Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Thuis school werk lockdown dip wie ook?

07-01-2021 10:51 686 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt even klagen mijn ei kwijt.
Weer Thuis school weer beide doorwerken veel thuis door avond weekenddiensten maar voelt allemaal dubbel. Frustratie van het schoolwerk ben de draad kwijt. 2 kids groep 3 en 6.
Sommen die ik niet snap, stuiterende kinderen en niet even naar buiten kunnen om te resetten door de regen.
Ik heb echt een offday wie pept me op of klaagt lekker met me mee?
Want het ging goed tot gister en toen hoorde ik dat de lockdown zeker de hele maand januari gaat duren, de moed zakt me op alle fronten in de schoenen.
Wie helpt.me herpakken.
Alle reacties Link kopieren
Gaat ie zeker heel januari duren????


Ik moet naar de action en ikea, ben pas verhuisd en bij ikea kan je niks meer ophalen😭
Alle reacties Link kopieren
Wilde het niet benoemen maar dacht neeeee action koop je altijd dingen de kids weer even zoet te houden
Alle reacties Link kopieren
https://www.nu.nl/coronavirus/6100315/p ... nuari.html

Ik ga er gewoon vanuit kan het tijd meevallen ze volgen een beetje Duitsland heb ik het idee en daar is het ook met 2 weken verlengd.

Vervelend verhuisd zijn en alles dicht je kan niet even snel wat halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel met je mee! hier een kind groep 5 en een peuter en man en ik beiden superdruk met werk. vervelende is dat ik veel gebeld word en zelf zou moeten bellen (wat moeilijk lukt). het gepraat van mij zorgt ervoor dat kind zich niet kan concentreren op haar schoolwerk en peuter wil graag 'met mij spelen' en laat goed van zich horen.

man en ik wisselen elkaar af maar 1 ouder met 2 kinderen werkt ook niet echt aangezien de oudste echt aan het schoolwerk moet en de jongste veel lawaai maakt. we kunnen de oudste niet te lang alleen aan schoolwerk laten, het is voor haar echt even wennen en nogal chaotisch opgezet waardoor ze veel hulp nodig heeft. wij snappen zelf soms niet wat de bedoeling is van de schoolopdrachten, er zijn zoveel verschillende documenten, mailtjes, online instructies en software dat er bijna niet door te komen is. kan ook aan ons liggen. :hamer:
Alle reacties Link kopieren
Reckless onderstaande is helemaal herkenbaar ben de draad nu al kwijt.
Was vorige keer zo blij alles in de papierbak te kunnen gooien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een ontzettende baaldag. Kind zit bij mij op de werkkamer en is steeds gefrustreerd. Snapt zogenaamd dingen niet. Dag 1 van thuisonderwijs na de vakantie weer anderhalf uur bezig met alles bij elkaar zoeken qua inlog en bestanden en dat soort gedoe. Ik was het op dag 1 dus eigenlijk al zat
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Ik kan er al een hoop afstrepen
Alle reacties Link kopieren
Kom gezellig hier meekletsen:

coronavirus-covid-19/lockdown-2-combo-t ... ges/472395
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het is frustrerend allemaal, over kwaliteit van onderwijs nog niet eens te spreken.

Hier gaan ze wel naar buiten, weer of geen weer.
Even een half uurtje frisse neus en weer door.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag ook echt een dip. Maar het is meer een samenkomst van alles wat er momenteel speelt dan een organisatorisch probleem.

Zoon (groep 6) kan over het algemeen heel zelfstandig aan het werk.
Man ging voorheen meestal naar kantoor.
Mijn werk ligt op een laag pitje, dus dat is prima te doen.

Maar nu ligt man in het ziekenhuis en heeft zoon een nieuwe docent waardoor we even een nieuwe draai moeten vinden qua thuisonderwijs. De winkels waar ik voorheen heen ging om even "er op uit te zijn" zijn allemaal gesloten...
Dus vandaag komt alles een beetje samen en dat zorgt er voor dat ik nogal on edge ben...
Alle reacties Link kopieren
WorkMomNia37 schreef:
07-01-2021 11:06
Reckless onderstaande is helemaal herkenbaar ben de draad nu al kwijt.
Was vorige keer zo blij alles in de papierbak te kunnen gooien.
ja ik ook! kind is super onzeker, als het dan iets niet klopt aan de instructies flipt ze helemaal. Ik ben zelf ook niet de geduldigste. als dit nog veel langer gaat duren worden het 15 urige 'werk' dagen voor mij ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
07-01-2021 11:18
Kom gezellig hier meekletsen:

coronavirus-covid-19/lockdown-2-combo-t ... ges/472395
oh dank voor de tip
Alle reacties Link kopieren
Oohw gelukkig, ging me al bijna een ontaarde moeder voelen.
3 basisschool kids, 3 x per dag een half uur per kind, er tussen 5 min tijd om van kind op laptop te switchen. Opdrachten maken nadat de laatste teams instructie er op zit. Van 8/16 uur non stop bezig.
Verder idd byzonder weinig te doen, k begin te vinden neigen naar " gekkenwerk " .
Ooh ook nog een peuter van 3 die gedeisd moet blijven, en een brugpieper die heel veel zelf kan maar niet alles.
En nee, ik heb niemand om mee af wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vandaag ook helemaal gehad. Door vakantie eerste dag dat ik thuis moet werken en mijn bijna kleuter en bijna peuter vermaken. De driftbuien vliegen me om de oren momenteel. Bij de eerste lockdown had vooral dreumes een makkelijkere leeftijd met twee slaapjes.
Alle reacties Link kopieren
Dat moeder begint langzaam voordelen van pubers in te zien, die zie ik totaal niet...
Alle reacties Link kopieren
romany schreef:
07-01-2021 12:08
Oohw gelukkig, ging me al bijna een ontaarde moeder voelen.
3 basisschool kids, 3 x per dag een half uur per kind, er tussen 5 min tijd om van kind op laptop te switchen. Opdrachten maken nadat de laatste teams instructie er op zit. Van 8/16 uur non stop bezig.
Verder idd byzonder weinig te doen, k begin te vinden neigen naar " gekkenwerk " .
Ooh ook nog een peuter van 3 die gedeisd moet blijven, en een brugpieper die heel veel zelf kan maar niet alles.
En nee, ik heb niemand om mee af wisselen.
respect voor jou, mama!!
Alle reacties Link kopieren
Oh haleluja, wat ontzettend herkenbaar dit allemaal! Gedeelde smart is toch halve smart.... Wij zijn nu begonnen om de opa's en oma's virtueel in te zetten, kunnen ze toch even gezellig kletsen met elkaar, en biedt leuke afleiding.
Gelukkig zijn er hier veel vriendjes in de buurt om waarmee de kinderen buiten kunnen spelen. 's ochtends leren, 's middags spelen. Gaat eigenlijk wel prima, ze hebben weinig entertainment nodig (we entertainen ze normaal ook niet). Maar veel korte lontjes, stress en bezorgdheid, je merkt echt aan de kinderen dat ze oud genoeg zijn om te snappen wat er aan de hand is. Het is wel eens gezelliger geweest hier...

Ik worstel zelf het meeste met mijn eigen moticatie om weer achter die laptop te zitten. Thuiswerken schiet echt voor geen meter op. Ik voel me alleen (ook al heb ik 2 kids en een lieve man), te lam om te gaan sporten, en ondanks 2 weken vakantie behoorlijk energieloos. BLEEEEGHHHHH!

Zo, dat is er uit! Ik ga lekker worstenbroodjes in de oven gooien als verrassing en dan gaat het hopelijk vanmiddag weer beter!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan 1x per week naar de kruidvat en mogen ze daar een cadeautje uitzoeken. Verder zijn wij ook helemaal afgedraaid, en dat terwijl de kinderen het zo goed doen en echt hun best doen naar de omstandigheden. We zijn echt wel trots op hun ( oudste heeft gedragsproblemen maar doet zo zn best )
Alle reacties Link kopieren
@romany: lief zijn voor jezelf, je doet wat je kunt toch?
En in de categorie 'durf te vragen', heb je iemand in de buurt die kan komen helpen? Een lief pubermeisje dat het leuk vindt om een ochtendje jouw kinderen te helpen, zodat jij even lucht krijgt? Misschien via een buurtapp of zo?
Ik hoor van zoveel mensen dat ze graag willen helpen, maar niet weten hoe. Misschien ben je wel verbaasd over de hulp die uit onverwachte hoek kan komen...
Alle reacties Link kopieren
Mag ik even meezeiken?!

Pff, ik heb wel een vitaal beroep maar hier volledige wachtwoorden en zuluconnectstress op dagen dat ik thuis ben. Kind is 2 maanden geleden van school veranderd dus alles weer nieuw. Verouderde laptop hier dus kon gisteren niets meer opstarten. Kwam er 5 minuten voor tijd erachter dat er een zoommeeting was. Die moest dus op mijn werk mobiel (ondertussen stromen berichten via ms teams en WhatsApp binnen waar de 8jarige zich mee ging bemoeien . Uit ellende een deel van de kinderbijslag besteed aan het kopen van een chromebook.
Peuter wil vanalles meedoen maar mag niet...
Kutweer. Ook alleenstaand.

Als ik ga werken en ze naar de noodopvang moeten wordt er geschreeuwd dat het zo verschrikkelijk is en voel ik me schuldig. Als ze thuis zijn vinden ze het saai. Schiet mij maar lek :nut:
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
07-01-2021 12:19
Dat moeder begint langzaam voordelen van pubers in te zien, die zie ik totaal niet...

Ja, maar die staat naast het vakje dat puber alleen zijn kamer uit komt om te eten :hyper:
Alle reacties Link kopieren
reckless schreef:
07-01-2021 11:03
we kunnen de oudste niet te lang alleen aan schoolwerk laten, het is voor haar echt even wennen en nogal chaotisch opgezet waardoor ze veel hulp nodig heeft. wij snappen zelf soms niet wat de bedoeling is van de schoolopdrachten, er zijn zoveel verschillende documenten, mailtjes, online instructies en software dat er bijna niet door te komen is. kan ook aan ons liggen. :hamer:
Heb je dit al terug gekoppeld aan school?

Hier hadden we hetzelfde probleem en dat heb ik aangegeven bij de leerkracht. Ook gezegd dat als het niet overzichtelijker wordt wij niet alles zullen gaan doen met onze dochter. Dat laatste is misschien wel makkelijker voor ons omdat ze 'nog maar' in groep 2 zit en wat voorloopt, dus er ontstaat niet direct een achterstand als ze wat weken school mist.
Maar het heeft wel geholpen, na 2 dagen kregen we een heel overzichtelijk schema met goede uitleg. Ik hoor van andere ouders dat ze ook blij zijn met deze verbetering.
absor schreef:
07-01-2021 10:53
Gaat ie zeker heel januari duren????


Ik moet naar de action en ikea, ben pas verhuisd en bij ikea kan je niks meer ophalen😭
Dat vind ik opzich best opmerkelijk, aangezien je bij bouwarkten wel kan ophalen. Ik wilde gisteren 2 gordijnroedes bestellen, 5.99 per stuk maar de verzendkosten zouden 49 euro zijn. Dat gaat me te ver.
Alle reacties Link kopieren
Ohw veeg me op. Ik klaag mee.
Hoogzwanger hier, een peuter en een kleuter in huis en dan dat bericht dat de lockdown nog eens twee weken gaat duren... Ik had me mijn verlof heel anders voorgesteld.
Manlief heeft een vitaal beroep en is juist door Corona veel aan het werk (zorg) met wisseldiensten en ik sta er dus voornamelijk in mijn eentje voor. Nu 38 weken en ik kom niet verder dan waggelen in huis.
Kleur ook eens buiten de lijnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven