Gezondheid alle pijlers

Diëten NEE, Normale leefstijl JA [ Geen OP]

04-01-2021 10:13 41 berichten
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-01-2021 17:04
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou. Ehh. Oké?
Alle reacties Link kopieren
ok.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind je jezelf het voorbeeld? En waarom denk je dat jouw manier voor iedereen werkt?

Verder eens met dat je beter op een duurzame manier aan je gezondheid kan werken in plaats van steeds aankomen en afvallen met een dieet. Maar je OP vind ik weinig motiverend.
volgende post een linkje naar eigen website denk ik?
Alle reacties Link kopieren
gelukkig, dat jij ons komt redden!
Nou, fijn dat jouw normale leefstijl zo goed is. Dat is niet bij iedereen zo.

Voor mij persoonlijk geldt dat ik me met de feestdagen toch iets meer heb laten gaan. Dus nu weer even pas op de plaats. Daar komt geen goeroe of dieetboek aan te pas.
Alle reacties Link kopieren
Je lijkt een beetje op die Jehova’s die vroeger nog wel eens aanbelden. Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Dan deed ik ook altijd weer snel de deur dicht. Nu hangt er een sticker aan de deur.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met een aantal dingen wel eens. Ik klikte op dit topic omdat ik graag een kilo of vijf af wil vallen. Ik ben altijd slank geweest en heb er nooit veel voor hoeven doen/laten. De laatste paar jaar merk ik dat er toch wat kilootjes bij geslopen zijn. De levensstijl die ik had, past me dus niet meer. Daar moet iets aan gebeuren. Ik weet ook precies wat, want ik snoep teveel en moet dat dus niet meer doen. Vrij simpel, maar old (very old) habits die hard.
Wát ik moet doen is niet moeilijk. Het blijven doen is een omschakeling. En dat zou inderdaad een blijvende omschakeling moeten zijn.
Ik zie om me heen regelmatig mensen die op dieet gaan. Kilo of tien, vijftien afvallen. Dieet is klaar. En na een jaar begint de hele cirkel opnieuw.
Dat wil ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Wauwwww jeetje wat een ongelooflijk nieuwe inzichten heb jij zeg TO!! Echt een eureka momentje. Je leest namelijk helemaaaaal niet de laatste jaren in elk tijdschrift/artikel dat je vooral je leefstijl aan moet passen en dat crash-diëten hooguit tijdelijk werken en het beter is om geleidelijk aan gewicht te verliezen. Goh, dat ik in het nieuwe jaar nu al zo een belangrijke en vooral originele les mag leren....En dat jij je onmetelijke wijsheid met ons wil delen; dankjewel hiervoor!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet hè, dat de overheid zoiets niet doet. Iets zoals voedingscentrum ofzo. Oh wacht... https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/pe ... ukken.aspx
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-01-2021 10:48
gelukkig, dat jij ons komt redden!
Wacht even! Ik ben nog niet gered!
Alle reacties Link kopieren
Wat is normaal?
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik het eens ben met het eerste deel van je bericht, is misschien door zo hoog van de toren te blazen en jezelf zo fantastisch te vinden niet de juiste wijze van informatieverspreiding.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook precies wat een (goede) diëtist je vertelt. Misschien kun je zoiets er nog bij zetten?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
senchagreen schreef:
04-01-2021 11:11
Hoewel ik het eens ben met het eerste deel van je bericht, is misschien door zo hoog van de toren te blazen en jezelf zo fantastisch te vinden niet de juiste wijze van informatieverspreiding.
Best jammer inderdaad want het idee erachter - over een duurzame leefstijlverandering - is best goed.
Het moeilijkste is voor veel mensen juist om die gezonde leefstijl te vinden en vast te houden. En daar hebben ze soms dus een professional bij nodig die ze kan helpen.
Handig als je niet al te dik bent ook. Anders zal je toch aan een bepaald soort dieet moeten. Trouwens betekenis van dieet: voedingsvoorschrift. Wat jij zegt is ook een vorm van een dieet.

;-0
Ik wil het nog wel verder voor je simplificeren, eet 3 x per dag volgens de schijf van 5 en niets tussendoor en geen frisdranken of alcohol en je valt af als een tierelier, heb je diëtist voor nodig en scheelt je bakken met geld.

Nou ik toch bezig ben, als je geld wil overhouden koop je niets anders meer dan voedsel en een fles schoonmaakazijn (daar maak je alles mee schoon tot je gebit aan toe) en schaf huisdieren af (kosten ook alleen maar geld) en kan je met 35 jaar al zo'n beetje met pensioen.

Het leven is zo makkelijk, snap niet dat andere mensen dit niet zien.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
04-01-2021 12:39
Ik wil het nog wel verder voor je simplificeren, eet 3 x per dag volgens de schijf van 5 en niets tussendoor en geen frisdranken of alcohol en je valt af als een tierelier, heb je diëtist voor nodig en scheelt je bakken met geld.

Nou ik toch bezig ben, als je geld wil overhouden koop je niets anders meer dan voedsel en een fles schoonmaakazijn (daar maak je alles mee schoon tot je gebit aan toe) en schaf huisdieren af (kosten ook alleen maar geld) en kan je met 35 jaar al zo'n beetje met pensioen.

Het leven is zo makkelijk, snap niet dat andere mensen dit niet zien.
neem geen kinderen
ga niet op vakantie
doe alles op de fiets (een tweedehandsje)
Ik denk dat er zo een post volgt (van TO of een 'andere nieuwe forummer' met een linkje naar een website of een boek of zo

En dat is niet bedoeld om een bankrekening bij te vullen...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-01-2021 12:56
neem geen kinderen
ga niet op vakantie
doe alles op de fiets (een tweedehandsje)
Wandelend dan toch zeker?! En duivenvoer is ook heel gezond en goedkoop, kun je zeker 17 jaar op leven tegen lage kosten.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
04-01-2021 13:02
Ik denk dat er zo een post volgt (van TO of een 'andere nieuwe forummer' met een linkje naar een website of een boek of zo

En dat is niet bedoeld om een bankrekening bij te vullen...
die durft niet meer
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
04-01-2021 13:11
Wandelend dan toch zeker?! En duivenvoer is ook heel gezond en goedkoop, kun je zeker 17 jaar op leven tegen lage kosten.
en met kerst... een duif! zelf gevangen!
,
anoniem_63b5a02a2ccc4 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 16:47
99.78% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven