Gezondheid alle pijlers

Vet haar

03-01-2021 20:42 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al verklapt; ik ben heel erg last last van vet haar. De dag na het wassen is het alweer vet geworden. Ik heb van alles geprobeerd: het wassen uitstellen, minder aan m'n haar zitten en dure shampoo's. Niets lijkt te werken helaas..

Heeft iemand wellicht een goede tip?
Alle reacties Link kopieren
Minder vaak wassen helpt echt, maar dan moet je wel even door de vettige periode heen. Daarnaast helpt een shampoo waar geen troep in zit zoals Dermolin goed, die zijn wat aardiger voor je hoofdhuid. .
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de groene klei en citroen shampoo van Loving Blends erg fijn tegen vet haar.
Verder droogshampoo gebruiken om het wassen uit te stellen (batiste en co lab vind ik erg fijn) en niet teveel conditioner en maskers gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik sinds kort droogshampoo. Geeft nog volume ook.
Alle reacties Link kopieren
Hormonaal alles rustig?
Alle reacties Link kopieren
Lees even mee. Heb er ook enorm last van. Ben het zó zat... :(
Alle reacties Link kopieren
Big shampoo van lush. Minder wassen maakte bij mij weinig verschil afgelopen jaar. Met deze shampoo wel, blijft echt langer fris.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met een dure shampoo?

Een shampoo van 15 euro uit de supermarkt/drogisterij of een speciale shampoo van bijvoorbeeld de kapper?
Mijn kapper verkoopt "eigen merk" shampoos en dat is een wereld van verschil. Ik "moest" mijn haar altijd elke dag wassen, nu nog maar 1-2 keer per week en zelfs dan heb ik nooit meer van dat vieze vette plakhaar. Die shampoo kost dan €45, maar ik gebruik er letterlijk 10x minder van dan dat ik met mijn Elvive deed (veel minder vaak wassen, en ook minder shampoo nodig per wasbeurt).
Het duurde wel even een week of 2-3 voordat mijn hoofdhuid daaraan gewend was, in het begin lijkt het alleen maar erger te worden als je minder wast.

Het grootste verschil met de shampoos uit de supermarkt is volgens mij dat deze shampoo geen siliconen bevat. Die siliconen maken je haar ook "zwaar" en vies.

Ik ben trouwens op dit gebied ook mega tevreden over mijn shampoo bar (die gebruik ik voor op reis, lekker compact in m'n tas). Ik heb deze: https://shampoobars.nl/shampoo-bar-citroen/.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Heb je heel veel vol haar?

Komt de shampoo ook goed in alle onderlagen?

Zo niet, dan wordt de bovenste laag weer vet van de onderste laag die gewoon nog niet schoon was.

Wat bij dochter hier hielp, was wat shampoo in een lege fles doen, beetje water erbij tot ze een fles vol schuim had, en dan dat schuim verdelen over al het haar. Goed uitspoelen en geen crèmespoeling gebruiken maar een lekkere appel- of kruidenazijn.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso niet zo vaak wassen . Vriendin van mij had dat ook en die moest toen shampoo gebruiken voor iedere dag omdat hier minder voeding of iets in zit. Toen ze daar 2 x in de week mee deed wassen was het zo voorbij. Dus misschien bij jou ook wel overvoed?
Misschien klei proberen zoals Ghassoul of groene klei?
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
03-01-2021 20:45
Minder vaak wassen helpt echt, maar dan moet je wel even door de vettige periode heen. Daarnaast helpt een shampoo waar geen troep in zit zoals Dermolin goed, die zijn wat aardiger voor je hoofdhuid. .
Dermolin ga ik onthouden, thanks!
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
03-01-2021 20:50
Ik vind de groene klei en citroen shampoo van Loving Blends erg fijn tegen vet haar.
Verder droogshampoo gebruiken om het wassen uit te stellen (batiste en co lab vind ik erg fijn) en niet teveel conditioner en maskers gebruiken.
Goede tips! Loving Blends ga ik proberen! Batiste werkt inderdaad ook erg goed :)
Alle reacties Link kopieren
Orbifolia schreef:
03-01-2021 21:05
Big shampoo van lush. Minder wassen maakte bij mij weinig verschil afgelopen jaar. Met deze shampoo wel, blijft echt langer fris.
Thanks! Gaat 'ie een beetje "lang" mee vind je?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-01-2021 21:00
Hormonaal alles rustig?
Voor zover ik weet wel, lilalinda :)
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
03-01-2021 21:08
Wat bedoel je met een dure shampoo?

Een shampoo van 15 euro uit de supermarkt/drogisterij of een speciale shampoo van bijvoorbeeld de kapper?
Mijn kapper verkoopt "eigen merk" shampoos en dat is een wereld van verschil. Ik "moest" mijn haar altijd elke dag wassen, nu nog maar 1-2 keer per week en zelfs dan heb ik nooit meer van dat vieze vette plakhaar. Die shampoo kost dan €45, maar ik gebruik er letterlijk 10x minder van dan dat ik met mijn Elvive deed (veel minder vaak wassen, en ook minder shampoo nodig per wasbeurt).
Het duurde wel even een week of 2-3 voordat mijn hoofdhuid daaraan gewend was, in het begin lijkt het alleen maar erger te worden als je minder wast.

Het grootste verschil met de shampoos uit de supermarkt is volgens mij dat deze shampoo geen siliconen bevat. Die siliconen maken je haar ook "zwaar" en vies.

Ik ben trouwens op dit gebied ook mega tevreden over mijn shampoo bar (die gebruik ik voor op reis, lekker compact in m'n tas). Ik heb deze: https://shampoobars.nl/shampoo-bar-citroen/.
Kérastase Specifique Bain Divalent a 1000 ml, 50 euro vond ik best prijzig haha.

Is het eigen merk van jouw kapper ergens online te vinden toevallig?

De shampoo-bar ziet er handig en fijn uit, hoe lang gaat 'ie ongeveer mee denk je?
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
03-01-2021 21:26
Heb je heel veel vol haar?

Komt de shampoo ook goed in alle onderlagen?

Zo niet, dan wordt de bovenste laag weer vet van de onderste laag die gewoon nog niet schoon was.

Wat bij dochter hier hielp, was wat shampoo in een lege fles doen, beetje water erbij tot ze een fles vol schuim had, en dan dat schuim verdelen over al het haar. Goed uitspoelen en geen crèmespoeling gebruiken maar een lekkere appel- of kruidenazijn.
Ja, ik heb best dik, lang en veel haar.
Handige tip! Bedankt :)
Alle reacties Link kopieren
Yongpeople schreef:
03-01-2021 21:27
Sowieso niet zo vaak wassen . Vriendin van mij had dat ook en die moest toen shampoo gebruiken voor iedere dag omdat hier minder voeding of iets in zit. Toen ze daar 2 x in de week mee deed wassen was het zo voorbij. Dus misschien bij jou ook wel overvoed?
Nee, vaak wassen is inderdaad een boosdoener - alleen ik zie bij mijn eigen haar na een langere tijd geen verbetering. Mijn haar is verder niet ondervoed, ik gebruik regelmatig Olaplex nr. 3.
Dat je haar zo snel vet is, is niet zo gek. In de nacht transpireer je, en oa dat maakt je haar vet. Dus gewoon lekker iedere ochtend wassen!
Mijn kapper zei laatst dat t wel tot 3 maanden kan duren als je je haar minder gaat wassen en dat is echt zo ik ben nu 7 weken bezig was mijn haar 1 x per week en heb nu pas op dag 3 dat ik t smoezelig vind maar mijn man zegt dat je t pas bij dag 5 ziet dus ja ik ga vooruit al is t langzaam maar de volhouder wint. T duurt ook enige tijd voordat alle zooi uit je haar is
Alle reacties Link kopieren
ksbeop schreef:
03-01-2021 21:38
Kérastase Specifique Bain Divalent a 1000 ml, 50 euro vond ik best prijzig haha.

Is het eigen merk van jouw kapper ergens online te vinden toevallig?

De shampoo-bar ziet er handig en fijn uit, hoe lang gaat 'ie ongeveer mee denk je?
.
Maar wel voor 1000ml, dus t.o.v. een gemiddelde shampoofles met een inhoud van 250ml is het "maar" €12,50. ;-D Dat valt op zich nog wel mee. Maar dat merk is volgens mij ook een kappersproduct, of niet?

Ik heb mijn shampoo van de Kinki kapper, weet niet of die ook een webshop hebben maar ze zitten wel op behoorlijk veel locaties.

Die shampoo bar schuimt echt als een malle. Je moet niet ff flink je haar in gaan soppen, want voor je het weet heb je genoeg schuim gemaakt voor drie hoofden. M'n haar wordt er echt heerlijk fris van.
Ik vermoed dat de bar wel lang mee gaat, maar erg duur is 'ie sowieso niet. Ik gebruik hem dus voornamelijk op reis en dankzij corona is dat dit jaar niet erg vaak geweest. Dus ik ben nog met mijn eerste bar bezig. :)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
03-01-2021 21:46
Dat je haar zo snel vet is, is niet zo gek. In de nacht transpireer je, en oa dat maakt je haar vet. Dus gewoon lekker iedere ochtend wassen!
.
Zweten is iets anders dan talg aanmaken. Zweet is voornamelijk water en zout, dus van zweet wordt je haar niet vet.

Door vaak wassen masseer je je hoofdhuid, en daardoor activeer je de huid en maakt je hoofdhuid extra veel talg aan. Daarvan wordt je haar super snel vet.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak wissel je je kussensloop? Sinds ik die om de dag wissel hoef ik mijn haar bijna niet meer te wassen.
Alle reacties Link kopieren
ksbeop schreef:
03-01-2021 21:40
Ja, ik heb best dik, lang en veel haar.
Handige tip! Bedankt :)
Ik heb veel en dik haar. Heb laatst ontdekt dat het me helpt om mijn haar 2x te wassen: 1x normaal en 1x mijn hoofd naar beneden en eerst op de onderste lagen goed inmasseren. Dan ook met je hoofd naar beneden uitspoelen. En grondig uitspoelen, echt met je vingers je hoofdhuid masseren. Ik fohn het ook altijd zorgvuldig droog. Natte plukken die in een staart of knot belanden drogen vaak vettig op. Zo voelt het een stuk langer fris aan.
Alle reacties Link kopieren
semmy1986 schreef:
03-01-2021 21:46
Mijn kapper zei laatst dat t wel tot 3 maanden kan duren als je je haar minder gaat wassen en dat is echt zo ik ben nu 7 weken bezig was mijn haar 1 x per week en heb nu pas op dag 3 dat ik t smoezelig vind maar mijn man zegt dat je t pas bij dag 5 ziet dus ja ik ga vooruit al is t langzaam maar de volhouder wint. T duurt ook enige tijd voordat alle zooi uit je haar is
Dat duurt behoorlijk lang, ik ga weer een poging wagen! De aanhouder wint zo te horen, goed bezig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven