Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 9 (ZONDER SPOILERS)

04-01-2021 15:23 3025 berichten
Alle reacties Link kopieren
GEEN SPOILERS S.V.P. Op het spoilen van afleveringen die nog niet op televisie zijn geweest staat een ban.

Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol.

Gezinnen van seizoen 2020:
    - Familie Buddenbruck, ook wel afgekort als BB. Rob en Thaila verhuizen van Heerlen naar Duitsland en nemen al hun kinderen mee (10-11 stuks)
      - Familie Kraan: Samengesteld gezin van Linda en Ivan uit Boskoop, 8 kinderen.
        - Familie Jelies: Gelovig gezin uit Tollebeek, met vader Johan en moeder Janneke, 8 kinderen en negende op komst.

        Gezinnen uit eerdere seizoenen die hier ook ter sprake komen:
        - Familie Nagelkerke, met moeder Sofie en vader Jan en acht kinderen. Inmiddels over op vloggen.
        - Familie Deijs, Marcel en Ingridt en heel veel kinderen en prins Jordy.
        - Familie Adema, het gezin met de vierling en nog twee dochters.
        - Papa Jay en zijn 5 lieve kinderen.
        - Willy Vink en haar 11 kinderen.
        - Familie Baumgard: bekend van Eugene en het bakimperium van Samantha, 13 kinderen in Den Haag.
        - Familie Quaedackers: alleenstaande moeder Nadine en haar 12 kinderen uit Heerlen.

        (linkjes naar alle vorige topics op pagina 1: viewtopic.php?f=11&t=472685&p=32363564&start=#p32363564)
        cookielover wijzigde dit bericht op 11-01-2021 16:01
        8.98% gewijzigd
        Alle reacties Link kopieren
        Waarvan akte; zullen we nu weer overgaan op een ander onderwerp? Deze plaat blijft een beetje hangen nu...
        Idris schreef:
        06-01-2021 22:02
        En als je dan toch niet onder valse namen plaatst, waarom maak je dan niet even zelf een account aan. Is gratis.
        Net even gedaan 😂😂💪
        Alle reacties Link kopieren
        watdachtjehiervan schreef:
        07-01-2021 11:50
        Fraude wil ik het niet noemen maar ze pikken wel het beste van twee landen mee. Ze wonen in Duitsland en betalen daar lagere belastingen terwijl ze van veel dingen in Nederland gebruik maken. De zorg voor Chariënne komt uit Nederland, ze hebben er een sociale huurwoning en de kinderen gaan in Nederland naar school.
        Ze willen niet uitleggen hoe het kan dat ze de sociale huurwoning nog hebben terwijl ze er als de kippen bij zijn om alles goed te praten wat hier gepost wordt.
        Geen idee of het illegaal is wat ze doen maar echt netjes klinkt het mij niet in de oren.
        De woning in nederland is vooral voor de zorg van Chariënne.
        In duitsland kennen ze de zorg niet die zij nodig heeft.
        Wij zijn al.1.5 jaar voor een andere woning aan het kijken maar corona komt er tussen.
        Chariënne krijgt persoonlijke verzorging,dagbesteding en persoonlijke begeleiding. En de reden dat de kinderen nog op de Nederlandse scholen zitten is omdat de directeur toen al aangaf dat dat het beste was voor de kinderen.
        Cookielover schreef:
        06-01-2021 22:10
        Nou Rob, dank voor je constructieve bijdrage :roll:

        Ik geloof trouwens best dat jullie 'echt' zijn. Alleen dat als een hyena op dit topic zitten en alles goed willen praten vind ik rete irritant.
        Als een hyena valt reuze mee haha.
        We proberen niks goed te praten in die zin dat we proberen duidelijkheid te verschaffen en neeeee 😂😂
        Ik ga hier echt niet in een damestopic blijven schrijven 🤦‍♂️😂
        We zijn hectisch, chaotisch met momenten en waarschijnlijk niet heel consequent maar de kinderen kunnen lekker zichzelf zijn en daar hechten wij meer waarde aan.

        Gr Rob
        makiko schreef:
        06-01-2021 22:45
        Als Linda dan om de andere hoek komt kijken dan zien ze samen veel #humormoetkunnen #beelddenkdit
        Laat ze lekker meepraten en vooral door gaan op insta of facebook en ons meekijken .Dat doen ze toch maar mooi even en
        dan hebben wij ook nog wat te lullen .
        Die saaie commerciële vlogs ga ik ook niet meer kijken ,daar is de lol wel van af . Die moeten iets anders gaan bedenken voor aandacht en dat zou zo maar een projectje 9 kunnen zijn maar niet met mij als kijker.

        Ik zou de kinderen Deijs wel eens willen horen ,hoe het daar echt zit en wat ze tegenwoordig doen . Die zijn bijna allemaal volwassen nou .
        😂😂😂

        Zo kan men niet ontkennen dat ik alles zie vanuit een breed perspectief😂
        Thaila1978 schreef:
        07-01-2021 12:06
        De woning in nederland is vooral voor de zorg van Chariënne.
        In duitsland kennen ze de zorg niet die zij nodig heeft.
        Wij zijn al.1.5 jaar voor een andere woning aan het kijken maar corona komt er tussen.
        Chariënne krijgt persoonlijke verzorging,dagbesteding en persoonlijke begeleiding. En de reden dat de kinderen nog op de Nederlandse scholen zitten is omdat de directeur toen al aangaf dat dat het beste was voor de kinderen.
        Chariënne staat dus in Nederland ingeschreven terwijl ze in Duitsland woont?
        anoniem_270703 wijzigde dit bericht op 07-01-2021 12:25
        0.17% gewijzigd
        watdachtjehiervan schreef:
        07-01-2021 11:50
        Fraude wil ik het niet noemen maar ze pikken wel het beste van twee landen mee. Ze wonen in Duitsland en betalen daar lagere belastingen terwijl ze van veel dingen in Nederland gebruik maken. De zorg voor Chariënne komt uit Nederland, ze hebben er een sociale huurwoning en de kinderen gaan in Nederland naar school.
        Ze willen niet uitleggen hoe het kan dat ze de sociale huurwoning nog hebben terwijl ze er als de kippen bij zijn om alles goed te praten wat hier gepost wordt.
        Geen idee of het illegaal is wat ze doen maar echt netjes klinkt het mij niet in de oren.
        Ik betaal lagere belastingen 🤔
        Dat weet u omdat?

        Ik betaal 46% belasting!

        Als de kippen erbij zijn 😂. Nou de huurwoning had ik al aangegeven is vanwege het feit dat we daar nog 3 a 4 dagen in de week zaten om wille van school en zorg.
        Het is te in gewikkeld voor de kijker als je al die dingen moet uitleggen vannuit het programma.

        Huur is al opgezegd en we kijken nu in de particuliere sector

        Van twee walletjes eten is dus niet het geval.
        Ik had Een huis vol nog maar net ontdekt, en dacht dat dit een gezellig topic zou zijn. Maar wat een ruzieachtig sfeertje hangt hier, met al die oordelen en verwijten! Jammer!
        Rob1978 schreef:
        07-01-2021 12:25
        Ik betaal lagere belastingen 🤔
        Dat weet u omdat?

        Ik betaal 46% belasting!

        Als de kippen erbij zijn 😂. Nou de huurwoning had ik al aangegeven is vanwege het feit dat we daar nog 3 a 4 dagen in de week zaten om wille van school en zorg.
        Het is te in gewikkeld voor de kijker als je al die dingen moet uitleggen vannuit het programma.

        Huur is al opgezegd en we kijken nu in de particuliere sector

        Van twee walletjes eten is dus niet het geval.
        Lagere belasting betalen is niet goed verwoord van mij. Ik bedoel belasting voordeel door hoge kinderbijslag.
        Daarnaast zijn de huizen heel goedkoop en kon je in Duitsland beter je zaak opstarten. Voordelen van Duitsland dus.
        In Nederland de school voor de kinderen en zorg voor Chariënne. De voordelen van Nederland.

        In ja Thaila is er steeds als de kippen bij om zich te verantwoorden. Of dingen uit te leggen zoals jij dat noemt.
        anoniem_270703 wijzigde dit bericht op 07-01-2021 12:49
        6.47% gewijzigd
        .
        watdachtjehiervan schreef:
        07-01-2021 12:18
        Chariënne staat dus in Nederland ingeschreven terwijl ze in Duitsland woont?
        Zoals ik eerder heb aangegeven verbleven we 3 a 4 dagen in Nederland.

        Het antwoord is dan nee op de uw vraag.

        Hoofdverblijf is Nederland.
        Alle reacties Link kopieren
        Ik heb de seizoenen van 2019 en 2020(quarantaine) nu ook gezien en daar lijkt Ivan een heel andere man. In deze seizoenen wordt hij heel anders neergezet, liever, betrokkener en relaxter. Dus geen idee wat er in het laatste seizoen was, misschien coronastress, babystress of een combinatie?
        Ivan, mocht je hier nog meelezen, ik neem mijn eerdere woorden terug en sorry!
        ...
        Alle reacties Link kopieren
        Rob1978 schreef:
        07-01-2021 13:06
        Zoals ik eerder heb aangegeven verbleven we 3 a 4 dagen in Nederland.

        Het antwoord is dan nee op de uw vraag.

        Hoofdverblijf is Nederland.
        Maar jullie krijgen wel de hoge Duitse kinderbijslag.
        fizz wijzigde dit bericht op 07-01-2021 13:47
        0.38% gewijzigd
        Rob1978 schreef:
        07-01-2021 13:06
        Zoals ik eerder heb aangegeven verbleven we 3 a 4 dagen in Nederland.

        Het antwoord is dan nee op de uw vraag.

        Hoofdverblijf is Nederland.
        In de vorige serie van 2019 was duidelijk te zien dat Miquel en Yorien in het huis in Heerlen woonde. Thaila reed in de ochtend naar het huis zodat Chariënne daar opgehaald kon worden en de basisschool jongens af konden spreken. Chariënne werd door een busje in Heerlen afgezet en ze gingen weer naar Duitsland om te overnachten.
        Zo vertelde Thaila het ook.
        Fizz schreef:
        07-01-2021 13:11
        Maar jullie krijg wel de hoge Duitse kinderbijslag.
        Dat mag ook wel als ik bijna 900eur ziekenfonds betaal in Duitsland.

        Ook het Finanzambt 46% belasting.

        Logisch dat we dan de Duitse kinderbijslag ontvangen lijkt mij.
        Alle reacties Link kopieren
        watdachtjehiervan schreef:
        07-01-2021 13:12
        In de vorige serie van 2019 was duidelijk te zien dat Miquel en Yorien in het huis in Heerlen woonde. Thaila reed in de ochtend naar het huis zodat Chariënne daar opgehaald kon worden en de basisschool jongens af konden spreken. Chariënne werd door een busje in Heerlen afgezet en ze gingen weer naar Duitsland om te overnachten.
        Zo vertelde Thaila het ook.
        Dan heb je niet goed gekeken.
        Miguel en Yoriën woonde daar niet . Yoriën was alleen in het weekend in heerlen en dan meestal.bij een vriend. Miguel was altijd in duitsland en als wij in heerlen sliepen sliep hij bij Chayenna
        En Chariënne afzetten klopt ook niet. Zij werd niet opgehaald door een busje. Ik bracht haar zelf naar school.
        En wij sliepen 3 a 4 nachten in de week daar. Met het hele gezin
        thaila1978 wijzigde dit bericht op 07-01-2021 13:22
        2.59% gewijzigd
        watdachtjehiervan schreef:
        07-01-2021 13:12
        In de vorige serie van 2019 was duidelijk te zien dat Miquel en Yorien in het huis in Heerlen woonde. Thaila reed in de ochtend naar het huis zodat Chariënne daar opgehaald kon worden en de basisschool jongens af konden spreken. Chariënne werd door een busje in Heerlen afgezet en ze gingen weer naar Duitsland om te overnachten.
        Zo vertelde Thaila het ook.
        Omdat wederom 😴

        Voor de kijker is het verwarrend om dat allemaal anders uit te leggen.

        Sliepen ze weleens daar? Natuurlijk.
        Wij waren er alleen doordeweeks.
        Thaila1978 schreef:
        07-01-2021 13:20
        Dan heb je niet goed gekeken.
        Miguel en Yoriën woonde daar niet . Yoriën was alleen in het weekend in heerlen en dan meestal.bij een vriend. Miguel was altijd in duitsland en als wij in heerlen sliepen sliep hij bij Chayenna
        En Chariënne afzetten klopt ook niet. Zij werd niet opgehaald door een busje. Ik bracht haar zelf naar school.
        En wij sliepen 3 a 4 nachten in de week daar. Met het hele gezin
        Hoe dan ook blijft het gebruik maken van het beste van twee landen. Prima als jullie dat doen maar draai daar dan niet om heen.
        Even een weetje.

        Toen ik voor mijn rijbewijs opging moest ik naar een opticien in het ziekenhuis en daar is geconstateerd dat ik ondanks mijn oogafwijking een zichtveld heb van 120%!
        Ik dacht natuurlijk hoe dan?
        Blijkt dat ik goed in de verte kan kijken en niet in de breedte 😂🙏
        Alle reacties Link kopieren
        Vermoeiend dit, jammer
        watdachtjehiervan schreef:
        07-01-2021 13:24
        Hoe dan ook blijft het gebruik maken van het beste van twee landen. Prima als jullie dat doen maar draai daar dan niet om heen.
        A in Nederland betaal ik niet bijna 900eur per maand aan ziekenfonds.

        B de kans is groter dat ik minder belasting betaal in Nederland.

        C De kinderen ontrekken uit hun sociale milieu is een no go.

        D De zorg voor onze beperkte dochter heeft een weg bewandeld van jaren van onderzoek. Waarom dit allemaal uit het raam gooien?

        E wie zegt dat Nederland een beter zorgstelsel heeft? Misschien heeft Duitsland betere vangnetten m.b.t. verstandelijke beperking.

        F Onze dochter Chariënne kan helaas niet weg met de Duitse taal. Dan!... zou ze echt ondersneeuwen als we de hulp vannuit Nederland zouden stoppen.

        Voordelen uit 2 landen is er in dat opzicht voor ons niet in ieder geval.
        Alle reacties Link kopieren
        Rob1978 schreef:
        07-01-2021 13:19
        Dat mag ook wel als ik bijna 900eur ziekenfonds betaal in Duitsland.

        Ook het Finanzambt 46% belasting.

        Logisch dat we dan de Duitse kinderbijslag ontvangen lijkt mij.
        Dan betaal je in Nederland dus geen belasting, maar maak je wel gebruik van alle voorzieningen.

        Waarom zijn jullie dan in Duitsland gaan wonen? Alleen voor de hoge kinderbijslag? Het is toch veel logischer om in Nederland te blijven wonen als zoveel zaken hier beter geregeld zijn. Ik vind het maar een raar verhaal.
        Fizz schreef:
        07-01-2021 13:50
        Dan betaal je in Nederland dus geen belasting, maar maak je wel gebruik van alle voorzieningen.

        Waarom zijn jullie dan in Duitsland gaan wonen? Alleen voor de hoge kinderbijslag? Het is toch veel logischer om in Nederland te blijven wonen als zoveel zaken hier beter geregeld zijn. Ik vind het maar een raar verhaal.
        Er is geen raar verhaal, alleen maar rare gedachtes.

        In Duitsland mag je geen postadres maar moet je een bedrijfspand hebben.
        Hier hebben we een combinatie in gevonden.

        Ik betaal ook Nederlandse belastingen gezien ik materialen aankoop via mijn Nederlandse bedrijf.
        Deze verhuur ik aan mijn Duitse bedrijf.
        Reden?
        Het werk en branche zijn weinig bedrijven te vinden betreffende onderhoud aan deze apparaten c.q. machines.

        Ik betaal dus voor 2 boekhouders enz.

        Beter geregeld? Weer zo een invulling😴

        Sorry maar beter en niet beter is niet het geval.
        Ik ben er ingerold als projectleider in loondienst en uiteindelijk zelfstandig door gegaan.

        Alles op een weegschaal leggen met niet logisch.

        In Nederland is niet hetzelfde te verdienen dan Duitsland!
        Als dat zo was dan woonden we gewoon nog in Nederland!
        Alle reacties Link kopieren
        Rob1978 schreef:
        07-01-2021 14:05
        Er is geen raar verhaal, alleen maar rare gedachtes.

        In Duitsland mag je geen postadres maar moet je een bedrijfspand hebben.
        Hier hebben we een combinatie in gevonden.

        Ik betaal ook Nederlandse belastingen gezien ik materialen aankoop via mijn Nederlandse bedrijf.
        Deze verhuur ik aan mijn Duitse bedrijf.
        Reden?
        Het werk en branche zijn weinig bedrijven te vinden betreffende onderhoud aan deze apparaten c.q. machines.

        Ik betaal dus voor 2 boekhouders enz.

        Beter geregeld? Weer zo een invulling😴

        Sorry maar beter en niet beter is niet het geval.
        Ik ben er ingerold als projectleider in loondienst en uiteindelijk zelfstandig door gegaan.

        Alles op een weegschaal leggen met niet logisch.

        In Nederland is niet hetzelfde te verdienen dan Duitsland!
        Als dat zo was dan woonden we gewoon nog in Nederland!
        Ik kan er geen touw aan vastknopen. Je hebt toch een woning in Duitsland en geen bedrijfspand? En waarom heb je dan een bedrijf in Duitsland en in Nederland?

        Jullie wonen dus in Duitsland, lees ik in je post, maar dan begrijp ik nog steeds die sociale huurwoning in Nederland niet. Staan jullie bij de Nederlandse gemeente dan nog gewoon ingeschreven?
        Djessy schreef:
        07-01-2021 13:10
        Ik heb de seizoenen van 2019 en 2020(quarantaine) nu ook gezien en daar lijkt Ivan een heel andere man. In deze seizoenen wordt hij heel anders neergezet, liever, betrokkener en relaxter. Dus geen idee wat er in het laatste seizoen was, misschien coronastress, babystress of een combinatie?
        Ivan, mocht je hier nog meelezen, ik neem mijn eerdere woorden terug en sorry!
        Ik was dit seizoen door alle dingen wel wat meer gestresst. Maar niet zoals dit. Vond het zelf ook wat eenzijdig

        Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
        Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

        Terug naar boven