Uitgerekend 1e helft september 2021

26-12-2020 08:51 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor degenen die er nét achter zijn gekomen dat ze zwanger zijn :). Klets hier mee over het wel en wee, de kwaaltjes, de spanning etc.

Wachtwoord via PB, op aanvraag bij schrijfsters.

--
NaamLeeftijdKind #UDEchoHartjeJ/MBijzonderheden
greystone8634/41229-0809-04 ❤️ -
HaakMama30/35301-09begin april ❤️
K0koro31/35103-0913-04❤️J-
Krabpaal30/33104-09xx-xx-
Noni9030/31304-0922-02❤️-
IWIxx/xxx06-0908-01
Tortie30/35107-0901-02-
Miesje199328/28207-0926-03❤️-
Kipkerriesalade30/32107-0928-01❤️-
Pimpelmees3030/31112-0921-04❤️-
Cookie_monster_9030/38112-0917-03❤️-
Naba9029/30114-0915-02-


Besss :rose:
zwangerschapsto wijzigde dit bericht op 09-04-2021 12:49
54.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo, het gaat weer hard met de reacties :)

Gefeliciteerd en welkom Skyer en IWI!

Zo Saga 43 weken zou voor mij nu een marteling zijn, nr 1 kwam met exact 38 bij mij. Vond ik wel prima.
Stom dat je er nu toch anders in staat ja je miskraam, hopelijk betekent het niets dat je wat bloed hebt verloren. Hier ook nog niet echt een gevoel van hechting. Duurde bij de eerste zwangerschap ook wel even.
Hoe oud is jouw peuter Saga? Ga je straks tandemvoeden of zijn dan de borsten volledig voor de baby en bouwt je het met je peuter af?

Haakmama die donkerdere streep klinkt goed! Ik heb exact hetzelfde. Regelmatige cyclus en zelfs LH testjes gedaan en toch pas laat positief getest. En in m'n herinnering testte ik de vorige keer 2 dagen voor NOD dik positief maar bedacht me later dat dat een LH test was en dat de zwangerschapstest en licht maar duidelijk lijntje was (geen knaller).

Skyer, hopelijk is je lijf je nu wat beter gezind. Hoeveel leeftijd zit er straks tussen jouw kinderen?

IWI heel spannend inderdaad voor je. Pittige start hebben jullie er al op zitten. Fijn dat je dan snel een echo krijgt, gelukkig voel je je goed :)

Qua kwaaltjes: ik heb veel last van onrustige darmen en merk dat aan mijn ontlasting (zowel zacht als hard, zit geen regelmaat in). Moet echt goed denken om genoeg te drinken. En het kadootje wat ik de vorige keer met 24 weken kreeg heb ik nu al met 4: brandend maagzuur 😩 Mijn borsten zijn wat voller en tintelen af en toe, voelt als de milde variant van het toeschietreflex. Oh en ik lees net ruiken en inderdaad! Ik rook ineens heel sterk de kerstboom terwijl we die al vanaf Sinterklaas hebben staan, en mijn dochter haar luiers ruik ik ook eerder.

Testen: ik heb geen tests meer in huis en heb het er niet voor over om een duurdere aan te schaffen. We zien wel hoe het loopt, een test gaat me niet helpen om zwanger te blijven of zwangerder te worden. Hoewel een donkere test natuurlijk wel veel goede moed kan geven!

Namen: Gaan we pas over nadenken als we het geslacht weten. Dus dat schuif ik nog even voor me uit (hoewel in intussen mentaal wel wat genoteerd heb).

Wij hebben nog geen afspraak staan omdat we wat moeten verzinnen qua oppas. Ik denk dat ik volgende week contact op ga nemen.

Wanneer en hoe gaan jullie je zwangerschap bekend maken aan je omgeving?
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd Rejaja en Tortie!

Rejaja bij mijn eerste had ik dat ook en dat is goed gegaan. Ik zou over 2 a 3 dagen gewoon nogmaals testen. De meeste tests geven aan betrouwbaar te zijn vanaf een week na NOD.

Heerlijk een knaller Tortie!
Welkom IWI, tortie en Rejaja!

Rejaja, ik denk dat jij wel blij kan zijn hoor! Gefeliciteerd

Ik voel mij al best zwanger en we hebben het er thuis ook over met de andere kinderen. Zo hoort deze 3e er al een beetje bij. Ook bewust gezegd dat er ook een kans is dat het niet goed gaat, maar dat we hopen dat het allemaal goed groeit en de baby komt.

Nu druk met plannen maken, want een kleine aanpassing/verbouwing van kamers gaat nodig zijn!

Ik hoop voor je Saga dat het allemaal goed mag blijven gaan. Zelfbescherming klink wel aannemelijk nu hoor 😘
Welkom nieuwe schrijfsters!

Saga, je moet natuurlijk doen wat goed voelt. De reden dat ik het opper is zodat je wellicht inderdaad bij 7 weken een echo laten maken zodat je dan for the time being weet hoe en wat. Hier in de buurt is de drukte zo groot dat je op tijd moet bellen, maar ik begreep al dat dat bij jou wel meevalt.

Rejaja, ik teste op 9 dagen na mijn ovulatie al positief. Voor mij is dat 4 dagen voor NOD (luteale fase van 11 a 12 dagen), maar voor de meeste vrouwen 5-6. Met 1 dag voor NOD mag je redelijk gerust blij zijn hoor :). Het is altijd afwachten hoe het verloopt, maar blij zijn kan geen kwaad.

Torti, wat fijn dat het eindelijk zover is! Hoe voel je je?

Wij hebben het al aan familie en heel goede vrienden verteld. Mocht het onverhoopt mis gaan hebben we hun steun ook nodig. Over de kinderwens zelf ben ik ook altijd heel open geweest.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle welkomstberichten! :) Zou ik ook de inloggegevens mogen, zodat ik mezelf in de tabel kan zetten?

Rejaja, ik heb ook een test van het kruidvat. Alle andere keren was deze hartstikke negatief, dus ik vertrouw er wel op, haha. Ik ga ook niet vaker testen, het was hartstikke duidelijk nu. Of wordt dat toch aangeraden?

Ik voel me ook al best zwanger. Ik ben veel emotioneler, wat meer last van mijn buik en gevoelige borsten. Overigens voel ik ook nog geen "verbinding", voor mijn gevoel is het nog zo ontzettend pril en zo onzeker of alles wel goed blijft gaan deze eerste weken :facepalm: misschien ook een soort zelfbescherming.

Kokoro, wel leuk dat je er al over hebt kunnen praten met omgeving!! Wij hebben besloten dat we het nog even geheim houden tot volgende maand/over twee maanden.

Zijn/gaan jullie trouwens eerst langs de huisarts, of maken jullie gewoon rechtstreeks afspraak met verloskundige?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me rechtstreeks ingeschreven (ook bij de eerste). Volgens mij verwijst de assistente je meteen door naar de VK als je belt.

Wij houden het voor de familie geheim tot de eerste echo en voor de rest tot de termijn echo / uitslag NIPT
Hi Torti, jij en Rejaja hebben de inloggegevens al. Ik heb ze gePBd. Laten jullie 1 template over die een volgende schrijfster weer kan kopieren?

Of je door blijft testen of niet is heel persoonlijk. Ik ben het type "alles zo vroeg mogelijk weten". Zo testte ik positief op 9 DPO omdat ik écht niet ga wachten tot NOD :proud:. Ook als het mis gaat, wil ik het z.s.m. weten, dus vandaar dat ik doortest. Dat geeft voor sommige vrouwen echter alleen maar spanning. Voor mij zou het niet weten veel meer spanning geven omdat ik dan continu bang zou zijn voor een chemische zwangerschap.

Je kunt je rechtstreeks aanmelden bij een verloskundige. De huisarts hoeft daar niet tussen te komen.

Leuk om te zien hoe verschillend we er allemaal in staan qua vertellen :).
Welkom allemaal!

Tortie je hoeft maar een keer te testen hoor! Ik denk dat het ook wat van deze tijd is, dat vele testen. Soort gevoel van controle, wat je toch niet hebt. Ben je van België of Nederland? In België bellen mensen altijd de huisarts voor bloedonderzoek naar HCG, in Nl doen ze dat niet. Hier zijn volgens mij geen huisartsen meer die ook verloskundige zorg bieden, dus ik zou gewoon een verloskundige uitzoeken in je omgeving die je aanspreekt! Je hebt groepspraktijken en caseloaders, de laatsten werken op zichzelf, dan heb je de hele zwangerschap en bevalling dezelfde persoon. Zij kunnen dus maar een paar per maand aannemen, dus je moet je dan snel aanmelden.

Ik heb nu licht bloedverlies af en toe, dus ik ga een beetje uit van een vroege miskraam. Anders hadden wij het ook na de termijn verteld denk ik. Omdat ik hiervoor een miskraam had bij 12 weken wil ik niet iedereen in spanning laten of het Dan deze keer goed gaat. Maar ik doe het wel erg op gevoel, dus als ik er behoefte heb vertel ik het wel gewoon.

Mijn peuter is bijna drie Bess. Geen idee of ik ga tandemvoeden. Tot nog toe heb ik alles heel erg aan hem gelaten, maar nu wil ik wel bewust gaan stoppen met s nachts voeden. Hij drinkt soms hele dagen niet en soms om de haverklap. Ik had de vorige zwangerschap wel last van nursing agitation. Ik kijk gewoon hoe het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Worteltaart wat jammer, hopelijk is het de volgende keer wel raak!!

Kokoro heb je al hardgelopen/gesport ondertussen? Snap wel dat je het eng vindt, misschien eerst voorzichtig een positieve ervaring opdoen en het daarna weer oppakken.

Ik herken je gevoel over je nog niet verbonden voelen met je kindje. Ik vind het ook nog zoiets abstracts. Lees ook teveel verhalen dat het nog zo vaak fout gaat in deze vroege weken. Kan niet wachten om een week of 10 te zijn. Dan is het hopelijk wat 'echter' en wordt de kans steeds kleiner dat het fout gaat.

Leuk dat jullie het al aan meerdere mensen verteld hebben. Dat lijken me erg leuke momenten, en fijn om het erover te kunnen hebben met anderen!

Hoi IWI! Gefeliciteerd met je zwangerschap. En welkom natuurlijk! Extra spannend na je vervelende ervaringen van eerder. Fijn dat je een vroege echo krijgt!

Ik werk in de gehandicaptenzorg en werk vroege diensten, late diensten en slaapdiensten. Volgens de CAO hoef je niet meer onregelmatig te werken als je dat niet wil, maar mijn plan is om hier gewoon mee door te gaan zo lang het lukt. Hoe denk jij hier zelf over? En wat doe jij voor werk dat je onregelmatige diensten hebt?

Saga wat naar dat je af en toe licht bloedverlies hebt. Ik hoop voor je dat het niets is en het inderdaad zelfbescherming is, en dat het geen miskraam betekent. Wacht je het af, of neem je contact op met de verloskundige voor misschien een vroege echo?

Rejaja Welkom en gefeliciteerd! Mijn zwangerschapstest was ook al positief voor mijn NOD, dus dat kan zeker hoor! Leuk, een tweede :)

Tortie Ook voor jou welkom en gefeliciteerd! Wat fijn dat het na zo'n tijd proberen eindelijk raak is!

Besss wat vervelend dat je (nu al) last hebt van brandend maagzuur. Geen fijne kwaal!

Na de eerste echo willen wij het onze gezinnen gaan vertellen. Na de termijnecho vrienden die het dichtstbij ons staan (als ik het zo lang voor me kan houden en het niet opvalt, tenminste) en vanuit daar de rest.

Haakmama wat leuk om het er al met je andere kindjes over te hebben. Ben je niet bang dat ze het doorvertellen aan anderen, of vind je dat niet erg?

Hier alles op zich prima. Mijn ouders zijn aan het verhuizen dus daar druk met helpen. Merk wel dat ik afleiding fijn vind. Vind deze onzekere periode helemaal niks! Wel blij dat ik wat kwaaltjes heb waaraan ik houvast heb. Nog steeds gespannen borsten en erg moe. Merk dat ik door de vermoeidheid erg geneigd ben om slecht en makkelijk te eten. Heb me er tot nu toe aan toegegeven onder het mom van de feestdagen, maar wil vanaf komende week wat beter voor mezelf en de kleine proberen te zorgen!
Alle reacties Link kopieren
Saga, wat naar van het bloedverlies! Hopelijk niks ergs en betekent het geen miskraam.

Bedankt voor jullie reacties. Ik woon in NL en ben vandaag al even online op zoek gegaan naar verloskundigen. Eentje op het oog, morgen maar even bellen.
En ik ga ook maar niet meer testen :)

Ah bedankt Kokoro! Ik had je berichtje nog niet gezien. Ik pas het even aan als ik achter de laptop zit.
En ik snap je wel van die testen hoor, haha!

Krabpaal, fijn die afleiding! Ik ben er nu twee dagen helemaal vol van. Inmiddels ook behoefte om weer even aan iets anders te denken :P

Ik heb trouwens ook al behoorlijk last van vermoeidheid! Ligt dat aan de tijd van het jaar (januari, feestdagen achter de rug..) of is het echt de zwangerschap?
Wat een hoop nieuwe berichten, ik had al even niet meer gereageerd maar ik ga helaas dit topic verlaten.
Heb een vroege miskraam.

Saga hoop dat het voor jou niks betekent en goed gaat!
Ik wens jullie allemaal een voorspoedige zwangerschap toe!

Wil iemand als ie de tabel aanpast mij er even uithalen?
Dankjewel.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Skyer, het is vroeg maar toch... Hopelijk mag je snel weer zwanger zijn van een kindje wat bij je blijft! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Tortie schreef:
03-01-2021 20:07
Saga, wat naar van het bloedverlies! Hopelijk niks ergs en betekent het geen miskraam.

Bedankt voor jullie reacties. Ik woon in NL en ben vandaag al even online op zoek gegaan naar verloskundigen. Eentje op het oog, morgen maar even bellen.
En ik ga ook maar niet meer testen :)

Ah bedankt Kokoro! Ik had je berichtje nog niet gezien. Ik pas het even aan als ik achter de laptop zit.
En ik snap je wel van die testen hoor, haha!

Krabpaal, fijn die afleiding! Ik ben er nu twee dagen helemaal vol van. Inmiddels ook behoefte om weer even aan iets anders te denken :P

Ik heb trouwens ook al behoorlijk last van vermoeidheid! Ligt dat aan de tijd van het jaar (januari, feestdagen achter de rug..) of is het echt de zwangerschap?
Ik heb dit weekend het contactformulier van de verloskundige ingevuld. Hoop dat ze me snel belt komende week om een afspraak te maken, dan heb ik iets om naar uit te kijken.

Ik herken je vermoeidheid erg. Heb er ook last van. Kan overdag regelmatig een dutje doen, en lig ‘s nachts veel wakker. Heb er op mijn werk ook last van, minder actief en minder zin om gesprekken te voeren en interesse te tonen.
Alle reacties Link kopieren
Skyer schreef:
03-01-2021 20:10
Wat een hoop nieuwe berichten, ik had al even niet meer gereageerd maar ik ga helaas dit topic verlaten.
Heb een vroege miskraam.

Saga hoop dat het voor jou niks betekent en goed gaat!
Ik wens jullie allemaal een voorspoedige zwangerschap toe!

Wil iemand als ie de tabel aanpast mij er even uithalen?
Dankjewel.
Oh nee wat een verdrietig nieuws. Zeker omdat het zo lang duurde voordat je een positieve test in handen had. Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat het snel weer raak is.
Alle reacties Link kopieren
Willen jullie meedoen met moeders voor moeders? Ik wil me komende week gaan aanmelden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Krabpaal schreef:
03-01-2021 21:13
Willen jullie meedoen met moeders voor moeders? Ik wil me komende week gaan aanmelden denk ik.
Ik denk ik wel, maar dit keer pas na de eerste echo en niet mezelf opleggen dat elke druppel in de kannen moet. Nadeel is dat de buurvrouw net zwanger is geweest en ook meedeed dus de flessen/tassen herkent. En zij is niet de meest subtiele persoon...
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/binnenland/moeders-vo ... gle.com%2F

Bericht is alweer ruim een half jaar oud, maar wel goed ter overweging als je nog twijfelt over MvM
Skyer :hug:, wat een rotnieuws! Veel sterkte :rose:!

Ik heb ooit een bloedtransfusie gehad dus mag niet meedoen aan moeders voor moeders.

Zal morgen weer even wat beter bijlezen en reageren op iedereen :). Nu snel slapen, vroeg op morgen!
Skyer schreef:
03-01-2021 20:10
Wat een hoop nieuwe berichten, ik had al even niet meer gereageerd maar ik ga helaas dit topic verlaten.
Heb een vroege miskraam.

Saga hoop dat het voor jou niks betekent en goed gaat!
Ik wens jullie allemaal een voorspoedige zwangerschap toe!

Wil iemand als ie de tabel aanpast mij er even uithalen?
Dankjewel.
Sterkte Skyer!
Als mijn bloeden niet doorzet wil ik wel meedoen met mvm , maar ik zit ook met hele nieuwsgierige/bemoeierige buren en ik wil absoluut niet dat ze het weten voor als het nog weer misgaat..
Alle reacties Link kopieren
Besss en Saga, nieuwsgierige en bemoeizuchtige buren zit je niet op te wachten nee! Vooral niet als je het verder nog aan niemand hebt verteld, lijkt me lastig!

Ik heb me er nog niet erg in verdiept moet ik zeggen. Besss, ik maak uit jouw bericht op dat je het deelnemen druk op je legde? Wil je daar wat over vertellen?
Ik heb trouwens de eerste keer meegedaan en deed gewoon zoveel als mogelijk. Ik werd wat misselijk van de geur dus ik deed lang niet alle urine in de bussen, maar minimaal 1 keer per dag. Alle beetjes helpen was mijn idee.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor Krabpaal, ik legde mezelf die druk op met de gedachte 'elke druppel telt'. En dan vond ik het zonde als ik in de nacht gewoon op de wc ging ipv het kannetje te gebruiken. Later is die gedachte vervangen door 'elke druppel is meegenomen', en leverde ik ook wel eens 1 plasje per dag in bijvoorbeeld.
Ik verwacht hier dat het bloeden doorzet vandaag en morgen! Mijn baarmoedermond zit in de menstruatie stand, testje gedaan en die is lichter geworden, dus helaas geen vitale zwangerschap. Ik ga dus weer uit dit topic. Een hele fijne zwangerschap allemaal.
He Saga wat rot :( :rose:. Ik hoop dat je snel een fijne, doorgaande zwangerschap mag hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven