Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorg vind vuurwerk verbod geslaagd

01-01-2021 10:16 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
https://www.ad.nl/rotterdam/oogarts-tje ... ~a0766301/

Het vuurwerkverbod was er om de zorg te ontlasten en die vinden het geslaagd, op Twitter ook veel verhalen dat het rustig was bij de Spoedeisende hulp.

In de meeste steden ging het in de aso-wijken nog flink tekeer maar goed gooi dat was wel redelijk voorspelbaar.

Ik vond het vannacht (hartje Arnhem) een stuk rustiger dan normaal, er ligt nauwelijks troep op straat.
Samengevat : Nee het is niet 100% geslaagd maar het doel - ontlasten zorg - is gehaald.

Hoe was het in jullie omgeving?
En neem dan ook de dagen ervoor mee.

In mijn omgeving was er

Totaal aantal stemmen: 271

Veel minder vuurwerk dan andere jaren (79%)
Meer vuurwerk dan in andere jaren (3%)
Niet meer of minder vuurwerk dan in andere jaren (18%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Het fijne vind ik vooral dat het meeste vuurwerk echt tot twaalf uur bewaard werd en er niet de hele avond al geknald werd.
Alle reacties Link kopieren
Echt veel minder dan andere jaren. Of er wonen hier alleen brave mensen, dat kan ook.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het voor de zorg geslaagd is, i heb echter weinig gemerkt van het vuurwerkverbod. Wel overdag veel stiller, maar vanaf 18.00 uur ging het los met harde knallen, tot 3.00 uur door. Zowel carbid als knalvuurwerk. Het was echt erger qua knallen dan andere jaren.
Hier totaal geen verschil gemerkt.
Heel fijn dat er niet een hele dag en nacht geknald werd!
Hier rond 12 uur even 'n kwartiertje gehoord, verder was het rustig op af en toe 'n eenzame knal in de verte.
Veel minder keiharde knallen. En om 1:00 kon ik gaan slapen zonder noemenswaardige knallen. De kat was ook de hele dag vrij relaxed.
Alle reacties Link kopieren
Hier was maar iets minder vuurwerk dan anders. Het ging tot 3 uur door. Ook moest de brandweer en ME in actie komen.
Mooi dat de zorg het gelukkig hierdoor niet drukker heeft gehad, maar het verbod werd hier in ieder geval massaal genegeerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een dorpje en het was hier gewoon stil.... heel bijzonder maar ook wel deprimerend om zo het nieuwe jaar in te gaan.
Ik kan meer nadelen dan voordelen van vuurwerk benoemen maar ik vind het toch een bijZondere traditie met een BEETJE vuurwerk alleen om 12 uur.

Fijn dat de zorg ontlast is. Daar was het om te doen toch?!
Alle reacties Link kopieren
Hier was het redelijk rustig. Het begon rond 23.00 uur dat er wat mooi vuurwerk werd afgestoken. Het duurde tot ongeveer 00.45 uur. Mijn zoon baalde er wel enorm van, groot liefhebber van vuurwerk afsteken. Hij bleef maar zeggen, waar hebben ze het vandaan, het mocht toch niet verkocht worden?

Het is netjes op straat, weinig ongelukken las ik, dus dat is mooi. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar, zoals gezegd, niet voor mijn zoon die het geld van dit jaar apart houdt, om volgend jaar dubbel uit te pakken.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Hier in Amsterdam Zuid ging het prima, veeeeeeeeeeeel minder vuurwerk, zelfs gewoon probleemloos geslapen
Hier ook erg rustig, paar knallen, maar niet veel. Was ook wel bijzonder om een keer mee te maken. Zelfs het carbidschieten was hier niet door gegaan.
Hopelijk pakken ze door met een vuurwerkverbod voor consumenten.

Zou leuker zijn als er op midzomernacht wat mooie vuurwerken door gemeentes georganiseerd zouden worden. Veel leuker in een tijd dat het lekker weer is en je langer wakker bent omdat het langer licht is.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 01-01-2021 10:35
0.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het lullige voor de zorg is dat ze alvast extra bedden kunnen klaarzetten.

Duindorp, bizar filmpje, zelfs de ordedienst danst mee.
https://twitter.com/Voetbalisgeloo1/sta ... 2410389504
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een rustige avond, uiteraard om 12 wel wat vuurwerk, maar niet zoveel als normaal.
Ik schrok alleen om 4:00 wakker van een paar knallen, dat was niet normaal. Heb wel vaker flinke knallen gehoord, maar nog nooit zo hard als dit, schrok me rot
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
01-01-2021 10:24
Veel minder keiharde knallen. En om 1:00 kon ik gaan slapen zonder noemenswaardige knallen. De kat was ook de hele dag vrij relaxed.

Hetzelfde hier.
Iemand had nog wel een voorraadje siervuurwerk dat hoog de lucht in ging, maar dat was na een half uurtje klaar.

Rustig dus en volgens de voorlopige berichten is dat ook zo geweest in de ziekenhuizen. Heel fijn!
"I love not Man the less, but Nature more..."
hollebollegijs schreef:
01-01-2021 10:35
Het lullige voor de zorg is dat ze alvast extra bedden kunnen klaarzetten.

Duindorp, bizar filmpje, zelfs de ordedienst danst mee.
https://twitter.com/Voetbalisgeloo1/sta ... 2410389504
Is dat niet een oud filmpje? Ik zie niemand met mondkapje.
redbulletje schreef:
01-01-2021 10:35
Hopelijk pakken ze door met een vuurwerkverbod voor consumenten.

Zou leuker zijn als er op midzomernacht wat mooie vuurwerken door gemeentes georganiseerd zouden worden. Veel leuker in een tijd dat het lekker weer is en je langer wakker bent omdat het langer licht is.
Ik vind dat eigenlijk wel een top idee.
Carbidschieten is hier een ding en omdat hier de boerderijen verspreid liggen gaat de politie er echt niet achteraan (niet genoeg mankracht), dus de nodige knallen. Ik heb er geen moeite mee, moet ook zeggen dat mijn huisdieren er ook niets van hebben dus ik ben wat dat betreft gezegend.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-01-2021 10:37
Is dat niet een oud filmpje? Ik zie niemand met mondkapje.


Zou het?
Staat op Twitter met deze tekst.
Maaaaaaaaaaar ik ga ff speuren of het geen FAKE news is ;)

Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
01-01-2021 10:19
Het fijne vind ik vooral dat het meeste vuurwerk echt tot twaalf uur bewaard werd en er niet de hele avond al geknald werd.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
01-01-2021 10:35
Het lullige voor de zorg is dat ze alvast extra bedden kunnen klaarzetten.

Duindorp, bizar filmpje, zelfs de ordedienst danst mee.
https://twitter.com/Voetbalisgeloo1/sta ... 2410389504
Dit was georganiseerd onder de noemer “demonstratie”. De man met “ordedienst” op zijn jas zal wel de organisator zijn, dus dat “ordedienst” zegt niet zoveel. Het is niet dat het een BOA is. Niet dat ik het er eens mee ben, absoluut niet zelfs.
redbulletje schreef:
01-01-2021 10:37
Is dat niet een oud filmpje? Ik zie niemand met mondkapje.
Ik heb een vermoeden dat als je naar zo’n feest gaat je ook schijt hebt aan de mondkapjes plicht.
anoniem_329319 wijzigde dit bericht op 01-01-2021 11:31
0.85% gewijzigd
Bij ons in de buurt (stad, “probleem”wijk) werd er juist vooral rond 21-22 uur veel afgestoken. Wel minder dan andere jaren.

Ondanks dat het geslaagd was voor de zorg, kan ik er slecht tegen dat vuurwerk nu alleen een ding was voor diegenen die zich niet aan de regels houden. En dat zonder gevolgen (de politie reed hier alleen een rondje maar sprak niemand aan). Als brave burger die zich aan zo’n verbod houdt, had ik een nogal saaie oud en nieuw (niet alleen door gebrek aan vuurwerk)...
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
01-01-2021 10:24
Hier totaal geen verschil gemerkt.
Hier, om 00.00 tenminste, ook geen verschil. Overdag wel een heel stuk rustiger dus het is duidelijk, jeugd die overdag op straat loopt houdt zich beter aan de regels dan ruim volwassen mensen. Chapeau hoor :sick:
Honey, you should see me in a crown

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven