Gezondheid alle pijlers

Doorbraakbloeding ?!

04-01-2021 16:10 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Hebben andere vrouwen ook ervaring met tussentijdse bloedingen buiten de menstruatie om? Lijkt me wel ;)

Maar vraag het omdat ik zelf nu twee keer dit vorig jaar gehad heb. Zat ongeveer 2 maand tussen. September en in november. Vindt het een beetje vreemd of voelt gek dat er iets gebeurd wat ik normaal dus niet heb.

Ben dus hiervoor naar de huisarts geweest. Hij vindt het niet normaal omdat ik 32 ben en geen anticonceptie gebruik. Heb een test gedaan om te kijken of ik een virus of iets dergelijks had maar daar kwam gelukkig niets uit.

Hij gaf aan als er niets uitkwam weer moest komen. Ben nog niet terug geweest ivm vakantie. Heb ook geen bloedingen meer gehad. Twijfel nu ook een beetje of ik verder onderzoeken moet gaan doen.

Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Zoiets heet dan toch ook geen doorbraak bloeding als je geen anti conceptie gebruikt? Misschien bloedt je soms een beetje bij de eisprong? Ik heb dat wel eens gehoord, maar heb geen bron oid om dit aannemelijk te maken.
- Fight for your right to party -
ZonnedauwRegenboog schreef:
04-01-2021 16:26
Zoiets heet dan toch ook geen doorbraak bloeding als je geen anti conceptie gebruikt? Misschien bloedt je soms een beetje bij de eisprong? Ik heb dat wel eens gehoord, maar heb geen bron oid om dit aannemelijk te maken.
Dat heb ik ook weleens gehad, had ik ook echt wel pijn bij. Maar kan. Ik zou het wel verder laten onderzoeken als dat advies was van de ha.
Alle reacties Link kopieren
Dat heet dan toch geen doorbraakbloeding? Die heb ik wel als ik de pil lang doorslik. Een vriendin van mij had dit wel en bleek Pap3b agressieve cellen te zijn uiteindelijk, terwijl ze 2 jaar eerder nog normale uitslag had. Daar kwam dus het tussentijd bloedverlies vandaan. Heeft de dokter wel gekeken/uistrijkje gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Klopt, het is dan inderdaad dan geen doorbraakbloeding... weet niet hoe ik het anders moest benoemen.

Bij de eerste keer bloeding dacht ik dat mijn menstruatie begon, was eerder dan normaal dus dacht, ach ja dat kan natuurlijk. Maar duurde maar 1 dag.

Bij tweede bloeding had ik wel last van mijn buik. Eigenlijk hetzelfde gevoel wat ik bij mijn menstruatie heb. Beetje zeurpijn zeg maar. Maar lijkt mij normaal.
Waar in je cyclus was het en om hoeveel bloedverlies ging het? Kan het rondom eisprong geweest zijn? Of mogelijke innesteling? Of kortere cycli?
Alle reacties Link kopieren
Zola123 schreef:
04-01-2021 16:43
Dat heet dan toch geen doorbraakbloeding? Die heb ik wel als ik de pil lang doorslik. Een vriendin van mij had dit wel en bleek Pap3b agressieve cellen te zijn uiteindelijk, terwijl ze 2 jaar eerder nog normale uitslag had. Daar kwam dus het tussentijd bloedverlies vandaan. Heeft de dokter wel gekeken/uistrijkje gedaan?
Zola123 schreef:
04-01-2021 16:43
Dat heet dan toch geen doorbraakbloeding? Die heb ik wel als ik de pil lang doorslik. Een vriendin van mij had dit wel en bleek Pap3b agressieve cellen te zijn uiteindelijk, terwijl ze 2 jaar eerder nog normale uitslag had. Daar kwam dus het tussentijd bloedverlies vandaan. Heeft de dokter wel gekeken/uistrijkje gedaan?
Mja, mijn uitstrijkje was ook niet goed. Pap 1 of 2 had ik. Controle in het ziekenhuis gehad maar gelukkig kwam daar niets vreemds uit. De onrustige cellen moest mijn lichaam zelf verwijderen. Nu ongeveer driekwart jaar geleden wederom uitstrijkje gehad, controle, en bleek goed te zijn.

Dus nu ik die bloedingen heb gehad dacht ik ook eerst daaraan...
Dokter heeft gekeken en zag dat alles rustig was. Ook nog gedrukt bij mijn eileiders voor de zekerheid maar daar had ik geen last van, gelukkig.

Misschien moet ik nu wel een uitstrijkje voor de zekerheid doen om dingen uit te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
04-01-2021 16:52
Waar in je cyclus was het en om hoeveel bloedverlies ging het? Kan het rondom eisprong geweest zijn? Of mogelijke innesteling? Of kortere cycli?

Heb het dus twee keer gehad. En was allebei 1 week voor mijn menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
PurplePure schreef:
04-01-2021 17:01
Mja, mijn uitstrijkje was ook niet goed. Pap 1 of 2 had ik. Controle in het ziekenhuis gehad maar gelukkig kwam daar niets vreemds uit. De onrustige cellen moest mijn lichaam zelf verwijderen. Nu ongeveer driekwart jaar geleden wederom uitstrijkje gehad, controle, en bleek goed te zijn.

Dus nu ik die bloedingen heb gehad dacht ik ook eerst daaraan...
Dokter heeft gekeken en zag dat alles rustig was. Ook nog gedrukt bij mijn eileiders voor de zekerheid maar daar had ik geen last van, gelukkig.

Misschien moet ik nu wel een uitstrijkje voor de zekerheid doen om dingen uit te sluiten.
zeker terug naar je arts
Ik zou teruggaan naar je arts gezien je uitstrijkjes, in ieder geval dat (opnieuw) uitsluiten.
Alle reacties Link kopieren
Als je nog een DBC hebt open staan bij de gyn zou ik lekker daarheen bellen voor een afspraak. Idd alles even opnieuw uitsluiten. Heb jij ook getest op SOA's? Sommige hebben we 10 jaar chlamydia.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zei dat ik me er niet zo zorgen over moest maken. Dat het waarschijnlijk door stress komt.
Maar ik ga een nieuwe afspraak maken bij de huisarts om daar een uitstrijkje te laten doen. Lijkt me niet meteen nodig om hiervoor naar de gynaecoloog te gaan.

Laatste keer ben ik getest op soa’s en virussen. En daar kwam niets uit.
Zeker na zo'n uitstrijkje snap ik eigenlijk niet dat je twijfelt? Misschien is het niks, maar zeker teruggaan.
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
04-01-2021 16:37
Dat heb ik ook weleens gehad, had ik ook echt wel pijn bij. Maar kan. Ik zou het wel verder laten onderzoeken als dat advies was van de ha.

En bij jou kwam er ook niets uit?
Was gewoon normaal zeg maar.

Ps; Twijfel komt meer door omdat ik dit niet bij mijzelf ken. Uitstrijkje was toen goed dus lijkt me sterk als het nu niet goed is.
PurplePure schreef:
04-01-2021 22:47
En bij jou kwam er ook niets uit?
Was gewoon normaal zeg maar.

Ps; Twijfel komt meer door omdat ik dit niet bij mijzelf ken. Uitstrijkje was toen goed dus lijkt me sterk als het nu niet goed is.
Was een ovulatie bloeding waarschijnlijk. Heb toen wel een uitstrijkje laten maken, was gewoon goed. Het was een paar jaar voordat ik kinderen kreeg, denk met 24 ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Het valt me wel op dat vrouwen hier weinig over praten. Tenminste ik had er nog nooit van iemand over gehoord...
Toch stukje schaamte van de mensen, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven