Lijf & Lijn alle pijlers

Hoevaak was jij je?

06-01-2021 23:21 109 berichten
Ben benieuwd hoevaak wassen jullie je?
Ik douche me elke dag en was 2 keer per dag mijn gezicht en om de dag mijn haren.
1 a 2 keer per week ga ik uitgebreid in bad.
Als ik me 1 dag niet douche voel ik me direct niet schoon genoeg.

Hoevaak douche jij je?

Totaal aantal stemmen: 332

Elke dag (55%)
Om de dag (20%)
Twee keer per dag (9%)
Minder dan 4 keer per week (16%)
En is dat gevoel dan ook terecht?
Één keer in de drie weken.
En mijn bed verschoon ik twee keer per jaar.
ik bedoel, iemand kan nog fris zijn als ie maar twee keer per week een douch neemt. Terwijl iemand anders elke dag een douch ook echt nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
2x per dag. Soms op een luie zondag 1x per dag.
Niet schoon genoeg voor wat?
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
06-01-2021 23:26
Één keer in de drie weken.
En mijn bed verschoon ik twee keer per jaar.

En met je handdoek doe je een maand en je haren was je nooit, toch?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En de titel is ‘hoe vaak was jij je’ maar bij de poll gaat het over douchen.

Ik ken mensen die zich regelmatig ‘bij de wasbak wassen, met een washand’.
Wat moeten die dan bij je poll invullen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Om de 2 weken op zondag.

De lakens haal ik 4 keer per jaar af.
Op 21/3, 21/6, 21/9 en 21/12. Zo onthou ik wanneer het de vorige keer is gebeurd.
Als de kat er tenminste niet bovenop wil blijven liggen, want dan blijven ze gewoon nog een paar maand langer liggen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
en de voeten wassen in een emmer regenwater.
Sága schreef:
06-01-2021 23:27
Niet schoon genoeg voor wat?
Voor mezelf ik wil het liefst superfris ruiken dus dat gevoel dat je hebt wanneer je net de douche uit komt en nog naar shampoo en douchegel ruikt en fris gewassen kleren aan hebt. Dat wil ik het liefst de hele dag blijven ruiken.
himalaya schreef:
06-01-2021 23:28
En de titel is ‘hoe vaak was jij je’ maar bij de poll gaat het over douchen.

Ik ken mensen die zich regelmatig ‘bij de wasbak wassen, met een washand’.
Wat moeten die dan bij je poll invullen?
Dat valt ook onder wassen
Gya2020 schreef:
06-01-2021 23:31
Voor mezelf ik wil het liefst superfris ruiken dus dat gevoel dat je hebt wanneer je net de douche uit komt en nog naar shampoo en douchegel ruikt en fris gewassen kleren aan hebt. Dat wil ik het liefst de hele dag blijven ruiken.

En dat dat heel slecht voor je gezondheid is (en vaak ook voor je huid) vind je van ondergeschikt belang?
Alle reacties Link kopieren
Ook hier 1-2 keer per week bad en op de andere dagen douche ik. Haren wassen om de dag, eigenlijk zijn mijn haren begin dag twee al vet maar ik wil het niet iedere dag wassen. Ik voel mij niet fris zonder te wassen/douchen en ik stap het liefste dan snel onder de douche. Badderen is vooral als me-time.
Gya2020 schreef:
06-01-2021 23:31
Voor mezelf ik wil het liefst superfris ruiken dus dat gevoel dat je hebt wanneer je net de douche uit komt en nog naar shampoo en douchegel ruikt en fris gewassen kleren aan hebt. Dat wil ik het liefst de hele dag blijven ruiken.
Ah ik vind die chemische geurtjes juist niet fris! Weet je dat je huid en haar ook went aan hoe vaak je met zeep waar? Je gaat bijv meer talg aanmaken en moet dan weer vaker wassen. Het is natuurlijk maar wat je zelf wilt, ik probeer juist haar wassen af te bouwen naar het liefst om de week.. m’n haar blijft steeds langer schoon zonder wassen’
*Sally* schreef:
06-01-2021 23:26
Één keer in de drie weken.
En mijn bed verschoon ik twee keer per jaar.


En je partner? Ook de helft daar weer van? :mrgreen:
Sága schreef:
06-01-2021 23:37
Weet je dat je huid en haar ook went aan hoe vaak je met zeep waar?

Dit merk ik nu met de lockdown: ik ga minder ‘door weer en wind’ en hoef mijn haar minder vaak te wassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik douche altijd na het sporten. En ik sport veel. Anders zou ik niet zo vaak douchen. Mijn huid lijdt daar niet onder ofzo, nooit iets van gemerkt.
Och, je hebt mensen met een sterke lichaamsgeur die zich 2x per dag douchen en dan nog steeds stinken. En je hebt mensen met een normale lichaamsgeur die zich 2x per week douchen en altijd naar roosjes ruiken.
En verder hangt het helemaal af van hoeveel je zweet, je werk, hoeveel je sport, wat je eet, wat voor vieze klusjes je verder nog doet.. En vooral ook hoe relaxed je bent, want angstzweet stinkt... :-[
En dan heb je nog mensen die 2x per dag een halfuur onder de douche staan, maar zich niet wassen. Die stinken ook.
Of ging dit niet over stinken? Dat was zeker weer een van de andere 49394 topics hierover O_o
Sinds mijn wasbak verstopt is niet meer, zo irritant dat het water niet wegloopt :@
puntillita schreef:
06-01-2021 23:40
En je partner? Ook de helft daar weer van? :mrgreen:
Vast ook 1 keer in de 3 weken voordat ze sex hebben :worship:
Heb me met de kerst nog gewassen. Nu wachten op Pasen.
Alle reacties Link kopieren
2 x per dag
EHR schreef:
06-01-2021 23:34
En dat dat heel slecht voor je gezondheid is (en vaak ook voor je huid) vind je van ondergeschikt belang?
Hoezo is wassen heel slecht voor je gezondheid?
Ik douche elke dag en was dan ook mijn haar.
Als het erg heet is buiten douche ik vaak 2x per dag.
Ik ben gek op douchen en in bad gaan, maar ik heb geen bad meer helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven