Uitgerekend 1e helft september 2021

26-12-2020 08:51 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor degenen die er nét achter zijn gekomen dat ze zwanger zijn :). Klets hier mee over het wel en wee, de kwaaltjes, de spanning etc.

Wachtwoord via PB, op aanvraag bij schrijfsters.

--
NaamLeeftijdKind #UDEchoHartjeJ/MBijzonderheden
greystone8634/41229-0809-04 ❤️ -
HaakMama30/35301-09begin april ❤️
K0koro31/35103-0913-04❤️J-
Krabpaal30/33104-09xx-xx-
Noni9030/31304-0922-02❤️-
IWIxx/xxx06-0908-01
Tortie30/35107-0901-02-
Miesje199328/28207-0926-03❤️-
Kipkerriesalade30/32107-0928-01❤️-
Pimpelmees3030/31112-0921-04❤️-
Cookie_monster_9030/38112-0917-03❤️-
Naba9029/30114-0915-02-


Besss :rose:
zwangerschapsto wijzigde dit bericht op 09-04-2021 12:49
54.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
04-01-2021 10:20
Ik verwacht hier dat het bloeden doorzet vandaag en morgen! Mijn baarmoedermond zit in de menstruatie stand, testje gedaan en die is lichter geworden, dus helaas geen vitale zwangerschap. Ik ga dus weer uit dit topic. Een hele fijne zwangerschap allemaal.
Oh nee, je was er al bang voor... wat verdrietig. Heel veel sterkte gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend contact gehad met de verloskundigenpraktijk. Heb in week 4 een telefonische intake, als ik 8+2 ben. Vitaliteitsecho tussen de 10e en 12e week, die afspraak maken we tijdens de intake.

Ik merk dat ik het jammer vind dat het nog zo lang duurt, vraagt veel geduld haha. En denk dan dat de vitaliteitsecho en de termijnecho best kort op elkaar zitten? Hoe zit dit bij jullie, voor degene die al afspraken hebben staan?
Is dat niet direct de termijn dan? Die wordt ook tussen de 10-12 gedaan, hoe dichter bij de 12 hoe beter. Heb je een miskraam gehad of bloedverlies oid? Want nu tijdens de lockdown mogen officieel alleen medisch noodzakelijke echo's worden gedaan en een vroege echo/ vitaliteitsecho is dat dan eigenlijk alleen als er een speciale reden voor is. Dus wellicht dat je daarom de eerste tussen 10 en 12 hebt? Ik snap wel dat het lang duurt hoor! Ik merk nu zelf wel doordat het op veel plekken 'normaal' is geworden vroege echo's te doen en je dat hier op het forum echt overal leest, het dan lang duurt. Toen bij mijn eerste zwangerschap was dat minder (of las ik minder) en had ik dat gevoel helemaal niet!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat zou kunnen ja! Ik lees steeds over eerst een vitaliteitsecho en daarna de termijnecho. Maar dan is dit misschien direct de termijnecho al inderdaad. Dan valt het wel mee, hoewel ik nog steeds ongeduldig ben haha. Lijkt me zo leuk om het te vertellen aan familie aan de hand van een echo. Lijkt me ook steeds moeilijker geheim te houden, als je bijvoorbeeld misselijkheid wordt, al een buikje krijgt en nog steeds niet drinkt. Maar goed, we wachten het af. Nu eerst aftellen naar de telefonische intake. Bedankt voor je reactie Saga.

Hoe ben je eronder?
Krabpaal schreef:
04-01-2021 11:23
Ik heb vanochtend contact gehad met de verloskundigenpraktijk. Heb in week 4 een telefonische intake, als ik 8+2 ben. Vitaliteitsecho tussen de 10e en 12e week, die afspraak maken we tijdens de intake.

Ik merk dat ik het jammer vind dat het nog zo lang duurt, vraagt veel geduld haha. En denk dan dat de vitaliteitsecho en de termijnecho best kort op elkaar zitten? Hoe zit dit bij jullie, voor degene die al afspraken hebben staan?
Ik heb vitaliteitsecho bij 8+5 (eind januari) en termijnecho bij 11+3. Zit inderdaad vrij kort tussen, maar voor mij maakt dat niks uit. Weet je zeker dat ze niet direct de termijnecho doen tussen 10 en 12?

Ik kan me voorstellen dat je het heel lang vindt duren. Ik dacht ook dat vitaliteitsecho's meestal bij een week of 7 gemaakt werden. Misschien doen ze het toch iets later vanwege corona? Ik geloof dat ze vinden dat vitaliteitsecho's onder medische echo's vallen, en niet onder pretecho's. Noodzakelijk is het inderdaad niet. Het verandert de uitkomst van een zwangerschap niet.

Ik vind het wel heel jammer dat de intake telefonisch is. Ik had graag mijn verloskundige direct wat meer leren kennen, daar hecht ik veel waarde aan.
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 15:45
11.82% gewijzigd
Oh saga en skyer wat verdrietig..
Sterkte voor jullie 😘
Bedankt! Het gaat wel goed hoor. Ik baal gewoon, maar ben verder niet erg verdrietig, omdat ik het al aanvoelde.

Ja een vitaliteitsecho was oorspronkelijk alleen bij bepaalde dingen (fertiliteitsbehandeling, bloedverlies, eerdere miskramen, ernstige pijn etc). Het is vast je termijnecho dan! Jammer dat de intakes telefonisch zijn inderdaad!

Nou ik ga nu echt vertrekken hier, alle goeds voor jullie zwangerschappen en daarna.
Alle reacties Link kopieren
Dan ga ik er vanuit dat ik geen vitaliteitsecho krijg maar direct de termijnecho. Ze heeft de naam ook niet genoemd, ging er zelf vanuit dat het de vitaliteitsecho was omdat ik dacht dat iedereen die kreeg. Nou ja helaas, dan wachten we wat langer en vertellen we het later, is niet anders!

Kokoro is er voor jou een reden dat je wel een vitaliteitsecho krijgt? Voor jou is ook alles de eerste keer, toch?

Saga ik hoop van harte voor je dat het snel weer raak is en je alsnog mag genieten van een gezonde zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Saga, wat rottig weer voor je. Gelukkig duidelijkheid maar niet de kant op die je wilde. Dikke knuffel voor jou!

Vitaliteit is rond de 7-8 en termijn 11-12. Wij krijgen ze beide weer als het goed is (met 8 weken bij VK met de intake en de rest bij een echo centrum).
Denk het ook Krabpaal. Kan me wel voorstellen dat je het jammer vindt :(. Evt. na de 19e zelf 1 plannen? Kost niet zoveel geloof ik.

Nee ik heb geen extra reden voor een vitaliteitsecho. Gewoon een spontane eerste zwangerschap. Mijn verloskundigepraktijk maakt zelf de echo's (m.u.v. de SEO). Misschien dat ze daarom wat makkelijker zijn?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie wel beide echo’s krijgen!

Ik ga me er nog even over inlezen. Zelf een echo plannen is misschien ook een optie idd, goed idee. Wat is er na de 19e Kokoro? Omdat het dan halverwege de 7 en 8e week is?
Krabpaal schreef:
04-01-2021 15:19
Fijn dat jullie wel beide echo’s krijgen!

Ik ga me er nog even over inlezen. Zelf een echo plannen is misschien ook een optie idd, goed idee. Wat is er na de 19e Kokoro? Omdat het dan halverwege de 7 en 8e week is?
Nee lieverd, de huidige lockdown is tot minstens 19-01. Daarna mag je weer pretecho's plannen. Toevallig zijn wij beiden 19-01 wel precies 7+3 weken. Verhip, ik heb mijn vitaliteits pas bij 8+6 zelfs, bedenk ik me net.
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
04-01-2021 15:27
Nee lieverd, de huidige lockdown is tot minstens 19-01. Daarna mag je weer pretecho's plannen. Toevallig zijn wij beiden 19-01 wel precies 7+3 weken. Verhip, ik heb mijn vitaliteits pas bij 8+6 zelfs, bedenk ik me net.
Ohja logisch hahaha, even niet aan gedacht :-$

Jij nog 3,5 week geduld hebben dus!

Leuk dat we precies gelijk lopen trouwens :hyper:
Jaaa haha, ben benieuwd of dat na de termijnecho nog steeds zo is ^^.
Aangemeld bij de verloskundige en heb met 8+2 de eerste echo, helaas is dat pas over 3 weken, vind ik nog lang wachten haha. Nog maar even geduld hebben
anoniem_64b914de587ed wijzigde dit bericht op 04-01-2021 21:09
14.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach saga en skyer, wat verdrietig. :hug:

Ik heb me vandaag ook aangemeld bij verloskundige! Jeetje, dan gaat het nog meer leven, haha.
Ik heb over 3 weken al de eerste echo en de termijnecho halverwege februari. Spannend!! Alles lijkt ineens nog zo ver weg.
Alle reacties Link kopieren
Heel spannend ja! Willen jullie de datums van jullie echo’s in de tabel zetten? Dan kunnen we extra meeleven met elkaar :cheer2:

Hoe denken jullie over de verandering van jullie lichaam die komen gaat? Ik zie hier best tegenop, ik ben niet blij met mijn lichaam op dit moment. Had er het liefst nog minstens 5 kilo af willen hebben voordat ik zwanger zou raken, maar kon de knop niet omkrijgen. Wil daarom wel gaan proberen te focussen op gezond (en genoeg) te eten, mijn grootste angst is om een enorme walrus te worden en alles te eten wat los en vast zit. Ben niet enorm te zwaar, BMI van 27, maar ben ik zeker niet te licht! Ben in de feestdagen periode ook bijna 3 kilo aangekomen, niet best :-o dus ga m’n best doen, kijken hoe ver ik kom en anders eventueel een diëtiste inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er al echo's gepland zijn!

Qua gewicht dacht ik dat ook. Ik ben 76 kg bij 171 cm dus een aantal kilo boven gezond gewicht. Bij m'n eerste zwangerschap hetzelfde, alleen wel veel getrainder dus ben nu anders in vorm (slechter dus). Werd toen 'gered' door dat brandend maagzuur, waardoor ik gestraft werd als ik slecht zou eten. Ben toen 8 kg aangekomen in totaal.

En op de uitgerekende datum weer terug op gewicht. En een half jaar later 5 kg eraan door combinatie van honger ivm borstvoeding en snaaien inhalen :(
Over aankomen zie ik wel wat er gebeurd. Ben bij de eerste meer dan 25kg aangekomen en de 2e maar 3kg 😅 kwam er dus lichter uit haha
Bij de eerste kon ik nog lekker lui op de bank met een zak chips.. 😂😂

Ik volg mijn lichaam in wat het nodig heeft en probeer sowieso bewustere keuzes te maken
Krabpaal schreef:
04-01-2021 23:24
Hoe denken jullie over de verandering van jullie lichaam die komen gaat?

Graag niet quoten

Hier precies hetzelfde als jij. Voor de bruiloft in september was ik behoorlijk slank en heel fit. Iedereen dacht dat ik het voor de trouwjurk deed, maar het was eigenlijk voor een zwangerschap daarna. Ik ben in 2019 begonnen met sporten en afvallen (was toen 79kg, 1.76m) omdat we toen verloofd waren en er uitzicht kwam op die kinderwens. Ik ben altijd al bang geweest om tijdens een zwangerschap enorm te worden.

Helaas door stress en, tjah, general life, ben ik na de bruiloft toch weer aangekomen van 65 naar 72 kg :(. Elke 1e dag van een nieuwe cyclus dacht ik "Oké, nu weer anders!" maar helaas lukte dat niet. Ik weeg gelukkig wel minder dan toen ik begon, maar ben verre van blij met hoe ik er nu uit zie. Ik was heel graag zo fit zwanger geworden zodat ik trots zou zijn op die groeiende buik. Nu wil ik eigenlijk niet eens een "maand 1" foto maken :facepalm:.

Ik probeer nu dus ook heel gezond te eten en overdag lukt dat goed: 6 bruine boterhammen met kipfilet, 2 stuks fruit, 150 gram rauwe groenten. 's Avonds gaat het helaas toch vaak mis met teveel avondeten. Dat ga ik nu aanpakken door een kleine portie op te scheppen en de rest direct in de koelkast te zetten. Als ik 15min na die 1e portie nog trek heb, kan ik evt. iets bij pakken.

Ik kan echt ontzettend gedisciplineerd zijn, maar dan moet die knop wél om. Gelukkig heb ik nog steeds een redelijke conditie, en die ga ik nu ook weer inzetten om de kilo's onder controle te houden :). Vanaf een week of 6 durf ik ook wel weer hard te lopen denk ik. Voor nu houd ik het bij aangepaste HIIT. Ik hoop op een gewichtstoename van maximaal 10kg.
Bessss schreef:
05-01-2021 07:14
Werd toen 'gered' door dat brandend maagzuur, waardoor ik gestraft werd als ik slecht zou eten.
Ik had enigszins hoop dat de misselijkheid mij zou redden, maar ik heb echt nérgens last van :rofl:!
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook voorzichtig mee mogen schrijven?
Gisteren (en vanochtend!) positief getest. Ben stiekem wel een beetje bang dat ik nu ga jinxen, maar het lijkt me wel gezellig om mee te schrijven!

Volgens internet is de uitgerekende datum 14 september, dus nog net in de eerste helft van september!
Alle reacties Link kopieren
Leuk inderdaad, al die geplande echo's! Ik heb mezelf inmiddels ook in de tabel gezet.

Hoe gaat het met jullie? Ik heb nog relatief weinig kwaaltjes maar de verloskundige heeft me al veel sterkte gewenst voor komende weken.. :roll:

Vervelend, de zorgen over gewicht! Ik zou proberen ook tevreden te zijn met "kleine stappen". Elke dag een half uurtje wandelen is ook heel mooi mee genomen. Niet teveel ongezonde dingen in huis halen zodat de verleiding er niet is op de "zwakke momenten"
Ik sport(te) best veel, van jongs af aan. Ik maak me zorgen dat ik meer last ga krijgen van het "afkicken" daarvan en mijn lichaam het niet gewend is. Ik zal ook sommige dingen moeten stoppen/aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Cookiemonster, voorzichtig gefeliciteerd!! En welkom :)
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
05-01-2021 09:02
Ik had enigszins hoop dat de misselijkheid mij zou redden, maar ik heb echt nérgens last van :rofl:!
Hahaha heeeel slecht maar deze gedachte herken ik :rofl: laten we het maar niet te hard zeggen voordat alle kwaaltjes straks allemaal tegelijk komen en we ons ellendig voelen :@@:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven