze alleen ons als kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Moeder doet boodschappen (1x per week, niet dagelijks), vader komt op de golfbaan (alleen) en ze zien mij en kind. Mij met afstand, kind niet. Beiden ongeveer 70. Beperkt dus, maar helemaal opsluiten gaat ze te ver. Vaccin willen ze zeker, griepvaccin ook altijd braaf gehaald.
nausicaa wijzigde dit bericht op 29-12-2020 19:20
11.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder en vriend zijn voorzichtig, en houden zich aan de maatregelen.

Ik denk dat mijn vader dat ook zou hebben gedaan, maar helaas kan ik 'm dat niet meer vragen; hij is in april gestorven aan corona. Hij is 66 geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ze doen nog boodschappen maar vieren geen verjaardag en gingen en gaan nergens heen, behalve wandelen.
Met kerst zaten ze met zijn 2en.
gizzmo-returns schreef:
29-12-2020 19:13
Weinig

Maar wat vind je ervan omdat je dit zo hier schrijft?
Ik snap wel dat veel ouderen nu bang zijn voor corona en dat ze liever veilig thuis zijn maar het lijkt mij ook super eenzaam en ik denk dat ik het zelf niet zou volhouden als ik oud was om niemand meer te zien. Vind het gewoon erg voor de ouderen die bang zijn dus ook voor mn ouders.
Gya2020 schreef:
29-12-2020 19:19
Ik snap wel dat veel ouderen nu bang zijn voor corona en dat ze liever veilig thuis zijn maar het lijkt mij ook super eenzaam en ik denk dat ik het zelf niet zou volhouden als ik oud was om niemand meer te zien. Vind het gewoon erg voor de ouderen die bang zijn dus ook voor mn ouders.
Waarom denk je dat ouderen zo eenzaam zijn? Uit alle statistieken blijkt dat jongeren en alles daartussen net zo goed gevoelens van eenzaamheid kennen.

Volgens mij komen de gezinnen er nog het beste uit, maar voor veel alleenstaanden en jonge mensen die net hun leven willen gaan opbouwen is het ruk.

Ik denk dat veel ouderen het prima voor elkaar hebben. Die zitten thuis, ontvangen af en toe bezoek en leven verder hun leventje. Als je een goed pensioen krijgt, zoals de meeste ouderen hebben, dan heb je verder geen zorgen meer. Dat lijkt me een betere situatie dan de onzekerheid waarin veel jongere mensen zitten.
Gya2020 schreef:
29-12-2020 19:19
Ik snap wel dat veel ouderen nu bang zijn voor corona en dat ze liever veilig thuis zijn maar het lijkt mij ook super eenzaam en ik denk dat ik het zelf niet zou volhouden als ik oud was om niemand meer te zien. Vind het gewoon erg voor de ouderen die bang zijn dus ook voor mn ouders.

Het is voor deze leeftijdsgroep hun eigen weloverwogen keuze, de meeste jonge ouderen hebben er niet zo’n moeite mee om het even zo te doen.
De echte alleenstaande oudjes (80+), daar zit de eenzaamheid.
gizzmo-returns schreef:
29-12-2020 19:25
Het is voor deze leeftijdsgroep hun eigen weloverwogen keuze, de meeste jonge ouderen hebben er niet zo’n moeite mee om het even zo te doen.
De echte alleenstaande oudjes (80+), daar zit de eenzaamheid.
En alleenstaande jongeren inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Gya2020 schreef:
29-12-2020 19:19
Ik snap wel dat veel ouderen nu bang zijn voor corona en dat ze liever veilig thuis zijn maar het lijkt mij ook super eenzaam en ik denk dat ik het zelf niet zou volhouden als ik oud was om niemand meer te zien. Vind het gewoon erg voor de ouderen die bang zijn dus ook voor mn ouders.
Ja, ik vind het ook heel erg en mijn moeder is ook wel eenzaam maar er is nu een vaccin aan de horizon. Ze heeft al 9 maanden in een cocon geleefd en het zou zonde zijn om alle maatregelen nu in de wind te slaan. Maar zeker deze donkere dagen zijn geen pretje. En met kerst was ze 1 dag alleen. De andere dag heeft ze gelukkig wel bezoek gehad van een vriendin die ook alleenstaand is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder (65) werkt nog gewoon (wat op locatie moet). Verder gaat ze gewoon boodschappen doen, alleen dan alleen ipv samen met mijn vader. Ze gaat bij een beperkt aantal mensen langs (waaronder ons en dan houden we redelijk afstand).
Mijn vader gaat geen winkels meer in, maar dat komt meer vanwege het gegeven dat hij een mondmasker moet dragen. Hij werkt ook nog een paar dagen per week, daarbij komt hij ook relatief weinig mensen tegen, dan draagt hij gewoon een mondmasker en houdt afstand.

Ze hebben waarschijnlijk allebei Covid gehad in de eerste golf, gekregen van een familielid wat op vakantie is geweest en daar besmet is geraakt.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
V1k1ng schreef:
29-12-2020 19:28
Mijn moeder (65) werkt nog gewoon (wat op locatie moet). Verder gaat ze gewoon boodschappen doen, alleen dan alleen ipv samen met mijn vader. Ze gaat bij een beperkt aantal mensen langs (waaronder ons en dan houden we redelijk afstand).
Mijn vader gaat geen winkels meer in, maar dat komt meer vanwege het gegeven dat hij een mondmasker moet dragen. Hij werkt ook nog een paar dagen per week, daarbij komt hij ook relatief weinig mensen tegen, dan draagt hij gewoon een mondmasker en houdt afstand.

Ze hebben waarschijnlijk allebei Covid gehad in de eerste golf, gekregen van een familielid wat op vakantie is geweest en daar besmet is geraakt.
Waarom wil hij in de winkel geen mondkapje dragen en op zijn werk doet hij het wel?
Alle reacties Link kopieren
HawaZon schreef:
29-12-2020 19:33
Waarom wil hij in de winkel geen mondkapje dragen en op zijn werk doet hij het wel?
Omdat het een eigenwijze vent is.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Mijn ouders, halverwege de 70, zijn zeker voorzichtig en houden zich aan de regels, maar gaan nog wel op bezoek en ontvangen ook bezoek.
Mijn vader rijdt verder als vrijwilliger bejaarden naar een soort dagbesteding. Wel met mondkapjes op. Dat vind ik zelf eigenlijk niet zo fijn idee, maar ja...
Mijn ouders (eind 60, gepensioneerden) doen veeeeeeel meer dan ik. Toen de winkels nog open waren, was het winkel in, winkel uit. Terrasjes pakken, op bezoek bij vrienden en vage kennissen...

Ik ben daar helemaal niet blij mee, want zelf ga ik helemaal niet onnodig winkelen of ergens heen.
Zij worden zelfs boos als ik minder bij hen langs ga dan voorheen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder gaat 2, soms 3 dagen per week naar de dagbesteding, maar dat gaat tijdelijk stoppen dus mijn vader van 82 wordt die dagen extra belast.
Hij en dus ook mijn moeder zien alleen ons. 1 zus, 1 broer en ik met man.

Ik ga vanaf volgende week 1 keer per week met mijn moeder wat knutselen en zus de andere dag.

Mijn vader komt alleen verder in de supermarkt, normaal als mijn moeder dus onder de "pannen" is .nu gaan mijn zus en ik (mijn man dus) beiden dat maar doen.
Mijn moeder is 90+. Ze houdt afstand, gaat op bezoek en ontvangt bezoek, wandelt 2x pd en heeft veel contacten via Skype, wordfeucht en telefoon.
Ze gaat eens per week wat boodschapjes doen (rest doen wij).

Mijn stiefvader is ook 90+. Hij is veel alleen, mag nog net een wandelingetje maken van z’n eigen kinderen en is door de eenzaamheid erg achteruit gegaan. Sneu om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
29-12-2020 19:11
Mijn moeder leeft haar leven, moppert dat ze niks mag, gaat bij vriendinnen of familie op bezoek, gaat samen met iemand fietsen of wandelen of spelletjes doen. Over het algemeen houdt ze wel rekening met het aantal personen, maar ik betwijfel of ze zich altijd aan de anderhalve meter houdt. Boodschappen doet ze zelf.
Dit doen mijn ouders ook.

Mijn schoonouders zeggen zich heel goed aan de regels te houden maar gaan wel funshoppen bij de Makro, zijn erg verbolgen dat de kinderen niet allemaal langs komen met kerst, laten zich niet testen bij verkoudheid. Ik hoop maar dat ze mazzel hebben, beiden hebben niet zo’n geweldige gezondheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven