Niet onbezorgd zwanger

21-05-2020 12:20 459 berichten
Beste Viva-leden,

Vroeger schreef ik ook met een groepje, van vrouwen met meerdere miskramen. Zij zijn uiteindelijk ongeveer allemaal zwanger geworden, en ik had het een beetje opgegeven.

Ik ben nu weer zwanger, na ruim twee jaar niet zwanger te zijn geworden en drie maanden geleden een prille miskraam.

Het is nu ook nog erg pril (pas drie of vier dagen overtijd), en ik probeer er relaxed in te staan. Het is nog zo pril, en al zo vaak misgegaan.

Alleen lukt dat dus niet zo goed. Elke keer dat ik naar de wc ga bonkt m’n hart m’n keel uit. Ik zou zó graag willen dat het nu weer een keer goed ging.

Zijn er dames die ook niet onbezorgd zwanger zijn -om uiteenlopende redenen- en mee zouden willen schrijven. Nu is spannend omdat het elk moment mis kan gaan, maar ook bij de termijnecho, de combinatietest, de nipt enz. Momenten waarop ik ook al vaker slecht nieuws heb gekregen.

Er is bij mij geen oorzaak gevonden (is ook geen onderzoek naar gedaan omdat het ziekenhuis dacht dat daar niks uit zou komen), waarschijnlijk is het leeftijd. Ik heb wel al twee kinderen, waarmee ik me eigenlijk met al m’n angsten in een luxepositie bevind.

Zijn er collega-moeders (zwanger vanaf dag 1 ben je volgens mij al moeder 🙂) die de zorgen willen delen en elkaar willen steunen? Je bent welkom onder alle omstandigheden, ook als je nog zwanger moet worden en daar zorgen over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Maze, wat fijn dat het goed gaat! Nog even afwachten dus.. wat het gaat worden. Spannend!

Ik maak me een beetje zorgen om m’n zoontje. Mijn zoontje heeft vaker een koude rilling, althans het lijkt op een koude rilling. Toen zeiden m’n schoonouders dat baby’s dat hebben als ze plassen. Ik had het op Google opgezocht en alhoewel je er niet veel over vind was er een forum over. Daar schreef iemand dat haar kindje dit ook had en het epilepsie bleek te zijn.. heeft hier iemand van jullie ook ervaring mee? Dat jullie kindje koude rillingen heeft?
jessica249 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 16:04
0.63% gewijzigd
Jessica, het grote zorgen maken is helaas begonnen met het krijgen van een kindje. Ik herken het niet van mijn baby’s, maar ik weet wel dat altijd als ik op symptomen van de kinderen ga zoeken, ik daar nooit geruster op word. Kan je het een keer filmen en aan de huisarts laten zien? Of een apart topic hier openen? Je zal wel een aantal reacties krijgen in de trant van ‘niet hier vragen, ga naar de dokter’ (flauw vind ik dat altijd), maar misschien ook iets waar je wel wat aan hebt.
Maze, fijn dat alles zo goed gaat! Je bent inmiddels al een behoorlijk eind op weg.

Ik krijg geen extra controles, het is nu rustig blijven en er het beste van hopen. Ik mag een kwartier per dag buiten lopen, plat blijven liggen is achterhaald zei de laatste arts die ik sprak. Gelukkig, want ik werd daar niet vrolijker van.

Het is wel moeilijk in mijn drukke gezin om echt goed rust te houden. Maar we doen ons best. De kinderen zijn lief en zelfstandig, maar behoorlijk luidruchtig :-]
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik maak me toch wel zorgen. En als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb krijg ik het er niet meer uit.
Ik heb contact gehad met de huisartsen praktijk en heb een filmpje opgestuurd.
Ik ben benieuwd, ik hoop dat het iets onschuldigs is.
Alle reacties Link kopieren
De beste wensen allemaal! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Beste wensen!
Iedereen hier een gelukkig 2021 in goede gezondheid en met wolken van baby’s/dreumesen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben m’n kleine man een maillot aan gaan doen onder zijn broekje, ook binnen. En ik heb hem niet meer zo opvallend/zovaak zien rillen. Misschien had hij het dan koud? Maar hier heb ik dus niet over nagedacht omdat wij de vloerverwarming beneden op 22 hebben staan. Misschien net zo’n koukleum als zijn mama :lol:

Hoe is het met derest van de dames?

Zonneoog hoe oud is jou kleine mannetje nu? Mijne is al 7 maanden!! Wat gaat de tijd toch snel.

Mybestfriend hoe ver ben jij nu?
Alle reacties Link kopieren
Jessica249 schreef:
05-01-2021 11:16
Ik ben m’n kleine man een maillot aan gaan doen onder zijn broekje, ook binnen. En ik heb hem niet meer zo opvallend/zovaak zien rillen. Misschien had hij het dan koud? Maar hier heb ik dus niet over nagedacht omdat wij de vloerverwarming beneden op 22 hebben staan. Misschien net zo’n koukleum als zijn mama :lol:

Hoe is het met derest van de dames?

Zonneoog hoe oud is jou kleine mannetje nu? Mijne is al 7 maanden!! Wat gaat de tijd toch snel.

Mybestfriend hoe ver ben jij nu?
Die van mij is nu 4 maanden en nu duidelijk in een sprongetje. Jeetje alweer 7 maanden?? Wat gaat dat snel zeg!!
Ook al een heel kereltje :heart:

Ik had inderdaad jou topic gelezen over het rillen en ik hoop dat dit de oplossing is. Die van mij heeft het niet heel snel koud maar ik kan mij voorstellen dat zo'n klein ding het gauw koud krijgt. Goed idee om een maillot eronder te doen! Hoe ligt ie in de nacht? Heeft ie het dan ook koud denk je?

Mybestfriend: hoe gaat het nu met rust houden? Is de baarmoedermond alweer iets gerekt?
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Zonneoog schreef:
05-01-2021 13:26
Die van mij is nu 4 maanden en nu duidelijk in een sprongetje. Jeetje alweer 7 maanden?? Wat gaat dat snel zeg!!
Ook al een heel kereltje :heart:

Ik had inderdaad jou topic gelezen over het rillen en ik hoop dat dit de oplossing is. Die van mij heeft het niet heel snel koud maar ik kan mij voorstellen dat zo'n klein ding het gauw koud krijgt. Goed idee om een maillot eronder te doen! Hoe ligt ie in de nacht? Heeft ie het dan ook koud denk je?

Mybestfriend: hoe gaat het nu met rust houden? Is de baarmoedermond alweer iets gerekt?

Aah wat leuk, leuke leeftijd hè. Dan gaan ze telkens weer iets nieuws doen zo schattig :flirting:
Hoe gaan de hapjes? Vindt hij het lekker?

In de nacht heeft hij een pyjama aan met een winter slaapzak erover. Hij kan echt niet meer onder een dekentje liggen want hij ligt vaker met zijn hoofd bij het voeten eind. Hij rolt erop los haha.

Ja ik hoop dat, dat het is geweest. Ik hou hem natuurlijk wel nog in de gaten maar dat doe je altijd met een kleintje.
Alle reacties Link kopieren
Maze wat fijn dat het goed gaat!

Mybestfriend hoe gaat het met je?

Hier rustig, uit de onderzoeken bij de gyn is niets gekomen, gelukkig maar want op gekke aandoeningen zit niemand te wachten. Nu gewoon maar afwachten en duimen dat de volgende blijft plakken, meer dan dat kunnen we niet...
Nu op het wachtbankje.
Alle reacties Link kopieren
Mieremuis, gelukkig dat ze niks geks gevonden hebben! Natuurlijk ook wel een beetje frustrerend als het dan toch telkens mis gaat.. ( naar hoeveel tijd mag je weer terug mocht het niet lukken?) ik ga voor je duimen! :hug:
Spannend Mieremuis. Hoop echt dat het snel weer raak is. Gelukkig dat er niks uit de tests is gekomen. Maar volgens mij weten we hier allemaal hoe spannend het is om op het wachtbankje te zitten. Wil je ook delen wanneer je nod is?

Jessica, hoe gaat het nu met de koude rillingen? De huisarts dacht dat het niks bijzonders was toch gelukkig?

Hier nu 33 weken gehaald! De baarmoedermond meten ze niet meer op, omdat de adviezen er niet door veranderen. Ik vind het wel een beetje moeilijk een balans te vinden tussen wat goed is voor mij en wat goed is voor de baby. Met een beetje in beweging blijven voel ik me veel en veel beter, maar voor de baby moet ik me heel rustig houden ivm die kans op vroeggeboorte. Ik kijk veel te veel tv momenteel.

Verder merk ik dat ik erg in mezelf gekeerd raak. Herkennen jullie dat? Gesprekken gaan aan me voorbij, ik kan niet heel veel prikkels meer aan, en moeilijkere onderwerpen snap ik bijna niet meer :O Mijn oudste zoon heeft heel veel begeleiding nodig op de middelbare, maar die kan ik ook niet meer bieden (tot zijn vreugde :-] ). Ik hoop wel dat ik ooit weer normaal word...
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
09-01-2021 09:39
Spannend Mieremuis. Hoop echt dat het snel weer raak is. Gelukkig dat er niks uit de tests is gekomen. Maar volgens mij weten we hier allemaal hoe spannend het is om op het wachtbankje te zitten. Wil je ook delen wanneer je nod is?

Jessica, hoe gaat het nu met de koude rillingen? De huisarts dacht dat het niks bijzonders was toch gelukkig?

Hier nu 33 weken gehaald! De baarmoedermond meten ze niet meer op, omdat de adviezen er niet door veranderen. Ik vind het wel een beetje moeilijk een balans te vinden tussen wat goed is voor mij en wat goed is voor de baby. Met een beetje in beweging blijven voel ik me veel en veel beter, maar voor de baby moet ik me heel rustig houden ivm die kans op vroeggeboorte. Ik kijk veel te veel tv momenteel.

Verder merk ik dat ik erg in mezelf gekeerd raak. Herkennen jullie dat? Gesprekken gaan aan me voorbij, ik kan niet heel veel prikkels meer aan, en moeilijkere onderwerpen snap ik bijna niet meer :O Mijn oudste zoon heeft heel veel begeleiding nodig op de middelbare, maar die kan ik ook niet meer bieden (tot zijn vreugde :-] ). Ik hoop wel dat ik ooit weer normaal word...

Ja, ik had een filmpje gestuurd. Hun zagen er niks kwaads in. Maargoed, ik blijf het toch in de gaten houden. Ik heb het hem niet meer zo opvallend vaak zien doen. Maar als ik ben werken zie ik het sowieso niet. Ik heb er vannacht een rot droom over gehad. Zag ik m’n zoontje op de grond liggen met een aanval. Naja, maar hopen dat dit geen werkelijkheid wordt.

Zo, 33 weken alweer! Volgens mij doen ze vanaf 34 weken sowieso niets meer om een geboorte tegen te houden omdat de longetjes dan rijp zijn. Maar hopen dat de kleine nog even veilig in je buik mag blijven!

Ik herken het niet precies zoals jij het omschrijft maar ik had wel op het laatste ook dat ik heel erg in mezelf was.
Alle reacties Link kopieren
Jessica ik heb verder geen afspraken gekregen, gewoon melden als ik weer zwanger ben en dan krijg ik een paar echo's voor de vitaliteit en wat extra echo's om dat in de gaten te houden en de groei te monitoren. Maar qua zwanger worden is er nooit echt een probleem geweest, alleen het zwanger blijven...
Mybestfriend m'n NOD is morgen denk ik, beetje onregelmatige cyclus meestal 22-25 dagen en ik zit nu op 21.

Jessica die rillingen herken ik wel, hier zien we het vaak als ie wat lekkers heeft gegeten of juist iets vies, of als ie net gepoept heeft... Zolang het een paar seconden is en niet een halve minuut duurt ofzo zou ik me er geen zorgen over maken.

Mybestfriend dat in jezelf gekeerd zijn herken ik héél erg goed van mijn uitgedragen zwangerschap, de laatste weken kwam ik echt tot NIKS, zelfs Netflix kon ik me niet goed op concentreren, tijdschrift of boek lukte niet... Ik deed niks anders dan bankhangen. Vreselijk! Is uiteindelijk helemaal goed gekomen, was heel snel na de bevalling weer over... Gewoon hormonen!
Wat fijn dat je al zo ver bent, het worden echt de laatste loodjes bijna!
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik zal voor je duimen! Kunnen ze tegenwoordig niks doen als zwangerschappen altijd mis gaan dan?

Ooh ben ik “blij” om te horen dat jij die rillingen herkent. Het zijn inderdaad gewoon een paar seconde. Heeft jou kleintje dat dus ook wel eens? Het lijkt op koude rillingen..
hoe oud is jou kindje eigenlijk?
Dag lieve dames, het is rustig hier! Hoe gaat het met jullie? Bij iedereen ‘z’n gangetje’?

Hier inmiddels 35 weken. De bevalling komt naderbij. Vind het zo spannend! Het is zo’n grootse gebeurtenis, terwijl ik verlang naar rust, reinheid en regelmaat :D
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat alles goed. Bijna 19 weken zwanger en volgende week de 20 weken echo. Deze vind ik toch wel weer erg spannend. Gelukkig voel ik d'r wel dagelijks maar hoop dat alles goed is verder.

Ooh je gaat al bijna bevallen! Zie je er tegen op of heb je zoiets ik kijk wel hoe het loopt?
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
23-01-2021 08:51
Dag lieve dames, het is rustig hier! Hoe gaat het met jullie? Bij iedereen ‘z’n gangetje’?

Hier inmiddels 35 weken. De bevalling komt naderbij. Vind het zo spannend! Het is zo’n grootse gebeurtenis, terwijl ik verlang naar rust, reinheid en regelmaat :D

Wat spannend! Het kan dus eigenlijk ieder moment gebeuren. Ik vond dat ook zo spannend. Ik hoop dat de kleine nog even veilig in je buik kan blijven. Heb je nog een echo gehad? En hoe is het nu met de baarmoedermond?

Hier gaat alles z’n gangetje. Mijn kleine man is alweer bijna 8 maanden ongelooflijk! Hij zegt sinds deze week ook mama zo schattig :flirting: . Hij probeert te kruipen alleen lukt het nog niet helemaal haha. Maar dat komt wel alles op zijn tijd.
Alle reacties Link kopieren
Zo spannend Mybestfriend! Hoe zijn je andere kids eronder? Kunnen ze nog een beetje slapen?

En jij? Vond slapen zo lastig die laatste loodjes....
Yongpeople, dat schiet ook al weer op! Twintigwekenecho vond ik ook zooo spannend, hoewel ik begrepen heb dat er maar een heel klein percentage slecht nieuws krijgt dan. Laat je even weten hoe het gegaan is?

Ik zie erg op tegen de bevalling, maar kijk er naar uit om een baby in m’n armen te hebben.

Jessica, wat is dat leuk dat hij al mama zegt!! Is het brabbelen ook al begonnen? Hoe gaat het met de rillingen van je zoon?
De baarmoedermond is niet meer opgemeten, maar ik mag van de arts wel weer buiten langere wandelingen maken. Omdat ik nu de 35 weken gehaald heb. Alleen niet zwaar tillen en zorgen dat ik altijd binnen een kwartier weer thuis kan zijn.

Mieremuis, hoe gaat het met jou? Ik neem aan nog geen positieve test, anders had je dat wel gemeld. Ik hoop dat je niet wanhoopt, het is ook nog maar zo kort geleden dat je zwanger was. Gemiddeld duurt het een klein jaar toch? Maar natuurlijk hoop je elke maand dat het raak is.

De kinderen zijn al tieners, die zijn niet zenuwachtig ofzo voor de komst van de baby. Ik denk wel dat ze het heel prettig vinden als ze hun ‘oude’ moeder weer terug hebben, i.p.v. deze met al die kwalen. Ze kunnen zich nog nauwelijks herinneren dat ik niet ziek was.

Slapen gaat op zich wel goed, maar ik moet er heel vaak uit om te plassen. Wel tussen de 3 en de 7 keer per nacht :O Het gekke is dat ik overdag helemaal niet zo vaak moet.

En verder heb ik erg veel last van benauwdheid. Soms krijg ik buiten een aanval, en moet ik dus even zitten of zelfs liggen. Heel gênant vind ik dat.

Nou ja, het zijn echt de laatste loodjes...

Hoe gaat het met de andere dames?
Alle reacties Link kopieren
Zo heerlijk als je strakjes je eigen lijf weer terug hebt! Wat zal dat fijn zijn! Ik weet ook nog goed dat ik 5 dagen na de bevalling alweer ergens buiten een kopje koffie ging drinken, dat had ik meer dan een maand niet gekund!
Lijkt me zo leuk om te zien hoe de oudere kids dan met de nieuwe baby knuffelen strakjes... Dan smelt je moederhart toch lijkt me.

Met mij gaat het OK, inderdaad nog niet zwanger zit weer op m'n ovulatie te wachten... Nu een jaar geleden begonnen voor de tweede en 2 miskramen verder dus, hopelijk worden het er niet nog meer. Vind het niet erg nog een paar rondes te wachten, als we daarna maar een plakker hebben!
En vandaag m'n corona prik gehad! Ben erg blij!!
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
24-01-2021 16:53
Yongpeople, dat schiet ook al weer op! Twintigwekenecho vond ik ook zooo spannend, hoewel ik begrepen heb dat er maar een heel klein percentage slecht nieuws krijgt dan. Laat je even weten hoe het gegaan is?

Ik zie erg op tegen de bevalling, maar kijk er naar uit om een baby in m’n armen te hebben.

Jessica, wat is dat leuk dat hij al mama zegt!! Is het brabbelen ook al begonnen? Hoe gaat het met de rillingen van je zoon?
De baarmoedermond is niet meer opgemeten, maar ik mag van de arts wel weer buiten langere wandelingen maken. Omdat ik nu de 35 weken gehaald heb. Alleen niet zwaar tillen en zorgen dat ik altijd binnen een kwartier weer thuis kan zijn.

Mieremuis, hoe gaat het met jou? Ik neem aan nog geen positieve test, anders had je dat wel gemeld. Ik hoop dat je niet wanhoopt, het is ook nog maar zo kort geleden dat je zwanger was. Gemiddeld duurt het een klein jaar toch? Maar natuurlijk hoop je elke maand dat het raak is.

De kinderen zijn al tieners, die zijn niet zenuwachtig ofzo voor de komst van de baby. Ik denk wel dat ze het heel prettig vinden als ze hun ‘oude’ moeder weer terug hebben, i.p.v. deze met al die kwalen. Ze kunnen zich nog nauwelijks herinneren dat ik niet ziek was.

Slapen gaat op zich wel goed, maar ik moet er heel vaak uit om te plassen. Wel tussen de 3 en de 7 keer per nacht :O Het gekke is dat ik overdag helemaal niet zo vaak moet.

En verder heb ik erg veel last van benauwdheid. Soms krijg ik buiten een aanval, en moet ik dus even zitten of zelfs liggen. Heel gênant vind ik dat.

Nou ja, het zijn echt de laatste loodjes...

Hoe gaat het met de andere dames?

Ja, hij brabbelt best veel dat is wel heel leuk. Ja ik vind het heel leuk dat hij nu ook mama zegt. Papa zegt hij al meer als een maand.
De rillingen zijn er nog maar het valt me op dat hij ze vooral heeft tijdens het eten. Of als hij net wakker is of tijdens/na het plassen. Toevallig had ik het zelf laatst ook. En soms is er een dag dat ik het hem zelf niet heb zien doen. Maar zoals gister bijvoorbeeld 6 keer ofzo tijdens het eten. Of hij dan rilt van het eten geen idee.
Ik hou het gewoon in de gaten. Het is ook maar 2 seconde en hij is dan gewoon bij bewust zijn dus maar hopen dat het volkomen onschuldig is.
Verder heeft m’n zoontje nu de alles op de grond gooi-fase haha.

Ja, dat geloof ik! Ik heb dat ook gehad ik moest elke nacht super vaak eruit. En omdat ik ook nog zorgen had of m’n zoontje wel genoeg voeding kreeg lag ik sowieso al hele nachten wakker.
Ben zo benieuwd wanneer je jou baby’tje mag ontmoeten :flirting:
Een nieuwe complicatie hier... Vandaag echo gehad (35w5d). De groei is erg afgebogen. Van P20 naar P5. Gewicht wordt nu geschat op 2100 gram. Kans is heel groot dat ze binnen twee weken gehaald gaat worden :(
Alle reacties Link kopieren
Is daar een reden voor mybestfriend? Dat de groei is afgebogen?
Ben je er al klaar voor?


Hier was de echo allemaal goed. Moest vandaag nog even terug komen omdat ze met Dr hoofd helemaal verkeerd lag om te meten🤣

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven